پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش
17 خرداد 1402
کیش

پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش؛ از ماسه و شن بازی تا عکاسی!

در روزگاری که از کار زیاد و فشرده خسته هستید سفر به یک جزیره مدرن مانند کیش می‌تواند ذهنتان را از تمام دغدغه‌ها دور کند. جزیره کیش فضای سبز و پارک‌ها خوب کم ندارد اما در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک قرار است سراغ یکی از بهترین پارک‌های کیش برویم؛ پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش. 

رزرو تور کیش

پارک مرد ماهیگیر از جمله جذاب‌ترین‌ پارک‌های ساحلی جزیره است. حالا چرا؟ برایتان توضیح خواهیم داد. پس در این مقاله همراه ما باشید تا با پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش بیشتر آشنا شویم.  

برای خرید بلیط هواپیما کیش می‌توانید فقط به اندازه سه کلیک وقت بگذارید و سفرتان را شروع کنید!

مجسمه مرد ماهیگیر کیش 

مجسمه مرد ماهیگیر کیش 

شاید برایتان جالب باشد بدانید که مجسمه مرد ماهیگیر یکی از مهم‌ترین آیتم‌های این پارک است. مجسمه‌ای به طول 12 متر که به سبک فیگوراتیو ساخته شده است. این مجسمه مرد ماهیگیری را نشان می‌دهد که برای صید ماهی تور را به سمت دریا پرتاب می‌کند. این مجسمه یادآور زندگی مردمان بومی جنوب کشور و به ویژه بومیان کیش است. این مجسمه توسط 4 مجسمه‌ساز در مدت زمان 3 ماه ساخته شد.

مجسمه های شنی: افسانه یا واقعیت؟

از آنجایی که پارک ساحلی مرد ماهیگیر دارای ساحل شنی پهناوری است پس خلق مجسمه‌های شنی برای هنرمندان و مردم جزیره خیالی نیست و واقعیت دارد. مجسمه‌هایی که به شکل حیوانات اهلی و وحشی، چهره مردم عادی و هنرمندان و مشاهیر و بناهای تاریخی مانند مقبره کوروش ساخته می‌شود. گاهی مسابقه مجسمه‌سازی هم در این پارک برگزار می‌شود و به مجسمه‌های برتر جوایزی اهدا می‌شود. می‌توانید به پارک ساحلی مرد ماهیگیر بروید و با این مجسمه‌های شنی زیبا عکس بیندازید. 

افسانه‌ معروف پشت پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش

در زمان های دور، مرد ماهیگیری بود که هر روز قبل از طلوع خورشید، با قایق کوچکی به دریا و ماهیگیری می رفت. او همیشه در جستجوی انواع ماهی‌های جدید و خوشمزه بود و سعی می کرد تا بتواند امور روزانه اش را از این راه بگذراند. روزی در سکوت سحرخیز، زنی مرموز در ساحل مشاهده شد. او به مرد ماهیگیر نزدیک شد و گفت: “من آمده‌ام تا به تو یک هدیه بدهم. این هدیه قدرتی است که به تو این امکان را می‌دهد که ماهی‌های بیشتری بگیری و به ثروت برسی. اما بدان که این قدرت برای مدت محدودی است و تنها در صورتی که دلت را به دریا بسپاری و درخواست من را بپذیری، به این قدرت دست پیدا خواهی کرد.”

مرد ماهیگیر که از این پیشنهاد شگفت‌زده شده بود، با تعجب از زن پرسید: “چه باید بکنم؟”

زن مرموز لبخندی زد و گفت: “تنها کاری که باید بکنی این است که هر شب یکی از ماهی‌هایی که گرفتی را به دریا برگردانی و دعای خیر برای همه‌ی مردم جزیره بخواهی.”

مرد ماهیگیر بی‌درنگ پذیرفت و زن مرموز ناپدید شد.

از آن روز به بعد، زندگی مرد ماهیگیر تغییر کرد. او هر روز مقدار بی‌شماری از ماهی‌های بزرگ و کوچک می‌گرفت و به نزد خانواده و همسایه‌هایش می‌برد. او همچنین هر شب یکی از ماهی‌هایی که گرفته بود را به دریا برگرداند و دعای خیر برای تمام مردم جزیره می‌کرد.

بلافاصله شهرت مرد ماهیگیر در جزیره کیش پخش شد و مردم از نزدیک و دور برای دیدن او و خریدن ماهی‌های تازه‌اش به ساحل می‌آمدند. به مرور زمان، مکانی که مرد ماهیگیر می‌نشست و ماهی‌هایش را می‌فروخت، به یک پارک ساحلی تبدیل شد. این پارک به “پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش” نامیده شده و اکنون یکی از جاذبه‌های محبوب گردشگری جزیره است.

چرا باید در سفر به کیش سراغ پارک ساحلی مرد ماهیگیر برویم؟

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

اولین دلیل برای معرفی پارک ساحلی مرد ماهیگیر به عنوان یکی از بهترین پارک‌های کیش وجود آبنماها است که توسط یک راه آبی به طول ۱۰۰ متر به یکدیگر متصل است. این آبنماها در طول شب زیبایی خاصی به پارک می‌بخشد که برای قدم زدن و شبگردی انتخاب خوبی است. شنیدن صدای آب آرامش زیادی به ذهن می‌دهد و برای فراموش کردن تمام مشغله‌های ذهنی کافی است. اگر اهل مراقبه هستید پیشنهاد می‌کنیم صبح زود به پارک ساحلی مرد ماهیگیر بروید. فضای صبحگاهی این پارک به شدت شما را جذب می‌کند که تمام خستگی و انرژی منفی روح شما را پاک می‌زداید. 

