قلعه جنی

همه چیز درباره قلعه جنی کیش؛ جرأتش را دارید!؟

وقتی صحبت از سفر به کیش می‌شود؛ احتمالا به ورزش‌های آبی و هیجان شنا کردن در آب‌های زیبای خلیج‌فارس فکر می‌کنید یا لذت گشت و گذار در جاهای تفریحی جزیره و مراکز خرید لوکسش. در هر صورت سفر به کیش جذاب و خاطره‌انگیز خواهد بود؛ حتی می‌تواند ترسناک هم باشد.قلعه جنی کیش با داستان‌ها و افسانه‌های ترسناکی که درباره آن گفته می‌شود؛ هیجان را به خاطرات سفرتان اضافه می‌کند. ما هم نمی‌دانیم که تا چه اندازه این قصه‌ها حقیقت دارند و این قلعه رازآلود در این حد ترسناک است یا خیر. اگر دل و جرات دارید، بیایید تا داستان‌های پشت پرده این قلعه عجیب و غریب را با هم کشف کنیم.

رزرو تور کیش

قلعه جنی کیش کجاست؟

قلعه جنی

این قلعه در غربی‌ترین بخش جزیره کیش قرار دارد. این قلعه در حوالی کشتی یونانی است؛ پس به سمت جاده جهان حرکت کنید و کمی نزدیک به کشتی یونانی، قلعه جنی پیش روی شما خواهد بود. ترجیحا برای دیدن این قلعه تنها نباشید و شب نروید! 

 چرا قلعه جنی کیش؟

برای قلعه جنی کیش داستان‌های زیادی گفته می‌شود و بیشتر آنها حاکی از این است که در این قلعه جن وجود دارد. بی دلیل هم نیست بعد از اتفاقات عجیبی که در این پاسگاه در دهه 40 رخ داد؛ سریعا آن را تخلیه کردند و از آن پس نامش را قلعه جنی گذاشتند.

داستان با مرگ چهار سرباز شروع شد!

در دهه40 از این قلعه به عنوان پاسگاه و ژاندارمری کیش استفاده می‌شد. داستان از آنجه شروع شد که چهار سرباز در پاسگاه برای کشیک مانده بودند و زمانی که صبح دیگر کارکنان وارد پاسگاه شدند با جنازه این چهار سرباز مواجه شدند. هیچ وقت دلیل مرگ این چهار نفر مشخص نشده بود؛ چهره‌هایشان کبود و بهت‌زده روی زمین افتاده بودند. صحنه‌ای دردناک که باعث شده تا دیگر کارکنان به سختی در این پاسگاه بمانند. آنها همواره درخواست ترک این پاسگاه را داشتند و مافوقان زیر بار نمی‌رفتند تا سرانجام به بهانه اینکه ساختمان بسیار قدیمی و مستهلک شده، ژاندامری را تخلیه کردند.

راننده تاکسی بخت برگشته هم این ادعاها را ثابت کرد!

قلعه جنی

روایت‌ها و داستان‌های مختلفی پشت قلعه جنی کیش وجود دارد که فقط به مرگ چهار سرباز مربوط نمی‌شود. یکی از آنها را یک راننده تاکسی بخت برگشته روایت می‌کند. زمانی که مسافری به این منطقه می‌برد و در حین انتظار برای برگشت مسافر با عروسی اجنه‌ها روبرو می‌شود. راننده می‌گوید که آنها سم داشتند و لباس‌های سفید بلند بر تن. خوشبختانه اتفاقی برای راننده تاکسی رخ نداده، چراکه بی حرکت صبر کرده تا عروسی تمام شود.

صداهای عجیب و غریب قلعه هنوز به گوش می‌رسد.

فقط این افسانه‌ها نیستند و مردم محلی هم صدهای عجیب و غریبی از این قلعه می‌شنوند. گفته می‌شود که برخی مردم محلی و گردشگرانی که در ساعت‌های تاریکی هوا و شب به این قلعه نزدیک شده‌اند از درون آن صداهای وهم‌ آمیز و ترسناکی شنیده‌اند. کلا، گفته می‌شود که شب‌ها جو اطراف قلعه جنی کیش سنگین و وحشت‌انگیز است.

