کیش
8 اردیبهشت 1402
کیش

سفر به کیش در زمستان چطور است؟ | معرفی تفریحات زمستانی کیش

زمستان کیش هیچ شباهتی به استان‌های سردسیر ایران ندارد. جزیره در فصل زمستان آب‌وهوایی معتدل دارد و می‌توان گفت زمستان خنک‌ترین فصل آن است. برای آن دسته از خانواده‌ها که دانش‌آموز ندارند، بهترین فرصت برای سفر به کیش فصل زمستان است. اگر شما هم از این دسته افراد هستید می‌توانید وقتی خنکای نسیم زمستانه کیش صورتتان را نوازش می‌دهد از کشتی‌سواری لذت ببرید. سفر به کیش در زمستان خاطره‌انگیز خواهد شد. 

رزرو تور کیش

در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک هر آنچه باید درباره سفر به کیش در زمستان بدانید را بررسی می‌کنیم. از آب‌وهوا تا تفریحات زمستانی کیش و چند چیز دیگر. پس اگر تا به حال مهمان جزیره نبوده‌اید دعوتتان می‌کنیم به پیشنهاد سفر در فصل زمستان فکر کنید. 

برای رزرو تور کیش در زمستان، سه کلیک از صفر تا صد همراه شماست.

آب‌وهوای کیش در فصل زمستان

کیش در فصل زمستان

حتما کسانی را می‌شناسید که از گرما فراری هستند. اگر به جای گرمی بروند مدام عرق می‌ریزند تا اینکه خیس عرق شوند. خلاصه گرما به این دسته نمی‌سازد. این‌ها همان مسافران کیش هستند که فصل زمستان را انتخاب می‌کنند تا از گرمای خرماپزان کیش در امان بمانند. 

آب‌وهوای کیش در فصل زمستان معتدل و بارانی است. به عبارت دیگر آب‌وهوای کیش در فصل زمستان بهاری است. درست موقعی که خیلی از استان‌ها برف‌گیر شده است جزیره با آب‌وهوای خنک و بهاری از گردشگران استقبال می‌کند. از سویی دیگر زمستان کیش ممکن است با رگبار و باران همراه باشد که در این صورت نمی‌توانید از تفریحات آبی کیش لذت ببرید. تفریحات آبی کیش در صورت نامساعد بودن وضعیت جوی تعطیل خواهد شد. در حالت کلی سفر به کیش در زمستان برای کسانی که عاشق تفریحات آبی هستند عالی نیست. 

اگر می‌خواهید بدانید، بهترین زمان برای سفر به کیش چه موقع است، کلیک کنید.

نیمه پر لیوان؛ خرید با تخفیف عالی

شاید سفر به کیش در زمستان برای همه عالی نباشد اما برای کسانی که به قصد خرید لباس یا لوازم خانگی راهی جزیره شده‌اند بهترین فصل زمستان است. همان‌طور که گفتیم آب‌وهوای زمستانه کیش می‌تواند با باران و رگبار همراه باشد و تفریحات آبی جزیره را تعطیل کند. اما بازارها به هیچ وجه تعطیل بردار نیستند. چه هوا بارانی باشد چه آفتابی مراکز خرید کیش باز هستند. اما خرید در فصل زمستان کمی متفاوت‌تر است. خرید زمستانی در کیش با تخفیف‌های درصد بالایی همراه است.

وقتی از تعداد مسافران جزیره کم می‌شود فروشگاه‌ها میزان تخفیف را افزایش می‌دهند تا مسافران بیشتری را جذب کنند. از سویی دیگر وقتی سفرتان به کیش در ماه‌های پایانی سال اتفاق می‌افتد فرصت خوبی برای خرید نوروزی با تخفیف‌های عالی پیش رویتان قرار می‌گیرد.

دی ماه؛ خرید کاپشن و بافتنی با تخفیف 

دی اولین ماه زمستان است که در جزیره کیش با کاهش دمای محسوس همراه است. بر میزان بارندگی‌ها افزوده می‌شود و دمای هوا پایین می‌آید. گذر از فصل پاییز به زمستان رخ داده است و تعداد مسافران جزیره به تدریج کم می‌شود. دی ماه برای تفریحات آبی زمان مناسبی است به شرطی که قبل از سفرتان هواشناسی را بررسی کنید و روزهای بدون بارندگی را برای سفر و تفریحات آبی انتخاب کنید.

