Istanbul in spring

سفر به استانبول در بهار: از لاله‌زارها تا قصرهای عثمانی

استانبول در بهار رخت سفید زمستانی‌اش را درمی‌آورد و به یک‌باره سبز و رنگی از شکوفه‌های گل می‌شود. شهری که سالانه میلیون‌ها گردشگر را در هر فصلی از سال میزبانی می‌کند، در فصل بهار به قدری رنگارنگ و پرجنب‌و‌جوش می‌شود که به راحتی نمی‌توان از ساعت‌ها قدم‌زدن در کوچه‌هایش یا نشستن در کافه‌های دنج محلی‌اش گذشت. آب و هوای این شهر توریستی ترکیه در فصل بهار بهترین زمان برای تفریحات بهاری این شهر است. روزهای گرم و آفتابی شما را از هتل بیرون می‌کشد تا شهر را کاوش کنید و سرگرم بازدید از کاخ‌های قدیمی و تاریخ غنی ترکیه شوید. در انتهای روز نیز شال سبکی دورتان بپیچید و در امتداد اسکله راه بروید و از چرخ‌های کنار ساحل، صدف و شاه بلوط بخرید و بخورید. سفر به استانبول در بهار به قدری وسوسه‌انگیز است که نمی‌توان در مقابل زیبایی‌هایش مقاومت کرد و برنامه‌ای برای رزرو بلیط هواپیما استانبول نچید.

رزرو تور استانبول

آب ‌و‌ هوای استانبول در بهار

سفر به استانبول در بهار

آب ‌و ‌هوای استانبول در بهار ملایم و مطبوع است و دمای هوا روبه گرم شدن می‌رود. البته گاهی تغییرات آب‌و‌هوایی نیز اتفاق می‌افتد و باران‌های رگباری بهاری را تجربه خواهید کرد. اما باران‌ها طولانی نیستند و به سرعت آفتاب گرم و درخشان جای ابرهای بهاری را می‌گیرد. بنابراین بهار فصلی دلپذیر برای سفر به ترکیه و لذت بردن از تفریحات استانبول در بهار است. در ادامه به صورت ماه به ماه این فصل بی نظیر را بررسی می‌کنیم.

آیا به دنبال بهترین زمان سفر به استانبول هستید!؟

آب و هوای استانبول در ماه مارس

بهار در ماه مارس به ترکیه می‌آید و در این ماه دمای هوا بین 8 تا 15 درجه سانتیگراد است. در ابتدای ماه برخی شب‌ها ممکن است هوا سرد شود و در طول روز نیز رگبارهای بهاری زمین را خیس کند. اما در پایان ماه مارس دمای هوا به 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و خورشید 7 ساعت در آسمان می‌تابد. در روزهای پایانی ماه، باران‌های کمتری می‌بارد و دمای آب نیز 12 درجه است. در مجموع ماه مارس بهترین زمان برای پیاده‌روی در شهر، قدم‌زدن در پارک‌ها و وقت‌گذرانی در کافه‌های دنج شهر است. این ماه از بهار این شهر زیبای ترکیه بهترین زمان برای بازدید از لاله‌های رنگی شهر است. در پایان ماه مارس شهر برای برگزاری جشنواره لاله‌ها آماده می‌شود. 

در سفر به استانبول در ماه مارس، چی بپوشید؟

اگر در سه هفته اول ماه مارس به استانبول سفر می‌کنید، حتما لباس گرم همراه داشته باشید زیرا در ابتدای بهار، دمای هوا متغیر است. در کل ماه مارس علی‌رغم آفتابی بودن گهگاه ابری و بارانی می‌شود. بنابراین لازم است یک ژاکت سبک در سفر به این شهر گردشگر ترکیه در بهار همراه داشته باشید.

