کیش
21 مرداد 1402
کیش

راهنمای سفر به کیش؛ نقشه راه و رازهایی که نمی دانید!

کیش یک جزیره مرجانی زیباست که برای تجربه تفریحات آبی بهترین گزینه است. این جزیره زیبا بیش از دو هزار سال قدمت دارد. وقتی در تاریخچه جزیره کیش جست‌وجو می‌کنیم به تاریخ پرفرازونشیب این جزیره می‌رسیم. اشغال جزیره توسط پرتغالی‌ها و هزاران داستان جالب دیگر که در همین جزیره کوچک رخ داده است. بررسی باستان‌شناسان نشان می‌دهد شهر زیرزمینی کاریز که در این جزیره قرار دارد حدود 2500 سال پیش ساخته شد تا مردم بومی جزیره بتوانند آب شیرین را مدیریت کنند. نام کیش هم به همین علت بر این جزیره گذاشته شده است. در زبان پارسی کیش به معنایی کانال‌های متعدد قنات است.

حالا جزیره کیش توانسته نظر گردشگران زیادی را جلب کند و یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگران ایرانی و خارجی باشد. اگر شما هم قصد دارید به جزیره پرهیاهو کیش سفر کنید این مقاله مناسب شماست. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک با جزئیات سفر به کیش آشنا می‌شویم. از بهترین زمان سفر تا فرودگاه، از رستوران‌گردی تا تفریحات آبی و جاهای دیدنی. در این مقاله همراه ما باشید.

برای خرید بلیط هواپیما کیش می‌توانید فقط به اندازه سه کلیک وقت بگذارید و سفرتان را شروع کنید!

برنامه‌ریزی برای سفر به کیش

کیش

برنامه‌ریزی برای سفر به مقصدی مثل کیش یکی از واجبات است. چرا که جزیره کیش دیدنی‌ها و تفریحات زیادی دارد که دیدن و تجربه کردن همه آن‌ها در مدت زمان کوتاه سفر غیرممکن است. پس باید با توجه به سلیقه و علایق خودتان بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. در ادامه بهترین زمان سفر به این جزیره زیبا و دوست‌داشتنی را برای شما توضیح خواهیم داد. اولین چیزی که باید در انتخابش دقت کنید زمان سفرتان است. 

بهترین زمان سفر به کیش

انتخاب با شماست که در فصل زمستان راهی جزیره کیش شوید یا فصل بهار را برای سفر انتخاب کنید. حتی فصل پاییز و تابستان هم گزینه‌های خوبی هستند. اما یادتان باشد که انتخاب بهترین فصل بستگی به هدف شما از سفر دارد. اگر از هوای گرم تابستانی کیش گریزان هستید و دغدغه مدرسه بچه‌ها را ندارید بهترین فصل برای شما زمستان است. اگر به دنبال خرید تخفیفی در جزیره هستید تابستان فصل جشنواره‌ها و تخفیف‌هاست. اگر هم دوست دارید در آب‌وهوایی معتدل راهی جزیره شوید پاییز انتخاب خوبی است. البته اگر تنها فرصت شما برای سفر تعطیلات نوروز باشد بهار را برای سفر به کیش انتخاب کنید. 

سفر به کیش در زمستان

سفر به کیش در زمستان

اگر جز آن دسته از افراد هستید که تابستان‌ها مدام عرق می‌کنید و از گرما فراری هستید تابستان را برای سفر به کیش انتخاب نکنید. در عوض پیشنهاد ما سفر در فصل زمستان است. در زمستان آب‌وهوای گیش معتدل و بارانی است. همان موقعی که بیشتر استان‌ها با برف پوشیده شده است جزیره کیش هوایی بهاری دارد. از سویی دیگر خرید در زمستان می‌تواند با تخفیف‌های خوبی همراه باشد. از لوازم خانگی تا لباس، طی زمستان فروشگاه‌ها حراج می‌کنند. اگر در دی ماه راهی کیش می‌شوید می‌توانید با تخفیف از پاساژهای جزیره خوب کاپشن و لباس‌های بافتنی بخرید. بهمن ماه هم لباس‌های زمستانی حراج می‌شود تا کم‌کم به استقبال لباس‌های بهاره بروند. و اسفند که یکی از پرطرفدارترین ماه‌های زمستان برای سفر به جزیره کیش است. طی اسفند بیشتر فروشگاه‌ها تا سقف 70 درصد تخفیف می‌دهند. 

