استانبول در دی ماه؛ راهنمای کامل گشتن در شهری جذاب

استانبول در دی ماه؛ راهنمای کامل گشتن در شهری جذاب

استانبول در دبی ماه آغاز فصل زمستان است، هر چند که سرما از آذر ماه شروع شده ولی این فصل به اوج خودش می‌رسد. اما آیا در این آب و هوای نه چندان مطبوع باز هم می‌توان از استانبول زیبا دیدن کرد و همانند تابستان از آن لذت برد؟

رزرو تور استانبول

اگر چیز زیادی در این مورد نمی‌دانید، در این مقاله گردشگری ما یک برنامه کلی در اختیارتان قرار خواهیم داد. اینکه از کجاها دیدن کنید، وضعیت آب و هوا دقیقا به چه صورت است و اصلا در کجا اقامت داشته باشید.

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

آب و هوای استانبول در دی ماه

آب و هوای استانبول در دی ماه

دی سردترین ماه در استانبول است، میانگین دما در طول روز به 8 درجه سانتیگراد و در شب به 3 درجه سانتیگراد می‌رسد و میزان بارش 105 میلی‌متر است. اگرچه با دمای پایین روبرو خواهید شد، اما انتظار بارش برف زیادی را هم نداشته باشید. در واقع، برف کم و بارندگی متوسط است و همین باعث می‌شود تا استانبول به ندرت به زیر صفر برسد.

با توجه به اینکه در این ماه، روزها کوتاه‌تر از ماه‌های تابستان است و خورشید در حدود ساعت 17:30 غروب می‌کند. البته هوا هم کمی سرد است، پس به شما توصیه می‌کنیم مکان‌های سرپوشیده مانند موزه‌ها، کاخ‌ها، مراکز هنری و غیره را بگردید و از آن‌ها لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به استانبول چه موقع است؟

جاهای دیدنی استانبول در دی ماه

کارهایی که می‌توانید در استانبول انجام دهید، بی پایان هستند و نمی‌توان به همه‌ی جاذبه‌های مهم این شهر اشاره کرد. اما ما چند موردی که در دی ماه جذاب و دیدنی‌اند را به شما معرفی می‌کنیم تا در طول سفر خود و براساس علاقه‌‌تان چند مورد را انتخاب کنید. فقط از قبل ساعات کاری، پذیرش و نحوه رفت و آمد به این مکان‌ها را بررسی کنید تا در سوز سرما به مشکل برنخورید.

از ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و آب انبار باسیلیکا سیسترن تریو دیدن کنید

این مکان‌ها همان چیزی هستند که هر سفر گردشگری استانبول قطعا آن را در برنامه‌ی خودش قرار می‌دهد.

کلیسای ایاصوفیه

اگر فقط یک روز در استانبول بودید، موزه مشهور جهان ایاصوفیه اولین ایستگاه خواهد بود. این کلیسا یا مسجد که قدمت آن به سال 325 برمی‌گردد، یک کلیسا و مسجد سابق است و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آثار معماری جهان معرفی شده و هشتمین عجایب جهان شناخته می‌شود.

بازدید از این بنا مانند قدم گذاشتن در دنیای مقدس مسیحیت و اسلام است که بر روی اپسی صدفی مانند و زیر گنبدی چشمگیر، در فضایی اسرارآمیز و عرفانی و طیف وسیعی از آثار معماری و هنری که از هزاران سال برمی‌آیند، ادغام شده‌اند.

موزه کاخ توپکاپی

موزه کاخ توپکاپی

شما از دیدن موزه قصر توپکاپی و بخش معروف حرم آن شگفت‌زده خواهید شد و آن را تحسین خواهید کرد. با رفتن به این موزه نگاهی دقیق به اتاق‌ها، باغ‌ها، گالری‌ها، مجموعه‌ها و دکوراسیون از گذشته داشته باشید تا شکوه و عظمت استانبول را در دوران‌های قدیم از نزدیک لمس کنید.  

