پارک برفی پنگوئن کیش
16 اردیبهشت 1401
ایرانگردی

پارک برفی پنگوئن کیش؛ سرزمین برفی

پارک برفی پنگوئن کیش

در این مقاله به معرفی پارک برفی پنگوئن به عنوان یکی از معروفترین جاهای دیدنی کیش خواهیم پرداخت. بله، درست خوانده‌اید؛ یک پارک برفی در کیش! چیزی که با توجه به آب و هوای گرم و شرجی این منطقه، در نگاه اول ممکن است دور از ذهن و حتی خیالی به نظر برسد. اما پارک برفی پنگوئن کیش نه تنها واقعی است بلکه یکی از جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی این جزیره زیبا به حساب می‌آید. لذت بردن از انواع تفریحات هیجان‌انگیز در منطقه‌ای زمستانی، آن هم در وسط جزیره‌ای گرم مانند کیش! بنابراین اگر بلیط هواپیما کیش را تهیه کرده اید؛ پارک برفی پنگوئن از آن جاهایی است که نباید از دست بدهید.

تاریخچه؛ روزی که کیش‌وندان برای اولین بار شاهد بارش برف بودند!

پارک برفی پنگوئن کیش

شهروندان کیش (کیش‌وندان) در سی‌ آذرماه، یعنی درست در شب یلدای سال ۱۳۹۹، برای اولین بار در زندگی‌شان بارش برف در این جزیره زیبا را به نظاره نشستند. کمی بعد در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، پارک برفی کیش به عنوان اولین و تنها پارک برفی ایران و با بودجه‌ای بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان به صورت رسمی افتتاح شد.  این مجموعه در سه طبقه و با وسعتی بالغ بر ۱۹ هزار متر مربع ساخته شده است تا بتواند پذیرای انواع سلیقه‌ها باشد. اگرچه فاز دوم این مجموعه شامل پارک برفی دلفین در فروردین ۱۴۰۰ به بهره رسید اما افتتاح فاز اول آن که شامل مجتمع رفاهی و تجاری بود، به سال ۱۳۹۷ برمی‌گردد.

سازوکار این مجموعه با الگوبرداری از پارک برفی و پیست اسکی دبی به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند در دمای منفی ۶ درجه سانتیگراد، برف مصنوعی تولید کند. بدین ترتیب با افتتاح این پارک بزرگ و سه طبقه، کیش‌وندان و توریست‌های جزیره کیش می‌توانند در کنار انواع تفریحات آبی و استفاده از ساحل زیبای خلیج فارس، از تفریحات جذاب زمستانی نیز لذت ببرند. تفریحات هیجان‌انگیزی مانند سورتمه‌سواری، تیوب‌سواری، یخ نوردی، صخره نوردی، برف بازی، ساخت آدم برفی و غیره بخشی از جذابیت‌های این مجموعه هستند. علاوه‌بر این، افتتاح پارک برفی کیش منجر به اشتغال‌زایی برای بیش از ۲۰۰ نفر گردیده است. بیایید به امکانات پارک برفی پنگوئن کیش نگاهی بیندازیم.

پیش از آن، اگر به دنبال رزرو تور کیش و سفر به این جزیره زیبا و دوست‌داشتنی هستید، کلیک کنید.

امکانات پارک برفی کیش

پارک برفی پنگوئن کیش

در این مجموعه می‌توانید در کنار استفاده از تفریحات متفاوت و جذاب، خرید کنید، غذا بخورید و حتی از سالن ماساژ استفاده کنید. انواع رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها و نمایندگی برندهای مطرح بین‌المللی، در کنار تفریحات زمستانی متنوع، امکانات پارک برفی کیش را تشکیل داده‌اند.

فود کورت پارک برفی پنگوئن کیش

پارک برفی

انواع رستوران‌های ایرانی و خارجی و کافه‌ها در فود کورت پنگوئن کیش در خدمت مشتریان هستند. طراحی زیبای رستوران‌ها و کافه‌ها در کنار منظره کم‌نظیر زمستانی از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد فود کورت پارک برفی پنگوئن کیش هستند.