البته یادتان باشد بساط تفریحات آبی در زمستان خیلی پررونق نیست و گاهی به علت بارندگی این تفریحات تعطیل می‌شود. وقتی تفریحات آبی کیش تعطیل می‌شود می‌توانید سراغ تفریحات سرپوشیده مثل پارک برفی پنگوئن، تله‌کابین میکامال، قلعه وحشت، شهربازی هایلند و شهر زیرزمینی کاریز بروید. 

سفر به کیش در بهار

یکی از زیباترین فصل‌ها برای سفر به کیش بهار است. اگر در طول سال اوقات فراغت زیادی ندارید بهار و تعطیلات نوروز می‌تواند انتخاب خوبی برای سفر به جزیره باشد. البته باید حواستان به این نکته باشد که طی تعطیلات نوروز جزیره بسیار شلوغ است پس اگر می‌خواهید زمان دیگری را برای سفر در فصل بهار انتخاب کنید اردیبهشت بهترین انتخاب خواهد بود. البته خرداد ماه هم گزینه مناسبی است اما یادتان باشد که هوا در خرداد به تدریج گرم می‌شود اما به اندازه تابستان گرم نخواهد بود. بیشتر مسافران بهاری جزیره کیش معتقدند زیبایی جزیره در فصل بهار چند برابر می‌شود و تفریحات آبی در این فصل لذت‌بخش‌تر است.  

تور کیش سه کلیک در فصل بهار به ویژه در نوروز از دست نده

سفر به کیش در تابستان

سفر به کیش در تابستان

تابستان جزیره کیش با جشنواره‌های مختلف رنگ‌وبوی خاص خودش را دارد. اما باید گرمای طاقت‌فرسای هوا را هم در نظر بگیرید. معمولا در تابستان دمای هوای جزیره تا 50 درجه و بیشتر افزایش می‌یابد. اگر می‌خواهید آفتاب بگیرید، اگر می‌خواهید در جشنواره‌ها و مسابقه‌های تابستانی کیش شرکت کنید و اگر دوست دارید هتل را با مبلغ کمتری تهیه کنید تابستان بهترین انتخاب شما برای سفر به کیش خواهد بود. آکواریوم کیش، پارک برفی پنگوئن، پارک آبی اوشن و پاساژگردی بهترین تفریحات تابستانه جزیره کیش است.

سفر در فصل پاییز

می‌توان گفت پاییز یکی از بهترین فصل‌ها برای تفریحات آبی و غیرآبی است. آب‌وهوای جزیره در پاییز به ویژه آبان ماه معتدل است و هم برای تفریحات آبی مناسب است هم برای تفریحات غیر آبی. خلاصه اگر به دنبال یک فصل کم‌دردسر و خوش آب‌وهوا برای سفر به کیش هستید پاییز گزینه مناسبی است. 

برای سفر به کیش آماده شوید | هواپیما یا خودروی شخصی؟

هواپیما

برای سفر به کیش دو راه دارید. یا با خودروی شخصی سفر کنید و از طریق کشتی‌های ماشین‌بر خودتان را به جزیره برسانید و یا بلیط هواپیما تهیه کنید و در فرودگاه بین‌المللی کیش پیاده شوید. تهیه بلیط هواپیما برای بسیاری از مسافران ارجحیت دارد چرا که هم در هزینه و هم در زمان صرفه‌جویی می‌کنند. البته لازم است بدانید که بلیط‌های هواپیمای کیش به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود و هر یک ویژگی‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارد. برای رزرو بلیط هواپیما کیش می‌توانید به صورت حضوری مراجعه کنید اما بهترین و کم‌دردسرترین روش مراجعه به وبسایت‌ سه کلیک و تهیه بلیط در تاریخ موردنظرتان است. 

