اتاق‌های فرار کیش
23 اردیبهشت 1401
کیش

تجربه زندگی در ژانر وحشت با اتاق‌ فرارهای کیش؛ از دالان نفرین شده تا سرزمین گمشده!

اتاق‌های فرار کیش

فکرمی‌کردم می‌توانم ماجراجویی خودم را بسازم، یک داستان خلق‌کنم و سپس مردم را دعوت‌کنم تا بخشی از آن باشند… دختری که کنار من نشسته‌بود [یک‌بار] گفت که به بازی‌های فرار آنلاین علاقه‌‍دارد، بنابراین سعی‌کردم یکی از آن‌ها را بسازم. این‌ها بخشی از صحبت‌های بنیانگذار نخستین اتاق‌ فرار یعنی تاکائو کاتو است که توانست با ایده خود در سرزمین آفتاب، خیلی زود ترس و وحشت توام با هیجان را به جهانیان هدیه‌دهد. آسیایی‌ها اما سریعتر از اروپایی‌ها ترس و وحشت اتاق فرار را با اشتیاق فراوان به آغوش‌کشیدند و البته ایران زمین نیز از این قافله عقب‌نماند. درادامه با ما همراه باشید تا به معرفی مهم‌ترین اتاق فرارهای کیش بپردازیم. اگر تور کیش را رزرو کرده اید؛ این اتاق فرار ها را از دست ندهید!

رزرو تور کیش

سرمنشاء این کابوس شیرین چه‌ بود؟

اتاق‌های فرار کیش

در سال ۱۹۸۸، جان ویلسون بازی “پشت درهای بسته” را ساخت. این بازی مبتنی بر این که در شروع یک بازیکن در یک اتاق به دام افتاده‌بود. این مفهوم مورد توجه قرارگرفت و طی پانزده سال بعد، بازی‌های ویدیویی «فرار از اتاق» به سبک ترجیحی گیم‌پلیرها تبدیل‌شدند. بازی‌های «فرار از اتاق» با انتشار «اتاق زرشکی» در سال ۲۰۰۴، توسط خالق ژاپنی توشیمیتسو تاکاگی، بیشتر مورد تقاضا قرارگرفتند. اتاق زرشکی حداقل تا حدی به دلیل رشد دسترسی به اینترنت محبوبیت پیداکرد. ژانر اصلی «فرار از اتاق» در ارتباط با نام تاکاگی به عنوان تاکاگیسم نیز شناخته می‌شود.

بلیط هواپیما تهران کیش را رزرو کرده اید و به دنبال تجربه کابوس در بیداری هستید؟ با ما و لیست اتاق فرارهای کیش همراه باشید!

اولین تجربه از اتاق فرار در زندگی حقیقی

اتاق‌های فرار کیش

تاکائو کاتو از کیوتو اولین بازی اتاق فرار در زندگی واقعی را در سال ۲۰۰۷ ایجاد‌کرد. محبوبیت بازی‌های ویدیویی «فرار از اتاق» و تمایل تاکائو کاتو به ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز، الهام بخش او در این مسیر بودند تا راه‌های نرفته را امتحان‌کند. نقل قول معروفی از کاتو در این زمینه وجود دارد که می‌گوید “من تعجب‌کردم که چرا چیزهای جالبی در زندگی من اتفاق نمی‌افتد، مانند آنچه در کتاب‎ها رخ‌می‌دهد…”. در ابتدا اتاق‌های فرار در کلوپ های مختلف ژاپنی انجام می‌شد. با این حال، شرکت‌ها در طی چند سال آینده مکان‌های دائمی بیشتری در سراسر آسیا و اروپا ساختند. سرانجام ایده اتاق فرار دره‌های عمیق، دشت‌های پهناور و آب‌های آزاد را درنوردید و در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ وارد ایالات متحده شد. در ایران زمین نیز در طی سه سال اخیر بیش از ۱۰۰ اتاق فرار در شهرهای مختلف تاسیس شده‌است.

خوف وخفن ‌ترین اتاق‌های فرار کیش کدومه؟

اتاق فرارهای کیش

حتما با من موافق هستید که درطی سال‌های اخیر آمار مسافرت به جزیره زیبای کیش روندی تصاعدی داشته‌است و به همین ترتیب اتاق‌ فرارهای کیش نیز به عنوان یکی از مامن‌های پذیرش توریست‌ها در این جزیره جنوبی و لوکس محسوب می‌شود. در کیش ۳ اتاق فرار جذاب و خارق العاده وجود دارد که هریک به ترتیب عبارتنداز:

اتاق فرار دالان نفرین‌شده از بهترین اتاق فرارهای کیش

اگر عاشق بازی‌های ترسناک هستید و می‌خواهید که در دنیای واقعی آن‌ها را تجربه‌کنید، حتماً باید به اتاق فرار دالان نفرین شده در کیش سری‌بزنید. مدت زمان حضور در اتاق ۷۵ دقیقه است و بازی‌ها را می‌توان در گروه‌های ۲ تا ۶ نفره انجام‌داد.