بعد از تفریح می‌توانید سراغ پاساژها و مراکز خرید بروید. در دی ماه هنوز بساط لباس‌های زمستانی در فروشگاه‌ها به راه است. پس اگر می‌خواهید لباس زمستانی بخرید دی ماه زمان خوبی برای سفر به کیش است. 

بهمن؛ حراجستان لباس‌های زمستانی

کیش در فصل زمستان

بهمن که می‌شود لباس‌های زمستانه کیش تخفیف بیشتری می‌خورد. بیشتر فروشگاه‌ها تا 70 درصد تخفیف می‌دهند و حراجستان راه می‌افتد. خلاصه به‌صرفه‌ترین خرید زمستانه در بهمن ماه برایتان پیش خواهد آمد. وقتی وارد مراکز خرید می‌شوید علامت قرمز رنگ تخفیف شما را سر ذوق می‌آورد. 

از نظر آب‌وهوا بهمن ماه بارندگی بیشتر است و احتمال اینکه بتوانید از تفریحات آبی کیش و شهربازی‌های جزیره لذت ببرید کم می‌شود. ولی می‌توانید تم‌پارک، موزه‌ها و گالری‌های هنری را جایگزین تفریحات آبی کنید و حسابی خوش بگذرانید.

اسفند؛ پرطرفدارترین ماه زمستان

در بین ماه‌های زمستان اسفند پرطرفدارترین است. چون هم هوا رو به گرمی می‌رود هم جزیره خلوت است. شاید دلیل اصلی انتخاب اسفند برای سفر به کیش در زمستان همین خلوتی و تعادل آب‌وهوا باشد. از طرفی دیگر فروشگاه‌ها و پاساژهای کیش در اسفند ماه به استقبال بهار می‌روند و فروش لباس‌های بهاره را آغاز می‌کنند. پس سفر به کیش در زمستان و به ویژه اسفند ماه می‌تواند بسیار جذاب باشد.

پاسپورت دومینیکا

 وقتی هوای کیش طوفانی است کجا بگردیم؟ | معرفی تفریحات زمستانی کیش

یادتان باشد که سفر به کیش در زمستان ممکن است با باران شدید و گاهی طوفان همراه باشد. در این صورت مهم است که جایگزینی برای خوش گذرانی داشته باشیم تا زمان سفر از دست نرود. بهترین تفریحات زمستانی کیش را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

پارک برفی پنگوئن

پارک برفی پنگوئن

حالا که هوای جزیره سرد است و شما هم برف بازی دوست دارید چرا به پارک برفی پنگوئن نروید؟ پارک برفی پنگوئن اولین پارک برفی در ایران است که امکاناتی آن با پارک‌های برفی دبی برابری می‌کند. در حالی که در پارک پنگوئن برف می‌بارد؛ می‌توانید سورتمه سواری کنید، از برف بازی لذت ببرید و آدم برفی بسازید. پارک برفی یکی از بهترین تفریحات زمستانی کیش است که می‌توانید آن را در فهرست جاهای دیدنی برای سفر به کیش در زمستان قرار دهید. نگران سرما هم نباشید؛ در پارک برفی پنگوئن، لباس‌ گرم به شما امانت داده می‌شود. 

برای دسترسی به پارک برفی پنگوئن کیش به میدان سنایی، خیابان موج بروید. پارک برفی را روبروی هتل آسمان پیدا خواهید کرد. همچنین برای رزرو بلیط پارک برفی پنگوئن کیش با شماره 09027777110 تماس بگیرید و یا به سایت پارک برفی پنگوئن به آدرس penguinsnowpark.com مراجعه کنید.

هزینه ورودی پارک برفی پنگوئن کیش 375 هزار تومان است و برای سورتمه سواری، تیوپ سواری و برف بازی از ساعت 12 تا 23 معتبر است. هزینه میز بیلیارد، صخره‌نوردی هر کدام به صورت جداگانه 75 هزار تومان و هزینه بلیط بازی واقعیت مجازی و تیراندازی هر کدام جداگانه 80 هزار تومان است.

