کارتینگ کیش
17 اردیبهشت 1401
کیش

کارتینگ کیش؛ هیجان در هیجان- به همراه اطلاعات کامل

کارتینگ کیش

آیا قبول دارید که لاکچری‌ترین جزیره ایران، جزیره کیش است؟ اگر این حرف را قبول دارید پس باید به این آمار که سالانه یک میلیون و هفتصد هزار نفر به این جزیره گردشگری سفرمی‌کنند، ایمان بیاورید. طبیعی‌است که در یک محیط محدود مانند جزیره کیش که توسط آب احاطه شده‌است؛ تفریحات گوناگون و خاصی در اختیار گردشگران و شهروندان قرارگیرد و امروز نوبت عاشقان هیجان و سرعت است. از آنجایی که فشاردادن پدال گاز با تمام قدرت با محدودیت جدید در جاده‌های کشور روبرواست، پس در تور کیش می‌توانید، آدرنالین را در کارتینگ کیش به رگ هایتان تزریق کنید!

رزرو تور کیش

کارتینگ چیه؟

همین اول کار باید روشن شود که اصلا کارتینگ چیست؟در پاسخ باید گفت که کارتینگ به خودروهای مینیاتوری و دارای موتور عقب به نام کارت که برای رانندگی و مسابقه مورد استفاده قرارمی‌گیرد، اطلاق می‌شود. این ورزش در دهه ۱۹۵۰ پس از ابداع موتورهای ماشین چمن‌زنی و کاملا ناخواسته در ایالات متحده آغازشد. کارت‌ها معمولاً بدنه محافظی ندارند و راننده فقط چند سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین می‎نشیند. با این حال، برخی از وسایل نقلیه قادر به حرکت با سرعت بیش از ۱۰۰ مایل (۱۶۰ کیلومتر) در ساعت هستند. مسابقات کارتنیگ در مسیرهایی مشابه مسیرهای دیگر مسابقات اتومبیل‌رانی انجام می‌شوند، اما طول آن تنها حدود ۱۰۰۰ یارد یا ۹۱۴ متر است. خودرو‌ها برپایه حجم موتور به دسته‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ سانتی‌مترمکعبی تقسیم‌بندی می‌شوند. البته کارتینگ یکی از سرگرمی‌های هیجان‌انگیز است که علاقه مندان بیش از ۱۰سال می‌توانند از تجربه رانندگی با ماشین‌های کوچک لذت‌ببرند.

 معرفی کارتینگ کیش

کارتینگ کیش یکی از بزرگترین پیست‌های مسابقه‌ای خاورمیانه است که در جزیره کیش قراردارد. اگر می خواهید به جزیره کیش سفر کنید، انجام این ورزش را از دست ندهید. پیست کارتینگ کیش اولین کارتینگ ایران با ۸۰۰ متر طول و ۷ متر عرض است. کارتینگ کیش مجهز به بهترین متریال و امکانات می‌باشد که به یکی از بهترین مراکز تفریحی کیش تبدیل شده‌است. به همین دلیل است که هر ساله بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی از ایران و سایر نقاط جهان برای بازدید از این مسیر می آیند.

عمر این کارتینگ نشان می‌دهد که این تفریح یک نو گل نوشکفته است و با فقط ۲۳ سال سن از سال ۱۳۷۸ به همت ساسان جیربندی تاسیس شده‌است. اما این تمام ماجرا نیست و به دلیل استفاده از امکانات دیجیتالی و کامپیوتری نظیر زمان‌گیرهای خودکار و خودروهای کارت حرفه‌ای، بسیاری از رانندگان خودرو که می‌خواهند در مسابقات قهرمانی کارتینگ کشوری شرکت‌کنند، به کیش سفرکرده و از پیست کارتینگ برای تمرینات آماده سازی پیش از مسابقات استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های خاص کارتینگ کیش

