راهنمای کامل سفر 4 روزه به استانبول

راهنمای کامل سفر 4 روزه به استانبول

اگر به دنبال یک برنامه سفر 4 روزه به استانبول هستید که همه مکان‌های دیدنی، رستوران‌های باورنکردنی، محله‌های عجیب و غریب و جاذبه‌های زیبای این شهر را به شما ارائه دهد، ما یک راهنمای کلی برایتان آماده کرده‌ایم. هر چند که صادقانه بگوییم چهار روز برای زیر پا گذاشتن چنین شهری کم است، اما این برنامه به خوبی می‌تواند به شما کمک کند تا از هر ثانیه در سفرتان نهایت لذت و استفاده را ببرید و هیچ چیز مهم را فراموش نکنید.

رزرو تور استانبول

قبل از اینکه به راهنمای چهار روزه بپردازیم، اجازه دهید برخی از اصول اولیه مورد نیاز مانند مکان استانبول، نحوه رسیدن به آنجا و بهترین زمان برای بازدید را پوشش دهیم. به ما اعتماد کنید، رسیدن به استانبول هم می‌تواند بسیار گیج‌کننده و در زمان‌های خاصی از سال بسیار آشفته باشد، بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به بخش برنامه سفر این قسمت را هم بخوانید تا مطمئن شوید که سفر خود را بدون هیچ مشکلی شروع کرده‌اید.

بلیط هواپیما استانبول فقط با سه کلیک خوبه!

چگونه از فرودگاه به استانبول برویم؟

فرودگاه استانبول

قبل از هر چیز باید بدانید که دو فرودگاه وجود دارد. فرودگاه استانبول (IST) و فرودگاه صبیحه گوکچن (SAW)  که دومی کمی دورتر از مرکز شهر است.

از فرودگاه استانبول (IST)

سریع‌ترین و ارزان‌ترین گزینه برای رسیدن از فرودگاه استانبول (IST) به مرکز شهر از طریق مترو است. تقریباً 40 تا 50 دقیقه طول می‌کشد. هزینه آن هم کمتر از 1 پوند است (البته فراموش نکنید که باید کارت استانبول را خریداری کنید که یک کارت سفر با قیمت کمتر از 4 پوند است و می‌تواند توسط چندین مسافر استفاده شود). با این حال، اگر با کودکان زیر 7 سال سفر می‌کنید، معمولا نیازی نیست تا هزینه‌ای برای آن‌ها بپردازید.

برای رفتن با مترو کافی است تا فرودگاه را از طریق خروجی 11 ترک کنید و قبل از اینکه به ایستگاه M2 برسید، تغییر مسیر داده و به ایستگاه Vezneciler بروید. در نهایت درون M11 به ایستگاه Gayrettepe پیاده شده تا با تقریباً 15 دقیقه پیاده‌روی به مرکز تاریخی شهر برسید.

از طرف دیگر، می‌توانید از تاکسی با کمتر 20 پوند یا اتوبوس شاتل با قیمت کمتر از 4 پوند استفاده کنید. هر دوی این‌ها به دلیل ترافیک سنگین در شهر حدود یک ساعت طول می‌کشد. از طرفی، اپراتور اتوبوس فرودگاه، اتوبوس‌های Havaist  هستند که معمولاً 24 ساعت شبانه‌روز، خدمات‌رسانی می‌کنند. این اتوبوس‌ها درنهایت شما را به ایستگاه آکسارای – میدان بایزید می‌رسانند. این اتوبوس ها فقط 10 دقیقه پیاده‌روی با مرکز تاریخی شهر فاصله خواهید داشت.

بخوانید: 10 کاری که در فرودگاه های نباید انجام دهید

از فرودگاه صبیحه گوکچن (SAW)

در شروع سفر 4 روزه به استانبول اگر در فرودگاه صبیحه فرود آمدید، می‌توانید با تراموا T4 از فرودگاه به سمت کادیکوی معروف به سمت آسیایی استانبول بروید. توصیه می‌کنیم تراموا را انتخاب نکنید، چون مسیر کمی پیچیده خواهد شد.