داستان اتاق فرار دالان نفرین شده:

اتاق فرارهای کیش

فضای کلی داستان در یک موزه رخ می‌دهد که چند قتل زنجیره‌ای در آن اتفاق افتاده‌است. در ابتدای امر شما باید وارد انبار این موزه شوید و پس از رمزگشایی از معماهای خاصی، متوجه خواهید شد که قاتل، قربانی‎های خود را به دالان‌های موزه می‌برد. درنهایت شما باید با عبور از راهرو‌هایی که لیزر دارند، وارد دالان شوید و امید است که بتوانید آن قاتل زنجیره‌ای را بیابید.

اگر نمی خواهید به دنبال قاتل باشید؛ باید به دیگر اتاق فرارهای کیش سر بزنید!

آدرس اتاق فرار دالان نفرین شده: جزیره زیبای کیش – میدان امیرکبیر – شهربازی هایلند

گنجینه سرزمین گمشده از اتاق فرارهای کیش که باید امتحان کنید

اتاق فرارهای کیش

اگر در زمره خوره‌های تاریخ هستید و می‌خواهید معجونی از تاریخ، هیجان و ژانر اکشن را یک‌جا تجربه‌کنید، باید اولویت خود را در سفر به جزیره کیش بازدید از اتاق فرار گنجینه‌ سرزمین گمشده قراردهید. زمان مورد نیاز برای به پایان‌ رساندن این بازی یک ساعت است و می‌ توان در گروه‌های ۴ تا ۶ نفره بازی را به سرانجام‌رساند.

داستان اتاق فرار گنجینه گمشده:

نقل‌است که در عهد قدیم یک دزد دریایی با ریش‌های قرمز مدعی‌شد که در زمان آینده فردی خواهد آمد که می‌تواند نقشه سرزمین گمشده را بیابد. درنهایت فردی به نام سالازار موفق به پیداکردن تکه‌هایی از این نقشه‌ شد. اما این فرد نگون‌بخت وارد جنگ با کاپیتان کید شد و در پایان هماوردی، سالازار شکست‌خورد و کشتی وی به همراه نقشه در آتش سوخت. حال وظیفه شما این است که به آن دوران تاریخی بازگردید و از شکست سالازار جلوگیری‌کنید.

آدرس اتاق فرار گنجینه سرزمین گمشده: جزیره کیش –  جاده جهان – جنب پارک آبی اوشن

رزرو تور کیش

اتاق فرار ۱۹۵ بیمارستان؛ داستانی متفاوت در بین اتاق فرارهای کیش

اتاق فرارهای کیش

جدای از دو مورد بیان‌شده نظرتان ‌راجع به آمیختن ژانر جنایی و هیجان‌انگیز چیست؟ اگر با این ترکیب موافق هستید، خبر خوبی برای شما دارم. اتاق فرار ۱۹۵ بیمارستان همین ژانر را در فضای واقعی به شما هدیه می‌دهد.

داستان اتاق فرار ۱۹۵ بیمارستان:

قاتلی در بیمارستان بستری شده‌است و تعدادی کاراگاه خبره برای بازجویی از وی به نام هیولا شناخته می‌شود به بیمارستان می‌روند. قاتل سبک خاص خود را برای گرفتن جان قربانیان دارد. وی آن‌ها را در اتاق زندانی کرده و گاز سمی در آن پخش می‌کرد که باعث می‌شد زندانیان از تعادل روحی خارج‌شوند و بر اثر شکنجه ذهنی بمیرند. در نهایت کارآگاهان موفق به بازداشت قاتل می‌شوند و با حکم قاضی، وی در یک بیمارستان بستری می‌شود. اما پس از گذشت یک سال دوباره قتل‌های زنجیره‌ای به همان سبک و سیاق آغاز می‌شود و این بار کارآگاهانی که مسئول بازداشت قاتل بودند نیز در لیست قربانیان قرار دارند.

در نهایت گروه اف بی آی با تشکیل پرونده کارآگاهان جدیدی را برای بازجویی از قاتل به تیمارستان می‌فرستد. درابتدای امر یک پرستار آن‌ها را به اتاق راهنمایی می‌کند و با ورود به اتاق مشخص می‌شود کسی داخل آن حضورندارد و سپس ناگهان در اتاق قفل می‌شود و کارآگاهان متوجه می‌شوند که پرستار همان قاتل است. در این حالت گروه کارآگاهان تنها ۶۰ دقیقه وقت دارند تا از گاز سمی داخل اتاق بگریزند.

در نهایت شما کدامیک از اتاق فراهای کیش را انتخاب می کنید؟


آدرس اتاق فرار ۱۹۵ بیمارستان: کیش – میدان لارک – مجموعه خرید دیپلمات مال

نظرات کاربران