تله کابین میکا مال کیش

جزیره کیش مرکز خریدهای زیادی دارد اما این یکی فرق دارد چون بعد از خرید می‌توانید یک راست بروید سراغ تله‌کابین میکامال و از تماشای جزیره از فراز آن حتی در هوای بارانی لذت ببرید. بعضی از مسافران جزیره کیش که در فصل زمستان راهی شده‌اند معتقدند تماشای ساحل بارانی از آن بالا و توی کابین لذت خاصی دارد. پس تله کابین میکا مال انتخاب مناسبی برای سفر به کیش در زمستان است.

قیمت بلیط تله کابین میکا مال برای هر نفر به جز کودکان زیر چهار سال 272 هزار تومان است. برای دسترسی به تله کابین میکا مال به بلوار فردوسی، میدان آبشار بروید. 

قلعه وحشت؛ ترسناک‌ترین مورد از تفریحات زمستانی کیش

قلعه وحشت

قلعه وحشت کیش در همه جای دنیا سرپوشیده است و فرقی نمی‌کند هوا بارانی باشد یا آفتابی، قلعه وحشت شما را خواهد ترساند. در قلعه وحشت کیش می‌توانید راز ترسناک مومیایی‌ها را کشف کنید، اوج هیجان را تجربه کنید و جیغ بزنید. پس اگر سفر به کیش در زمستان با باران و طوفان همراه بود به قلعه وحشت کیش بروید. برای دسترسی به قلعه وحشت کیش ابتدا خودتان را به هتل ارم برسانید و از در جنوبی هتل ارم به قلعه  وحشت کیش بروید. برای دسترسی به قلعه با مینی‌بوس هم باید از خط شماره 1 استفاده کنید و در بلوار داریوش پیاده شوید. این قلعه وحشتناک هر روز از ساعت 18 تا 2 بامداد فعال است و از بهترین تفریحات زمستانی کیش خواهد بود.

بولینگ بازها کجایید؟

بولینگ از آن تفریحات پرطرفدار کیش است که در سالن سرپوشیده انجام می‌شود. پس انتخاب خوبی برای سفر به کیش در زمستان خواهد بود. بولینگ مریم یکی از بهترین و مجهزترین مراکز بولینگ کیش است که در خیابان سنایی، بلوار دریا قرار دارد. در بولینگ مریم می‌توانید همراه بچه‌ها از بازی‌های کامپیوتری هم لذت ببرید. قیمت بلیط بولینگ مریم بستگی به بازی و سانس انتخابی شما متفاوت خواهد بود. بولینگ مریم از ساعت 10 تا 1 بامداد میزبان شما خواهد بود.

شهربازی هایلند

سفر با کودکان می‌تواند دشوار و چالش‌برانگیز باشد فقط تا وقتی که بچه‌ها را برای بازی به شهر دلخواهشان نبرده باشید. هایلند کیش یک شهربازی سرپوشیده از فهرست تفریحات زمستانی کیش است که انتخاب خوبی در شرایط جوی نامساعد خواهد بود. هایلند وسایل بازی متنوعی دارد از چرخ و فلک تا ماشین ضربتی و پلی استیشن که تمام اعضای خانواده از بزرگ تا کوچک را حداقل برای چند ساعت سرگرم می‌کند.

شهربازی هایلند هر روز ساعت 11 تا 1 بامداد فعال است. قیمت بلیط ورودی بستگی به پکیج انتخابی شما دارد. بلیط را به صورت آنلاین یا از باجه فروش بلیط در شهربازی می‌توانید تهیه کنید. برای دسترسی به هایلند باید به میدان امیرکبیر، پارک شهر بروید و ورودی کارتینگ را پیدا کنید. هایلند اینجاست.

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز

هیچ می‌دانستید که در کیش یک شهر زیرزمینی وجود دارد که حداقل 2 هزار سال قدمت دارد؟ اگر روی زمین شرایط جوی نامساعد بود بروید زیر زمین و از شهر کاریز لذت ببرید. پایاب‌های 800 ساله و موزه کاریز را ببینید و تفریحات زمستانی کیش را امتحان کنید. ساعت کاری شهر باستانی کاریز از 9 تا 22 است. قیمت بلیط ورودی نیز برای هر نفر 80 هزار تومان است. شهر زیرزمینی کاریز در میدان المپیک واقع شده است.

