حمل و نقل عمومی در کیش
1 اسفند 1401
کیش

حمل و نقل عمومی در کیش؛ از تاکسی خطی تا تاکسی لندن!

در هر سفری بخش مهمی از زمان را در تاکسی، وسایل حمل و نقل عمومی و یا خودرو می‌گذرانید تا به مراکز مهم تفریحی یا بازارها و یا هتل بروید. بنابراین برنامه‌ریزی برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین وسیله نقلیه در مقصد بسیار مهم است. در این مقاله شرایط و امکانات حمل و نقل عمومی در کیش را بررسی می‌کنیم تا قبل از ورود به جزیره هر آنچه باید بدانید را بدانید.

رزرو تور کیش

تاکسی بگیرید

اگر جز افرادی هستید که از وسایل نقلیه عمومی مانند مینی ‌بوس جزیره کیش زیاد خوشتان نمی‌آید یا تنهایی سفر می‌کنید گرفتن تاکسی برای جابجایی در جزیره کیش انتخاب خوبی است. تاکسی‌های جزیره کیش انواع مختلفی دارند که در ادامه آن‌ها را به تفکیک خواهیم شناخت.

تاکسی خطی 

با جستجوی عبارت های کیش در گوگل پلی یا بازار می‌توانید به طور مستقیم اپلیکیشن‌ های کیش را نصب کنید. 

تاکسی‌های زرد همان تاکسی‌های خطی جزیره کیش است که گزینه خوبی از فهرست حمل و نقل عمومی در کیش ‌گردی محسوب می‌شود. تاکسی‌های خطی را در ایستگاه‌های تاکسی پیدا می‌کنید. بایستید و دست تکان دهید، و با تاکسی به مراکز مهم کیش سفر کنید. ایستگاه‌های تاکسی کیش عبارت‌اند از: 

  1. ایستگاه میدان ساحل به بازار مروارید
  2. ایستگاه ساحل مرجان به میدان ساحل
  3. ایستگاه میدان ساحل به میدان امیرکبیر
  4. ایستگاه میدان خلیج فارس به میدان سعدی
  5. ایستگاه میدان سعدی به منطقه میرمهنا

کرایه تاکسی خطی بستگی به منطقه و طول مسیر متفاوت خواهد بود. اما حدود کرایه از 4000 تومان تا 12000 تومان متغیر است. برای اطلاعات بیشتر به سامانه تاکسیرانی جزیره کیش مراجعه کنید و تعرفه سال 1401 را ببینید.

تاکسی سبز یا هیبریدی

تاکسی های سبز یا هیبریدی با هدف حمایت از محیط زیست و کاهش مصرف بنزین به فهرست حمل و نقل عمومی در کیش اضافه شد. این تاکسی‌ها سفید هستند و روی بدنه آن‌ها یک برگ سبز به چشم می‌خورد. 

مینی‌بوس یک گزینه مقرون به صرفه

مینی‌بوس

اگر قصد دارید در سفر خود به کیش از ارزان‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی در کیش استفاده کنید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید مینی‌بوس انتخاب خوبی است. البته دلایل محبوبیت مینی ‌بوس جزیره کیش تنها به اقتصادی بودنش ختم نمی‌شود. ایستگاه‌های مینی‌بوس معمولا به مراکز خرید و تفریحی جزیره کیش نزدیک است و قطعا یکی دیگر از دلایل محبوبیت مینی‌بوس در جزیره کیش همین است. در ضمن اگر به صورت گروهی سفر می‌کنید مینی‌بوس بهترین گزینه خواهد بود. 

در میان مینی‌بوس‌های حمل و نقل عمومی در کیش دو خط مینی‌بوس وجود دارد. خط شماره 1 از ایستگاه میرمهنا شروع می‌شود و تا ایستگاه پارک دلفین‌ها از مراکز تفریحی و مراکز خرید متعددی عبور می‌کند. خط شماره 2 مینی ‌بوس جزیره کیش هم از پارک دلفین‌ها شروع می‌شود و دوباره در انتهای مسیر به پارک دلفین‌ها بازمی‌گردد.

جزئیات خط شماره 1 مینی‌بوس: 

ایستگاه میرمهنا > فاز A خیابان کنار > دبستان پسرانه مولوی > بلوار میرمهنا > ایستگاه گلدیس > ایستگاه صدا و سیما > ایستگاه بازار ونوس > میدان ساحل > ایستگاه بازار مروارید > ایستگاه بازار پردیس(ضلع جنوبی) > ایستگاه بازار مرجان > ایستگاه پارک دلفین ها > بازگشت از مسیر

جزئیات خط شماره 2 مینی‌بوس:

ایستگاه پارک دلفین ها > ایستگاه بازار مرجان > میدان داریوش > خیابان مقابل ویلاهای پردیس و خانه گستر > ایستگاه بازار پردیس (ضلع شمالی) > میدان ساحل > ایستگاه بازار مروارید > میدان امیرکبیر > میدان ساحل > ایستگاه مجتمع بانک ها > سازمان منطقه آزاد کیش > بازار فرانسه > اداره پست > میدان دلیران > فاز ۵ شهرک صدف خیابان جاجرود > خیابان سفیدرود > خیابان کرمان > خیابان بینالود(مرکز خرید فاز۴ صدف) > خیابان الوند > خیابان شریعتی > خیابان عارف > مسجد امام حسن مجتبی(ع) > خیابان آذربایجان > خیابان خرمشهر > خیابان آسمان > ورودی مجتمع الهیه > تقاطع شهربازی > ایستگاه بازار مروارید > میدان امیرکبیر > هتل لاله > هتل صدف > کلینیک پزشکی > بازار بهکیش > ایستگاه بازار مریم > ایستگاه بازار ونوس > میدان ساحل > ایستگاه بازار پردیس(ضلع جنوبی) > ایستگاه پارک دلفین ها > بازگشت از مسیر

کرایه مینی ‌بوس جزیره کیش برای هر نفر در سال 1401 در جزیره کیش از 6 صبح تا ساعت 1 حدود 3000 تومان و از 1 بامداد تا 6 صبح 500/4 تومان است. 

دربست می‌روید؟

با جستجوی عبارت های کیش در گوگل پلی یا بازار می‌توانید به طور مستقیم اپلیکیشن‌ های کیش را نصب کنید. 

اگر می‌خواهید دربست در کیش سفر کنید و هزینه هم اهمیتی ندارد انتخاب بهتری از وسایل حمل و نقل عمومی در کیش وجود دارد؛ تاکسی سفید یا دربست. در جزیره کیش با رنگ‌های مختلف تاکسی روبرو می‌شوید. یکی از آن‌ها تاکسی سفید است که به آن تاکسی بی‌سیم یا تاکسی دربستی هم می‌گویند. تاکسی‌های بی‌سیم را از طریق تماس با تاکسی تلفنی‌ها و یا تماس با سامانه تاکسی بی‌سیم کیش می‌توانید درخواست کنید. ماشین‌های تاکسی بی‌سیم یا دربستی تویوتا کمری است. 

حواستان باشد نرخ تاکسی بی‌سیم با تاکسی‌های خطی متفاوت است و هزینه آن شامل ورودی و هزینه مسافت طی شده که تاکسی‌متر برآورد می‌کند است. بنابراین اگر قصد دارید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید از تاکسی‌های زرد خطی یا مینی ‌بوس جزیره کیش استفاده کنید. 

شماره تماس تاکسی بی‌سیم کیش:

پاسپورت دومینیکا

۴۴۴۲۲۲۰۰- ۰۷۶ 

۴۴۲۲۴۴۰- ۰۷۶ 

۴۴۴۵۱۹۱۴- ۰۷۶

شماره تماس تاکسی تلفنی پاییزه: 444511700 – 076 و 44451720 – 076

شماره تماس تاکسی تلفنی کرانه: ۲-۴۴۴۶۷۲۰۱-۰۷۶

شماره تماس تاکسی تلفنی دالاهو: 44451577 – 076 و 44451566 – 076

شماره تماس تاکسی تلفنی پارس: ۴۴۴۵۱۹۱۲-۰۷۶

شماره تماس تاکسی تلفنی رخش: ۴۴۴۲۱۱۵۵-۰۷۶

شماره تماس تاکسی تلفنی پارس توسن: 44423024 – 076 

تاکسی لندن

تاکسی

اگر عاشق حال و هوای لندن و شهر باران‌زده‌ی انگلیسی و تاکسی‌های سیاه لندن هستید در کیش سوار تاکسی لندن شوید. این تاکسی‌ها حال و هوای سفرتان را تغییر می‌دهد. علاوه بر این اگر یکی از همسفران شما از ویلچر استفاده می‌کند یا سالمند است تاکسی لندن بهترین گزینه برای جابجایی درون جزیره‌ای است چون این تاکسی‌ها دارای رمپ هستند و امکان سوار شدن به تاکسی با ویلچر را فراهم می‌کنند. تعرفه تاکسی لندن نزدیک به کرایه تاکسی بی‌سیم است.

سوالات متداول درباره حمل و نقل عمومی در کیش

آیا جزیره کیش مترو دارد؟ 

در فهرست حمل و نقل عمومی در کیش مترو قرار ندارد. برای سفر درون جزیره‌ای می‌توانید از تاکسی خطی، تاکسی بی‌سیم و مینی ‌بوس جزیره کیش استفاده کنید. 

آیا تاکسی‌های اینترنتی در کیش فعال‌اند؟

بله، های تاکسی و اسنپ، تاکسی‌های اینترنتی فعال در جزیره کیش هستند.

برای استفاده از های کیش باید چه کنم؟ 

با جستجوی عبارت های کیش در گوگل پلی یا بازار می‌توانید به طور مستقیم اپلیکیشن‌ های کیش را نصب کنید. 

سخن پایانی

کیش جزیره‌ای رنگارنگ با سرگرمی‌های متنوع است که برای استفاده از آن‌ها باید به کمک خدمات حمل و نقل عمومی در کیش سفر کرد. بنابراین سعی کنید مناسب‌ترین گزینه را با توجه به بودجه و امکانات و مکان هتل خود انتخاب کنید چون جابجایی در جزیره نیز بخش مهمی از سفر شما است. 

راستی بلیط هواپیما کیش را رزرو کرده‌اید؟

نظرات کاربران