کارتینگ کیش

این ورزش مبتنی بر رانندگی حرفه‌ای است. در پیست کارتینگ کیش فضاهایی وجود دارد که می توانید دوچرخه ATV و ماشین‌های کنترل از راه دور سوارشوید و لذتی بی‌حد‌ و حصر را تجربه‌کنید. به یاد داشته‌باشید که رانندگان در کارتینگ کیش باید قوانین و مقررات را به صورت کامل در قالب آموزش‌های کوتاه فراگیرند و سپس تخت گاز در پیست از دیگران سبقت بگیرند. درادامه شرایط خاص استفاده از کارتینگ کیش عبارتنداز:

  • کمترین سن مجاز جهت کارتینگ سواری ۱۰ سال است
  • مینیموم قد افراد باید ۱۴۰ سانتیمتر باشد
  • افراد زیر ۱۶ سال باید با خانواده‌های خود به مجموعه کارتینگ سواری وارد‌شوند
  • هر خودرو در کلاس بزرگسالان دارای ظرفیت یک نفر سرنشین است و در کلاس کودکان هر خودرو دارای دو سرنشین است
  • توجه داشته‌باشید که امکان خرید بلیط به صورت آنلاین وجوددارد
  • افراد خیلی چاق یا خیلی قد بلند نمی‌توانند از کارتینگ استفاده‌کنند
  • بلیط‌های خریداری‌شده به هیچ عنوان قابل استرداد نیست
  • امکان صدور المثنی در صورت مفقود‌شدن بلیت وجود‌ندارد.
  • ارائه یک مدرک شناسایی مانند گواهینامه، کارت ملی، یا شناسنامه جهت ورود به مجموعه کارتینگ کیش الزامی‌است.
  • باتوجه به اینکه فضایی برای نگهداری از کودکان تعبیه نشده‌است، به خانواده‌ها توصیه می‌شود که از همراه‌ آوردن کودک خود خودداری‌کنند.
  • درنهایت در بخش‌های مختلف پیست و لحظات حساس مسابقه شما با دیگران، عکس‌های یادگاری از شما ثبت می‌شود که درصورت مایل‌بودن می‌توانید با پرداخت هزینه آن‌ها را بخرید.
  • برای کارتینگ سواری داشتن گواهینامه الزامی نیست.
  • لازم نیست که بلیت خود را پرینت بگیرید بلکه کافیست که آن را در گوشی موبایل خود به مسئول مربوطه نشان دهید.

کارتینگ سواری در کیش چند در میاد؟

قیمت کارتینگ سواری در پیست کیش بستگی به کارت مورد استفاده دارد.  در پیست کارتینگ کیش از کارت‌های تک موتوره و دو موتوره استفاده می‌شود و کاملا واضح‌است که کارت‌های دو موتوره از سرعت بالاتری برخوردارهستند. اما به همان نسبت سواری با چنین خودروهایی نیاز به تجربه و مهارت بالایی در این ورزش دارد. همچنین لازم‌است که به زمان و روند زیر ۴۸ ثانیه که با استفاده از یک دستگاه اندازه‌گیری خودکار محاسبه می‌شود برسید، تا بتوانید از کارت‌های دونفره استفاده کنید. اما داستان برای خودروهای تک نفره کاملاً متفاوت است و هزینه‌های آن‌ها برحسب یک بازه زمانی مشخص اعلام می‌شود که درادامه هریک عبارتنداز:

  • هزینه استفاده از کارت تک موتوره به ازای هر ۱۰ دقیقه ۴۰ هزار تومان است.
  • هزینه استفاده از کارت تک موتوره به ازای هر ۶ دقیقه ۳۰ هزار تومان است.

آدرس پیست کارتینگ کیش کجاست؟

آدرس مجموعه کارتینگ کیش عبارتنداز:

جزیره زیبای کیش  – بلوار خلیج فارس – میدان امیرکبیر

ساعت کاری مجموعه ۱۹ الی ۱ بامداد است.

شماره تماس : 44422225 ( با پیش شماره 076)

جاهای دیدنی اطراف کارتینگ کیش

بعد از کارتینگ و هیجان و آدرنالین آن حتما دلتان می‌خواهد تا از فرصت استفاده کنید و جاهای دیدنی که در اطراف کارتینگ کیش هست را ببینید. این‌جوری در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌کنید یا اصلاً با یک تیر چند نشان می‌زنید. این مکان‌های دیدنی که در اطراف کارتینگ قرارگرفته‌اند شامل:

رزرو تور کیش
بولینگ مریم

بولینگ مریم: اگر تابه‌حال این ورزش مفرح و رقابتی را امتحان نکرده‌اید، وقت آن رسیده که بعد از کارتینگ کیش به همراه دوستان یا خانواده‌ سری به مجموعه بزرگ بولینگ مریم بزنید. این مجموعه با داشتن بخش‌های مختلف رقابتی باحال و خفن را در دسترس شما قرار می‌دهد.