پنگو فود (Pengu Food)

 پارک برفی کیش

پنگو فود در بالاترین طبقه مجموعه تفریحی پنگوئن کیش واقع شده است و مجموعه‌ای از غذاها و سالادهای مختلف را به بازدیدکنندگان پارک برفی کیش ارائه می‌کند. غذاهای ایرانی، ایتالیایی، ترکی، سوخاری، فست فود، غذاهای دریایی و غیره بخشی از منوی پینگو فود مجموعه پنگوئن کیش به شمار می‌روند. همچنین بار سالاد جذاب این مجموعه نیز، چیزی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. منظره زیبای پارک زمستانی می‌تواند لذت صرف یک غذای فوق‌العاده را دوچندان کند.

اگر عاشق غذا خوردن هستید، مقاله بهترین رستوران های کیش را هم از دست ندهید.

پنگو کافه (Pengu Cafe)

Coffee

کافه پنگوئن که بیشتر به کافه باغچه معروف است، در طبقه همکف پارک برفی کیش قرار دارد. این کافه کاملا مشرف به پارک زمستانی بوده و در آن انواع دسرها، بستنی‌ها، کیک‌ها و نوشیدنی‌های گرم و سرد با بالاترین کیفیت سرو می‌شود. کافه پنگوئن در فضای باز قرار دارد و اطراف آن با باغچه‌هایی مملو از گل‌های زیبا طراحی شده است. علاوه‌بر این، پنگو کافه‌ی پارک برفی کیش می‌تواند گزینه خوبی برای دورهمی‌ها، جشن تولدها و سایر مراسم‌های شما باشد.

پنگو بیکری (Pengu Bakery)

Pingo Bakery

پنگو بیکری یکی دیگر از قسمت‌های فود کورت مجموعه پنگوئن کیش است. در پنگو بیکری می‌توانید انواع نان‌ها و شیرینی‌های خوشمزه را به صورتی کاملا تازه و داغ تهیه کنید.

پنگو فان؛ مجموعه‌ای از سرگرمی‌های واقعی و مجازی

پارک برفی پنگوئن کیش

در طبقه منفی یک پارک برفی پنگوئن کیش، با مجموعه‌ای به نام پنگو فان (Pengu Fun) روبه‌رو خواهید شد. در این مجموعه می‌توانید از انواع بازی‌های مهیج ورزشی و حتی بازی‌های واقعیت مجازی (VR) لذت ببرید. مجموعه پنگو فان بخش‌های مختلفی دارد که موارد زیر برخی از آن‌ها هستند.

  • سالن بیلیارد: سالن بیلیارد مجموعه پنگو فان پارک برفی کیش زیباترین و مدرن‌ترین سالن بیلیارد جزیره کیش محسوب می‌شود.
  • سالن تیراندازی: این سالن به کریر و سیبل‌های الکترونیکی مجهز بوده و برای تپانچه و تفنگ بادی از استاندارد ده متری برخوردار است.
  • سالن بولدرینگ (Bouldering): سالن بولدرینگ یا سنگ‌نوردی پارک برفی کیش، جزء مدرن‌ترین و مجهزترین سالن‌های این رشته ورزشی در سراسر کشور است.
  • سالن بازی‌های واقعیت مجازی (VR Village Kish): این سالن نیز در زمره مجهزترین مجموعه‌های بازی واقعیت مجازی در کشور به شمار می‌رود و به‌روزترین و جدیدترین بازی‌ها و عینک‌های واقعیت مجازی را برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این، انواع برد گیم‌ها نیز در کنار دستگاه‌های پلی‌استیشن (PS5) و ایکس باکس (Xbox) در این سالن در دسترس گیمرها قرار دارند.
  • سالن بازی‌های یخی (Frost Game Club): در این سالن جذاب یخ‌نوردی، می‌توانید از صخره‌های یخی زیبا بالا بروید و از شبیه‌سازی کوه‌های یخی لذت ببرید.
  • بار نوشیدنی پنگوئن (Penguin Drink Bar): در صورتی که حین بازی کردن مایل بودید با یک نوشیدنی خوش‌مزه نفسی چاق کنید، می‌توانید از بار نوشیدنی پارک برفی کیش استفاده کرده و خستگی خود را برطرف کنید.