بخوانید: ماجراجویی در استانبول در زمستان؛ دنیایی دیدنی از برف، تاریخ و فرهنگ

آب‌و‌هوای استانبول در ماه آوریل

آب و هوای استانبول در بهار

در ماه آوریل، درختان شروع به شکوفه زدن می‌کنند و شهر شبیه به یک باغ گل رنگارنگ می‌شود. در نیمه دوم ماه آوریل از بهار استانبول، لاله‌ها جای خودشان را به گل‌های رز رنگی و خوش‌بو می‌دهند. در این ماه دمای هوای روزها 17 درجه و شب‌ها 9 درجه سانتی‌گراد است. با این حال برخی از روزها دمای هوا تا 25 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد.

ماه آوریل در استانبول کم بارش با 16 روز آفتابی کامل است و دمای آب هم 13 درجه خواهد بود. آب‌ و ‌هوای استانبول در بهار بهترین فرصت را برای یک سفر رویایی به شما می‌دهد. در ماه آوریل این شهر با صدای پرندگان و شکوفه گل‌ها پر می‌شود و گهگاه بارش‌های رگباری کوتاه، برگ‌های سبز درختان را تر می‌کند. از میان تفریحات استانبول در بهار، ماه آوریل زمان مناسبی برای سفرهای دریایی در تنگه بسفر، وقت‌گذرانی در کافه‌های خیابانی و بازدید از جشنواره لاله‌ها است.

در سفر به استانبول در بهار و ماه آوریل، چی بپوشید؟

در این ماه هوا آفتابی است و همراه داشتن کلاه و عینک آفتابی توصیه می‌شود. اما هنوز هم وقتی روز رو به اتمام می‌رود، باد سرد می‌وزد و همراه داشتن یک تی‌شرت آستین بلند یا کت سبک برای اینکه از یخ‌زدن در امان بمانید، فکر خوبی است. خصوصاً اگر قصد یک سفر دریایی بر روی دریای سیاه برای یک شام رومانتیک را دارید، بهتر است یک شال سبک همراه داشته باشید.

آب‌و‌هوای استانبول در ماه می

آب‌و‌هوای استانبول در ماه می، نزدیک بودن تابستان را نشان می‌دهد. دمای هوا بعضی از روزها به 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و آفتاب درخشان و سوزان در آسمان است. در این ماه دمای 18 درجه‌ای دریا گردشگران را به سمت ساحل و شنا می‌کشاند. همچنین تمام شدن رطوبت زمستانی و گرمای هوا بهترین فرصت برای گشت‌وگذار در شهر و پیک‌نیک را فراهم نموده است. ماه می با جشنواره رنگارنگ بهار در 5 و 6 می و یادبود آتاتورک در 9 می معروف است. جشنواره‌های بهاری این ماه و کمترین روزهای بارانی آن سبب می‌شوند که بهترین ماه برای سفر به استانبول در بهار، ماه می باشد. 

در سفر به استانبول در بهار و ماه می، چی بپوشید؟

سفر به استانبول در بهار

در ماه می گرمای هوا به گونه‌ای است که دیگر نیازی به کت سبک و شال نخواهید داشت و به جای آن باید در چمدانتان لباس های سبک و تی شرت های نخی و کلاه آفتابی بگذارید. مطمئن باشید در این ماه تا آخر شب می توانید با همان لباس های روزتان کنار اسکله قدم بزنید و در حیاط کافه ها بنشینید و از هوای مطبوع استانبول در فصل بهار لذت ببرید. 

چرا سفر به استانبول در بهار را باید انتخاب کرد؟

در فصل بهار استانبول گرمای هوا آزاردهنده نیست

 استانبول در بهار

همانطور که بالاتر از آب و هوای استانبول در بهار گفتیم، در این فصل هوا مطبوع و دلپذیر است و باران‌های طاقت‌فرسای زمستانی تمام شده‌اند. گرمای هوا هنوز به اندازه تابستان داغ و شرجی نیست و آب‌و‌هوا کاملاً برای گشت‌و‌گذار در موزه‌ها، پیاده‌روی در ساحل و کنار اسکله و پیک‌نیک در پارک مناسب است. یکی از بهترین تفریحات شهر اوراسیایی جهان در این فصل، سفر دریایی با کشتی بر روی تنگه بسفر و دیدن شهر از روی دریا است. 

