پارک آبی اوشن

همه چیز درباره پارک آبی اوشن کیش؛ اولین پارک آبی روباز ایران

پارک آبی اوشن

حتی فکر کردن به جزیره ی کیش حس و حال آدم را خوب و پر از گرما و انرژی  می کند. دریای آبی رنگ شفاف، ساحل های درخشان، صخره های مرجانی و  ماسه های سفید و طلایی آرامشی را به شما می دهد که فقط در این جزیره زیبا می توانید تجربه کنید.  اگر می خواهید خستگی و ملال را از خودتان دور کنید، سفر به کیش و پارک آبی اوشن بهترین انتخاب است. فرقی نمی کند  چه فصلی به جزیره سفر می کنید، جاهای دیدنی کیش همیشه زیبا است. البته در تابستان و ماههای گرم برای گشت و گذار روزانه در شهر و قدم زدن در کنار ساحل های زیبا باید انتظار هوای گرم و شرجی را داشته باشید

رزرو تور کیش

البته شب های کیش همیشه بی نظیر است. نسیم خنکی که از دریا جزیره را می نوازد شما را برای تفریح و گردش شبانه سرحال می آورد. خیلی ها هم ترجیح می دهند که زمستان و یا وقتی هوای بقیه ی مناطق کشور سرد است به کیش سفر کنند. اما مطمن باشید هر فصلی به کیش بروید همه چیز برای تفریح و سرگرمی شما آماده است.

آماده رزرو تور کیش هستید؟

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن یا اوشن  پارک کیش اولین پارک آبی مصنوعی ایران است که ۱۸ بهمن ماه سال ۱۳۹۵ و بعد از 5 سال ساخت و ساز به بهره‌برداری رسید. در این پارک آبی، به‌روزترین و مدرن‌ترین تجهیزات بازی آبی روز دنیا استفاده شده است و ساخت آن توسط شرکت کانادایی «WhiteWater West» انجام شده که یکی از معتبرترین تامین‌کننده‌های تجهیزات پارک آبی در دنیا است. یکی از مشهورترین طراحان معماری و مدیران هنری شرکت والت دیزنی  که یک ایرانی به نام احمد جعفری است ، کار نظارت بر طراحی پارک آبی اوشن را نظارت کرده است.

اوشن پارک فضا سازی بسیار زیبا و در حد پارک های بین المللی دارد و تجهیزات و امکانات تفریحی آن باعث شده گردشگران زیادی . در این پارک آبی می‌توانید به انواع تفریحات آبی بپردازید، شنا کنید، نوشیدنی‌های خنک میل کنید و حمام آفتاب یا ماساژ بگیرید. پارک آبی اوشن روزانه ظرفیت پذیرش ۳,۳۰۰ نفر را دارد و برای استفاده خانم‌ها و آقایان در تمامی سنین طراحی شده است.

داستان اوشن پارک

پارک آبی اوشن

معمولا پارک های آبی داستانی در دل خود دارند که فضاسازی و طراحی سازه ها بر اساس آن شکل می گیرد. تم اوشن پارک هم بر اساس داستان هیجان انگیز حمله دزدان دریایی به یک جزیره  شکل گرفته است. داستان راز قلعه خورشید . در این داستان حمله گروهی از دزدان دریایی به یک جزیره که سه برادر سعی در پس‌گرفتن آن دارند.

جالب است بدانید که داستان تم پارک آبی اوشن کیش بر اساس ماجرای گروهی از دزدان دریایی که به رهبری کاپیتان سایان، برای دست یافتن به قرص خورشید و حکمرانی بر دریا به جزیره قلعه خورشید حمله می کنند و آن را به تصرف خود در می آورند بعد از این اتفاق سه برادر به نام های پولاد، ماهان و باشو که از ساکنان قلعه خورشید هستند تصمیم می گیرند با دزدان دریایی مبارزه کنند و جزیره قلعه خورشید را باز مجدد پس بگیرند چرا که متعلق به خود می دانند، طراحی و ساخته شده است.

ویژگی های اوشن پارک

مساحت اوشن پارک  ۵.۵ هکتار است و بجز استخرها و سرسره ها بخش های مختلفی مثل رستوران ها، فروشگاه ها، سالن ماساژ و تفریحات دیگری مثل اتاق فرار را نیز دارد. اتاق فرار گنجینه سرزمین گمشده واقع در تم پارک آبی اوشن یک بازی مهیج و اغلب دسته جمعی است که در محیط بسته انجام می‌شود. یک فضای بزرگ که شما در بدو ورود در آن محبوس می‌شوید و تنها با حل معماهایی که در هر مرحله و در هر هزارتو با آن مواجه می‌شوید می‌توانید از آنجا خلاص شوید .

