شهر باستانی حریره
8 اردیبهشت 1402
کیش

تفریحات رایگان کیش کدامند؟ 10 پیشنهاد ارزان سه کلیک!

سفر به معنای واقعی‌اش یعنی لذت بردن از حضور در محیطی نو. با این حال آیا لذت بردن از سفر تنها در خرید و گردش در پاساژهای مدرن و شلوغ و شهربازی‌ها خلاصه می‌شود؟ در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک قرار است سراغ فهرستی از تفریحات رایگان کیش برویم که هم جالبند هم رایگان. این یعنی بدون پرداخت هزینه‌ می‌توانید خوش بگذرانید. از ماهیگیری با قلاب تا تماشای قلعه‌ای ترسناک به نام قلعه جنی. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با فهرستی تازه از تفریحات رایگان کیش آشنا شوید.

رزرو تور کیش

اگر قصد سفر به این جزیره زیبا و دیدنی را هم دارید، همین حالا برای رزرو تور کیش اقدام کنید.

تماشای کشتی یونانی؛ کشتی تاریخی کیش

کشتی یونانی

کشتی یونانی هم در فهرست تفریحات رایگان کیش قرار دارد. در گذشته نه چندان دور با پرداخت هزینه‌ای ناچیز می‌توانستید به داخل کشتی بروید و حسابی بگردید اما حالا به علت تخریب تدریجی این کشتی تاریخی و عدم اطمینان از استحکام آن امکان بازدید وجود ندارد. برای دسترسی به ساحل کشتی یونانی از تفریحات رایگان کیش کافی است به خیابان جهان بروید. کشتی یونانی را روبروی هتل گراند پیدا خواهید کرد.

ساحل‌گردی؛ از ساحل درختان نارگیل تا ساحل مرجان

ساحل‌گردی در کیش کاملا رایگان است. از ساحل رمانتیک درختان نارگیل تا ساحل مرجان و اسکله تفریحی کیش. ساحل مرجان یکی از بهترین ساحل‌های جزیره است که با وجود طبیعت بکرش و زیبایی منطقه، محیط مناسبی برای قدم زدن و گردش خانوادگی است. در ضمن مسیر دوچرخه‌سواری از ساحل مرجان نیز می‌گذرد. بعد از ساحل‌گردی می‌توانید به بازار بزرگ مرجان نیز سر بزنید.

اسکله تفریحی کیش بزرگ‌ترین و معروف‌ترین اسکله کیش است که استفاده از آن رایگان است. می‌توانید اسکله تفریحی را از فهرست تفریحات رایگان کیش انتخاب کنید و چند ساعتی را آن‌جا خوش بگذرانید. برای دسترسی به اسکله تفریحی به خیابان سنایی، خیابان دریا بروید.

رمانتیک‌ترین و رویایی‌ترین ساحل جزیره ساحل درختان نارگیل است. آتش درست کردن، قدم زدن و تماشای غروب آفتاب از ساحل درختان نارگیل یکی از عاشقانه‌ترین تفریحات رایگان کیش است. همچنین در ساحل درختان نارگیل می‌توانید هندبال و والیبال بازی کنید. 

گزینه بعدی برای انتخاب از بین تفریحات رایگان کیش پارک ساحلی سیمرغ است که در مسیر دوچرخه‌سواری جزیره کیش قرار گرفته است. پارک ساحلی سیمرغ دارای زمین بدمینتون، پینگ‌پنگ، پیست اسکیت و مسیر پیاده‌روی است. برای دسترسی به پارک ساحلی سیمرغ باید به خیابان جهان، مرجان یازدهم بروید.

برای رزرو هتل های ساحلی کیش، کلیک کنید.

گذر هنرمندان، تماشای چهره های آشنا!

