بازار عرب های کیش
15 خرداد 1401
کیش

در بازار عرب های کیش چه بخریم؟ ارزان ترین ها را پیدا کنید!

بازار عرب کیش

کیش برای همه مقصدی پر از تفریح، سرگرمی، مکان‌ها و هتل‌های لوکس و البته مراکز خرید متفاوت و گران است. حتما شما هم تصور می‌کنید با رزرو بلیط هواپیما کیش باید فکر خرید را از سرتان بیرون کنید. خوب، ما اینجا هستیم تا به شما ثابت کنیم که در مراکز خرید کیش به غیر از برند و لوازم گران‌قیمت، سوغاتی‌های ارزان و مناسب نیز پیدا می‌شود. باور نمی‌کنید! بازار عرب های کیش در بین تعداد زیاد پاساژهای لوکس و مجلل کیش، محلی مناسب برای بودجه‌های محدود است. در این بازار، انواع سوغاتی‌های کیش پیدا می‌شود و دست خالی برنمی‌گردید. بنابراین، نگران هزینه‌های خرید کردن در این جزیره نباشید؛ چراکه این بازارچه سنتی خیال شما را از بابت قیمت‌ها راحت می‌کند. پس بیایید یک سر در این بازار بزنیم تا حساب کار دستتان بیاید.

رزرو تور کیش

بازار عرب های کیش یا بازار صفین کیش؟

بازار عرب های کیش که اکثر کیش‌وندان آن را به نام بازار صفین می‌شناسند، در سال ۱۳۵۰ با مساحتی در حدود ۲۳۰۰ مترمربع افتتاح شد؛ از این نظر یکی از قدیمی‌ترین بازارهای این جزیره و از جمله جاهای دیدنی کیش به حساب می‌آید.

این بازار در محله‌ای قدیمی به نام صفین قرار گرفته است؛ محله‌ای که برخی از زیباترین ساحل‌ها و اسکله‌های جزیره کیش، از جمله «اسکله میر مهنا» را در دل خود جای داده است. بنابراین خرید از این بازار هم فال است و هم تماشا؛ چراکه در کنار حضور در زیباترین ساحل های کیش، می‌توانید خرید ارزانی را نیز تجربه کنید. بازار صفین کیش یک طبقه است و حدودا ۷۰ غرفه دارد. آجرکاری‌های زیبای سقف مثلثی این بازار در همان ابتدا توجه شما را به خود جلب می‌کنند. همچنین اغلب فروشندگان این بازار عرب‌زبان هستند و فروشنده فارس در این بازار به ندرت پیدا می‌شود. با این وجود نیازی به نگرانی نیست؛ چراکه اغلب آنها با زبان فارسی نیز آشنا بوده و اتفاقا بسیار خوش صحبت و مهمان‌نواز هستند.

چه کالاهایی در بازار عرب‌های کیش پیدا می‌شود؟

همان‌طور که گفتیم در این بازار هرچه نیاز داشته باشید را می‌توانید خریداری کنید. از غرفه‌های فروش لباس‌های مردانه، زنانه، بچگانه، لوازم خانگی، پارچه، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و اسباب بازی گرفته تا انواع مواد خوراکی در بازار صفین کیش در دسترس شما قرار دارند.

تنوع اجناس در کنار قیمت‌های مناسب بازار صفین، آن را به یکی از بهترین مراکز خرید کیش برای خرید سوغاتی تبدیل کرده است. ضمناً اگر گذرتان به این بازار افتاد، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به غرفه‌های شکلات فروشی بزنید؛ جایی که در آن می‌توانید بهترین برندهای خارجی شکلات را با کمترین قیمت خریداری کنید. همچنین سوغاتی‌های ساحلی جزیره کیش، نظیر صدف‌های تزئین‌شده‌ و سایر صنایع دستی این منطقه را نیز می‌توانید در بازار عرب های کیش تهیه نمایید.

چه امکاناتی در بازار عرب‌های کیش وجود دارد؟

بازار عرب کیش

در مورد امکانات بازار عرب های کیش نمی‌توان انتظار داشت که همانند مراکز خرید و پاساژها لوکس کیش را که انواع سرگرمی‌ها و رستوران‌ها و… را در اختیار گردشگران قرار دهد. این بازارچه کوچک و باصفا از امکانات محدودی برخوردار است. با این حال، می‌تواند در اطراف آن بهترین فست فودهای کیش را پیدا کنید و خودتان را به یک ساندویچ داغ و تند جنوبی دعوت کنید. از طرفی، وجود درگاه‌های بانکی  و سیستم سرمایشی خرید کردن را برای شما راحت‌تر کرده است.

راستی دوست دارید با غذاهای سنتی کیش آشنا شوید؟ (لینک مقاله)

آیا واقعا قیمت‌ها شما را شگفت زده می‌کند؟

واقعیت قیمت‌های بازار عرب های کیش این است که نسبت به دیگر مراکز خرید کیش، سوپرایز کننده است. اما نکته مهم این بازارچه کیفیت لوازمی است که به فروش می‌رسد و معمولا معمولی و پایین‌تر از تصور شما خواهد بود.