آدرس: خیابان سنایی، بلوار دریا

اسکله تفریحی: یکی از جاهای دیدنی کیش، اسکله تفریحی است که هر نوع تفریحی که فکرش را بکنید در اختیارتان می‌گذارد. قایق کف شیشه‌ای، فلای برد، غواصی، بالن سواری، جت اسکی و… . خلاصه که اگر بعد از کارتینگ کیش هنوز انرژی دارید و می‌خواهید خوش‌گذرانی کنید، سری به این اسکله بزنید.

آدرس: انتهای خیابان دریا

پارک کیبل اسکی آکواکوم: به اسکی کابلی روی آب علاقه دارید؛ قبلا این ورزش را امتحان کردید؟ پارک کیبل اسکی با وجود مربی‌های کار آزموده و امکانات کامل آماده است تا این ورزش مفرح را به شما معرفی کند.

آدرس: ساحل شرقی، خیابان پروین اعتصامی

مسیر دوچرخه‌سواری: دورتادور جزیره کیش یک مسیر دوچرخه‌سواری زیبا و ایمن وجود دارد که لذت تماشای دریا را برای شما به همراه دارد. در طول این مسیر رستوران، ایستگاه و امکانات رفاهی موجود است.

آدرس: خیابان جهان

قلعه وحشت: بعد زا کارتینگ کمی هیجان و ترس می‌چسبد، در همین حوالی یک قلعه وحشت وجود دارد که هر ثانیه از آن یک سال می‌گذرد ولی باحال و خفن است.

آدرس: بلوار داریوش، قسمت جنوبی هتل ارم

رستوران‌های اطراف کارتینگ کیش:

رستوران مشاهیر

بعد از بازی مهیج با دوستانتان حتماً خسته و گرسنه می‌شوید و دلتان یک غذای گرم و خوشمزه جنوبی می‌خواهد. نگران نباشید در اطراف کارتینگ بهترین رستوران های کیش قرار دارند تا لذت خوردن غذای جنوبی و دریایی را به شما هدیه دهند. این رستوران‌ها عبارت‌اند از:

  • رستوران کوه نور 
  • رستوران پاریس
  • رستوران مشاهیر
  • رستوران عمو اکبر
  • رستوران جوان

هتل‌های اطراف کارتینگ کیش

از آنجایی که کارتینگ کیش تقریبا در بخش شرقی این جزیره قرار دارد؛ بنابراین شما به خیلی از جاذبه‌ها، تفریحات، رستوران ها و کافه‌ها نزدیک خواهید بود. چه بهتر که هتل محل اقامتتان هم در همین حوالی باشد تا در هزینه‌های رفت و آمد هم صرفه‌جویی کنید و هر وقت هم احساس خستگی کردید، سریع به هتل برگردید. هتل‌های اطراف کارتینگ عبارت‌اند از:

  • ایران هتل
  • هتل آرامیس
  • هتل کوروش
  • هتل تعطیلات
  • هتل آرین
  • هتل پارمیس

حرف آخر

توصیه ما این است که حتما در سفر به کیش از مجموعه و پیست پیشرفته کارتینگ کیش دیدن‌کنید و پیش از ورود به مسابقه تمام توصیه‌های ایمنی و آموزش‌ها را به دقت هرچه تمام‌تر جدی بگیرید تا هیچ خطری جان شما را تهدید‌‌نکند. همچنین در صورتی که در امر کارتینگ سواری از تجربه لازم برخوردارنیستید، اصرار بر استفاده از کارت‌های دو موتوره نداشته‌باشید.

آماده رزرو بلیط هواپیما تهران کیش و تجربه کارتینگ هستید؟

نظرات کاربران