کیش

هزینه های سفر به کیش؛ از هزینه اقامت تا رستوران و حمل و نقل (1401)

جزیره لاکچری کیش و ساحل دریای خلیج فارس، در هر فصل سال جذاب و دیدنی هستند. کیش مقصدی است که هر زمان هوای سفر در تعطیلات به سرتان بزند، قطعا یکی از 5 انتخاب اول خواهد بود. این جزیره دیدنی به دلیل اینکه به عنوان منطقه آزاد تجاری شناخته شده است، نسبت به شهرهای دیگر ایران گران تر است. اما این به معنی آن نیست که برای سفر به جزیره، نیاز به بودجه هنگفتی خواهید داشت. بلکه با رعایت برخی نکات می توانید هزینه های سفر به کیش را برنامه ریزی کنید و با توجه به بودجه ای که دارید تعطیلات را در این جزیره جذاب و سرگرم کننده، بگذرانید. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا به صورت تقریبی هزینه هایی که می بایست انتظار داشته باشید در سفر به کیش بپردازید را برای شما شرح بدهیم.

رزرو تور کیش

هزینه ها و بودجه سفر به کیش

کیش

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که هزینه های سفر به کیش به موارد زیادی مانند قیمت بلیط هواپیما کیش، اقامت، غذا، رفت و آمد و گشت ها و فعالیت ها بستگی دارد. در این مقاله به تفصیل هزینه هرکدام از فاکتورهای ذکر شده را توضیح خواهیم داد. فقط در نظر داشته باشید قیمت ها به صورت میانگین هستند و عواملی چون زمان و شرایط اقتصادی در نوسان هزینه ها موثر خواهد بود.

بهترین زمان سفر به کیش چه موقعی است؟ (لینک مقاله)

بخش اول هزینه های سفر به کیش؛ با چه وسیله ای سفر کنیم ؟

برای سفر به کیش می توانید از پرواز، قطار و ماشین شخصی استفاده کنید. که هر سه راه هزینه های متفاوتی داشته و در طول زمان سفر شما نیز موثر خواهند بود. از بین گزینه های موجود، سفر با پرواز راحت تر اما در هزینه های سفر به کیش گران تر است.

سفر به کیش با پرواز

هزینه پرواز به جزیره کیش، به اینکه کدام ایرلاین را برای خرید بلیط انتخاب می کنید، متفاوت است. ایرلاین های زاگرس، معراج، وارش، کیش ایر و ایرتور در مسیر کیش، ایرلاین هایی هستند که پروازهای همیشگی و متعددی دارند. از میان این پروازها معمولا هواپیماهای ایرتور نسبت به بوئینگ بین مسافران به دلیل امنیت و کلاس پروازی محبوبیت بیشتری دارند. در کل برای خرید بلیط هواپیمای تهران کیش، قیمت ها از 1.500.000 تومان آغاز می شوند. این قیمت با توجه به اینکه در چه روزی از هفته و یا در ایام تعطیلات و فصل های پر مسافر پرواز را تهیه میکنید، تغییر خواهد کرد. معمولا پروازهای کیش در ایام تعطیلات نوروز و روزهای آخر هفته با افزایش زیادی روبرو خواهد شد.

یکی از راه های کاهش هزینه بلیط هواپیما برای سفر به کیش، خرید بلیط های لحظه آخری است. البته توجه داشته باشید خرید چنین پروازی نیازمند این است که شما در فاصله زمانی کوتاهی آمادگی رفتن به سفر را داشته باشید.

سفر به کیش با جت را امتحان کنید! (اطلاعات بیشتر..)

سفر زمینی به کیش

اگر برای سفر به کیش محدودیت زمانی ندارید و حداقل دو روز را برای رفت و برشت می توانید زمان بگذارید، سفر زمینی به کیش یکی از راه های صرفه جویی در هزینه های سفر به کیش خواهد بود. شما می توانید با اتوبوس یا قطار با حدود 350.000 تومان به بندرعباس بروید و از آنجا با شناورها به جزیره بروید. هزینه شناور تا جزیره برای هر نفر حدود 45 تا 90 هزار تومان خواهد بود.