اتوبوس‌های Havaist نیز از فرودگاه Sabiha Gokcen تردد می‌کنند که سوار شدن به یکی از این اتوبوس‌ها و رفتن به مرکز تاریخی آسان‌تر است. مانند فرودگاه استانبول، این اتوبوس‌ها در فرودگاه‌ به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند و گزینه‌ای مقرون به صرفه و آسان هستند.

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

بهترین زمان برای بازدید از استانبول

بهترین زمان برای بازدید از استانبول

یکی از اصلی‌ترین عواملی که باعث می‌شود تا سفرتان به یاد ماندنی شود، آب وهوا است. پس قبل از برنامه‌ریزی برای سفر 4 روزه به استانبول بیایید تا هوای هر فصل را با هم بررسی کنیم:

بخوانید: بهترین زمان سفر به استانبول

تابستان: تابستان در استانبول از جولای تا سپتامبر ادامه دارد و دمای هوا اغلب بین 28 تا 35 درجه است. با توجه به اینکه تابستان فصل تعطیلات مدارس است. ترکیه و استانبول به اوج شلوغی و ازدحام خود خواهند رسید و البته قیمت‌ها هم بالاتر می‌روند. اما اگر می‌خواهید به گرمای تابستان نخورید، اوایل و اواخر فصل بهترین زمان سفر هستند.

پاییز: پاییز در استانبول از اکتبر تا نوامبر ادامه دارد و هوا بسیار خنک‌تر و مطبوع‌تر خواهد بود. دمای آن نیز بین 15 تا 23 درجه است. برخی از روزها شاهد بارش باران و برخی روزهای دیگر روشن و آفتابی خواهد بود. با این حال، یک چیز مطمئناً این است که با شروع پاییز، رنگ درختان به نارنجی، قرمز و زرد زرق و برق‌دار تغییر می‌کند. شهر زیبا، جمعیت کم و قیمت‌ها هم با کاهش روبرو خواهد بود.

زمستان و بهار حال و هوایی دیگر دارد…

زمستان: زمستان در استانبول از دسامبر تا مارس با دمای اغلب بین 8 تا 12 درجه ادامه دارد. در این فصل آنگونه که فکرش را می‌کنید، برف نمی‌بارد و بارش‌ها بیشتر به صورت باران خواهند بود. هم قیمت‌ها و هم جمعیت در پایین‌ترین حد خود خواهند بود. بنابراین اگر برایتان مهم نیست که بارانی یا چتر به همراه داشته باشید و بودجه کمی دارید، این می‌تواند گزینه خوبی باشد.

بهار: بهار در استانبول از آوریل تا ژوئن ادامه دارد. مسلماً بهترین زمان سال برای بازدید از این شهر است. با دمای بین 18 تا 27 درجه، کاوش در استانبول قبل از هجوم موج گردشگران در تعطیلات تابستانی مدرسه بسیار راحت است. گل‌ها و درختان در سراسر شهر شروع به شکوفه دادن می‌کنند. درنهایت شهر واقعاً پس از چند لحظه به زندگی باز می‌گردد. ماه‌های بارانی و آسمان خاکستری! قیمت‌ها کمی گران‌تر از زمستان هستند، اما هنوز به اوج خود نرسیده‌اند.

آیا 4 روز سفر به استانبول کافی است؟

چهار روز در استانبول زمان مناسبی برای دیدن بیشتر چیزهایی است که جاذبه‌های اصلی شهر به حساب می‌آیند. بنابراین می‌توانید به خیلی نقاط سر بزنید. ما این برنامه را به شما معرفی می‌کنیم تا نهایت استفاده را در این سفر 4 روزه به استانبول داشته باشید.

