استانبول در زمستان

ماجراجویی در استانبول در زمستان؛ دنیایی دیدنی از برف، تاریخ و فرهنگ

وقتی نسیم سرد زمستان بر بلندای مناره‌های استانبول وزیدن می‌گیرد و اولین دانه‌های برف بر فرش باستانی خیابان‌هایش نقش می‌بندند، این شهر جادویی، لباسی از سکوت و آرامش بر تن می‌کند. استانبول در زمستان، مانند تابلویی است که طبیعت با پالت رنگ‌های خود آن را به اثری هنری بدل ساخته است. سفر به این شهر در دل سرما، فرصتی است برای کشف داستان‌های نهفته در پس دیوارهای قدیمی و لذت بردن از گرمای چای سنتی در حالی که دنیای بیرون سپیدپوش است. این مقاله شما را به قدم زدن در کنار رودخانه بسفر دعوت می‌کند، جایی که زمستان، فصلی نو است برای شنیدن قصه‌های شهر اوراسیایی جهان!

رزرو تور استانبول

بلیط هواپیما استانبول را با سه کلیک رزرو کنید و تجربه زمستانی استانبول را با خاطرات خوش شروع کنید!

استانبول در زمستان چگونه است؟

استانبول در زمستان

استانبول یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری جهان به خصوص برای ما ایرانی‌ها است. هر فصل این شهر رویایی واقعا جذاب و دیدنی است، اما اغلب افراد تابستان را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند. با این حال، زمستان در استانبول نیز حال و هوایی دیگر دارد. شاید کمی سرد و بارانی باشد، اما خلوتی و ارزان بودن آن ارزش بازدید را خواهد داشت. دیگر نیازی به صف ایستادن برای بازدید از جاذبه‌ها نخواهید داشت یا بلیط راحت‌تر پیدا خواهید کرد. از طرفی هزینه هتل‌ها، جاذبه‌های گردشگری و همچنین مراکز خرید در مقایسه با فصول دیگر این شهر با کاهش روبرو خواهد بود.

بخوانید: بهترین زمان سفر به استانبول؛ انتخاب راحت بهترین فصل سفر برای شما

آب و هوای زمستان در استانبول؛ ماه به ماه

استانبول در ماه نوامبر (۱۰ آبان تا ۹ آذر)

به لطف موقعیت جنوبی استانبول، آب و هوا در ماه نوامبر همچنان می تواند نسبتاً گرم باشد.بیشترین دما در حدود 15 درجه سانتیگراد / 60 درجه فارنهایت و کمترین دما حدود 8 درجه سانتیگراد / 46 درجه فارنهایت خواهد بود. این امکان وجود دارد که کل این ماه بارانی باشد، اما این روند معمولا هر سال متغییر است.

مهمترین روز 10 نوامبر است که روزی است که آتاتورک معروف به “پدر ترکها” درگذشت. این یک تعطیلات ملی نیست و مغازه‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌ها باز خواهند بود، اما یک دقیقه سکوت برای او وجود دارد.

استانبول در ماه دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی)

استانبول در زمستان

در ماه دسامبر هوا کمی سردتر می‌شود، اما باز هم، می‌توانید روزهای آفتابی خوبی داشته باشید. دما از حدود 11 درجه سانتیگراد / 51 درجه فارنهایت تا 5 درجه سانتیگراد / 41 درجه فارنهایت متغیر است. احتمل بارندگی و بارش در این ماه نیز وجود دارد، اما همچنان باید آفتاب زیادی داشته باشید.

ترکیه غیرسکولار است، اما اکثریت کشور مسلمان است. این بدان معناست که کسب و کارها در کریسمس باز می‌مانند، اما مسیحیان زیادی در اینجا وجود دارند و احتمالا شادی کریسمس را در این شهر تجربه خواهید کرد.

بخوانید: روزهای بارانی در استانبول را چگونه بگذرانیم؟

استانبول در ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن)

ژانویه سردترین ماه زمستان در استانبول است و میانگین دمای آن 8 درجه سانتیگراد / 46 درجه فارنهایت خواهد بود. با این حال، بارش برف خیلی معمول نیست. در این احتمالا آب و هوای مختلفی را تجربه خواهید کرد. چند روز آفتابی و مقادری باران و البته کاهش دما !