این یک کاخ باشکوه شرقی و یکی از بزرگترین آثار معماری جهان است. این موزه زمانی محل اقامت سلاطین عثمانی بوده و یکی از غنی‌ترین موزه‌های جهان نیز به شمار می‌رود. بهترین نمونه‌های مهر، صحافی کتاب، جواهرات و جعبه‌سازی و همچنین کتیبه‌ها و بهترین مجموعه ظروف چینی در جهان را در خود جای داده است. شک نکنید که هیچ‌چیز جذاب‌تر از گشتن در میان این کاخ آن هم در سرمای زمستان استانبول لذت‌بخش‌تر و دیدنی‌تر نیست.

آب انبار باسیلیکا

آب انبار باسیلیکا سیسترن یکی از چشمگیرترین و عرفانی‌ترین ساختمان‌های این شهر است. دو سر مدوسا که به عنوان تکیه‌گاه در زیر دو ستون در لبه شمال غربی آب انبار استفاده می‌شود، بیشترین توجه را به خود جلب کرده و اغلب گردشگران فقط برای دیدن آن می‌روند. خلاصه که در سفرتان به استانبول در دی ماه حتما تاکید می‌کنیم حتما از این سه جاذبه‌ی دیدنی بازدید کنید تا هم از سرما دور باشید، هم از دیدنی این همه شگفتی حیرت‌زده شوید.

شب نشینی عرفانی با نمایش دراویش چرخان

نمایش چرخشی دراویش یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های استانبول با گردشگران است. به این دلیل که این مراسم برای گردشگران بسیار غیرعادی و جدید به نظر می‌رسد. رقص سماع یک نمایش یک ساعته است که دراویش در آن در حال چرخش هستند و به حالت خلسه می‌روند. تماشای این رقص جذاب، متفاوت و دیدنی است و احتمالا شما هم کمی سرگیجه بگیرید ولی ارزش دیدن را دارد.

از فروش زمستانی در مراکز خرید استانبول دیدن کنید

از فروش زمستانی در مراکز خرید استانبول دیدن کنید

استانبول در دی ماه همچنین میزبان تخفیفات گسترده بیش از 200 مرکز خرید مدرن است که برخی از آن‌ها واقعاً بسیار بزرگ و جزو بهترین مراکز خرید اروپا هستند. از آنجایی که یکی از فصل‌های فروش زمستانی در استانبول است، توصیه می کنیم از بسیاری از مراکز خرید محبوب دیدن کنید و خرید کنید.

از شب های پر جنب و جوش استانبول با کافه‌ها و کلوب‌های آن لذت ببرید

سرگرمی در استانبول حول بسیاری از مکان‌های تفریحی که شهر ارائه می‌دهد، می‌چرخد، پس باید به این اطراف بروید. زندگی شبانه در استانبول در سال‌های اخیر واقعا زنده شده و مردم محلی نیز خیلی از آن استقبال می‌کنند. باید بگوییم یکی از بهترین تفریحات پرانرژی که می‌توانید در این ماه سرد به سراغش بروید، کافه‌های دنج روی پشت بام‌ها، رستوران‌های مجلل و کلوب‌های شبانه استانبول با موسیقی زنده است. می‌توانید به راحتی شب را با پرش از یک مکان به مکان دیگر سپری کنید.

تجربه حمام ترکی تاریخی

در سفر به استانبول در دی ماه، خودتان را به یک حمام ترکی گرم و دوست داشتنی دعوت کنید و یکی از  تجربه‌های سفرتان را رقم بزنید. به سراغ یک حمام بروید، فقط کافی است تا عضلات خود را شل، در حمام بخار استراحت و بدن خود را دوباره شارژ کنید.