روز اول از سفر 4 روزه به استانبول؛ منطقه سلطان احمد

منطقه سلطان احمد

روز اول همانند همه‌ی توریست‌ها از منطقه‌ی سلطان احمد شروع می‌کنیم. چون بسیاری از جاذبه‌ها در کنار هم قرار دارند و با پای پیاده می‌توانید از همه آ‌ن‌ها دیدن کنید.

مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)

در روز اول از برنامه سفر 4 روزه به استانبول، ترجیحا در اول صبح و برای جلوگیری از شلوغی به بازدید از مسجد سلطان احمد بروید. مسجد سلطان احمد که با نام مسجد آبی نیز شناخته می‌شود، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های استانبول است. مسجد آبی که در دوران سلطنت 14 ساله احمد اول، سلطان امپراتوری عثمانی تا سال 1617 ساخته شد. این مسجد در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و با معماری باشکوه خودش در این منطقه می‌درخشد. بله، با 5 گنبد که با 20000 طرح گل لاله سرامیکی لعابدار و 200 پنجره شیشه‌ای رنگی با دست نقاشی شده است، غیرقابل انکار زیباست.

در بازدید از این مسجد بایستی لباس مناسب بپوشید و در وقت نماز به دیدن آن نروید.

آب انبار باسیلیکا

آب انبار باسیلیکا یکی از بی‌نظیرترین و در عین حال محبوب‌ترین جاذبه‌های استانبول است. این مکان در اصل یک سیستم قدیمی تصفیه آب زیرزمینی است که قبلاً برای کاخ بزرگ قسطنطنیه و کاخ توپکاپی استفاده می‌شد. یکی دیگر از جاذبه‌های فوق العاده‌ای که در سفر 4 روزه به استانبول باید حتما ببینید.

امروزه این جاذبه‌ی زیبا به یک موزه منحصر به فرد با مجسمه‌هایی که در میان آب قرار گرفته‌اند، تبدیل شده است که می‌توان از مسیری مشخص شده و با نورهای رنگی کم‌نور این زیبایی را تماشا کرد. خودتان را برای مات و مبهوت ماندن از تماشای آن آماده کنید. فقط اگر می‌خواهید به این مکان سر بزنید. از قبل بلیط آنلاین رزرو کنید تا در این چهار روز و فرصت کم آن را از دست ندهید.

ایاصوفیه در سفر 4 روزه به استانبول

سفر 4 روزه به استانبول

هیچ سفری به استانبول بدون سفر به ایاصوفیه (که در ترکی Ayasofya تلفظ می‌شود) کامل نخواهد بود. این مکان در طول تاریخ همواره در حال جابجایی بین کلیسا، موزه و مسجد بوده، اما از سال 2020 دیگر به مسجد تبدیل شده است. این مکان هم نمای بیرونی شگفت‌انگیزی دارد و هم نمای داخلی خیره‌کننده. به عبارتی این مسجد با بسیاری از مساجد دیگر استانبول با تزئینات سیاه و طلایی تفاوت زیادی دارد. اغلب نیز به عنوان نماد معماری و فرهنگی تمدن بیزانس و ارتدکس شرقی توصیف می‌شود. معمولا صف طولانی و شلوغی زیادی برای دیدن ایاصوفیه وجود دارد که باید کمی صبور باشید و از قبل بلیط بخرید.

موزه کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی یکی از تاریخی‌ترین و باشکوه‌ترین جاذبه‌هایی است که می‌توانید در سفر 4 روزه به استانبول از آن بازدید کنید. معماری زیبا و چشم‌انداز این قصر رویایی از ویژگی‌های آن به شمار می‌آید.