گذر هنرمندان

قدم زدن در گذر هنرمندان یکی از تفریحات رایگان کیش است. این گذر همان‌طور که از نامش پیداست برای آشنای با مشاهیر و هنرمندان بزرگ ایرانی ساخته شده است. در گذر هنرمندان کیش تندیس‌هایی از افراد سرشناس ایرا از نویسنده تا معمار و صدراعظم خواهید دید. جلال آل احمد، استاد فرشچیان، امیرکبیر و غلامحسین بنان تنها تعدادی از کسانی هستند که مجسمه‌شان در گذر هنرمندان نصب شده است. تماشا و قدم زدن در گذر هنرمندان را در ساعت انتهایی روز که هوای کیش خنک‌تر است پیشنهاد می‌کنیم. 

آدرس: کیش، میدان ساحل، خیابان سنایی تا بلوار دریا.

برای رفتن به گذر هنرمندان خودتان را به میدان ساحل برسانید. گذر هنرمندان در امتداد خیابان سنایی تا تقاطع خیابان سنایی و بلوار دریا ادامه دارد.

شهر باستانی حریره؛ تاریخی‌ترین تفریحات رایگان کیش

می‌گویند شهر باستانی حریره پلی به تاریخ پرفرازو‌نشیب جزیره کیش است. تماشای این شهر باستانی از فهرست تفریحات رایگان کیش را به کسانی که عاشق تاریخ باستان ایران هستند پیشنهاد می‌کنیم. معماری این شهر تداعی‌گر داستان‌هایی است که روزی در دل این جزیره کوچک رخ داده است. شهر باستانی حریره در بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه قرار دارد.

باغ راه ایرانی؛ کل ایران در یک باغ

کمتر کسی از مسافران کیش به باغ راه ایرانی رفته است. می‌توان گفت باغ راه ایرانی را اینگونه توصیف کرد؛ کل ایران در یک باغ. باغی 32 هکتاری که طولانی‌ترین باغ راه در ایران است. این باغ از میدان سعدی کیش آغاز می‌شود و در میدان هرمز به پایان می‌رسد. یکی از تفریحات رایگان کیش پیاده‌روی در مسیر باغ راه ایرانی است که یک تا دو ساعت وقت شما را خواهد گرفت اما ارزشش را دارد. 

پاسپورت دومینیکا

بهترین زمان برای رفتن به باغ راه ایرانی کیش ساعت‌های پایانی روز است چون خنکای نسیم ناشی از فواره زدن آب در آبنماهایی که قدم به قدم در باغ کار گذاشته شده‌ است گرمی کیش را تعدیل خواهد کرد. در این باغ ایرانی آثار تاریخی و ملی هشت استان‌ بازسازی شده و در قالب دروازه‌هایی عظیم به نمایش در آمده است.

آدرس: کیش، میدان هرمز به سمت میدان سعدی. 

برای دسترس به باغ راه ایرانی با وسیله نقلیه عمومی باید از خط شماره 1 اتوبوس‌رانی کیش استفاده کنید و در ایستگاه بلوار میرمهنا پیاده شوید. در ضمن می‌توانید در مسیر باغ راه ایرانی دوچرخه‌سواری کنید. مسیر دوچرخه‌سواری کیش از کنار باغ راه ایرانی می‌گذرد.

دوچرخه‌سواری؛ تفریح تقریبا رایگان

دوچرخه‌سواری

اگر طرفدار دوچرخه‌سواری هستید و حالا قصد سفر به جزیره کیش دارید این پیشنهاد برای شما مناسب است. دوچرخه‌سواری تفریح کاملا رایگانی نیست و برای اجاره دوچرخه باید مبلغی بین 20 تا 50 هزار تومان بپردازید اما ارزشش را دارد که برای دوچرخه‌سواری کمی دست به جیب شوید. برای اجاره دوچرخه باید به مرکز اجاره دوچرخه کیش بروید. مرکز اجاره دوچرخه در کنار پارک ساحلی ماهیگیر در ساحل اسکله تفریحی کیش واقع شده است. 