از فضای پر جنب و جوش خیابان استقلال لذت ببرید

خیابان استقلال احتمالاً معروف‌ترین خیابان و منطقه تفریحی شهر است. این یک عابر پیاده سنگ‌فرش شده‌ی رنگارنگ طولانی و پر از انواع مغازه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و نمایش‌های خیابانی است. در حوالی این خیابان همچنین می‌توانید به برخی از مکان‌های دیدنی مانند موزه‌ خارق‌العاده مادام توسو، کلیسای شگفت‌انگیز سنت آنتونی پادوآ و موزه پرا سر بزنید که واقعا زیبا و تاریخی هستند.

در بین قدم زدن در خیابان استقلال و لذت بردن از فضای پر جنب و جوش، می‌توانید ناهار/شام/ میان وعده را در یکی از رستوران‌های زیبای مسیر میل کنید.

از آکواریوم استانبول و مرکز خرید آکوا فلوریا بازدید کنید

از آکواریوم استانبول و مرکز خرید آکوا فلوریا بازدید کنید

آکواریوم استانبول، واقع در منطقه فلوریا باکرکوی، یکی از بهترین پارک‌های موضوعی این شهر است. این آکواریوم بزرگ با مساحتی در حدود 6000 هزار متر مربع، انواع گونه‌های ماهی و آبزیان، جنگل‌های بارانی را در خود جای داده و همچنین دارای یک فروشگاه هدیه به مساحت 470 متر مربع و یک رستوران با منظره کانال پاناما است که دیدنی و جذاب هستند. همچنین یکی از بهترین آکواریوم‌ها و پارک‌های موضوعی در اروپا شناخته می‌شود که می‌تواند سفرتان به استانبول در دی ماه را رنگ و لعابی جذاب ببخشد.

از کاخ دولما باغچه دیدن کنید

یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌های واقع در سواحل بسفر در بشیکتاش قرار گرفته که حتی از دیدن ساختمان آن نیز نسفتان در سینه حبس خواهد شد. این کاخ بیش از 50000 شی با ارزش را در بین صد اتاق در معرض نمایش قرار داده است. فضای داخلی کاخ نشان دهنده عظمت آن دوران است و مانند کاخ های مجلل اروپایی طراحی شده که واقعا باشکوه و خیره‌کننده خواهد بود.

بیشتر بخوانید درباره کاخ دولما باغچه

از بازار بزرگ دیدن کنید

بازار بزرگ (کاپالی کارسی) یک ماجراجویی برای خرید است که باور کنید اصلا نمی‌خواهید آن را از دست بدهید. این بازار با مساحت 47000 مترمربع، یک بازار سرپوشیده با قدمت 550+ سال است که یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده در جهان به حساب می‌آید.

در اینجا می‌توانید از بهترین شال‌ها و روسری‌های ابریشمی در طرح‌های سنتی گرفته تا اقلام سنتی، از عتیقه‌جات، اجناس چرمی، سرامیک تا فرش‌های معروف، از ادویه‌ها، صنایع دستی زیبا گرفته تا طلا و جواهرات، در اینجا پیدا کنید.

از موزه حمل و نقل رحمی کوچ دیدن کنید

از موزه حمل و نقل رحمی کوچ دیدن کنید

موزه رحمی کوچ در هاسکوی، گلدن هورن، استانبول در یک کارخانه ریخته گری لنگر سابق قرار دارد که این موزه علم و فناوری مجموعه‌ای از ماشین آلات و سایر نمایشگاه‌های عجیب و غریب را در معرض نمایش قرار داده است. اگر می‌خواهید سفرتان به استانبول در دی ماه کمی متفاوت و البته جالب باشد، این موزه را از دست ندهید.  

همین حالا قیمت بلیط هواپیما استانبول را چک کنید!