جشن‌هایی برای سال نو غربی در 31 دسامبر و 1 ژانویه وجود دارد.

استانبول در ماه فوریه (۱۲ بهمن تا ۹ اسفند)

دمای هوا نیز در ماه فوریه حدود 8 درجه سانتیگراد / 46 درجه فارنهایت است، اگرچه نسبت به نوامبر، دسامبر و ژانویه کمی کمتر بارانی یا برفی‌تر است!

استانبول در ماه مارس (۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین)

استانبول در زمستان

در ماه مارس، استانبول شروع به گرم شدن می‌کند و دما به 12 درجه سانتیگراد / 54 درجه فارنهایت تا 5 درجه سانتیگراد / 41 درجه فارنهایت می‌رسد. معمولا رطوبت کمتر و بارندگی هم کاهش پیدا می‌کند. تا پایان ماه، به طور قابل توجهی گرم می‌شود، با چند روز آفتابی دوست داشتنی بهاری!

از قیمت تور استانبول خبر دارید!؟

کارهایی که باید در زمستان در استانبول انجام دهید

یک تور پیاده روی در شهر انجام دهید

استانبول شهری است که تقریباً در هر گوشه خیابان مملو از تاریخ است. بهترین راه برای آشنایی با داستان‌های جذاب شهر، انجام یک تور پیاده‌روی است. جایی که یک راهنمای محلی مکان‌های تفریحی جالب را به شما نشان می‌دهد و مراحل رومی‌ها، عثمانی‌ها و بسیاری دیگر از گروه‌های تاریخی را که طی قرن‌ها این شهر را خانه نامیده‌اند، برایتان توضیح خواهد داد. اگر برای اولین بار استانبول در زمستان را تجربه می‌کنید، این می‌تواند تجربه‌ای سرد اما گرم و دوست داشتنی باشد.

ایاصوفیه را کاوش کنید

ایاصوفیه یکی از مسحورکننده ترین جاذبه‌های استانبول است و در طول ماه‌های زمستان و تابستان باز می‌ماند. قدمت این بنای عجیب و دیدنی به سال 360 بعد از میلاد باز می گردد. ایاصوفیه در گذشته یک کلیسای ارتدکس یونانی بوده و بعدها به مسجد و موزه تبدیل شده است. پس انتظار دیدن آثار متفاوت مذهبی را در این مکان داشته باشید.

در زمان‌های گذشته این مکان، مرکز بیزانس بود و امپراتوران در اینجا تاج گذاری می‌کردند. با این حال، هنگامی که قسطنطنیه (که در آن زمان استانبول نامیده می شد!) سقوط کرد، ایاصوفیه توسط رومیان اداره می‌شد. سپس، قسطنطنیه دوباره سقوط کرد؛ این بار در سال 1453 پس از میلاد به دست عثمانی‌ها.

آن‌ها ساختمان را به مسجد تبدیل کردند و خط‌های زیبای اسلامی را بر سقف اضافه کردند که هنوز هم می‌توانید آن را ببینید. ایاصوفیه تا سال 1935 به عنوان مسجد و سپس تا سال 2020 به عنوان موزه فعالیت می‌کرد. اما امروزه مسجد است و ورود به آن رایگان خواهد بود (اما در وقت نماز بسته است).

در طول زمستان، ایاصوفیه در ساعت 5 بعد از ظهر بسته می‌شود.

بخوانید: جاهای تاریخی استانبول

مسجد آبی را تحسین کنید

استانبول در زمستان

مسجد آبی، که گاهی به آن مسجد سلطان احمد نیز می‌گویند، دارای شش مناره است که در مقابل خط افق قرار دارند. این بنا که با کاشی‌های آبی زیبا تزئین شده، در تضاد با همسایه‌اش ایاصوفیه قرار دارد.

این مسجد که بین سال‌های 1609 تا 1616 ساخته شد، دارای آرامگاه احمد اول، آسایشگاه، مسجد و مدرسه است. مانند ایاصوفیه، مهمانان فقط می توانند خارج از وقت نماز از مسجد دیدن کنند.

ورود به مسجد آبی رایگان است.

موزه های متعدد استانبول را ببینید

یکی از دلایل اصلی سفر به استانبول در زمستان، دیدن موزه‌های متعدد آن است. یک تعدادی از بهترین‌هاش اینجاست:

موزه معصومیت: این یک موزه جذاب است که بر اساس کتابی که در استانبول اتفاق افتاده ایجاد شده است.