فروشگاه‌هایی نیز در ورودی اوشن پارک قرار  گرفته و لوازم مورد نیاز از کرم ضد آفتاب تا حوله و لباس را عرضه می کنند. انواع خوراکی ها و نوشیدنی های مختلف را نیز می توانید از رستوران‌های مجموعه تهیه کنید. این مجموعه بزرگ روزانه ظرفیت پذیرش ۳۳۰۰ نفر را دارد. ویژگی دیگر اوشن پارک این است که تنها پارک آبی روباز است که بانوان نیز می توانند از آن استفاده کنند. موقعیت پارک در جزیره طوری است که هیچ ساختمان بلند و مشرفی اطراف آن قرار ندارد.

جاذبه های تفریحی اوشن پارک

تفاوت اساسی پارک های آبی با استخرها وجود سازه های مختلف مثل سرسره های گوناکون، استخرهای موج و رودخانه هایی است که هیجان شما را به اوج می رسانند. اوشن پارک، اولین پارک آبی روباز ایران از این وسایل  هیجان انگیز کم ندارد.  سرسره‌های این مجموعه در سه بخش راید آرام، راید تند،  و راید هولناک دسته بندی می‌شوند. در ادامه به معرفی چند بخش مهم اوشن پارک می پردازیم.

راید آرام

پارک آبی اوشن

آبتین: استخر آبتین برای شنا، بازی و سرگرمی‌ نوجوانان در نظر گرفته شده است که حدودا ۱٫۵ متر عمق و ۱۹۰ مترمربع مساحت دارد.

آبان: استخر آبان با مساحتی در حدود ۲۵۰ مترمربع به‌منظور شنای بزرگسالان طراحی شده است و ۱٫۲ متر عمق دارد.

دینگو: دینگو یک جکوزی پلکانی بزرگ برای اهداف درمانی است که ۱۳۰ مترمربع مساحت و یک متر عمق دارد.

رزرو تور کیش

برکو: سرسره‌های برکو با عمق ۰٫۳ متر برای بازی کودکان در فضایی ایمن طراحی شده‌اند. در این قسمت به‌منظور جلوگیری از سوختگی پوست کودکان، سایه‌بان تعبیه شده است.

چالاب: این راید مجموعه‌ای از چند سرسره مخصوص کودکان است که ۰٫۴ عمق دارد. بخش هیجان‌انگیز این راید، سطل بزرگی است که وقتی پر از آب می‌شود واژگون شده و آب داخل آن روی کودکان تخلیه می‌شود. در این راید، بزرگترها می‌توانند کودکان را همراهی کنند.

رابو: استخر رابو در واقع جکوزی باز هدف درمانی است که ۴۰ مترمربع مساحت و ۱٫۲۰ متر عمق دارد. می‌توانید دقایقی را در آن به استراحت بپردازید و آماده تجربه هیجان تازه‌ای در اوشن پارک شوید.

راشین ریور: رودخانه‌ای مصنوعی به عمق ۱٫۵ متر که در آن با سوار شدن بر تیوب، جریان آب رودخانه شما را دورتادور پارک آبی خواهد چرخاند.  

راید تند

پارک آبی اوشن

آناکوندا: آناکوندا نام ماری عظیم‌الجثه محسوب می‌شود که طراحی این سرسره از آن الهام گرفته شده است. سرسره‌ای با مسیر پرپیچ‌وخم به طول ۱۷۰ متر که با سوار شدن به تیوب سه نفره اوج هیجان را به‌همراه خواهد داشت.

دریاچه سونامی: برای طراحی این دریاچه از ساحل و موج دریا الهام گرفته شده است. این دریاچه در فضایی با ۴۸ متر طول و ۸۰ متر عرض، موج‌هایی را توسط موج‌ساز ایجاد می‌کند تا حس دریا را تداعی کند. 

دینگل: در این راید با سوار شدن به تیوپ دو نفره وارد سرسره‌ای به ارتفاع ۱۲ متر با شیبی تند شده و طی حرکتی رفت و برگشتی در نهایت به استخر پرتاب خواهید شد

رالی راید: سرسره‌ای ۱۲ متری و چهار نفره که با استفاده از مت‌های مخصوص از آن پایین آمده و می‌توان با سه نفر دیگر مسابقه‌ای پرهیجان برگزار کرد.

گرداب: سرسره‌ای به ارتفاع ۱۲ متر که با کمک تیوپ و جریان سریع آب وارد فضای بزرگ همانند چاله‌ می‌شود که جریان آب در اثر نیروی گریز از مرکز حس گرداب را در آن تداعی می‌کند. پس از چند دور چرخیدن به دور خود در این چاله از ارتفاعی کم به درون استخر سقوط خواهید کرد.

مارپیچ: این راید چند سرسره با پیچ‌وخم‌های ناگهانی دارد. سرسره‌های آن ۱۲ متر ارتفاع دارند که با سوار شدن به تیوب از بالای برج حرکت کرده و بعد از طی مسیری ۱۱۵ متری وارد استخر می‌شود.