تاکسی فرودگاه یا ترانسفر هتل؟

هنگام خروج از فرودگاه باید برنامه‌ای برای رفتن به هتل داشته باشید. برای رفتن به هتل از فرودگاه سه راه وجود دارد. اول سوار تاکسی یا ون‌های جلوی ترمینال ورودی شوید. راه دوم؛ استفاده از سرویس حمل و نقل رایگان هتل است و روش سوم اجاره یک خودرو بدون راننده به شرط داشتن حوصله رانندگی است. تاکسی‌های فرودگاه مبلغی به عنوان ورودی می‌گیرند و بعد بر حسب کیلومتری که تاکسی‌متر نشان می‌دهد مبلغ کرایه را حساب می‌کنند. کرایه این تاکسی‌ها از تاکسی خطی کیش بیشتر است. اگر به صورت گروهی سفر می‌کنید ون انتخاب بهتر و به‌صرفه‌تر نسبت به تاکسی فرودگاه است. 

برای استفاده از ترانسفر فرودگاهی هتل باید حواستان باشد که هنگام رزرو اتاق اطلاعات پرواز خود را در فرم رزرو هتل وارد کنید. در غیر این‌صورت هتل فرض را بر این می‌گذارد که شما مایل به دریافت خدمات ترانسفر فرودگاهی نیستید. و اما درباره اجاره خودرو بدون راننده بدانید که در ترمینال ورودی پروازهای داخلی یک غرفه اجاره خودرو بدون راننده قرار دارد که می‌توانید اقدام به اجاره خودرو کنید. یادتان نرود که مدارک لازم برای اجاره خودرو را همراه خود داشته باشید.

فرودگاه کیش

فرودگاه کیش

اغلب خطوط هوایی کشور به فرودگاه بین‌المللی کیش پرواز دارند و به راحتی می‌توانید نسبت به رزرو بلیط شرکت مورد نظر خود اقدام کنید. این فرودگاه سومین فرودگاه در لیست پرترددترین فرودگاه‌های کشور است و پروازهای داخلی متعددی بین جزیره کیش و شهرهای مهم ایران از جمله تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، یزد، کرمان، رشت، تبریز، بندرعباس و … وجود دارد. این فرودگاه امکاناتی مثل رستوران و کافه، بانک و خودپرداز و سه پارکینگ را برای مسافران در نظر گرفته است. این نکته را به یاد داشته باشید که در فصل‌های پرطرفدار سفر به کیش مانند بهار و پاییز قیمت بلیط هواپیما تخفیف ندارد اما در فصل‌های کم‌طرفدار مثل تابستان و زمستان بلیط‌های هواپیما معمولا قیمت پایین‌تری خواهد داشت. در ضمن برای اطلاع از برنامه پروازها می‌توانید به سایت فرودگاه کیش به آدرس kishairport.ir مراجعه کنید.

اگر حوصله ماندن در صف فرودگاه را ندارید

اگر حوصله ماندن در صف فرودگاه را ندارید از جایگاه CIP استفاده کنید. این سالن مجزا برای کسانی مثل شما که حوصله ماندن در صف طولانی ندارند در نظر گرفته شده است. مدارک را تحویل مسئول CIP می‌دهید و در سالن انتظار می‌مانید تا چمدان و سایر مدارک را از مسئول تحویل بگیرید. البته در همان زمان که منتظر چمدانتان هستید از شما پذیرایی خواهد شد. استفاده از خدمات CIP هزینه‌ جداگانه دارد. 