چگونه به بازار عرب های کیش برویم؟

همان‌طور که گفتیم بازار عرب‌های کیش در محله صفین و در شمال غربی این جزیره زیبا قرار گرفته است. برای رفتن به این بازار اول باید خود را به میدان لارک برسانید و سپس وارد خیابان پیامبر شوید. پس از حدود ۵۰۰ متر بازار صفین کیش را در کنار پاساژ «دیپلمات مال» مشاهده خواهید کرد.

آدرس بازار عرب‌های کیش: شمال غربی کیش، میدان لارک، بلوار پیامبر، جنب دیپلمات مال.

آیا بازار عرب های کیش همیشه باز است؟

بازار عرب کیش

ساعات کاری در این بازارچه به صورت هر روز هفته است و حتی روزهای تعطیل نیز باز می‌باشد. شما می‌توانید در بین ساعت‌های 9 صبح تا 14 بعد از ظهر و همچنین 17 بعد از ظهر تا 23 شب برای خرید به این بازار مراجعه کنید.

جاهای دیدنی اطراف بازار عرب های کیش

مسلما زمانی که بلیط هواپیما تهران کیش را رزرو می‌کنید؛ انتظار گردش و تفریح‌های خاطره‌انگیزی در این جزیره خواهید داشت که همین طور نیز هست. در اطراف بازارچه عرب ها مراکز دیدنی مختلفی وجود دارد که می‌توانید قبل یا بعد از خرید به دیدن آنها بروید.

رزرو تور کیش

خانه ایران: این خانه با مساحتی در حدود 400 متر و معماری خاص جنوبی از جاهای دیدنی کیش است. چیزی که در انتظار شماست؛ بسیار جالب است. ترکیب معماری مدرن و سنتی در کنار هم مانند پنج دری، کرسی خانه و… بسیار جالب و جذاب هستند.

خانه بومیان: اگر علاقه دارید تا نحوه زندگی مردم کیش را در قدیم ببینید؛ این خانه قطعا انتاخب مناسبی است. معماری این خانه به سبک قدیم و کاه‌گلی است. هر گوشه و کنار ان را که نگاه کنید؛ زیبایی وصف نشدنی و گرمای آن را حس خواهید کرد. 

رستوران اطراف بازار عرب های کیش

بازار صفین کیش در فاصله یک دقیقه‌ای از اسکله میر مهنا واقع شده است. بنابراین پس از بازارگردی و خرید می‌توانید با یک پیاده‌روی کوتاه خود را به این اسکله ساحلی برسانید.

در اسکله میر مهنا انواع کافه‌ها و رستوران‌ها دایر شده‌اند که می‌توانند همه سلیقه‌ها را راضی نگه دارند. از غذاهای محلی عربی نظیر فلافل و سمبوسه گرفته تا انواع فست‌فودها و حتی غذاهای خارجی در رستوران‌ها و کافه‌های اسکله میر مهنا ارائه می‌شوند. همچنین می‌توانید قهوه خود را از کافه‌ها خریداری کرده و در حین قدم زدن در ساحل زیبای محله صفین کیش نوش جان کنید.

آشنایی بیشتر با بهترین رستوران های کیش؛ از جمله میرمهنا

سخن پایانی؛ بهترین جای کیش برای خرید کردن

بازار عرب‌های کیش یکی از بهترین مراکز خرید این جزیره محسوب می‌شود. چراکه علاوه‌ بر ارائه انواع کالاها، نسبت به سایر بازارها و مراکز خرید کیش بسیار ارزان‌تر است.علاوه بر این، قرارگیری این بازار در نزدیکی یکی از زیباترین ساحل‌های کیش، چیزی است که لذت خرید شما را دوچندان می‌کند. همه این موارد در کنار تنوع کالاها و همچنین معماری عربی بازار صفین، آن را به یکی از بهترین بازارهای کیش برای خرید سوغاتی تبدیل کرده است.

اگر تور کیش را رزرو کرده اید؛ این مراکز خرید کیش را از دست ندهید:

سوالات متداول

ساعات کاری بازار عرب‌های کیش چگونه است؟

این بازار همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در شیفت صبح و از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در شیفت عصر آماده خذمت رسانی به گردشگران است.

کدام شعبه‌های بانکی در بازار عرب‌های کیش وجود دارند؟

در این بازار شعبه‌هایی از بانک‌های تجارت و ملی دایر شده‌اند.

نزدیک‌ترین مراکز تفریحی به بازار عرب های کیش کدامند؟

ساحل و اسکله میر مهنا در فاصله یک دقیقه‌ای از این بازار قرار گرفته است. همچنین در کنار بازار صفین کیش، مجتمع دیپلمات مال قرار دارد که علاوه بر مراکز خرید، از شهربازی نیز برخوردار است.

نظرات کاربران