موجاب: موجاب یا فلورایدر تجربه موج‌سواری حرفه‌ای را با پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ساخت موج مصنوعی دنیا فراهم کرده است. فلورایدر پارک آبی اوشن تنها فلورایدر مجهز و پیشرفته ایران است که با نمونه‌های مشابه خارجی رقابت می‌کند. موجاب دو لاین مجزا دارد و افراد حرفه‌ای و مبتدی‌ می‌توانند با ایستادن روی تخته مخصوص، موج‌سواری کنند. 

راید هولناک

پارک آبی اوشن

آدرنالین: در این سرسره‌ با سقوط آزاد مستقیم از ارتفاعی به طول ۲۴ متر به سرعت به پایین هدایت می‌شوید.

پیچالوپ: سرسره‌ سقوط آزاد دیگر، به طول ۸۰ متر که در انتها با سرعتی بالا وارد مسیری پیچ‌دار می‌شود.

چرا باید ببینیم؟

کسانی که پارک آبی را برای تفریح انتخاب می کنند حتما عاشق هیجان و آدرنالین هستند. ترکیب گرمای جزیره با آب خنک استخرها و سرسره هایی که می توانید از ارتفاع 24 متری آن به سمت پایین سر بخورید چیزی است که هر کسی را سرشار از هیجان می کند. پس اگر به اندازه کافی از آرامش ساحل لذت برده اید، اوشن پارک جایی است که می توانید از هیجان فریاد بزنید. مخصوصا اگر با بچه ها همسفر هستید، این انتخاب می تواند بهترین خاطره را برای آنها بسازد. البته برای کسانی که توان بدنی کمی دارند، بالا رفتن از پله های طولانی ممکن است سخت باشد، اما مکانهایی برای نشستن در آب و ریلکس کردن و تماشای شور و هیجان دوستان نیز برای این افراد مهیاست.

هزینه استفاده از اوشن پارک

با توجه به اینکه چه فصلی به اوشن پارک می روید و اینکه کدام روز را برای تفریح در این مجموعه انتخاب می کنید هزینه استفاده متفاوت است. معمولا تخفیفی برای گروهها نیز در نظر گرفته می شود . برای راهنمایی بهتر و اینکه از اخرین قیمت و شرایط استفاده اوشن پارک آگاه شوید به سایت اوشن پارک سر بزنید.

کی برویم؟

پارک آبی اوشن

با توجه به اینکه این اوشن پارک یک پارک آبی روباز است، ممکن است در فصل تابستان که تابش آفتاب شدید و هوا خیلی گرم است استفاده از آن برای همه آسان نباشد. معمولا  از اواخر دی تا اواسط فرودین بهترین وقت سفر به جزیره و خرید بلیط هواپیما ارزان کیش است. اما با توجه به هوای گرم جزیره همیشه می توانید از خنکای آب و هیجان اوشن پارک استفاده کنید. البته حتما در تابستان که تابش آفتاب زیاد است، باید مراقب پوست خود باشید و با استفاده از کرم ها و لوسیون های مختلف خودتان را از آفتاب سوختگی محافظت کنید.

چطور برویم؟

در جزیزه کی  آنقدر بزرگ نیست  جایی را گم کنید. مخصوصا جای مشهوری مثل اوشن  پارک را. اوشن پارک در ساحل جنوبی جزیره و دورتر از هتل ها و مراکز خرید قرار گرفته و برای رفتن به آنجا  حتما باید از وسایل نقلیه استفاده کنید. بزرگراه خلیج فارس، میدان لوکس ، خیابان ابوموسی جایی است که می توانید اوشن پارک را روی نقشه پیدا کنید. البته مسیر دیگر این است که جاده ی ساحلی جهان را ادامه بدهید تا در جنوب جزیره به اوشن پارک برسید.   بهترین راه برای رفتن به پارک آبی بجای اجاره تاکسی ، استفاده از سرویس های رایگان اوشن پارک است که از درب برخی هتل ها در ساعت های مشخصی گردشگران را به محل پارک می برد. یک سرویس برگشت هم در ساعت مشخصی مسافران را به میدان پردیس در مرکز جزیره می رساند.

در آخر

جزیره کیش انقدر جاذبه طبیعی و امکانات تفریحی دارد که بعید به نظر برسد در یک سفر بتوانید همه ی آنها را تجربه کنید. بنابراین بهتر است قبل از رزرو بلیط هواپیما تهران کیش؛ تصمیم بگیرید سراغ چه تفریحی بروید تا از وقت خود بیشترین استفاده را ببرید. در این نوشته سعی کردیم شما را با اوشن پارک کیش آشنا کنیم. گزینه ای که می توانید در سفرهای بعدی به کیش اوج هیجان را درآن تجربه کنید.

نظرات کاربران