موزه اسباب‌بازی استانبول: یکی از بهترین کارهایی که در سفر استانبول در زمستان با بچه‌ها انجام می‌شود، این موزه دارای اسباب‌بازی‌هایی است که قدمت آن به قرن هجدهم بازمی‌گردد.

بنیاد کوین صدمین سالگرد یهودیان ترکیه: این مکان درباره جامعه یهودیان ترکیه و تاریخ آنها است.

موزه هنرهای ترکی و اسلامی: اینجا یک گالری هنری بزرگ با آثار هنری از ترکیه و خاورمیانه و البته اسلام است.

موزه باستان شناسی استانبول: این موزه بر معماری ترکیه، از دوران عثمانی تا امروز تمرکز دارد.

بخوانید: موزه های استانبول

در بازارها قدم بزنید

استانبول در زمستان

همه ما می‌دانیم که منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی که تا ترکیه امتداد دارد، به خاطر بازارهایش مشهور است. دو تا از معروف‌ترین بازارها در استانبول بازار بزرگ و بازار ادویه هستند.

بازار بزرگ: بازار بزرگ بزرگترین بازار سرپوشیده جهان است و قدمت آن به سال 1455 باز می‌گردد که مهمت، حاکم عثمانی استانبول دستور تأسیس آن را داد. این مکان به گونه‌ای ایجاد شد که محلی‌ها بتوانند هر محصولی را که می‌سازند یا با آن معامله می‌کنند، بفروشند و در نهایت، بخشی از سود به ایاصوفیه برمی‌گردد. به لطف جایی که استانبول در آن قرار دارد، بین اروپا و آسیا، بازار بزرگ به یک بازار مهم تبدیل شد و جامعه بین المللی از فروشندگان و خریداران را به ارمغان آورد.

امروزه، محصولات سنتی و همچنین پوشاک و سوغاتی به فروش می‌رسد، بنابراین مکانی فوق‌العاده برای خرید در زمانی است که به استانبول در زمستان سفر می‌کنید.

بازار ادویه: قدمت بازار ادویه به سال 1664 برمی‌گردد و همان‌طور که از نامش پیداست، انواع ادویه‌ها را به فروش می‌رساند. وقتی وارد اینجا می‌شوید بوی بهشتی حالتان را دگرگون می‌کند و رنگ‌ها برای عکس گرفتن عالی هستند. بعلاوه، آنها همچنین محصولات و شیرین‌های لذیذ ترکی و چند غذای محلی دیگر می‌فروشند که امتحان کردن آن از اوجب واجبات است.

بخوانید: مراکز خرید استانبول

با کاخ توپکاپی آشنا شوید

استانبول در زمستان

قدمت کاخ توپکاپی به سال 1478 برمی‌گردد و تا سال 1856 به عنوان کاخ سلطنتی عثمانی خدمت می‌کرد. امروزه به عنوان یک موزه به کار خود ادامه می‌دهد و نمایشگاه‌هایی از دوره عثمانی را به نمایش می‌گذارد. بی شک بازدید از این کاخ زیبا در سفرتان به استانبول در زمستان از بهترین کارهایی است که در این زمان از سال می‌توانید انجام دهید.

نمایش درویشی چرخان را ببینید

رقص صماع یا دراویش چرخان، رقاصانی عرفانی هستند که جامه‌های سفید و کلاه بلندی بر تن دارند و رقصی مسحورکننده اجرا می‌کنند. این رقص ریشه در مذهب دارد؛ این یک مراسم دعای چرخان بود و تماشای دراویش چرخان قرار است یک تجربه آرامش بخش و جالب باشد!

دراویش چرخان از قونیه، شهری در جنوب ترکیه آمده‌اند، که در آنجا فقط یک بار در هفته برگزار می‌شد. اما در استانبول، نمایش‌های شبانه در تمام طول سال وجود دارد. درست است، کمی توریستی است، اما همچنان ارزش دیدن را دارد!

بخوانید: تفریحات استانبول؛ 54 کاری که باید در قلب ترکیه انجام دهید!

