گذر هنرمندان کیش
9 اردیبهشت 1402
کیش

گذر هنرمندان کیش؛ گذری آموزنده و تفریحی

هنرمندان، نقاشان و نویسندگان زیادی در دل تاریخ ایران جای دارند که شاید نسل جوان به خوبی با آن‌ها آشنا نباشد. کسانی از جمله جلال آل‌احمد، غلامحسین بنان که موسیقی‌دان و آواز خوان بود و امیرکبیر که روزگاری صدراعظم ایران بود و چندین نفر دیگر که حالا فقط تندیسی از آن‌ها در گوش و کنار ایران باقی مانده است. می‌توان گفت هدف اصلی ساخت گذر هنرمندان کیش آشنایی نسل نوجوان و جوان با هنرمندان ایرانی است. گذر هنرمندان کیش در سال 1378 شمسی در قسمت غربی جزیره در نزدیکی میدان ساحل ساخته شد. 

رزرو تور کیش

وجود همچین پارک و گذری در جزیره گردشگرپذیری چون کیش که هنرمندان و صاحب سبکان ایرانی را به مسافران خارجی معرفی ‌‌کند بسیار جالب توجه است. هنرمندانی که تندیسشان در این پارک قرار دارد از صنف‌های مختلفی چون سینما، صنایع دستی، نویسندگی، موسیقی و نقاشی هستند.

با رزرو تور کیش سه کلیک، از این جاذبه فوق‌العاده و دیگر جاذبه‌های گردشگری کیش دیدن کنید.

تندیس هایی از جنس نقاشان تا سیاست مداران!

گذر هنرمندان کیش

تندیس‌هایی که در گذر هنرمندان کیش نصب شده است هنرمندانی که در فهرست زیر آمده است را معرفی می‌کند:

موسیقی‌دانان و آوازخوانان: ابوالحسن صبا، غلامحسین بنان و شریف لطفی.

نقاشان: علی محمد حیدریان، حسین بهزاد و استاد فرشچیان.

طراح گرافیک و معمار: مرتضی ممیز، کریم پیرنیا و هادی میرمیران.

طراحی قالی و صنایع دستی: عیسی بهادری و استاد قنبری مهر.

خوشنویس: غلامحسین امیرخانی.

سینماگر و بازیگر: غلامحسین سپنتا، عزت الله انتظامی و مرتضی آوینی.

شاعر و نویسنده: پروین اعتصامی، جلال آل احمد و شهریار.

علامه و سیاست‌مدار: علامه محمدتقی جعفری و امیرکبیر صدراعظم ایران.

خوش‌گذرانی در گذر هنرمندان کیش

خوش‌گذرانی در کیش را فقط به تفریحات گران‌قیمت محدود نکنید. گاهی قدم زدن شبانه در یک پارک یا محیطی فرهنگی و آموزنده می‌تواند خاطره دل‌انگیزی باشد. پس اگر در هتل‌های نزدیک گذر هنرمندان اقامت دارید برای پیاده‌روی در نیمه‌شب‌های کیش بیرون بزنید و به سمت گذر هنرمندان بروید. تماشای این تندیس‌ها و مطالعه زندگینامه بزرگان موفق ایران برای بچه‌ها بسیار آموزنده خواهد بود. 

پاسپورت دومینیکا

هتل بین المللی کیش: فاصله تا گذر هنرمندان حدود 5 دقیقه پیاده‌روی.

هتل شایان کیش: فاصله تا گذر هنرمندان کیش 6 دقیقه پیاده‌روی.

هتل 3 ستاره آرامش کیش: فاصله تا گذر هنرمندان کیش حدود 10 دقیقه پیاده‌روی.

رزرو هتل‌های 2 تا 5 ستاره کیش تنها با سه کلیک

بهترین زمان برای رفتن به گذر هنرمندان کیش

گذر هنرمندان کیش

نیمه شب‌های کیش بسیار معروف است. قدم زدن در پارک‌ها، رفتن به اسکله تفریحی بزرگ، کشتی سواری و چندین تفریح شبانه دیگر که مسافران را در نیمه‌های شب به خیابان‌های جزیره می‌کشاند. اگر می‌خواهید در کوی هنرمندان قدم بزنید و از گرمای هوای جزیره فراری هستید بهترین زمان شب است. شب‌های کیش هوای خنک‌تری دارد.

جاهای دیدنی و تفریحی کیش در نزدیکی گذر هنرمندان 

اسکله تفریحی؛ یکی از نزدیک‌ترین جاهای دیدنی کیش به کوی هنرمندان، اسکله تفریحی کیش است. در اسکله تفریحی از تماشای آرامش دریا و مردمی که در حال عبور هستند لذت خواهید برد. فاصله اسکله تفریحی تا گذر هنرمندان حدود 5 دقیقه پیاده‌روی است.

بازار ونوس؛ اگر می‌خواهید قبل از رفتن به کوی هنرمندان سری هم به بازارهای کیش بزنید پیشنهاد ما نزدیک‌ترین بازار به گذر هنرمندان است. بازار ونوس حدود 5 دقیقه با گذر هنرمندان کیش فاصله دارد و برای خرید سوغاتی محل مناسبی است. برای رفتن به بازار ونوس باید خودتان را به خیابان سنایی برسانید.

بولینگ مریم؛ بولینگ مریم کیش از آن جاهای تفریحی جزیره است که طرفداران زیادی دارد. فاصله بولینگ مریم با گذر هنرمندان کیش حدود 4 دقیقه پیاده‌روی است و برای بچه‌ها و جوان‌ترها می‌تواند جذاب باشد. یادتان باشد که بولینگ مریم تا 2 بامداد فعال است. 

آدرس و اطلاعات ضروری

آدرس: برای رفتن به گذر هنرمندان کیش خودتان را به میدان ساحل برسانید. گذر هنرمندان در امتداد خیابان سنایی تا تقاطع خیابان سنایی و بلوار دریا ادامه دارد.

ساعت بازدید و قیمت بلیط ورودی

ساعت بازدید از این گذر هنری محدود نیست و بازدید از آن روزها و حتی نیمه شب‌ها نیز ممکن است. برای رفتن به گذر هنرمندان کیش نیازی به تهیه بلیط ورودی نیست. بازدید رایگان است.

رستوران‌های نزدیک کوی هنرمندان

فست فود عطاویچ
  • رستوران دینامیت
  • رستوران هشتگ
  • رستوران تشریفات
  • فست فود عطاویچ

زنده نگه‌داشتن نام بزرگان ایرانی همیشه قابل تحسین است. بزرگانی که هر یک در ادبیات، فرهنگ و هنر این سرزمین نقشی پررنگ و ماندگار ایفا کردند. با رفتن به کوی هنرمندان می‌توانید با تعدادی از نام‌آشناترین آن‌ها آشنا شوید. زندگینامه‌شان را برای بچه‌ها بخوانید یا تشویقشان کنید خودشان اطلاعات کنار هر تندیس را مطالعه کنند. البته گذر هنرمندان کیش تنها برای بچه‌ها اموزنده نیست بلکه بزرگ‌ترها هم می‌توانند از زندگی هنرمندان ایرانی درس موفقیت بیاموزند. اگر مسافر جزیره هستید تماشای کوی هنرمندان را هم در فهرست جزیره‌گردی خود قرار دهید.

برای خرید بلیط هواپیما کیش فقط به اندازه سه کلیک وقت بگذارید و سفرتان را به این جزیره زیبا و دوست داشتنی شروع کنید!

نظرات کاربران