در هر صورت برای استفاده از پیست دوچرخه‌سواری جزیره کیش نیازی به پرداخت هزینه ندارید. مسیر دوچرخه‌سواری جزیره 75 کیلومتر است و در مسیرتان به بوفه‌، آبخوری، رستوران و کافه دسترسی دارید.

قلعه جنی؛ ترسناک‌ترین تفریحات رایگان کیش

می‌خواهید یکی از دیدنی‌های ترسناک کیش را به شما معرفی کنیم؟ تازه تماشای آن رایگان است. قلعه جنی همان‌طور که از نامش پیداست یک قلعه قدیمی مربوط به دهه چهل شمسی است که در گذشته به عنوان ژاندارمری جزیره فعالیت می‌کرده است. می‌گویند که بعضی از مردم محلی و مسافران که شب هنگام از درون قلعه صداهای ترسناکی شنیده‌اند. قلعه جنی کیش در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد. 

ماهیگیری، لذتی فراموش‌نشدنی!

ماهیگیری

ماهیگیری هم نوعی ورزش است هم نوعی تفریح. گرفتن چند ماهی جنوب آن هم در جزیره‌ای که ماهی‌هایش زبانزد عام و خاص است لذت خاصی دارد. ماهیگیری در جزیره کیش در نیمه دوم سال به خصوص  فصل زمستان آزاد است و اگر ماهی بگیرید کسی شما را جریمه یا توبیخ نخواهد کرد. محبوب‌ترین ساحل‌ برای ماهیگیری در کیش ساحل میرمهنا در بلوار پیامبر اعظم کیش، خیابان بهشت است. معمولا بومیان کیش را در کنار ساحل اسکله میرمهنا می‌بینید که در حال ماهیگیری هستند. آیا دوست دارید از تفریحات رایگان کیش ماهیگیری را امتحان کنید؟

اسکله تفریحی کیش، قدیمی و جذاب

یکی دیگر از تفریحات جذاب کیش که رایگان هم هست، تماشای خلیج فارس از اسکله زیبا و قدیمی جزیره است جایی که آرامش مهمترین هدیه آن به مهمانان کیش خواهد بود!

این اسکله تفریحات متعددی هم دارد که البته هزینه دارند. شما می‌توانید هر ساعتی از شبانه‌روز که دلتان خواست از این جاذبه دیدن کنید.

نخلستان باغ بهشت، جنوب اینجاست!

نمی‌شود جنوب رفت و نخل ندید. یکی دیگر از تفریات رایگان و بسیار جذاب جزیره، رفتن به نخلستان بهشت است. جایی که علاوه بر دیدن انواع درختان زیبا و جذاب می‌توانید با مردم بومی و محلی معاشرت بیشتری هم داشته باشید و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم کیش بیشتر آشنا شوید.

رایگان خوش بگذرانید

معمولا سفر هزینه هنگفتی روی دستمان می‌گذارد. اما چرا این بار متفاوت سفر نکنیم؟ چرا تفریحات رایگان را جایگزین تفریحات لاکچری و گران‌قیمت نکنیم؟ در این مقاله چند تا از بهترین تفریحات رایگان کیش را معرفی کردیم تا در سفر بعدی‌تان به جزیره کیش اقتصادی باشد. از ساحل‌گردی تا ماهیگیری و تماشای شهر باستانی حریره. خلاصه با این فهرست می‌توانید رایگان خوش بگذرانید.

تا خرید بلیط هواپیما کیش تنها سه کلیک فاصله دارید، سفرتان را شروع کنید!

سوالات متداول

آیا می‌توان در کیش رایگان تفریح کرد؟

بله حتما، درست است بعضی تفریحات کیش رایگانند اما تفریحات مختلفی در این جزیره وجود دارد که می‌توان رایگان آنها را امتحان کرد.

بهترین تفریحات رایگان کیش کدامند؟

تماشای کشتی یونانی، سواحل زیبای خلیج فارس، گذرهنرمندان، ماهیگیری، دوچرخه‌سواری و …

نظرات کاربران