بازدیدکنندگان کاخ می‌توانند در برخی از زمین‌های چشمگیر که حدود 700000 متر مربع را پوشش می‌دهند، پرسه بزنند. در بیرون، حیاط‌ها، باغ‌های خیره‌کننده و آلاچیق‌های منحصربه‌فرد را می‌بینید. در داخل آن جواهرات، سرامیک‌ها و آثار مذهبی متعددی در کنار تابلوهای اطلاعاتی وجود دارد که تاریخ را به تصویر می‌کشند. توصیه ما رزرو یک تور است تا از جزئیات ریز آن نیز مطلع شوید.

حمام چاغال اوغلو

حمام چاغال اوغلو یکی از قدیمی‌ترین حمام‌های استانبول است که قدمت آن به سال 1941 بازمی‌گردد. اما اغلب در فهرست‌های بسیاری از بهترین حمام‌های ترکیه دیده می‌شود. هنگامی که به Cağaloğlu Hamam رسیدید، مطمئنا دلیل این را می‌فهمید. معماری بزرگ به سبک عثمانی همراه با کف‌های مرمری مجلل، سقف‌های گنبدی بزرگ و کاشی کاری‌های پیچیده بسیار چشمگیر است.

گشتن در اطراف سلطان احمد و پیاده‌روی حتما خسته‌تان خواهد کرد. پس در حمام چاغال از فرصت استفاده کنید و به پاهایتان استراحت دهید. این بخشی از فرهنگ ترکیه است که حتما باید در سفرتان آن را تجربه کنید.

روز دوم از سفر 4 روزه به استانبول؛ بازار گردی و تاریخ

به روز دوم از سفر 4 روزه به استانبول رسیدیم. بیایید کمی در میان بازارهای معروف و مکان‌های تاریخی آن قدم بزنیم، شاید کمی هم خرید کردیم.

بازار بزرگ

بازار بزرگ

بازار بزرگ یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان است که بیش از 4000 غرفه را در خود جای داده و انواع کالاهای دست ساز محلی مانند فرش، جواهرات و مواد غذایی را به فروش می‌رسانند. نیازی به گفتن نیست، این یک تجربه پر هرج و مرج است با مغازه دارانی که سعی می‌کنند توجه بازدیدکنندگان و گردشگرانی را که برای به دست آوردن بهترین معامله چانه می‌زنند، جلب کنند.

برای حفظ نوعی نظم، بازار به چهار بخش تقسیم شده است که بسته به نوع چیزی که به دنبال خرید آن هستید، گشت و گذار را آسان می‌کند. فقط اگر برنامه‌تان خرید سوغاتی و خوراکی ‌های خوشمزه در این بازار است. باید بدانید که بیشتر از جاهای دیگر شهر باید هزینه کنید. از ما می‌شنوید فقط برای تجربه شلوغی و تحسین معماری پیچیده‌ای که بازار را پوشش می‌دهد، به اینجا بروید. اما بیشتر پول‌هایتان را برای خرج کردن در جاهای دیگر پس‌انداز کنید.

نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که بازار بزرگ از 9 صبح تا 5 صبح دوشنبه تا شنبه باز است. یکشنبه‌ها و روزهای تعطیل باز نخواهد بود.

بخوانید: بهترین مراکز خرید استانبول

بازار ادویه در سفر 4 روزه به استانبول

در ادامه این برنامه سفر 4 روزه به استانبول و تنها 10 دقیقه پیاده‌روی از بازار بزرگ، بازار ادویه، مکان بعدی است که باید از آن بازدید کنید.

درست است که همانند بازار بزرگ، قرار است بازارگردی کنید. اما قرار است وارد دنیایی از ادویه‌های رنگارنگ و خوراکی‌های شیرین و خوشمزه شوید، منظره زیبایی است.

اگرچه این بازار کوچکتر از بازار بزرگ است. اما یکی از بزرگ‌ترین بازارهای ادویه در جهان است که گیاهان، چای، میوه‌های خشک، آجیل، شیرینی و سایر محصولات سنتی ترکیه را نیز به فروش می‌رساند. به احتمال زیاد نام اغلب این ادویه‌ها را نشنیده‌اید و نظیر آن‌ها را نیز ندیده‌اید. فقط بگذارید توصیه‌ای به شما کنیم که به هیچ وجه مغازه‌ی Kurukahveci Mehmet Efendi را در این بازار از دست ندهید. اگر هم به دنبال آدرس آن هستید، کافی است تا بوی قهوه را دنبال کنید.