انتخاب شما کدام هتل است؟ 

هتل داریوش کیش

در این مرحله برنامه‌ریزی‌های لازم برای سفر به کیش را انجام داده‌ایم تنها باید هتل مورد نظرمان را انتخاب کنیم. باید بدانید که اگر دلتان یک هتل آرام و دنج می‌خواهد کدام را انتخاب کنید، اگر می‌خواهید به بازارها و مراکز خرید نزدیک باشید باید کدام هتل را انتخاب کنید یا اگر بخواهید و مواردی از این دست. البته میزان بودجه شما هم تاثیر مستقیمی بر انتخاب هتل خواهد داشت. برخی از هتل‌های کیش قیمت بالاتری دارند و برخی هتل‌ها هم خوش‌قیمت‌ترند. همه چیز به انتخاب شما بستگی دارد. در ادامه چند تا از بهترین هتل‌های کیش را معرفی می‌کنیم.

هتل داریوش کیش: هتل داریوش نیازی به تعریف ندارد، این هتل با معماری خاص خود دل هر بیننده‌ای را خواهد برد. این هتل 5 ستاره یکی از گران‌قیمت‌ترین هتل‌های جزیره است و طرفداران آن معتقدند که این هتل بهترین هتل 5 ستاره کیش است و ارزش پول خرج کردن دارد. پارکینگ رایگان، فضای دلچسب، اینترنت رایگان و نامحدود و رستوران با منوی متنوع تنها گوشه‌ای از خوبی‌های هتل داریوش از نظر مسافران است. در رستوران آپادانا هتل داریوش می‌توانید غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی سفارش دهید.

هتل ترنج: تعریف هتل ترنج کیش در یک جمله کار سختی است. شاید بتوان گفت لوکس‌ترین هتل برای سفر به کیش است. اتاق‌های هتل ترنج بیشتر به کلبه‌های چوبی می‌ماند که روی آب شناور است. ترانسفر فرودگاهی از فرودگاه تا هتل ترنج کیش رایگان است به شرطی که اطلاعات پرواز خود را موقع رزرو هتل ثبت کنید تا هتل از زمان ورود شما اطلاع داشته باشد. در هتل ترنج کیش برای شما که خودرو بدون راننده اجاره کرده‌اید جای نگرانی وجود ندارد چون می‌توانید از پارکینگ رایگان هتل استفاده کنید. در لابی و اتاق‌ها اینترنت رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد. 

هتل ترنج

هتل مارینا پارک: اگر قرار باشد هتل مارینا پارک را در یک جمله تعریف کنیم باید بگوییم: یک هتل 5 ستاره با ساحلی اختصاصی که اتاق‌های خوش منظره‌ای دارد. هتل مارینا پارک کیش در بلوار مرجان، کنار برج‌های دوقلو واقع شده است. اگر برنامه پرواز شما طوری است که زودتر از 12 ظهر به هتل می‌رسید باید از قانون نیم شارژ هتل مارینا پیروی کنید. نیم شارژ یعنی هزینه نصف روز اقامت در هتل را بپردازید تا زودتر از ساعت 12 بتوانید در اتاق خود مستقر شوید. حواستان باشد که اگر هتل را برای 3 شب با تخفیف رزرو کرده‌اید، نیم شارژ شامل تخفیف نخواهد شد. این قوانین در هتل مارینا پارک رعایت می‌شود. در ضمن ترانسفر فرودگاهی در هتل مارینا کیش رایگان است.

شکم‌گردی در جزیره

بومیان کیش فرهنگ غذایی خاص خودشان را دارند. نمی‌توانید از جلوی یک رستوران غذاهای سنتی کیش بگذرید و از بوی غذاهای جزیره حیرت‌زده نشوید. اصلا لذت سفر به این است که غذاهای جدید مقصد را امتحان کنیم. در این بخش رستوران‌هایی که غذاهای سنتی جزیره را طبخ می‌کنند به شما معرفی خواهیم کرد. 

رستوران خانه بومیان کیش

رستوران خانه بومیان کیش

اگر دلتان می‌خواهد برای اولین بار مجبوس لحم خوشمزه عربی را بخورید به رستوران خانه بومیان کیش بروید. معادل فارسی مجبوس لحم می‌شود گوشت پلو. یعنی برنجی که با آب گوشت پخته می‌شود و بعد تکه‌های گوشت را به آن اضافه می‌کنند. البته مجبوس را با مرغ و ماهی هم تهیه می‌کنند. رستوران خانه بومیان کیش یکی از رستوران‌های جزیره با منوی سنتی است. بای ورود به خانه بومیان کیش باید بلیط تهیه کنید. قیمت این بلیط 40 هزار تومان است. 