سفر با ماشین شخصی به کیش

کیش

یکی از راه های گران قیمت و به نسبت طولانی برای شهرهای دور از جزیره، سفر با ماشین شخصی به کیش خواهد بود. این روش علاوه بر مسیر طولانی و هزینه بنزین، تنها یک مزیت دارد و آن هم عدم نیاز به تاکسی یا ماشین برای گشت و گذار در کیش خواهد بود که خود در هزینه های سفر به کیش بسیار تاثیرگذار است. برای سفر با ماشین به کیش، می بایست به بندرعباس و از آنجا به بندر چارک بروید تا با لندینگ کرافت هایی که به سمت جزیره می روند، خد و ماشین را به کیش برسانید. هزینه لندینگ کرافت از دو میلیون تومان به بالا خواهد شد.

اهل سفر به کیش با کشتی هستید؟ (لینک مقاله)

هزینه اقامت در کیش

هزینه تخمینی اقامت در جزیره کیش از 1 میلیون تا 4 میلیون برای هر شب خواهد بود. هزینه اقامت در کیش، با توجه به اینکه در چه فصلی از سال به جزیره سفر می کنید، به دنبال چه سطح از خدمات هستید و فاصله هتل تا فرودگاه و مراکز خرید و ساحل ها متغیر خواهد بود. به طور کلی برای اقامت در جزیره دو گزینه هتل و سوئیت های آپارتمانی را پیش رو خواهید داشت.

هتل های کیش

هزینه هتل های کیش برای یک شب اقامت، با توجه به اینکه هتل چند ستاره است و در چه زمانی از سال به جزیره سفر کرده اید، متغیر است. اما به طور کلی هزینه یک شب اقامت در هتل های 5 ستاره تاپ همچون هتل ترنج، هتل داریوش و … از 2 تا 4 میلیون تومان، هتل های 4 ستاره از 700 هزار تا 1.5 میلیون تومان و هتل های 2 و 3 ستاره از شبی 600 هزار تومان خواهد بود. هتل های کیش خدمات خانه داری، ترانسفر فرودگاهی، اتاق چمدان و صبحانه را برای مهمانان فراهم نموده اند.

پاسپورت دومینیکا

اما هتل های لوکسی همچون هتل داریوش خدمات اضافه همچون زمین تنیس، استخر روباز و هتل مارینا ساحل اختصاصی همراه با تفریحات آبی را ارائه می دهند که قیمت اقامت را افزایش خواهند داد. اگر در هزینه های سفر به کیش به دنبال اقامت در هتل با قیمت معقول و خدمات قابل قبول هستید، پیشنهاد ما به شما هتل های 4 ستاره جزیره هستند. اگر به دنبال تخفیف رزرو هتل در کیش هستید، می توانید از سایت های رزرو آنلاین هتل  بهترین تخفیف ها را دریافت نمایید.

بهترین هتل های کیش را بشناسید! (لینک مقاله)

سوئیت های آپارتمانی کیش

کیش

اکثر سوئیت های جزیره در شهرک صدف قرار دارند. این شهرک به فرودگاه نزدیک بوده، اما از مراکز خرید و گشت ها فاصله زیادی داشته و برای رفت و آمد می بایست از تاکسی استفاده کنید. سوئیت های جزیره 4 نفره هستند و در صورتی که تعداد شما کمتر از چهار نفر است، باید هزینه نفر اضافه را بپردازید. این سوئیت ها قیمت مشخصی دارند که از یک شب اقامت در هتل ارزان تر است و شما به راحتی برای کاهش هزینه های سفر به کیش می توانید در آشپزخانه آپارتمان آشپزی کنید. برخی از ویلاهای این شهرک مجهز به استخر و امکانات ویژه هستند که تقریبا هزینه اقامت در آنها نزدیک به یک شب اقامت در هتل است. با این تفاوت که هتل ها صبحانه رایگان را در خدمات خود دارند.