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه در قرن شانزدهم ساخته شد و کاملاً خیره کننده است. مسلماً بیشتر از مسجد ایا صوفیه و مسجد آبی. در ادامه سفر 4 روزه به استانبول و بعد از بازارگردی این جاذبه تاریخی و معنوی را نیز از نزدیک ببینید.

مسجد سلیمانیه که در بالای تپه قرار دارد، مشرف به چشم‌اندازهای شهر و تنگه بسفر است. فضای داخلی شامل کاشی‌هایی است که به زیبایی با دست نقاشی شده‌اند و بی‌ نقص ارائه شده است. در کل، این مسجد نه تنها معماری با شکوه و با جزئیات پیچیده دارد، بلکه باغ‌های اطراف آن نیز بی‌عیب و نقص هستند. پس خودتان را برای یک گشت و گذار عالی در این منطقه آماده کنید.

اضافه کنیم که این مجموعه بزرگ‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید و بسیار بیشتر از یک مکان عبادت است. زیرا علاوه بر اینکه یک مدرسه اسلامی را در خود جای داده، بیمارستان، باغ و مکان ‌های دیگری را نیز در اطرافش قرار داده تا برای ساعت‌ها بتوانید سرگرم تماشای تاریخ این شهر باشید. در آخر توصیه می‌کنیم به کافه معمار سینان تراس که درست روبروی مسجد است، بروید. این یک کافه روی پشت بام است و مناظر خیره‌کننده‌ای از سراسر استانبول دارد.

کاخ دلمه باغچه

سفر 4 روزه به استانبول

کاخ دولما باغچه یکی از باشکوه‌ترین بناهای استانبول است. درست در لبه تنگه بسفر قرار دارد و به همین دلیل، منظره بسیار خوبی از شاخ طلایی و خط افق شهر را به نمایش می‌گذارد. این کاخ در قرن نوزدهم به عنوان جایگزینی برای کاخ بشیکتاش تخریب شده ساخته شد. این کاخ جایی است که سلاطین عثمانی پس از اینکه تصمیم گرفتند مکان بهتری نسبت به کاخ توپکاپی است به آنجا نقل مکان کردند.

امروزه، کاخ دولما باغچه موزه‌ای چشمگیر است که آثار هنری زیادی را در خود جای داده است. بیش از 600 قطعه که برخی از آن‌ها توسط هنرمندان مشهور اروپایی کلود مونه و گوستاو کوربه تولید شده‌اند. معماری این ساختمان بسیار چشمگیر است و در داخل آن دکوری مطابق با استانداردها را خواهید دید. با تعدادی از بزرگ‌ترین لوسترهای جهان که از سقف‌ها آویزان شده‌اند و بنرهای کریستالی، خلاصه قصری باشکوه که حس شاهزاده بودن را به شما خواهد داد.

روز سوم از سفر 4 روزه به استانبول؛ به گشت و گذار ادامه می‌دهیم

در ادامه سفر چهار روزه به استانبول، به بخش شلوغ، جذاب و دیدنی این شهر یعنی قسمت آسیایی و بعد از آن اروپایی خواهیم رفت.

شیرینی فروشی کارکوی گولوگلو (گل اوغلو)

هیچ سفری به ترکیه بدون امتحان کردن برخی از غذاهای سنتی و فوق العاده خوشمزه‌ای که دارد، کامل نخواهد بود.