آدرس: کیش، بعد از بازار ماهی‌فروشان، روبروی اسکله صیادی، خانه بومیان کیش.

رستوران بیت‌المزه

بیت‌المزه همان‌طور که از نامش پیداست خانه‌ای برای چشیدن مزه‌های عربی است. در این رستوران غذاهای سنتی عربی، ایرانی و ترکی تهیه می‌شود. دکوراسیون داخلی رستوران به فرهنگ زندگی بومیان جزیره نزدیک است و همین لذت چشیدن مزه‌های عربی را چند برابر می‌کند. در رستوران بیت‌المزه می‌توانید سمک مشوی، مضروبه و هریسه سفارش بدهید. 

آدرس: کیش، خیابان خلیج فارس، کنار هتل کوروش.

رستوران مادربزرگ

رستوران مادربزرگ

اگر به دستپخت مادربزرگ‌تان علاقه دارید این رستوران را به شما پیشنهاد می‌کنیم. غذاهای سنتی جنوب مانند قلیه ماهی را باید در رستوران مادربزرگ امتحان کنید. در این رستوران از همان دستورهای پختی استفاده می‌شود که مادربزرگ‌های جزیره کیش استفاده می‌کنند. از دیگر غذاهای منوی رستوران مادربزرگ می‌توان به ماهی سرخ شده کامل، هواری میگو، قلیه میگو، قلیه ماهی و فیله ماهی شیر اشاره کرد. 

آدرس: کیش، خیابان کرانه، کنار شهر تاریخی حریره.

رستوران هواری 

خوردن غذاهای دریایی می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد اما اگر به درستی طبخ شود. در رستوران هواری غذاهای دریایی با کیفیت بالایی تهیه می‌شود زیرا ماهی جزء جدایی‌ناپذیر سفره بومیان است. از غذاهای دریایی رستوران هواری می‌توان به ته‌چین هواری میگو، برنج محمر با ماهی کباب، ته‌چین هواری ماهی، قلیه ماهی، کباب ماهی و ماهی کامل سرخ شده اشاره کرد. 

آدرس: کیش، شهرک صدف، میدان گلستان، روبروی مسجد امام حسن مجتبی.

حمل و نقل در سفر به کیش

مینی‌بوس

انتخاب وسیله نقلیه برای رفت‌وآمد در سطح جزیره یکی دیگر از بخش‌های برنامه‌ریزی است که بر کیفیت سفرتان تاثیر مستقیم دارد. در این قسمت امکانات حمل و نقل عمومی در جزیره را بررسی می‌کنیم. 

مینی‌بوس: متداول‌ترین شیوه برای جابه‌جا شدن در جزیره کیش استفاده از مینی‌بوس است. در واقع مینی‌بوس ارزان‌ترین شیوه جابه‌جایی در جزیره کیش است و به همین دلیل بین مسافران محبوب است. خط مینی‌بوس‌رانی جزیره کیش دارای دو خط است که جزئیات آن‌ها در ادامه آمده است: 

جزئیات خط شماره 1 مینی‌بوس: 

ایستگاه میرمهنا > فاز A خیابان کنار > دبستان پسرانه مولوی > بلوار میرمهنا > ایستگاه گلدیس > ایستگاه صدا و سیما > ایستگاه بازار ونوس > میدان ساحل > ایستگاه بازار مروارید > ایستگاه بازار پردیس(ضلع جنوبی) > ایستگاه بازار مرجان > ایستگاه پارک دلفین ها > بازگشت از مسیر

جزئیات خط شماره 2 مینی‌بوس:

ایستگاه پارک دلفین ها > ایستگاه بازار مرجان > میدان داریوش > خیابان مقابل ویلاهای پردیس و خانه گستر > ایستگاه بازار پردیس (ضلع شمالی) > میدان ساحل > ایستگاه بازار مروارید > میدان امیرکبیر > میدان ساحل > ایستگاه مجتمع بانک ها > سازمان منطقه آزاد کیش > بازار فرانسه > اداره پست > میدان دلیران > فاز ۵ شهرک صدف خیابان جاجرود > خیابان سفیدرود > خیابان کرمان > خیابان بینالود(مرکز خرید فاز۴ صدف) > خیابان الوند > خیابان شریعتی > خیابان عارف > مسجد امام حسن مجتبی(ع) > خیابان آذربایجان > خیابان خرمشهر > خیابان آسمان > ورودی مجتمع الهیه > تقاطع شهربازی > ایستگاه بازار مروارید > میدان امیرکبیر > هتل لاله > هتل صدف > کلینیک پزشکی > بازار بهکیش > ایستگاه بازار مریم > ایستگاه بازار ونوس > میدان ساحل > ایستگاه بازار پردیس(ضلع جنوبی) > ایستگاه پارک دلفین ها > بازگشت از مسیر

تاکسی

تاکسی: اگر علاقه‌ای به سفر درون جزیره‌ای با مینی‌بوس ندارید تاکسی خطی، تاکسی هیبریدی و تاکسی لندن انتخاب‌های مناسبی برای شما خواهد بود. تاکسی خطی یا همان تاکسی زرد را در ایستگاه‌های زیر پیدا خواهید کرد: 

ایستگاه میدان ساحل به بازار مروارید

ایستگاه ساحل مرجان به میدان ساحل

ایستگاه میدان ساحل به میدان امیرکبیر

ایستگاه میدان خلیج فارس به میدان سعدی

ایستگاه میدان سعدی به منطقه میرمهنا

تاکسی سبز یا هیبریدی نیز برای کاهش مصرف سوخت و سلامت محیط زیست می‌تواند انتخاب خوبی باشد. و اما گزینه آخر یعنی تاکسی لندن که یکی از جالب‌ترین انواع تاکسی در جزیره است. مسلما کرایه تاکسی لندن از تاکسی خطی و هیبریدی بیشتر است اما تجربه جالبی خواهد بود. 

جاهای دیدنی کیش

سفر به کیش تنها در تفریحات آبی خلاصه نمی‌شود. شهر باستانی حریره، شهر تاریخی کاریز، خانه بومیان کیش، روستای باغو و موزه خلیج‌فارس از دیدنی‌های کیش است. بسته به سلیقه خودتان تعدادی از این جاهای دیدنی را برای سفرتان به جزیره انتخاب کنید و سراغشان بروید. 

شهر قدیمی حریره

شهر قدیمی حریره

اگر همیشه در مقصد به دنبال جاهای تاریخی می‌گردید شهر باستانی حریره پیشنهاد ما به شماست تا در سفر به کیش سراغش بروید. بقایای این شهر نشان می‌دهد که در گذشته دور، حدود 1000 سال پیش، مردمی در این منطقه از جزیره زندگی و تجارت می‌کردند. تماشای این شهر تاریخی کاملا رایگان است و از 10 صبح تا 10 شب ممکن است. در ضمن خانه اعیانی و آب‌انبار دوقلوی کیش هم در این منطقه قرار دارد. 

آدرس: بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه.

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز شهریست که در عمق 16 متری زیر زمین واقع شده است. این شهر تاریخی حدود 2000 سال قدمت دارد و پایاب‌های داخل آن حداقل 800 سال پیش ساخته شده‌اند. این قنات‌ها به دلیل اینکه دیوارهایی پوشیده از مرجان و صدف‌های طبیعی دارد در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است. در کنار زیبایی‌های حیرت‌انگیز شهر زیرزمینی کاریز یک موزه با مجموعه‌ای از آثار تاریخی همین شهر، غرفه صنایع دستی و یک رستوران ایرانی نیز دارد. 

آدرس: میدان المپیک، شهر زیرزمینی کاریز کیش. 