در خیابان استقلال خرید کنید

استانبول در زمستان

این خیابان معروف «خیابان استقلال» استانبول است که تعداد زیادی مغازه و رستوران دارد. این یک خیابان عابر پیاده است و هر چند وقت یکبار یک قطار قدیمی تردد می‌کند. مطمئن باشید که هیچ گردشگری بدون بازدید از این خیابان از این شهر بیرون نمی‌رود. پس اگر این شهر زیبا را در زمستان را انتخاب کرده‌اید، باز این کار را در برنامه سفرتان قرار دهید.

در این خیابان از هر برندی و محصولی که دلتان بخواهد، پیدا خواهید کرد. بعلاوه، صدها فروشنده شیرینی و بستنی ترکی وجود دارند که اگر بستنی بخرید، در حین تهیه آن یک نمایش تئاتر نیز اجرا می‌کنند! البته برای یک روز آفتابی زمستانی. اگر هم گرسنه شدید، این خیابان بهترین رستوران‌ها را دارد که ارزان و کاملاً خوشمزه هستند.

از برج گالاتا بالا بروید

برج گالاتا که قدمت آن به سال 1348 برمی‌گردد، یکی از نمادهای شهر استانبول است. زمانی که این برج ساخته شد، منطقه اطراف برج گالاتا مستعمره جنوا بود. این مستعمره مدتی باقی ماند اما در نهایت به دست عثمانی‌ها افتاد. پس از سقوط قسطنطنیه، این برج عمدتاً به عنوان برج مراقبت استفاده می‌شد.

امروز، این مکان عالی برای تماشای منظره‌ای باورنکردنی از شهر اوراسیایی جهان است. این یکی از بهترین کارها برای انجام در استانبول در زمستان است، چون صف‌ها بسیار کوتاه‌تر هستند.

به موزه یا آب انبار باسیلیکا سیسترن بروید

استانبول در زمستان

هنگامی که از برج گالاتا بالا رفتید، بعد از آن به سمت آب انبار بازیلیکا بروید! این مکان یک طاق بزرگ زیرزمینی است که در سال 532 پس از میلاد ساخته شد و برای انتقال آب به مقصدهای اطراف شهر استفاده می‌شد. برای آشنایی با تاریخ و اهمیت آن در استانبول می‌توانید یک تور صوتی در اطراف این جاذبه داشته باشید. از آن جاهای دیدنی پایخت ترکیه، که در فصل زمستان باید از آن بازدید کرد؛ چون فرقی ندارد، بیرون و داخل هوا سرد خواهد بود.

یک کروز در رودخانه بسفر انجام دهید

تنگه بسفر یک امتداد آبی است که بین اروپا و آسیا قرار دارد. اهمیت تاریخی و فرصت‌های گشت و گذار به این معنی است که مقصدی عالی برای سفر با قایق است!

سفرهای دریایی رودخانه بسفر در تمام طول سال باز است. اگرچه در زمستان ایده خوبی خواهد بود. خودتان را دور یک پتو گرم بپیچید و از مناظر زیبای استانبول در زمستان لذت ببرید. اگر می‌خواهید سفر دریایی طولانی‌تری داشته باشید، برخی از آنها به دریای سیاه می‌روند یا تجربه طولانی‌تری با شام دارند.

حمام ترکی را تجربه کنید

حمام ها برای بازدید استانبول در زمستان بهترین ایده هستند. این حمام‌های ترکی مطمئناً یک تجربه اصیل و متفاوت خواهند بود. مخصوصا در هوای سرد بیرون، یک حمام گرم می‌چسبد. چیزی که باید در مورد حمام ترکی بدانید این است که آنها چیزی بیش از یک حمام بخار هستند. در واقع، شما می‌توانید فقط از سونا و امکانات بخار لذت ببرید یا یک اسکراب و ماساژ کامل را انتخاب کنید.

برخی از بهترین حمام های استانبول عبارتند از Kılıç Ali Paşa Hamamı و Gedikpasa Hamamı.

کجا در استانبول غذا بخوریم

استانبول در زمستان

یکی از بهترین تجربیاتی که هر مسافری باید در سفر خود به استانبول در زمستان داشته باشد، غذا خوردن است!

