کلبه هور
23 آبان 1401
کیش

کلبه هور کیش: قصه‌ای از جادو و ماجرا !

همه چیز درباره کلبه هور

روزی روزگاری در سرزمینی دور و دست نیافته به نام کیش واقع در خلیج فارس، کلبه‌ای کوچک و دوست‌داشتنی به نام “کلبه هور کیش” قرار داشت. این کلبه در کنار ساحلی زیبا و آرام و در میان درختان خرما و انواع گیاهان جنگلی واقع شده بود. از دور و نزدیک، بوی نمک دریا و عطر گل‌های رنگارنگ می‌آمد.

پاسپورت دومینیکا

در کلبه هور، زنی پیر و دانا به نام شهرزاد زندگی می‌کرد. او دارای دانش و تجربه‌ای عمیق در درمان گیاهی بود و مردم روستا به پیش او می‌آمدند تا از دانش و مهارت‌های او استفاده کنند. شهرزاد به مردم کمک می‌کرد تا با استفاده از گیاهان دارویی و جادویی، دردهای جسمی و روحی خود را بهبود بخشند. اما کلبه هور کیش به دلیل جادویی بودن خود نیز شهرت داشت. افسانه‌ها حکایت از آن داشت که در شب‌های ماه‌تاب، کلبه به یک قلعه‌ی درخشان تبدیل می‌شود که پر از گنجینه‌های بی‌شماری است. اما هیچ‌کس، هیچ‌گاه نتوانسته بود این گنجینه‌ها را به دست آورد، زیرا راز ورود به کلبه‌ی جادویی تنها در دست شهرزاد بود!

تا اینجای کار باید بگوییم که اصلا کلبه هور، کلبه نیست و این ماجراها نیزداستان های خیال پردازی است که شاید شما هم با شنیدن نام کلبه هور، آن را تصور کنید! این کلبه یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری کیش است و در ادامه می‌خواهیم شما را با این بخش زیبای جزیره بیشتر آشنا کنیم. همراه ما باشید.

کلبه هور کیش، اصلا کلبه نیست!

دقیقا نمی‌دانیم که چرا به این نام شناخته شده است؛ کلبه هور یک قسمت زیبا از صخره‌های سنگی و ساحلی در جزیره کیش است که زیبایی و ویژگی‌های خاص آن باعث شده در بین مسافران و گردشگران محبوب شود. بله، اینجا یک کلبه نیست و ساحلی با صخره‌های سنگی است. یکی از سواحل زیبای کیش که در میان مسافران این جزیره محبوبیت بسیار زیادی دارد.

کلبه هور کیش دقیقا کجای جزیره کیش است؟

تفریحات کلبه هور

در غرب جزیره کیش در نزدیکی میدان هور، می‌توانید به گردش در این ساحل جالب و متفاوت بروید. بستر سنگی این ساحل در برخورد با موج‌های بلند دریا صحنه‌های زیبایی را به وجود می‌آورند. تماشای آن‌ها در کنار پاشیدن قطرات آب بر روی صورتتان حس و حالی وصف نشدنی به همراه دارد. اگر هم همراه با غروب زیبای خورشید باشد که دیگر هیچ.

رزرو تور کیش

شاید تصور کنید که کلبه هور فقط یک ساحل است و تنها تفاوتش صخره‌های سنگی آن می‌باشد؛ در صورتی که این طور نیست. در اینجا جاذبه‌ها تفریحات و اقامتگاه‌های مختلفی وجود دارند که سفر به جزیره کیش را برایتان فراموش نشدنی می‌کنند. فقط این نکته را اضافه کنیم که اگر به دیدن این جاذبه می‌روید؛ یک روز کامل را به آن اختصاص دهید.

همین حالا قیمت تور کیش را چک کنید و برنامه‌ریزی‌هایتان را برای سفر به این جزیره زیبا و دیدنی و گذراندن لحظاتی فوق‌العاده در سواحل زیبای کیش انجام دهید.

چه زمانی به کلبه هور برویم؟

درباره کلبه هور و بهترین زمان گردش در آن بخواهیم بگوییم؛ پاییز و زمستان است. همان‌طور که می‌دانید آب‌وهوای کیش گرم و شرجی است که باعث ‌می‌شود تا در 6 ماهه اول سال، هوا بسیار گرم و از تحمل خارج باشد. در 6 ماهه دوم هوا خنک و میزان رطوبت کمتر می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای رفتن به کلبه هور چند ساعت مانده به غروب خورشید را در نظر بگیرید تا دیدن این جادوی طبیعت را از دست ندهید. برای آشنایی با بهترین زمان سفر به کیش کلیک کنید.

در کلبه هور چه کار کنیم؟

درباره کلبه هور همین بس که تفریحات و سرگرمی به اندازه کافی در آن پیدا می‌شود. فرقی نمی‌کند بخواهید استراحت کنید یا به دنبال هیجان باشید؛ کلبه هور هر آنچه را که لازم است در اختیارتان می‌گذارد.