هتل زمستانی پنگوئن؛ اولین هتل زمستانی لوکس در ایران

اگرچه جزیره زیبای کیش مملو از هتل‌های لوکس و مدرن است، اما وجود یک هتل با آب و هوای زمستانی در این جزیره گرم و شرجی، قطعا حال و هوای متفاوتی خواهد داشت. هتل برفی پنگوئن قرار است در ۱۶ طبقه و با ۱۲۴ واحد اقامتی، شامل اتاق و سوئیت، در پارک برفی کیش و به عنوان اولین هتل زمستانی کشورمان ساخته شود. هتلی که با توجه به طراحی منحصربه‌فرد و امکانات تفریحی‌اش احتمالا به بزرگترین رقیب بهترین هتل‌های کیش تبدیل خواهد شد.

برای رزرو هتل در کیش از اینجا اقدام کنید.

پک لباس‌های زمستانی رایگان برای بازدیدکنندگان پارک برفی پنگوئن کیش

هتل زمستانی پنگوئن؛ اولین هتل زمستانی لوکس در ایران

اگر با توجه به توضیحات ارائه شده، نسبت به سردی هوا در این مجموعه نگران شده‌اید، باید بگوییم که جای هیچ گونه نگرانی نیست. شما می‌توانید با همان لباس‌های خنک و تابستانی خود به این مجموعه بروید و برای مصون ماندن از سرمای هوا، از پک لباس‌های زمستانی این مجموعه استفاده نمایید. این لباس‌ها یک‌بار مصرف و بسیار بهداشتی بوده و در برابر برودت هوا شما را کاملا گرم نگه می‌دارند. پک لباس‌های یک‌بار مصرف رایگان پارک برفی کیش شامل موارد زیر است؛

  • پاپوش
  • تن پوش
  • کلاه
  • دستکش

شرایط استفاده از پارک برفی کیش

 پارک برفی کیش

استفاده از پارک پنگوئن کیش نیز مانند هر مجموعه دیگری مستلزم رعایت برخی نکات است که در ادامه آورده می‌شود؛

  • ۱. استفاده از فضای زمستانی برای کودکان زیر ۲سال مجاز نیست.
  • ۲. ورود به محوطه زمستانی برای بانوان باردار ممنوع است.
  • ۳. ضروری است کودکان زیر ۱۳ سال به همراه یک فرد بالغ در این مجموعه حضور یابند.
  • ۴. ساعات پذیرش مجموعه پنگوئن از ۱۲ الی ۲۱ بوده و ارائه خدمات تا ساعت ۲۳ انجام می‌گیرد.
  • ۵. بلیط ورودی محوطه زمستانی شامل تیوپ سواری، سورتمه سواری و استفاده از فضای زمستانی است. بدین ترتیب استفاده از سایر خدمات و تفریحات مستلزم پرداخت هزینه‌های جداگانه است.
  • ۶. با خرید بلیط ورودی مجموعه، می‌توانید به صورت یکسره از ساعت ۱۲ الی ۲۳ از محوطه زمستانی و بازی‌های ذکر شده استفاده نمایید.

قیمت بلیط پارک برفی کیش

قیمت بلیط پارک برفی کیش

قیمت بلیط ورودی مجموعه پنگوئن کیش شامل پک لباس زمستانی یک‌بار مصرف رایگان و بازی‌های سرورتمه سواری، تیوپ سواری و برف بازی در محوطه بوده و قیمت آن ۳۷۵ هزار تومان است. در ادامه قیمت برخی از خدمات و تفریحات این مجموعه را بررسی می‌کنیم.

قیمت ورودی (شامل سورتمه سواری، تیوپ سواری و برف بازی در محوطه): ۳۷۵ هزار تومان به صورت نامحدود (از ساعت ۱۲ الی ۲۳)

میز بیلیارد: ۷۵ هزار تومان به ازای ۶۰ دقیقه

صخره نوردی: ۷۵ هزار تومان به ازای ۲۰ دقیقه

بازی‌های واقعیت مجازی: ۸۰ هزار تومان به ازای هر یک بازی

تیراندازی: ۸۰ هزار تومان به ازای هر ده تیر

آدرس و مسیرهای پارک برفی پنگوئن کیش

برای بازدید از مجموعه پنگوئن کیش می‌توانید از وسیله شخصی، خودروهای کرایه‌ای و یا تاکسی استفاده کنید. اگر می‌خواهید با خودرو شخصی یا کرایه‌ای به پارک برفی کیش بروید باید خود را به بلوار موج برسانید. مسیر این مجموعه کاملا سر راست است و پارک برفی پنگوئن کیش با توجه به وسعتی که دارد از میدان سنایی نیز قابل رویت است.