موقعیت این شهر بین شرق و غرب به این معنی است که یکی از متنوع‌ترین غذاهای جهان را در خود جای داده است. در اینجا، غذاها و غذاهای سنتی ترکی از قفقاز، آسیای مرکزی و خاورمیانه را خواهید دید. چند مورد از رستوران‌های خوشمزه و محبوب استانبول در زمستان را به شما معرفی می‌کنیم:

Van Kahvalti Evi: بهترین مکان برای صبحانه کامل ترکی است. به زیتون، پنیر، تخم مرغ، نان و دیپ‌های مختلف و خیلی چیزهای دیگر فکر کنید!

Galaktion: این یک رستوران گرجی در نزدیکی برج گالاتا است. در اینجا می‌توانید غذاهای کلاسیک گرجی مانند کانچاپوری و خینکالی را میل کنید.

Tyros Falafel: این یک رستوران باورنکردنی به سبک فست فود لبنانی است که بسته‌های فلافل و هوموس اصیل سرو می‌کند.

Khave 6: این مکان نیز صبحانه‌های خوشمزه از جمله صبحانه ترکی وگان را ارائه می‌دهد.

Parsifal: یک رستوران گیاهی با غذاهای ترکی و بین المللی است.

Köklem Uygur Yemekleri : یک رستوران باحال با رشته فرنگی خوشمزه و دیگر غذاهای شگفت انگیز است.

The Galata House Restaurant: رستوران گالاتا هاوس غذاهای گرجی و روسی را در فضایی دنج ارائه می‌دهد.

بخوانید: بهترین رستوران های استانبول

محل اقامت استانبول در زمستان

استانبول در زمستان

هتل‌ها و مراکز اجاره‌ای در استانبول در زمستان مناسب هستند، با سیستم‌های گرمایشی پیشرفته و حتی حمام‌هایی که می‌توانید در آن‌ها گرم شوید. برخی از محبوب‌ترین‌های این هتل‌ها شامل:

هتل ووگ سوپریم استانبول (Vogue Hotel Supreme Istanbul)

این هتل واقع در منطقه فاتح، در مرکز منطقه تاریخی استانبول، نزدیک به جاذبه‌هایی مانند کاخ توپکاپی و مسجد آبی است. این یک هتل پنج ستاره، با اتاق‌های بزرگ و جادار و حمام‌های لوکس است. یک رستوران نیز در محل وجود دارد.

هتل پرا سنتر و اسپا (Pera Center Hotel and Spa)

هتل پرا سنتر و اسپا واقع در منطقه تکسیم، هتلی راحت و با ارزش است که رستورانی در تراس روی پشت بام و حمام زیرزمین سرو می‌کند. خیلی جالب و البته خوشمزه!

هتل هانی (Honey Hotel)

این هتل ارزان قیمت در منطقه توریستی استانبول واقع شده است. اگرچه ارزش زیادی دارد، اما اتاق‌های دنج و تمیزی دارد و چای و قهوه رایگان ارائه می‌دهد.

هاستل Cheers

در نزدیکی جاذبه‌های اصلی سلطان احمد، Cheers Hostel یکی از بهترین مکان‌ها برای اقامت در استانبول در زمستان است. اتاق‌های خصوصی و خوابگاهی در دسترس هستند و می‌توانید هر روز از صبحانه در تراس سرپوشیده آن لذت ببرید!

بخوانید: بهترین هتل های استانبول برای ایرانیان

برای استانبول در زمستان چه وسایلی را ببندیم؟

استانبول در زمستان

مهم نیست که هواشناسی چه توصیه‌ای می کند، یک کت بپوشید. به عبارتی دقیق‌تر، اگر در ماه نوامبر یا بعد از اواسط فوریه به این شهر سفر می‌کنید، نباید به روسری و دستکش نیاز داشته باشید، اما اگر در اعماق زمستان آنجا باشید، ممکن است به هر دو نیاز پیدا کنید.

در کل، باید بدانید استانبول در زمستان نیازمند پوشیدن چند لایه لباس است. بنابراین حتما همراه خود کاپشن یا کت گرم داشته باشید و در کنارش یک ژاکت سبک! راستی احتمالاً زمانی که در استانبول هستید، پیاده روی زیادی انجام خواهید داد، بنابراین توصیه می‌کنیم کفش‌های راحت بپوشید.

بخوانید: استانبول از نگاه گردشگران؛ در میان مساجد و بازار!