اولین توقف، Karaköy Güllüoğlu  است که برای برخی از بهترین باقلواهای کشور معروف و محبوب است. در حالی که این نانوایی از بیرون بی ادعا و ساده به نظر می‌رسد. اما در داخل آن مجلل و مملو از مردم محلی و گردشگران است. در واقع، وقتی مردم برای برآورده کردن هوس‌های شیرین خود جمع می‌شوند، اغلب یک صف طولانی تا بیرون آن کشیده می‌شود. پس کمی صبور باشید، چون ارزش صبر کردن را دارد.

این مغازه بیش از 150 سال است که فعالیت می‌کند. چندین فروشگاه در سراسر استانبول دارد، اما فروشگاه در کاراکوی به عنوان بهترین فروشگاه شناخته می‌شود. طعم‌های سنتی باقلوا و همچنین برخی از گزینه‌های منحصربه‌فرد مانند شکلات و کدو آن جزو محبوب‌ترین‌ها هستند. اگر هم باقلوا دوست ندارید، به شما قول می‌دهیم که طعم‌های متنوع اینجا شگفت‌زده‌تان خواهد کرد.

بخوانید: 12 تا از بهترین شیرینی فروشی های استانبول!

پل گالاتا در سفر 4 روزه به استانبول

پل گالاتا یکی از نمادین‌ترین نقاط دیدنی استانبول است که محله‌های امینونو و گالاتا (دو منطقه اصلی استانبول) را به هم متصل می‌کند. این پلی است که پنج بار ساخته شده و آخرین نسخه آن را در سال 1994 ساختند. مطمئن باشید که این پل ارزش بازدید را دارد، چون مناظر دیدنی برای شما به همراه خواهد داشت. 

دو راه برای پیاده‌روی از روی پل وجود دارد: در امتداد پیاده رو در کنار ماشین‌ها، یا از طریق مسیر زیر در کنار رستوران‌ها. هر دوی این‌ها تجربه متفاوتی را ارائه می‌دهند و ما توصیه می‌کنیم هر دو را امتحان کنید.

اگر در امتداد سنگفرش در کنار ماشین‌ها قدم بزنید، می‌توانید از مناظر شاخ طلایی یعنی بندر و خور طبیعی استانبول و همچنین مناظر عالی از خط افق شهر لذت ببرید. علاوه بر این، تعداد قابل توجهی از ماهیگیران از این پل به عنوان نقطه اصلی خود برای حفظ صید خود در روز استفاده می‌کنند که بد نیست کمی با آن‌ها معاشرت کنید.

از طرفی دیگر پیاده‌روی در مسیر جایگزین در کنار رستوران‌ها نیز یک راه عالی برای عبور از پل است. ارزش این را دارد که برای خوردن غذاهای دریایی تازه یا قهوه ترک در اینجا توقف کنید. مطمئن باشید که قدم زدن در این پل خاطره‌ی خوبی از سفر 4 روزه به استانبول را برای شما به همراه خواهد داشت.

برج گالاتا در سفر 4 روزه به استانبول

سفر 4 روزه به استانبول

برج گالاتا نقش مهمی در تاریخ استانبول ایفا می‌کند و در طول سال‌ها کاربردهای زیادی داشته است؛ به ویژه به‌عنوان برج مراقبت در قرن سیزدهم. با این حال، از دهه 1960 این برج به روی عموم مردم باز بوده و می‌توانند از پله‌ها بالا بروند یا از آسانسور برای دیدن برخی از بهترین مناظر استانبول استفاده کنند. فقط برای بالا رفتن از آن باید هزینه بپردازید که معمولا در حدود 35 لیر خواهد بود و سال به سال هم بیشتر می‌شود.

حتی اگر تمایلی به رفتن بالای این برج ندارید، خیابان آن و نمای برج هم از مکان‌های دیدنی به حساب می‌آیند که مردم می‌ایستند و عکس یادگاری می‌گیرند. خیابان‌هایی سنگ‌فرش شده با ده‌ها کافه و رستوران جذاب با منظره‌ای عالی از برج!