خانه بومیان کیش

خانه بومیان کیش

خانه بومیان کیش شما را مهمان می‌کند تا با تاریخ پرفرازونشیب فرهنگ بومیان کیش همراه شوید. نام دیگر این مجموعه خانه مردم‌شناسی کیش است. در این خانه زیبا با فرهنگ و سبک زندگی مردم بومی جزیره و سنت‌های آن‌ها آشنا می‌شوید. این موزه خانه شامل چندین اتاق از جمله اتاق زمستانی، بیت الافروخ، بیت القهوه، اتاق حجله، بیت العود و مضایف است. همچنین در بازدید از خانه بومیان کیش می‌توانید فیلم مستند عروسی، صید مروارید و ماهی را تماشا کنید. در ضمن می‌توانید از عکاس مجموعه بخواهید تا از شما عکس یادگاری بگیرد و برای ناهار به رستوران خانه بومیان بروید. 

آدرس: محله قدیمی سفین کیش، خیابان بهشت، پشت مرکز پلیس. 

روستای باغو

می‌گویند اسم این روستا از پیرزنی به نام ننه باغو گرفته شده است. زنی که در زمان تصرف جزیره توسط پرتغالی‌ها در این روستای کوچک زندگی می‌کرد. بعضی از مسافران جزیره به جای اقامت در هتل‌های مجلل راهی روستای باغو می‌شوند و در بومگردی روستا اقامت می‌کنند. 

آدرس: کیش، بزرگراه خلیج فارس، خروجی جاده باغو، روستای باغو.

موزه خلیج فارس

موزه خلیج فارس

این تنها موزه جزیره کیش نیست اما قطعا یکی از زیباترین و مدرن‌ترین‌هاست. نمای بیرونی موزه خلیج فارس را از شکل صدف دوکفه‌ای الهام گرفته‌اند. این موزه شامل نمایشگاه آثار هنری، سینما و کافه است. همچنین اگر هنرمند هستید می‌توانید نمایشگاه آثار هنری خود را در این موزه برپا کنید. 

آدرس: کیش، جاده جهان، روبروی کشتی یونانی.

پارک‌های ساحلی کیش

اگر به دیدنی‌های تاریخی علاقه زیادی ندارید و دوست دارید در فضایی سبز و نزدیک به دریا تعطیلات‌تان را بگذرانید پیشنهاد ما انتخاب از بین این چند پارک ساحلی است؛ پارک ساحلی میرمهنا، پارک ساحلی هنگام و پارک ساحلی مرجان از بهترین پارک‌های ساحلی جزیره‌اند.

پارک ساحلی میرمهنا

پارک ساحلی میرمهنا

میرمهنا به عنوان بزرگترین پارک جزیره شناخته می‌شود و یکی از بهترین انتخاب ها برای ماهیگیری در جزیره است. بومیان جزیره هنگام عصر برای ماهیگیری راهی پارک ساحلی میرمهنا می‌شوند. به همین دلیل میرمهنا به یکی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین پارک‌های کیش تبدیل شده است. در این پارک بخش‌های مختلفی برای گردشگران در نظر گرفته شده است؛ از آلاچیق تا مسیر دوچرخه‌سواری، کافه و رستوران. 

آدرس: کیش، بلوار پیامبر اعظم، خیابان بهشت، پارک ساحلی میرمهنا.

پارک هنگام

پارک هنگام در کنار ساحل شرقی قرار دارد. در پارک هنگام به ساحل، مسیر دوچرخه‌سواری، مسیر پیاده‌روی، رستوران، کافه و مراکز خریدی مانند میکامال و پردیس 2 دسترسی خواهید داشت. در ضمن اگر با افراد دارای معلولیت سفر می‌کنید این پارک بسیار مناسب است چرا که دسترسی مناسب برای ویلچر در نظر گرفته است. 

آدرس: کیش، خیابان فردوسی.