غروب آفتاب، زیباترین صحنه طبیعت در کلبه هور!

کلبه هور و ماهی گیری

شاید از نظر شما دیدن غروب خورشید چندان هم جذاب نباشد؛ ولی برای خیلی از افراد تماشای این لحظه اسرارآمیز و رنگارنگ بسیار دوست داشتنی است. برخی افراد معتقدند که زیباترین غروب خورشید را جزیره کیش دارد و بس. درباره کلبه هور و غروبش بخواهید بدانید؛ شگفت‌انگیز و خیره کننده.

دنیای زیر آب را با غواصی ببینید

بی شک تماشای دنیای زیر آب از بهترین و فوق‌العاده‌ترین تفریحات است. دیدن این اکوسیستم بکر که از دست انسان به دور مانده، قطعا تجربه باحالی خواهد بود. اگر درباره کلبه هور و عمق آب آن بخواهید بدانید؛ باید بگوییم که عمق آن به مراتب بیشتر می‌شود؛ ولی چیزی در حدود 8 متر است. نگران نباشید اگر غواصی هم بلد نیستید، بهترین سایت‌های غواصی در کلبه هور وجود دارد که می‌توانند به شما به دیدن این دنیای شگفت‌انگیز ببرند.

تماشای موج و دریای فیروزه‌ای رنگ را دست کم نگیرید

برای خیلی‌ها استراحت در کنار ساحل و تماشای دریا، تفریحی دوست داشتنی و آرامش‌بخش است. البته درباره کلبه هور اوضاع کمی متفاوت است؛ در اینجا ارتفاع موج‌ها به 3 تا 4 متر می‌رسند و ممکن است خیس شوید. اما، چه اشکال دارد هوای گرم کیش سریع خشکتان می‌کند. راستی عکس گرفتن را فراموش نکنید.

در غار آبی کلبه هور کیش کاوش کنید

در هنگام مد می‌توانید به غار آبی در دل ساحل بروید؛ در حالی که تا نیمه در آب قرار گرفته‌اید. البته این غاز آنقدر هم عمیق نیست و طول آن به 5 متر می‌رسد. با این حال، راه رفتن درمیان غار آبی عکس گرفتن تجربه خوبی خواهد بود؛ شاید هم موجودات دریایی را از نزدیک لمس کردید.

کشتی یونانی را هم در نزدیکی کلبه هور خواهید دید

کشتی یونانی در نزدیکی کلبه هور

کشتی که سال‌های به گل نشسته و در دل خود پر از قصه و اسرار است. این کشتی با پس زمینه دریا و عظمت خود، صحنه‌ای زیبا را در جلوی چشمان شما قرار می‌دهد. درحالی که در کلبه هور نشسته‌اید؛ تماشای کشتی یونانی حس و حال خوبی به شما خواهد داد.

تابحال ماهیگیری کرده‌اید؟

درباره کلبه هور خیلی چیزها می‌توان گفت ولی ماهیگیری از بهترین تجربه‌ها و تفریحات آن است. با موج‌هایی که به سمت صخره‌های این ساحل می‌خورند؛ ماهی‌ها به سمت ساحل کشیده می‌شوند و بهترین فرصت برای ماهیگیری است. اگر کمی حوصله به خرج دهید، می‌توانید هامور، سنگسر و… را صید کنید.

رزرو تور کیش

آیا در کلبه هور کیش امکانات لازم وجود دارد؟

کلبه هور جزیره کیش در بین سه گزینه برتر جاذبه‌های آن به شمار می‌آید؛ پس انتظار امکانات مناسب برای استراحت و تفریح را داشته باشید. در کنار ساحل آلاچیق‌های زیبایی قرار داده‌اند که می‌توانید ماهی صید شده خود را در باربیکو آن کباب کرده و نوش جان کنید. البته، کافه‌های و رستوران‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید در کنار تماشای دریا، خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی را امتحان کنید.  

چطوری به کلبه هور برسیم؟

مجسمه در کلبه هور

خوشبختانه کلبه هور دسترسی بسیار راحتی دارد و فقط باید به بزرگراه خلیج فارس بروید. در این بزرگراه از خروجی به سمت خیابان جهان خارج شوید و به طرف میدان هور بروید. اگر هم دلتان می خواهد در نزدیکی اینجا اقامت کنید؛ بهترین هتل های کیش با امکانات متنوع در نزدیکی کلبه هور وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از: هتل اوتانا، ترنج و آفتاب شرق.

در آخر

همانطور که میدانید هور در لغت به معنای خورشید است و بی جهت نیست که نام اینجا کلبه هور است؛ غروب آفتاب در این ساحل، شما را به دل افسانه های کیش می‌برد و زیباترین چشم‌اندازهای ممکن را پیش روی مسافران جزیره قرار می‌دهد. منتظر چه چیزی هستید برای خرید بلیط هواپیما تهران کیش؟ کلبه هور و دیگر سواحل زیبای این جزیره منتظرتان هستند!

نظرات کاربران