محله کاراکوی

کاراکوی در سمت اروپایی استانبول در منطقه‌ای که به عنوان منطقه تاریخی شناخته می‌شود، قرار دارد. این محله‌ی محبوب از همان دوران عثمانی منطقه تجاری اصلی شهر بوده و محل استقرار بسیاری از بازرگانان، بانک‌ها و کنسولگری‌های خارجی و همچنین برج گالاتا است که در بالا به آن اشاره شد.

امروز، کاراکوی یک محله فوق‌العاده شیک است که در سال‌های اخیر شاهد مدرن‌سازی قابل توجهی بوده و  به‌خاطر هنر خیابانی پر جنب و جوش، کافه‌ها و رستوران‌های رنگارنگ خیره‌کننده و بوتیک‌ها و فروشگاه‌های مد روز، شناخته می‌شود. همچنین با چندین گالری و فضاهای نمایشگاهی در این منطقه، به مکانی عالی برای هنر تبدیل شده است. خلاصه که یک روز کامل را می‌تواند پر کند و این بسته به حال و هوای خودتان در سفر 4 روزه به استانبول دارد.

خیابان استقلال

خیابان استقلال یکی از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول است که باید در هر برنامه سفر به این شهر گنجانده شود. در بین مغازه‌ها، رستوران‌ها و بارهای پرجنب‌وجوش، خیابان فعالیت‌های زیادی دارد، از نوازندگان خیابانی گرفته تا هنرمندان تئاتر، در کل هرگز لحظه‌ای کسل‌کننده وجود ندارد، به‌ویژه در هنگام عصر.

روز چهارم از سفر 4 روزه به استانبول

کارهای زیادی برای روز آخر هم وجود دارد که بسته به زمانتان می‌توانید چند مورد را انتخاب کنید.

بالات در سفر 4 روزه به استانبول

بالات

بالات یکی از جالب‌ترین محله‌هایی است که در منطقه ایمان استانبول قرار دارد. در دوران عثمانی، این شهر به طرز باورنکردنی چند فرهنگی شد و هنوز هم جمعیت قابل توجهی یهودی دارد که در آنجا ساکن هستند. با این حال، جالب اینجاست که تقریباً ایتالیایی به نظر می‌رسد؛ آن هم به دلیل تعداد زیادی ساختمان‌های رنگارنگ است که بر روی تپه قرار دارند و جلوه‌ای زیبا را به وجود آورده‌اند.

برای رسیدن به بالات می‌توانید خیلی راحت پیاده‌روی کنید یا سوار تراموا شوید. اگر قدم زدن را انتخاب کنید، تقریباً 30 دقیقه از پل گالاتا طول می‌کشد و بیشتر طول مسیر را در کنار آب قدم خواهید زد. از طرف دیگر، می‌توانید سوار تراموا T5 در Cibali شوید و تنها در 6 دقیقه به ایستگاه روبروی بالات برسید.

به محض رسیدن به بالات، فوراً با خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده محبوب با ساختمان‌های رنگارنگ روبرو می‌شوید که خانه کافی‌شاپ‌ها و بوتیک‌فروشی‌های جذاب هستند و گردشی جذاب را برای شما نوید می‌دهند. به خاطر داشته باشید که در اینجا باید از تپه‌های شیب‌دار بالا بروید، پس آمادگی بدنی نیاز است. راستی اینجا مخصوص عکس‌های اینستاگرامی است.

محله کادیکوی در سفر 4 روزه به استانبول

کادیکوی در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و بیشتر به خاطر صحنه غذای پر جنب و جوشش، با بازارهای خیابانی پرطرفدار به ویژه بازار کادیکوی که غذاهای سنتی ترکی، ادویه جات و کالاهای دست ساز در معرض فروش می‌گذارند، شناخته می‌شود. وقتی در کادیکوی قدم می‌زنید، دقیقا حس یک محلی به شما دست می‌دهد و این در سفر 4 روزه به استانبول تبدیل به بهترین خاطره‌ی سفرتان خواهد شد. چون همه چیز در اینجا صمیمی و دیدنی است.