هزینه حمل و نقل در کیش

در جزیره برای رفت و آمد و گشت ها چندین گزینه از مینی بوس تا کرایه ماشین وجود دارد که هزینه هرکدام از آنها در بودجه سفر شما تاثیر خواهد داشت.

رفت و آمد با مینی بوس

در سیستم حمل و نقل عمومی کیش، هم اکنون 70 دستگاه مینی بوس در دو خط فعالیت می کنند. خط 1 از میرمهنا به پارک دلفین ها و خط 2 از از پارک دلفین ها حرکت را آغاز کرده و پس از طی مسیر طولانی مجدد به پارک بازمی گردد. قیمت حمل و نقل با مینی بوس برای محاسبه در هزینه های سفر به کیش 5هزار تومان خواهد بود. این روش ارزان ترین روش رفت و آمد در جزیره برای یک سفر ارزان خواهد بود.

رفت و آمد با تاکسی

تاکسی های جزیره در دو مدل، تاکسی های زرد که همان تاکسی خطی هستند و در 5 مسیر مشخص رفت و آمد می کنند. هزینه تاکسی های زرد از 5500 تومان تا 8000 تومان است. و تاکسی های سفید که همان خودروهای دربستی هستند و مسیر موردنظر شما را خواهند رفت، هستند. این تاکسی ها مجهز به تاکسی متر هستند و هزینه آنها از حدود 13 هزار تومان آغاز می گردد. علاوه بر این دو نوع تاکسی که به طور معمول از آنها استفاده می شو، جزیره مجهز به تاکسی های هیبریدی معروف به تاکسی های سبز و تاکسی های انگلیسی که دقیقا شبیه به تاکسی های مشکی لندن طراحی شده اند، است. لازم است بدانید هزینه این تاکسی ها برای محاسبه در هزینه های سفر به کیش مصوب نبوده اما تقریبا برابر با هزینه تاکسی های تلفنی هستند.

اجاره خودرو

کیش

اگر علاقمند به رانندگی در سفر هستید، یکی از گزینه های پیش روی شما اجاره خودرو است. البته باید بدانید که هزینه آن گران بوده و تقریبا برای یک سفر لوکس که بودجه شما محدودیتی ندارد مناسب خواهد بود. هزینه اجاره خودرو در کیش با توجه به مدل ماشین از 500 هزار تا 20 میلیون تومان برای هر 24 ساعت متغیر خواهد بود. اگر بودجه شما برای هزینه های سفر به کیش کم است بهتر است به اجاره ماشین فکر نکنید.

اجاره ماشین در کیش چقدر است؟ (لینک مقاله)

هزینه غذا در سفر به کیش

از آنجایی که جزیره کیش یکی از مقاصد گردشگری لوکس کشور به حساب می آید، هزینه غذا در آن تقریبا بین 10 تا 20 درصد نسبت به دیگر شهرهای ایران بیشتر خواهد بود. اگر در هتل اقامت دارید، صبحانه شما رایگان بوده و برای ناهار و شام نیز با پرداخت هزینه می توانید از رستوران هتل استفاده کنید. اگر قصد یک سفر اقتصادی را دارید هزینه های سفر به کیش شما در بخش خوراک یک روز، برای دو وعده غذا و خوراکی های معمول مانند آب معدنی و پفک و چیپس حدود 400 هزار تومان خواهد شد.

اما اگر قصد دارید تا رستوران های جزیره را برای طعم خوب یک وعده غذای سنتی، یا یک ماهی خوش طعم جنوبی امتحان کنید، باید بدانید هزینه های سفر به کیش شما کمی زیاد خواهد شد. هزینه هایی که برای یک وعده غذا در جزیره باید انتظار پرداخت آن را داشته باشید به شرح زیر است:

قیمت غذا در رستوران های سنتی کیش

رستوران های سنتی جزیره معمول همراه با موسیقی زنده هستند که هزینه جداگانه ای برای ورودیه دریافت خواهند کرد، جدای از ورودیه هزینه غذاهای سنتی کیش عبارتند از:

چلو جوجه کباب از 140 هزار تا 200 تومان

چلو کباب کوبیده از 130 هزار تا 260 هزار تومان

قلیه ماهی از 95 هزار تا 250 هزار تومان

زرشک پلو با مرغ از 85 هزار تا 160 هزار تومان 

خورشت قورمه سبزی از 95 هزار تا 160 هزار تومان

خورشت قیمه سیب زمینی از 80 هزار تا 120 هزار تومان

16 تا از بهترین رستوران های کیش را بشناسید! (لینک مقاله)

قیمت غذای فست فود در کیش

کیش

اگر برای رفتن به ساحل یا گشت و گذار عجله دارید و علاقمند به فست فود نیز هستید. برای یک وعده غذای فست فودی در هزینه های سفر به کیش انتظار پرداخت رقم های زیر را خواهید داشت:

پاستا از 150 هزار تا 200 هزارتومان

برگر از 120 هزار تا 165 هزارتومان

پیتزا از 160 هزار تا 300 هزار تومان

سوخاری سه تکه از حدود 200 هزارتومان

ساندویچ از هزار120 تا 180 هزارتومان

بهترین فست فود های کیش به صرف پیتزا در کنار ساحل! (لینک مقاله)

قیمت غذای دریایی در کیش

قطعا سفر به جزیره کیش در کنار دریای خلیج فارس، بدون صرف یک وعده غذای دریایی و چشیدن طعم بی نظیر ماهی های جنوب، معنایی نخواهد داشت. هزینه یک پرس غذای دریایی در جزیره کیش از 100 هزار تا 400 هزار تومان خواهد بود. شاید به نظرتان این قیمت برای هزینه های سفر به کیش زیاد باشد، اما همانطور که میرزاقاسمی در سفر به شمال طعم دیگری دارد، طعم فراموش نشدنی ماهی  میگوی جنوب در جزیره کیش هم همین قدر باارزش خواهد بود.

6 رستوران لاکچری کیش کجاست؟ (لینک مقاله)

قیمت نوشیدنی کافه ها در کیش

اگر صبح از خواب دیر بیدار شدید و صبحانه هتل را از دست دادید، لازم است بدایند که کمی در هزینه های سفر به کیش شما تغییر ایجاد خواهد شد. چرا که برای یک فنجان قهوه اسپرسو یا یک لیوان چای بین 40 تا 60 هزار تومان در کافی شاپ های جزیره باید بپردازید.

بهترین کافه های کیش را امتحان کنید! (لینک مقاله)

هزینه گشت ها در سفر به کیش

کیش

جزیره کیش معروف است به تفریحات آبی در اسکله های آن، اما اگر قصد سفر ارزان یا صرفه جویی در هزینه های سفر به کیش را دارید، می بایست تا حد ممکن گشت ها و فعالیت های رایگان جزیره را در برنامه سفر خود بگنجانید. بآآبی

تفریحات رایگان کیش

خاطره انگیزترین تفریح در سفر به کیش، پیاده روی در ساحل دریای پهناور خلیج فارس و به تماشای غروب آفتاب نشستن است. بدون اغراق آرامشی که از قدم گذاشتن با پای برهنه بر روی ماسه های گرم ساحل به دست می آورید را با هیچ عدد و رقمی نمی توان قیمت گذاری کرد. پارک های ساحلی جزیره مانند مرد ماهی گیر و پارک مرجان رایگان هستند. شما می توانید همراه با خانواده در آلاچیق های پارک استراحت کنید و کودکان نیز مشغول بازی شوند. همچنین بازدید از شهر باستانی حریره، درخت سبز کیش، کشتی یونانی، نخلستان باغ بهشت، باغ راه ایرانی از تفریحات دیدنی و رایگان کیش هستند که در هزینه های سفر به کیش شما هیچ تغییری ایجاد نخواهند کرد.