دومین دلیل برای معرفی پارک ساحلی مرد ماهیگیر وجود ساحل شنی در آن است که برای ایجاد یک اثر هنری از جنس شن بسیار مناسب است. البته یادتان باشد که شن بازی سن و سال نمی‌شناسد. پس اگر به بازی در ماسه و شن بازی علاقه دارید همراه بچه‌ها راهیی ساحل شنی شوید و مجسمه خودتان را بسازید. 

پاسپورت دومینیکا

سومین دلیل برای معرفی پارک ساحلی مرد ماهیگیر نورپردازی دکوراتیو آن است که در کنار آبنماها و در دل شب‌های جزیره بسیار دیدنی می‌شود. بنابراین این پارک می‌تواند انتخاب خوبی برای ثبت خاطره دو نفره و یا خانوادگی میان شبگردی‌های جزیره باشد.

مقاله پیشنهادی:ماهیگیری در کیش؛ لذت صید ماهی تازه در جزیره هزار رنگ

امکانات پارک ساحلی مرد ماهیگیر در کیش 

در پارک ساحلی مرد ماهیگیر امکانات زیر وجود دارد: 

ورودی رایگان

سرویس بهداشتی

نزدیکی به ساحل

نزدیکی به مسیر دوچرخه سواری

نزدیکی به اسکله تفریحی

شکم گردی اطراف پارک ساحلی

رستوران میرمهنا

حالا که پارک ساحلی مرد ماهیگیر را دیده‌اید، یک پرس غذای خوشمزه سرحالتان می‌آورد. پس اول از همه باید با چند تا از بهترین رستوران‌هایی که در نزدیکی پارک ساحلی مرد ماهیگیر نزدیک است آشنا شویم.

رستوران میرمهنا: میرمهنا یکی از معروف‌ترین رستوران‌های جزیره است که در نزدیکی پارک ساحلی مرد ماهیگیر واقع شده است. این رستوران پارکینگ اختصاصی دارد و دارای دو فضای سالن سرپوشیده و فضای باز ساحلی است. در این رستوران می‌توانید تا آماده شدن سفارشتان از اینترنت رایگان لذت ببرید. از محبوب‌ترین غذاهای رستوران میرمهنا، ماهی شوریده، قلیه ماهی، قلیه میگو، کباب یونانی و شیشلیک است. 

آدرس: کیش، خیابان پروین اعتصامی، جنب متل تاپ رز

ساعت کاری: 12:30 تا 22:30

رستوران دریایی عمو اکبر: طعم غذاهای دریایی رستوران دریایی عمو اکبر زبانزد مسافران و بومیان جزیره است. از منوی رستوران دریایی عمو اکبر چلو و ماهی کباب قابل سفارش است. این رستوران در دو وعده ناهار و شام پذیرای شما خواهد بود. یادتان باشد که این رستوران پارکینگ اختصاصی و بیرون‌بر هم دارد. قلیه ماهی، شنیسل و ماهی کبابی از غذاهای پرطرفدار رستوران عمو اکبر است. 

آدرس: کیش، روبروی بازار پانیذ، مجتمع حافظ، رستوران دریایی عمو اکبر.

ساعت کاری: 12 تا نیمه شب

پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش کجاست؟

برای رفتن به پارک ساحلی مرد ماهیگیر کافیست خودتان را به خیابان سنایی، بلوار ساحل برسانید. برای دسترسی به این پارک به کمک مینی‌بوس کافیست از خط شماره 2 استفاده کنید و در میدان ساحل پیاده شوید. بعد از حدود 3 دقیقه پیاده‌روی به پارک خواهید رسید.

هتل‌های نزدیک پارک ساحلی

هتل صدف

هتل‌های فهرست زیر در نزدیکی پارک مرد ماهیگیر واقع شده است:

هتل سیمرغ 

هتل صدف

هتل کوروش

هتل فلامینگو

هتل ارم

هتل ایران

مراکز خرید نزدیک پارک ساحلی

رفتن به مراکز خرید بعد از قدم زدن در پارک یک تفریح بی‌دردسر است. پس اگر در سفر کیش به سر می‌برید و دلتان پاساژگردی می‌خواهد به یکی از مراکز خرید فهرست زیر بروید. 

مرکز خرید زیتون

پارسیس مال

مرکز خرید پردیس 2

مرکز خرید میکا مال

مرکز خرید دیپلمات

مرکز خرید پانیذ

سخن پایانی در مورد پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش از زبان سه کلیک

تا اینجا با پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش آشنا شدیم. پارکی که برای علاقه‌مندان به شن بازی و به ویژه بچه‌ها انتخاب بسیار مناسبی است. پس در سفر خود به جزیره‌ کیش، رفتن به پارک مرد ماهیگیر را فراموش نکنید. 

نظرات کاربران