برای رسیدن به کادیکوی، باید از امینونو با کشتی بروید. معمولاً هر 15 دقیقه یکبار حرکت می‌کنند و تقریباً از ساعت 7 صبح تا 9 شب مشغول کار هستند.

مسجد کاملیکا یا چاملیجا

مسجد چاملیجا یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان و بزرگ‌ترین مسجد ترکیه است که گنجایش بیش از 63000 نفر را دارد. برای اطلاعات بیشترتان، مسجد آبی 10000 و ایاصوفیه 31100 نفر گنجایش دارند. این مسجد در بالای تپه‌ای به همین نام قرار گرفته و در کنار زیبایی معماری و تاریخ ارزشمندی که دارد، مناظر خیره‌کننده‌ای شهر را به نمایش می‌گذارد که باید حتما آن را دید.

سفر دریایی بسفر

سفر 4 روزه به استانبول

آخرین چیزی که در این سفر 4 روزه به استانبول انجام می‌شود، سفر دریایی در بسفر است. پس از گذراندن 4 روز گذشته برای بازدید از تمام مکان‌های جالب در خشکی، چه راهی بهتر از آب برای دیدن شهر از منظری کاملاً جدید وجود دارد؟

انبوهی از شرکت‌ها هستند که این تجربه را به شما ارائه می‌کنند و اگر بدون رزرو به بندر کشتی بروید، احتمالاً باید قیمت بالاتری بپردازید. در هر صورت چانه زنی همیشه جواب می‌دهد.

اگر هوا خوب است، توصیه می‌کنیم به بالای عرشه بروید و مناظر خیره‌کننده را در تمام طول مسیر تماشا کنید. به مرغان دریایی غذا بدهید و عکس بگیرید.

هتل های استانبول را فقط با سه کلیک رزرو کنید!

حرف آخر

سفر 4 روزه به استانبول هم می‌تواند خاطرات عالی و فراموش نشدنی به شما ارائه دهد. ما سعی کردیم یک برنامه چهار روزه را به شما پیشنهاد دهیم تا بتوانید با یک برنامه ریزی دقیق‌تر از هر ثانیه‌ی سفرتان استفاده کنید و لذت ببرید.

سوالات متداول

چه جاذبه‌های گردشگری اصلی را در یک سفر 4 روزه به استانبول نباید از دست بدهیم؟

برج گلاتا، مسجد آبی، مسجد سلطان احمد، بازارهای بزرگ مانند بازار گراند بازار و سوق کاپالی چهار انتخاب برجسته برای یک سفر 4 روزه به استانبول هستند.

چه مسیری برای یک سفر 4 روزه به استانبول پیشنهاد می‌شود؟

روز اول: بازدید از موزه آیا صوفیه و مسجد سلطان احمد. روز دوم: گشت به دریاچه وان و کاخ توپ‌کاپی. روز سوم: بازار گراند بازار و مسجد روستم پاشا. روز چهارم: بازدید از برج گلاتا و باغ دولما.

چه فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی دیگری می‌توان در یک سفر 4 روزه به استانبول انجام داد؟

بازدید از موزه تاریخی توپ‌کاپی، گشت در محله قدیمی سلطان‌احمد و سفر به جزیره بویوک‌آدا از فعالیت‌های دیگری هستند که در یک سفر 4 روزه به استانبول می‌توان انجام داد.

چه خوراکی‌ها و غذاهای محلی باید در یک سفر 4 روزه به استانبول تجربه شوند؟

خوراکی‌های محلی مانند کباب‌های ترکی، دنیز‌کباب، لاهانا دولما و شیرینی‌های سنتی مانند باقلوا و کنافه از جمله غذاهایی هستند که باید در یک سفر 4 روزه به استانبول تجربه شوند.

نظرات کاربران