در سفر به استانبول در بهار، درختان ماگنولیا شکوفه می‌دهند

یکی از مهترین دلایل سفر به استانبول در بهار، دیدن شکوفه‌های شهر است. در ماه مارس آسمان شهر از ابرها صاف می‌شود و شکوفه‌های ماگنولیا سراسر محله‌ها و کوچه‌های استانبول را پر می‌کند. گویی شهر کت رنگارنگی از گل‌های بهاری به تن کرده که عطر و بوی آن هرکسی را از خانه و هتل بیرون می‌کشاند تا در کوچه‌های شهر قدم بزند و در کافه‌های محلی چای بخورد. بهترین منطق استانبول برای دیدن شکوفه‌های ماگنولیا باغ آتاتورک، پارک گیاه‌شناسی باکرکوی، کاخ ایلامور در بشیکتاش، دولما باغچه و محله کوزگونجوک است.

 جشنواره لاله‌های استانبول

جشنواره لاله‌های رنگی استانبول در سراسر جهان شناخته شده است. در طول این جشنواره که در ماه آوریل برگزار می‌گردد، گردشگران بسیاری برای بازدید از لاله‌های رنگارنگ استانبول در بهار به این شهر می‌آیند. در کنار این جشنواره، جشن‌های دیگری نیز در این زمان در استانبول برگزار می‌شود. در سفر به استانبول در بهار برای بازدید از لاله‌ها به سراغ باغ امیرگان بروید. در این باغ بیش از 50 نوع لاله کاشته می‌شود و منظره بی‌نظیری روبه تنگه بسفر دارد. یکی دیگر از مکان‌هایی که صدها لاله رنگی در آن می‌روید، پارک گلهانه در سلطان احمد است که هر چشمی را خیره می‌کند. 

تفریحات استانبول در فصل بهشتی بهار

سفر به استانبول در بهار
  • به مرکز شهر بروید و کاوش در استانبول را از سلطان احمد آغاز کنید. اینجا جایی است که می‌توانید از کاخ توپکاپی که سلاطین عثمانی به همراه همسرانشان در آن زندگی می‌کردند، بازدید کنید. از مسجد آبی که نماد معماری و خوشنویسی اسلامی است، دیدن کنید. پیاده به سمت کلیسای ایاصوفیه سابق که مرکز مذهبی و سیاسی ترکیه بوده است، بروید و معماری دوران بیزانس را در آب انبار زیرزمینی باسیلیکا مشاهده کنید.
  • یک روز را به گشت‌و‌گذار در تنگه بسفر و پیاده‌روی عصرانه در میدان استقلال اختصاص دهید. 
  • بازار بزرگ و بازار مصر را در سفر به استانبول در فصل بهار، ببینید.
  • حتما یک وعده غذا در یکی از رستوران‌های مشرف به تنگه بسفر صرف کنید. 
  • پایتخت ترکیه را از بلندای برج گالاتا با نمایی 360 درجه ببینید.
  • در شهر قدم بزنید و طعم غذاهای خیابانی مانند اکمک، کومپیر، وافل ترکی، شاه بلوط سرخ شده، صدف بخارپز، ذرت پخته یا کبابی و آب میوه‌های تازه را بچشید.
  • در یکی از حمام‌های سنتی استانبول، روح و بدنتان را به آرامش برسانید.

