پارک آهوان کیش
14 خرداد 1402
کیش

پارک آهوان کیش؛ به تماشای آهوهای زیبا بروید!

پارک آهوان کیش یکی از بهترین پارک‌‌های جزیره است که در قسمت جنوبی جزیره واقع شده ‌است. در این پارک شاهد زندگی مسالمت‌آمیز آهوها و چند گونه جانوری دیگر مانند گوزن خواهید بود. پارک آهوان امکانات زیادی ندارد اما تمام مسافران که به این پارک رفته‌اند معتقدند که ارزشش را دارد با وجود عدم امکانات به این‌جا بروید. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک همراه ما باشید تا شما را با این پارک زیبا آشنا کنیم. 

رزرو تور کیش

برای خرید بلیط هواپیما کیش می‌توانید فقط به اندازه سه کلیک وقت بگذارید و سفرتان را شروع کنید!

پارک آهوان کیش کجاست؟ 

پارک محافظت شده آهوان در حدفاصل میدان خارک و میدان ابن‌سینا واقع شده است. این پارک از نظر جغرافیایی به ساحل خرچنگ سیاه، روستای باغو، کشتی یونانی، پارک آبی اوشن، تم پارک و ساحل کلبه هور نزدیک است. این پارک محافظت شده در بخش جنوبی جزیره واقع شده است. 

معرفی بوستان آهوان 

پارک آهوان کیش

بوستان آهوان یکی از متفاوت‌ترین بوستان‌های جزیره است که به جای نیمکت و دریاچه و مسیر پیاده‌روی در گوشه گوشه ان آهوان زیبا به چشم می‌خورد. سازمان حفاظت محیط زیست مناطق حفاظت شده را این طور معرفی می‌کند: 

مناطق حفاظت شده ایران، اراضی نسبتا وسیعی هستند که از نظر حیات جانوری و گیاهی ارزش بسیار زیادی دارند. طبیعتاً، حفظ و احیای این پوشش گیاهی و جانوری بسیار مهم است و دولت‌ها برنامه‌های مختلفی برای این کار تدوین می‌کنند. مناطق حفاظت شده، مکان‌های مناسبی برای تحقیقات و انجام برنامه‌های آموزشی هستند.

پارک آهوان نیز یک منطقه محافظت شده در جزیره کیش است که میزبان مسافران زیادی است تا برای لحظاتی زندگی آزادانه آهوان را تماشا کنند. اما در سال‌های اخیر بخشی از این بوستان تخریب شد و ساختمان تجاری جای آن را گرفت. 

پارک محافظت شده آهوان امکانات خاصی ندارد و تنها دارای یک سرویس بهداشتی است. دلیل اصلی نبود امکانات در پارک آهوان آسیب نرساندن به طبیعت و محل زندگی آهوان است. پس از پارک آهوان کیش انتظار امکانات و خدمات خاصی نداشته باشید و در عوض از بودن در نزدیکی آهو‌ها لذت ببرید. 

پارک آهو یا پارک آهوان؟ کدام؟

در جزیره کیش یک پارک به نام پارک آهو وجود دارد که در انتهای خیابان فردوسی واقع شده است. پارک آهو شباهتی به پارک محافظت شده آهوان ندارد. در پارک آهو می‌توانید از ساحل شرقی جزیره لذت ببرید و در آلاچیق‌ها یک روز عالی را بگذرانید. 

چند نکته مهم درباره پارک آهوان

پارک آهوان کیش

حفاظت از محیط زیست یک تلاش همگانی است که باید توسط همه افراد جامعه انجام شود. بنابراین هنگام بازدید از پارک آهوان کیش نکات زیر را رعایت کنید: 

  • به آهوان نزدیک نشوید. آهوها از تلاش شما برای نزدیک شدن یا بغل کردنشان می‌ترسند. 
  • به سمت آهوان و سایر حیوانات سنگ یا هر شی دیگری پرتاب نکنید.
  • به درختان و پوشش گیاهی پارک آهوان کیش آسیب نرسانید. این پارک محافظت شده محل زندگی و خانه حیوانات است. 

بهترین زمان رفتن به پارک آهوان کیش

برای رفتن به پارک آهوان کیش باید حواستان باشد که صبح تا غروب خورشید سراغ پارک آهوان بروید. بعد از غروب آفتاب که هوا تاریک می‌شود نمی‌توانید از تماشای آهوان لذت کافی را ببرید. 

هتل‌های نزدیک پارک آهوان

هتل ترنج

نزدیک‌ترین هتل‌ها به پارک آهوان عبارت است از هتل ستاره طلایی (گلدن استار) و هتل ترنج. سایر هتل‌های جزیره در قسمت شرقی جزیره واقع شده است و با پارک آهوان کمی فاصله دارد. اما زیبایی این پارک ارزشش را دارد که کمی وقت بگذارید و به آن سر بزنید. 

جاهای دیدنی‌ نزدیک پارک آهوان کیش

پارک آهوان در قسمت جنوبی جزیره قرار دارد و در نزدیکی آن چند جای دیدنی وجود دارد. قبل یا بعد از رفتن به پارک آهوان کیش می‌توانید سراغ این جاهای دیدنی بروید.

  • ساحل خرچنگ سیاه
  • ساحل خلوت
  • تم پارک آبی اوشن
  • منطقه حفاظت شده لاک‌پشت‌ها
  • پارک دلفین
  • روستای باغو
  • ساحل قلعه جن
  • قلعه جنی
  • تم پارک
  • کلبه هور
  • ساحل صخره قارچی
پارک آبی اوشن

ساعت کاری 

پارک آهوان هر روز از ساعت 17 تا 21 میزبان مسافران کیش خواهد بود. 

پاسپورت دومینیکا

سخن پایانی

پارک آهوان کیش یکی از جاذبه‌های تفریحی جزیره است که تنها برای تماشای آهوان تاسیس شده است. این پارک محافظت شده است؛ به این معنی که برای ساخت امکانات رفاهی به پوشش گیاهی و جانوری پارک آسیب نرسانده‌اند. در این پارک به دیدن آهوان زیبا خواهید رفت. علاوه بر این گونه زیبا می‌توانید گوزن‌ها و چندین گونه دیگر را هم ملاقات کنید. پس در سفر بعدی به جزیره کیش سراغ این پارک متفاوت و زیبا بروید. 

نظرات کاربران