همه جاهای دیدنی کیش می شناسید؟ (لینک مقاله)

هزینه تفریحات کیش

کیش

در کنار تفریحات رایگان، بر اساس بودجه سفر از یک گشت تا تمامی فعالیت های هزینه دار کیش را می توانید در برنامه سفر به جزیره بگنجانید. تفریحات آبی کیش از ارزان تا تفریحات لوکس و هزینه بر هستند که متناسب با هزینه سفر به کیش خود می توانید ازآنها لذت ببرید. برخی هزینه ها عبارتند از:

  • پارک دلفین ها : 420 هزار تومان
  • پاراسل:  300 هزار تومان
  • غواصی:  از 300 هزار تومان (هزینه غواصی در کلوپ های مختلف و با توجه به هزینه عکاسی زیر آب و … متغیر خواهد بود)
  • شاتل : 120 هزار تومان
  • کشتی آکواریوم کیش: 145 هزار تومان
  • پارک آبی کیش : 700 هزار تومان
  • بناناسواری : 100 هزار تومان
  • فلای بورد: 440 هزار تومان
  • قلعه وحشت کیش: 60 هزار تومان
  • جایروکوپتر (هواپیمای تفریحی) : 1 میلیون و 100 هزار تومان
  • اسکوتر زیردریایی: 440 هزار تومان
  • تله کابین کیش: 165 هزار تومان
  • شهر زیرزمینی کاریز : 80 هزار تومان
  • شنا با دلفین ها: 1 میلیون و 300 هزار تومان
  • پدل بورد (1 ساعت) : 220 هزار تومان
  • اتاق فرارهای کیش: 120 هزار تومان برای هر نفر
  • سینما هفت بعدی: 50 هزار تومان
  • گشت دریایی کیش با قایق تفریحی مبله: 438 هزار تومان
  • بانجی جامپینگ: 655 هزار تومان
  • پرش آزاد از ارتفاع روی تشک : 180 هزار تومان
  • وراسیک پارک و مجیک پارک : 270 هزار تومان
  • اتوبوس دو طبقه گردش در کیش: 150 هزار تومان
  • جت اسکی: 500 هزار تومان
  • ماهی گیری در اب های عمیق کیش (4 ساعت):  1 میلیون و 600 هزار تومان
  • سیرک ایران پرتغال: 230 هزار تومان
  • پاراگلیدر در کیش: 700 هزار تومان
  • قایق دیوانه تندرو: 280 هزار تومان
  • اجاره کشتی تفریحی خصوصی : 2 میلیون تومان

همه چیز را درباره تفریحات آبی کیش بخوانید! (لینک مقاله)

نکات مهم در سفر به کیش:

  • رستوران های کیش برای موسیقی زنده هزینه جداگانه دریافت خواهند کرد.
  • به توجه به دما و گرمای جزیره، مراکز خرید کیش روزانه از ساعت 12 تا 16 عصر تعطیل خواهند بود.
  • با تهیه بلیط پارک دلفین ها شما امکان بازدید از باغ پرندگان  آکواریوم کیش را نیز خواهید داشت و نیاز به تهیه بلیط جدا نیست. این بازدید برای صرفه جویی در هزینه های سفر به کیش مناسب خواهد بود.
  • برای شنا می توانید از پلاژهای مخصوص بانوان و آقایان با هزینه پایین استفاده کنید.
  • در اکثر تفریحات آبی کیش، عکاسان برای ثبت خاطرات شما حضور دارند. توجه داشته باشید که معمولا هزینه این عکاسی ها از قیمت عرف بیشتر بوده و ممکن است شما را در هزینه های سفر به کیش با مشکل روبرو کنند.
  • درباره قوانین جزیره کیش بخوانید!

کلام آخر

حرف از سفر کیش که می شوید، نام بزرگ منطقه آزاد تجاری در ذهن تداعی شده و شاید شک به دل شما بیاید که با بودجه کم نمی توان به این جزیره رویایی سفر کرد. اما با رعایت نکات و هزینه هایی که در این مقاله آورده ایم در کنار یک برنامه ریزی خوب می توانید هزینه های سفر به کیش را تخمین بزنید و با بودجه موجود، عازم جزیره کیش شده و خاطرات فراموش نشدنی را برای خود و همراهان رقم بزنید. تور کیش خوبی را برای شما آرزومندیم!

راهنمای تور کیش را همیشه در موبایلتان داشته باشید!

نظرات کاربران