موزه خلیج فارس کیش

دیدن موزه‌ها و گالری‌های هنری می‌تواند انتخاب خوبی برای سفر به کیش در زمستان و در شرایط جوی نامساعد باشد. همیشه میان مسافران جزیره هستند کسانی که به تاریخ و هنر علاقه نشان بدهند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید برای رفتن به موزه خلیج فارس درنگ نکنید. این موزه دارای چند بخش هنری، نمایشگاه سنگ‌های کیهانی و سالن تئاتر است. موزه خلیج فارس در جاده جهان، روبروی کشتی یونانی واقع شده است. هر روز از ساعت 11 تا 22 می‌توانید به موزه خلیج فارس بروید و از این بازدید رایگان لذت ببرید.

پیست اسکیت روی یخ دامون

حالا که در فصل زمستان راهی کیش شده‌اید بد نیست یکی از سردترین تفریحات زمستانی کیش را هم امتحان کنید.

پیست اسکی روی یخ دامون را با نام دامون آیس رینک نیز می‌شناسند و در مرکز خرید معروف و پرطرفدار دامون واقع شده است. برای دسترسی به مرکز خرید دامون و پیست اسکیت روی یخ آن باید به خیابان وصال بروید. ساعت کاری دامون آیس رینک هر روز از ساعت 10 تا 20 است.

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش

علاقه به ماهی‌های زینتی کوچک و بزرگ نمی‌شناسد. در هر سن‌وسالی می‌توانید از تماشای ماهی‌های کوچولو و بازیگوش لذت ببرید. آکواریوم کیش از آن جاهای دیدنی سرپوشیده است که برای سفر به کیش در زمستان گزینه مناسبی خواهد بود. در این آکواریوم که سالانه بیش از 1 میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند، کوسه‌ها، تمساح‌ها، مرجان‌ها و ماهی‌های کمیاب زینتی نگهداری می‌شود. آکواریوم هر روز از ساعت 8 تا 20 باز است و در انتهای خیابان جهان، کنار پارک دلفین کیش واقع شده است.

قیمت تور کیش در زمستان

در فصل زمستان معمولا قیمت تور کیش هم بهتر است، چرا که به دلیل تقاضای نسبتا کمتر برای سفر به جزیره، پروازها معمولا ارزان‌تر بوده و برای اقامت در هتل هم باید هزینه کمتری پرداخت کنید. ضمن اینکه رستوران‌ها و مراکز خرید جزیره نیز در این فصل خدمات و اجناس خود را با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسانند که علاوه بر کم‌تر بودن قیمت تور کیش، عاملی مهم در کاهش هزینه‌های سفر به این جزیره محسوب می‌شوند.

جمع‌بندی

کیش یکی از مناسب‌ترین مقاصد گردشگری در فصل زمستان است و حتی با وجود بارندگی می‌تواند نیازهای هر نوع سلیقه‌ای را برآورده کند؛ خرید و پاساژگردی تا تفریحات غیر آبی و جاهای دیدنی سرپوشیده. اگر تابه‌حال به جزیره سفر نکرده‌اید، زمستان را انتخاب کنید زیرا فروشگاه‌ها و مراکز خرید تخفیف‌های خوبی می‌دهند و هتل‌ها از همیشه ارزان‌تر است. در کل سفر زمستانی به کیش ارزان‌تر از بهار و پاییز خواهد بود.

در این مقاله از سه کلیک شرایط سفر به کیش در زمستان را توضیح دادیم. آب‌وهوای زمستانی کیش را بررسی کردیم و برای تفریحات آبی جایگزین‌های هیجان‌انگیزی از تفریحات زمستانی کیش معرفی کردیم. امیدواریم در این سفر زمستانه حسابی به شما خوش بگذرد. 

برای خرید بلیط هواپیما کیش می‌توانید فقط به اندازه سه کلیک وقت بگذارید و سفرتان را شروع کنید!

سوالات متداول

آیا در فصل زمستان می‌توان به کیش سفر کرد؟

بله، کیش در زمستان آب و هوایی متعادل دارد و ضمن اینکه خلوت‌تر هم هست

آیا امکان استفاده از تفریحات آبی در فصل زمستان هست؟

طبیعتا تابستان و بهار فصل‌های بهتری برای استفاده از تفریحات آبی کیش هستند، اما در زمستان هم اگر با بارندگی مواجه نشوید می‌توانید از بعضی تفریحات آبی کیش لذت ببرید.

نظرات کاربران