کریسمس در استانبول چگونه است؟

از آنجایی که مسیحیان زیادی در شفر استانبول زندگی می‌کنند، بنابراین این شهر چراغانی خواهد شد و کریسمس را به شیوه‌ی خودشان جشن خواهد گرفت. خیابان‌ها چراغانی و تزئینات زیادی در اطراف آن زده می‌شود تا شهر حال و های سال نو را به خود بگیرد.

با این حال، از آنجایی که اکثریت کشور مسلمان هستند، چیز زیادی در 25 دسامبر بسته نخواهد شد.

بنابراین اگر می خواهید کریسمس را در جایی بگذرانید، اما نه کاملاً در سطح کشورهای دیگر، کریسمس در استانبول می‌تواند برای شما عالی باشد!

استانبول در زمستان

چگونه در شهر بگردیم

استانبول دارای یک شبکه حمل و نقل عمومی فوق العاده با تراموا، مترو و اتوبوس است. شما به راحتی می‌توانید از آنها برای رفت و آمد در شهر استفاده کنید. از طرف دیگر، تاکسی‌ها ارزان هستند و معمولاً با تاکسی‌متر حرکت می‌کنند.

از استانبول کجا برویم

فرودگاه استانبول (IST) و فرودگاه بین‌المللی سابینا گوهکن (SAW) هر دو به مقاصد زیادی از جمله شهرهای زیادی در ترکیه پرواز دارند. اگر به دنبال یک سرزمین عجایب زمستانی واقعی هستید، ما به شدت کاپادوکیه را توصیه می‌کنیم، یا برای آفتاب زمستانی در ترکیه، به منطقه آنتالیا بروید. به خصوص شهر کاس !

هتل های استانبول را فقط با سه کلیک رزرو کنید!

حرف آخر از زبان سه کلیک در مورد سفر به اوراسیایی جهان در زمستان

با جاذبه‌های در سطح جهانی مانند مسجد آبی، کاخ توپکاپی و ایاصوفیه که در تمام طول سال باز هستند، فصل زمستان در استانبول چیزهای زیادی برای ارائه دارد. این شهر در تابستان زیبا است، اما در ماه‌های زمستان، جمعیت کمتر، جاذبه‌های داخلی فراوان و قیمت‌های ارزان‌تر را خواهید دید. به علاوه، استانبول در ماه‌های تابستان می‌تواند غوغا کند. این شهر آنقدر بزرگ، شلوغ و بین‌المللی است که هوای سرد برای بسیاری ترجیح داده می‌شود! بیشتر جاذبه‌های استانبول مانند تاریخ جذاب، معماری باشکوه، بازارهای جذاب و صحنه‌های غذای باورنکردنی آن، همه چیزهایی هستند که می‌توان در طول سال از آنها لذت برد.

جاذبه‌های استانبول در زمستان تعطیل نمی شوند و آب و هوا اغلب به اندازه کافی ملایم است که به هر حال از بودن در فضای باز لذت ببرید! با در نظر گرفتن همه اینها، امیداواریم سفری به یاد ماندنی در زمستان استانبول داشته باشید.

سوالات متداول سه کلیک

آب و هوای استانبول در زمستان چگونه است؟

در زمستان، استانبول سرد و بارانی است با دمای متوسط حدود 4-10 درجه سانتی‌گراد

چه جاذبه های دیدنی در استانبول در زمستان وجود دارد؟

جاذبه هایی مانند مسجدها، موزه‌ها و بازارهای در فصل زمستان استانبول بهترین گزینه برای بازدید خواهند بود.

آیا استانبول در زمستان گزینه‌ی مناسبی برای مسافرت است؟

بله، استانبول در زمستان نیز دارای جذابیت‌های خود است و یک تجربه متفاوت از شهر را ارائه می‌دهد.
 

آیا سفر به استانبول در زمستان مقرون به صرفه است؟

بله، با انتخاب هتل‌ها با قیمت مناسب، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، تخفیف‌های بازدید از مراکز گردشگری و خرید از بازارهای محلی می‌توان سفری مقرون به صرفه را تجربه کرد.

در سفر به استانبول در زمستان چی بپوشیم؟

با توجه به هوای نسبتا سرد زمستان استانبول، بهتر است از لباس‌های گرم مانند پالتو بلند، بوت، کلاه و شال و … استفاده کنید.

نظرات کاربران