قلعه جنی چه شکلی است؟

ساختمان قلعه جنی خیلی قدیمی است و دقیقا قدمت آن مشخص نیست. برخی آن را مربوط به زمانی جنوب ایران را پرتقالی‌ها اشغال کردند، می‌دانند. در هر صورت قلعه جنی کیش شکلی مستطیل مانند با دو برج بزرگ در اطرافش دارد. در گذشته از این برج‌ها که پنجره‌های کوچکی دارند برای دید‌ه‌بانی و محافظت در برابر حملات ناگهانی دشمن استفاده می‌شد. از طرفی دیوارها به شکلی ضخیم و مرتفع هستند تا از نفوذ دشمن جلوگیری کنند.

با گذشت زمان، کاربری این قلعه بارها و بارها تغییر کرد تا همین اواخر که پاسگاه بود و بعد از ماجرهایی که رخ داد؛ هم اکنون خالی است. وقتی از بیرون به این قلعه نگاه کنید متوجه بی توجهی به ان می‌شوید چراکه به دلیل داستان‌های ترسناکی که پشت سرش وجود دارد؛ رسیدگی به این قلعه نمی‌شود. حتی برخی افراد نیز با رنگ و اسپری یادگاری و نوشته‌های بر روی آن نوشته‌اند که باعث تاسف است.

چه موقع از قلعه جنی کیش بازدید کنیم؟

اگر با وجود توضیحات گفته شده در بخش‌های قبل هنوز هم کنجکاو هستید به دیدن قلعه جنی کیش بروید؛ هیچ وقت در تاریکی هوا حتی غروب خورشید این کار را نکنید. در غیر این صورت ورود به این قلعه رایگان و آزاد است. فقط باید بدانید که جاده ورودی آن توسط بلوک‌های سیمانی مسدود شده و هیچ نگهبانی هم ندارد. راستی تنها به دیدن این قلعه نروید!  

آماده رزرو بلیط هواپیما ارزان کیش هستید؟

ترسناک‌ترین قلعه‌های جهان

قلعه

روایت‌های ترسناک مختص قلعه جنی کیش نیست و قلعه‌های زیادی در جهان هستند که ترس و وحشت زیادی در دل مردم بوجود آورده‌اند.

قلعه سنگ شب در انگلستان: مردم می‌گویند روح آدلینا پتی این قلعه محاصره کرده و کسی جرات وارد شدن به آن را ندارد. حتی اگر هم بخواهد صداهای عجیب و غریب این قلعه مانع او خواهد شد.

قلعه هیمجی در ژاپن: این قلعه در تصرف روح اوکیکو کسی که به خاطر ناپدید شدن ظرف‌های با ارزش خانوادگی کشتند؛ است. روح سرگردان اوکیکو باعث شده تا کسی پا به این قلعه نگذارد.

پاسپورت دومینیکا

قلعه آدم خوار در ایران: این قلعه زیبا با وجود معماری زیبایی که دارد؛ کسی جرات وارد شدن به آن را ندارد. این قلعه در اردبیل واقع شده و خیلی بر ای باورند که آدم‌خوارها در این قلعه زندگی ‌می‌کنند.

جاهای دیدنی اطراف قلعه جنی کیش

کشتی یونانی کیش (2 کیلومتر، 6 دقیقه): نزدیک‌ترین جاهای دیدنی کیش به قلعه جنی، کشتی یونانی است. این کشتی و ساحل زیبایش، بهترین مکان برای گردش و تفریح هستند.

کلبه هور (4 کیلومتر، 10 دقیقه): این کلبه نیست و یک ساحل صخره‌ای است که خیلی‌ها برای عکس یادگاری و تفریح به دیدن آن می‌روند.

تم پارک سنتر (2 کیلومتر، 6 دقیقه): سفر به دنیای ژوراسیک پر از هیجان است. اینجا برای همه سننی مناسب بوده و در آن به دنیای ژراسیک، سلفی روم، اتاق‌های 90 درجه، آیینه‌های تم پارک و… خواهید رفت.

رستوران‌های اطراف قلعه جنی کیش

  • رستوران پدید شاندیز: 1.2 کیلومتر، 4 دقیقه
  • رستوران کلبه درویش: 4 کیلومتر، 10 دقیقه
  • رستوران الفنر: 8 کیلومتر، 15 دقیقه

کلام آخر

بازدید از جاهای دیدنی مروارید خلیج فارس یکی از بهترین تفریحات سفر با تور کیش است. در این میان اگر دل و جراتش را داشتید و دلتان می‌خواهد کمی مزه ترس و وحشت را بچشید به دیدن قلعه جنی کیش هم بروید.

نظرتان چیست که بلیط هواپیما تهران کیش را با سه کلیک سفر کنید و سفری هیجان‌انگیز را شروع کنید.

نظرات کاربران