محل اقامت در سفر به استانبول در دی ماه

از آنجایی که استانبول گزینه‌های زیادی را برای اقامت ارائه می‌دهد، تصمیم‌گیری در مورد جایی که می‌خواهید بمانید می‌تواند دشوار باشد. در این مقاله ما تصمیم به ارائه پنج محله مجزا گرفتیم تا شما براساس سلیقه و بودجه خود یکی را برای ماندن و اقامت در استانبول در دی ماه انتخاب کنید. بی اوغلو بخش مدرن شهر است در حالی که سلطان احمد بخش قدیمی کلاسیک استانبول به حساب می‌آید. منطقه بسفر منظره زیبایی از دریا را ارائه می‌دهد.

بی اوغلو: مرکز شهر

بی اوغلو قلب استانبول مدرن به شناخته می‌شود و همچنین به شهر قدیمی و بسفر نزدیک است. به راحتی می‌توانید از برج گالاتا، خیابان استقلال یا میدان تقسیم دیدن کنید. گالری‌های هنری و کافه‌ها در اطراف این منطقه وجود دارد.

سلطان احمد یا شهر قدیمی: سرزمین مشهور

این منطقه دارای هتل‌های متعدد است و برای کسانی که به دنبال یک تعطیلات آرام هستند بسیار مناسب است. مسجد آبی معروف، ایاصوفیه و حتی کاخ توپکاپی در نزدیکی این مکان قرار دارند. حتی می‌توانید از سلطان احمد به سمت آن‌ها بروید. اگرچه این مکان دارای هتل‌های متعددی است، اما واقعاً محله‌ی مکان پر جنب و جوش و شلوغی نیست. پس بعد از ساعت 11 شب انتظار سرگرمی نداشته باشید، چون خیابان‌ها شب‌ها ساکت و خالی می‌شود.

تنگه بسفر: برای یک تفریح عالی و بی نظیر

تنگه بسفر: برای یک تفریح عالی و بی نظیر

این منطقه به خاطر چشم اندازهای دریا معروف است. هتل‌های آن گران‌تر هستند و کیفیت زندگی در این محله بسیار بالاتر است و رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه متعددی در منطقه وجود دارد. نقطه ضعف آن فاصله تا مقاصد گردشگری محبوب است. اغلب ممکن است رسیدن به مکان‌های نزدیک سلطان احمد بیشتر طول بکشد.

کاراکوی: جذاب ترین محله

محله جذاب در کنار آب واقع شده و بندر سابق شهر است. می‌توانید خیابان‌های پیچ و خم‌مانندی را که نگاهی اجمالی به فرهنگ و میراث تاریخی شهر دارند، کاوش کنید. کلیساها، کنیسه‌ها و مکان های مذهبی را بیابید که به طور یکپارچه با کاراکوی امروزی ترکیب شده‌اند و نمای خارق‌العاده به این منطقه بخشیده‌اند.

گالاتا: یک منطقه غنی تاریخی

گالاتا بخشی از منطقه بزرگتر بی اوغلو است و به وضوح با برج تاریخی گالاتا مشرف به خیابان‌های سنگفرش قدیمی و ساختمان‌های نئوکلاسیک محله شناخته می‌شود. خیابان اصلی مملو از کافه‌ها و مغازه‌های جالب است که می‌توانید چیزهای محلی عالی را کشف کنید. چندین نقطه جذاب فرهنگی مانند موزه مولوی و موزه یهودیان ترکیه را نیز می‌توانید زیر پا بگذارید. در نهایت تصمیم با شما و جیب شماست!

قبل از هر برنامه ریزی برای سفر، هتل استانبول را رزرو کنید.

در آخر

بنابراین، آیا این همه شگفتی و مناظر مسحورکننده این شهر شما را برای دیدن استانبول در دی ماه مردد نکرد؟ منتظر چی هستی؟ سفر خود را به سفر استانبول به ترکیه برای گذراندن تعطیلات آرام در کنار عزیزانتان در حال و هوای دنج دی ماه برنامه‌ریزی کنید. فقط حواستان باشد که چمدانتان را پر کنید از لباس‌های گرم!

نظرات کاربران