پارک ساحلی مرجان

پارک ساحلی مرجان

پارک ساحلی مرجان در کنار بازار بزرگ مرجان واقع شده است و مرکز اجاره دوچرخه و اسکوتر نیز دارد. همچنین در پارک مرجان آلاچیق، باربیکیو، زمین بازی کودکان، کلوپ‌های تفریحی، بوفه، چایخانه و رستوران نیز وجود دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این پارک ساحلی تمیزی آن است. ساحل مرجان یکی از تمیزترین سواحل جزیره کیش است. پاکیزگی این ساحل تا حدودی به بستر مرجانی آن مربوط است. 

آدرس: کیش، روبروی بازار مرجان. 

تفریحات آبی کیش

تا این‌جا با تفریحات غیر آبی جزیره کیش آشنا شدیم. اما نوبتی هم باشد نوبت تفریحات آبی است. اگر در تابستان به جزیره سفر می‌کنید حتما تفریحات آبی جزیره را امتحان کنید تا کمی از دمای بدن‌تان کاسته شود. بهترین و پرطرفدارترین تفریحات آبی در سفر به کیش می‌توان به پارک دلفین، پارک آبی اوشن، غواصی، شاتل سواری، فلای بورد، کیبل اسکی، جت اسکی، پاراسل، کایت بردینگ، بنانا و بیگ بال اشاره کرد. 

پاساژگردی در سفر به کیش

مرکز تجاری کیش

به این علت که کیش یک منطقه آزاد است انواع و اقسام محصولات برند در آن به فروش می‌رسد. در پاساژهای جزیره فروشگاه برندهای مختلف به چشم می‌خورد. اگر برند و کیفیت کالا برای شما اولویت دارد و نگران قیمت‌ها نیستید خرید در جزیره کیش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فهرستی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین مراکز خرید که در سفر به کیش باید سراغشان بروید را همراه با آدرس برایتان آورده‌ایم:

مرکز خرید مرجان: میدان مرجان، خیابان مرجان

مرکز تجاری کیش: حدفاصل خیابان رودکی و فردوسی

مرکز خرید سارینا 1: بلوار خیام، روبروی هتل ارم

رویا مال: حدفاصل خیابان رودکی و خیابان خلیج فارس 

مرکز خرید دامون: خیابان وصال

میکا مال: میدان امیرکبیر، بلوار رودکی

مرکز خرید پردیس 1 و 2: حدفاصل خیابان رودکی و فردوسی

دیپلمات مال: میدان لارک

کوروش برند سنتر: میدان مرجان

مدیریت هزینه‌های سفر به کیش

هزینه‌های سفر به کیش

مدیریت هزینه سفر به کیش بستگی به بودجه شما و هدف شما از سفر دارد. اگر بخواهید در بهترین شرایط آب‌وهوایی راهی جزیره شوید بهتر است بودجه بیشتری را برای سفر بهاری در نظر بگیرید. سفر به کیش در بهار از بقیه فصل‌های سال بیشتر است. در ادامه بسته به اینکه چه هتلی انتخاب کنید میزان هزینه سفرتان کم یا زیاد خواهد شد. همچنین با توجه به رستوران و تفریحاتی که قصد دارید در سفر به کیش تجربه کنید باز هم ممکن است هزینه سفرتان افزایش یابد. در ضمن یادتان باشد که سفر درون‌جزیره‌ای با مینی‌بوس ارزان‌تر از تاکسی خطی خواهد بود. 

سفر به کیش خوش بگذرد

کیش یکی از مدرن‌ترین جزیره‌های ایران است. این جزیره با وجود امکانات رفاهی مناسب و تفریحات خاص به یکی از پرطرفدارترین مقصدها برای سفر تبدیل شده است. اما آیا سفر به کیش نیازی به برنامه‌ریزی ندارد؟ هر آنچه برای برنامه‌ریزی سفرتان به جزیره کیش لازم دارید در این مقاله وجود دارد. امیدواریم با خواندن این مقاله برنامه بهتری برای سفرتان بچینید و حسابی خوش بگذرانید. 

بخوانید : فرهنگ مردم کیش؛ نگین نیلگون خلیج فارس

نظرات کاربران