شنا در سفر به شهر گردشگری ترکیه در بهار 

یکی از تفریحات استانبول در بهار، شنا و آفتاب گرفتن در ساحل است. اما از آنجایی که آب دریاهای مرمره و سیاه از دریای مدیترانه سردتر است تا اواسط اردیبهشت ماه دمای آب به گونه،ای نیست که به راحتی بتوانید شنا کنید. اما آفتاب و گرمای هوا در فروردین و اردیبهشت برای آفتاب گرفتن در ساحل مطبوع و دلپذیر است. از بهترین مناطقی که برای آفتاب گرفتن در بهار استانبول می‌توانید بروید جزیره پرنسس، جزیره بورگاز و سواحل مناطق مالتپه و فنرباغچه است. در منطقه فنر باغچه و مالتپه دریا کم عمق‌تر است و آب کمی گرم‌تر خواهد بود و ممکن است بتوانید تنی به آب بزنید. 

در سفر به استانبول در فصل بهار کجا اقامت کنید؟

برای اقامت در بهار استانبول به سراغ هتل‌هایی بروید که بالکن داشته باشند. شما نباید فرصت یک فنجان چای در عصرهای بهاری شهر در تراس هتل را از دست بدهید. برای رزرو هتل در استانبول در بهار به سراغ مناطق سلطان احمد، کاراکوی، گالاتای و جهانگیر بروید. اگر سر و صدا و مهمانی‌های شبانه اذیت‌تان نمی‌کند، استقلال نیز منطقه خوبی است. 

حرف آخر سفر به استانبول در بهار از زبان 3 کلیک

ترکیه و خصوصاً پایتخت آن استانبول، از مقاصدی هستند که در هر فصلی از سال می‌توان به آنها سفر کرد و اصولاً چیزی به اسم زمان بد برای سفر به استانبول وجود ندارد. اما اینکه تصمیم داشته باشید در فصلی از سال به این شهر سفر کنید که هوا برای گشت‌و‌گذار در شهر و پارک‌ها مناسب باشد یا در میان برف و باران بخواهید تمام مدت در مراکز خرید و موزه‌ها بگردید، با شماست. سفر به استانبول در بهار به شما این فرصت را می‌دهد تا در آب‌و‌هوای دلپذیر بدون نگرانی از سرما و باران در شهر بچرخید و از دیدن شکوفه گل‌ها در هر کوچه و محله‌ای لذت ببرید و در کنار ساحل زیر گرمای خورشید، آفتاب بگیرید. بدون شک آب و هوای استانبول در بهار بهترین زمان برای یک تعطیلات رویایی در ترکیه است.

همین حالا تور استانبول را رزرو کنید!

سوالات متداول سه کلیک

آیا بهار زمان مناسبی برای بازدید از جاذبه‌های توریستی استانبول است؟

بله، بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از استانبول است زیرا هوا معتدل و دلپذیر است و جاذبه‌های توریستی کمتر شلوغ هستند.

استانبول در بهار چه فعالیت‌های فرهنگی و هنری را ارائه می‌دهد؟

استانبول در بهار میزبان رویدادهای فرهنگی متعددی است، از جمله جشنواره فیلم استانبول، جشنواره موسیقی و جشنواره گل لاله.

آب و هوای استانبول در بهار چگونه است؟

آب و هوای استانبول در بهار معمولاً ملایم است با دمایی که بین 10 تا 20 درجه سانتی گراد در طول روز و خنک‌تر در شب‌ها متغیر است.

بهار برای کدام نوع گردشگران به استانبول توصیه می‌شود؟

بهار برای گردشگرانی که به دنبال هوای خوب، مناظر زیبای طبیعی و شرکت در فستیوال‌های فرهنگی هستند، ایده‌آل است.

چه لباس‌هایی باید برای سفر به استانبول در بهار همراه خود ببریم؟

برای سفر به استانبول در بهار، پوشیدن لباس‌های لایه‌ای توصیه می‌شود، شامل تی‌شرت، ژاکت‌های سبک و یک پالتوی نازک برای روزهای خنک‌تر. همچنین یک چتر کوچک یا پوشاک ضد باران برای روزهای بارانی عالی خواهد بود.

نظرات کاربران