آدرس پارک برفی کیش: میدان سنایی، خیابان موج، بعد از هتل ویدا، مجموعه برفی پنگوئن

هتل‌های نزدیک به پارک برفی کیش

پارک برفی پنگوئن کیش

در اطراف مجموعه پنگوئن کیش انواع هتل‌ها و رستوران‌ها را می‌توانید پیدا کنید. در خصوص رستوران پیشنهاد ما به شما صرف غذا در پارک برفی کیش و لذت بردن از منظره زمستانی و آب و هوای خنک آن است. اما در خصوص هتل، در زیر تعدادی از نزدیک‌ترین هتل ها به پارک برفی پنگوئن کیش آورده شده است.

هتل آسمان کیش: کمتر از ۵۰۰ متر با مجموعه پنگوئن فاصله دارد.

هتل گراند کیش: ۵۵۰ متر با مجموعه برفی پنگوئن فاصله دارد.

هتل ویدا کیش: در فاصله ۳۰۰ متری مجموعه پنگوئن قرار دارد.

هتل میراژ کیش: حدودا ۶۵۰ متر با مجموعه برفی پنگوئن فاصله دارد.

هتل جام جم کیش: حدود ۸۰۰ متر با پارک برفی کیش فاصله دارد.

سوالات متداول

آیا برای استفاده از پارک برفی پنگوئن کیش به لباس گرم نیاز داریم؟

شما با خرید بلیط پارک برفی کیش ، یک پک لباس زمستانی یک‌بار مصرف شامل تن پوش، پاپوش، دستکش و کلاه به صورت رایگان دریافت خواهید کرد.

پارک برفی پنگوئن تا چه ساعتی باز است؟

این مجموعه از ساعت ۱۲ الی ۲۳ به صورت یکسره آماده پذیرش علاقه‌مندان است.

با یک بلیط ورودی چند بار می‌توانیم تیوپ و سورتمه سواری کنیم؟

شما می‌توانید هر چقدر مایل باشید از ساعت ۱۲ الی ۲۳ از تیوپ سواری و سورتمه سواری و برف بازی لذت ببرید و هیچ محدودیتی در تعداد دفعات استفاده از آن‌ها وجود ندارد و نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی نیست.

چگونه از پارک برفی کیش با تخفیف استفاده کنیم؟

این مجموعه ۱۰ درصد تخفیف برای مسافران در نظر گرفته است. شما می‌توانید در بدو ورود خود به این جزیره زیبا از طریق کانترهای فرودگاه کیش، این کارت‌ تخفیف ۱۰ درصدی را دریافت نمایید.

جاهای دیدنی نزدیک پارک برفی پنگوئن کیش کدام است؟

بازار مریم
پاساژ ونوس
پارک ساحلی رشید
آوای خلیج فارس
پلاژ مخصوص بانوان
اسکله تفریحی کیش

آبا در پارک برفی پنگوئن کیش،جایی برای خرید است ؟

بله – شما می توانید برای وسایل خانه به پینگوپلاس سر بزنید. ( فروشگاه محصولات خانگی برند ایکیا)- همچنین می توانید به پینگوشاپ رفته و لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی را با قیمت مناسب تهیه کنید.

سخن پایانی؛ تجربه یک روز پرهیجان زمستانی در جزیره کیش

کیش یکی از زیباترین شهرهای توریستی کشورمان است که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود می‌کشاند. از سال ۱۴۰۰ و با افتتاح مجموعه برفی پنگوئن، گردشگران و کیش‌وندان این امکان را پیدا کرده‌اند تا در کنار انواع تفریحات دریایی و ساحلی این جزیره، از یک فضای سرد و هیجان‌انگیز زمستانی نیز لذت ببرند. پارک برفی کیش با ارائه انواع تفریحات از جمله سورتمه سواری، تیوپ سواری، برف بازی، تیراندازی، بیلیارد، صخره نوردی، یخ نوردی، گیم نت، مراکز خرید و فود کورت، هر کسی را می‌تواند وسوسه کند. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. اگر تاکنون از پارک برفی پنگوئن کیش استفاده کرده‌اید، تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

برای خرید بلیط هواپیما کیش، رزرو تور کیش و رزرو هتل در این جزیره هم می‌توانید از همین جا اقدام کنید.

نظرات کاربران