دبی
24 شهریور 1401
دبی

کیش بریم یا دبی؟ مقایسه کامل بین دو مقصد پرطرفدار!

مقایسه دبی و کیش

اگر قرار باشد بین پیتزا و استیک یک گزینه را انتخاب کنید، انتخاب شما کدام است؟ انتخاب یک مقصد گردشگری از بین شهرهای زیبای حاشیه خلیج فارس نیز، چنین چیزی است. از قدیم هم گفته‌اند که هر گلی یک بویی دارد. با این حال در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا با مقایسه فاکتورهای مختلف به این جمع‌بندی برسیم که بالاخره کیش بریم یا دبی.

رزرو تور دبی

مقایسه وسعت و آب و هوای کیش و دبی

کیش

در اولین قدم برای اینکه کیش بریم یا دبی؛ باید آب و هوا را بررسی کرد. دبی با ۴ هزار کیلومتر مربع بزرگ‌ترین شهر امارات به حساب می‌آید. در واقع مساحت دبی حدود چهل و پنج برابر بزرگ‌تر از کیش است. هرچند این مقایسه چیزی از ارزش‌های کیش کم نمی‌کند و این جزیره‌ی زیبا همچنان مانند نگینی بر پهنه‌ی خلیج فارس دلبری می‌کند.

درباره بهترین زمان سفر به کیش بخوانید؛ (لینک مقاله)

و اما در مورد آب و هوای کیش و دبی باید بگوییم که هر دو شهر در فصل تابستان آب و هوای به شدت گرمی دارند. آب و هوای دبی گرم و خشک بوده و آب و هوای کیش گرم و مرطوب است. بنابراین اگر قصد دارید تور دبی یا کیش را رزرو کنید عاقلانه‌ترین کار این است که سفر خود را در بازه‌ی زمانی بین پاییز تا ابتدای بهار انجام دهید.

مقایسه تفریحات و جاهای دیدنی کیش و دبی

کیش و دبی هر دو از زیباترین شهرهای توریستی جهان به شمار می‌روند و از جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردارند. در یک سو شهر دبی به عنوان یکی از زیباترین و مدرن‌ترین شهرهای جهان با آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده قرار دارد و در سوی دیگر جزیره زیبای کیش با سواحل مرجانی باشکوه و چشم‌نوازش از گردشگران دلبری می‌کنند. اما بیایید نگاهی اجمالی به جاذبه‌های گردشگری دو شهر بیندازیم.

بالاخره در انتخاب اینکه کیش بریم یا دبی، مهم است که تفریحات (اصلی ترین بخش سفر) را بشناسیم.

بهترین جاهای دیدنی کیش

کیش

پایاب کیش: پایاب کیش یک گنجینه تاریخی ۲۰۰۰ ساله است که در زمان‌های دور از طریق یک دهلیز شیب‌دار، افراد را به پایِ آبِ قنات می‌رسانده است.

قلعه جنی: قلعه جنی کیش یک بنای دو طبقه‌ی مستطیل شکل، با دو بارو در جناحین آن است. اما شهرت قلعه جنی به داستان‌ها و رویدادهای ترسناکی است که در اطراف آن اتفاق افتاده و این بنا را به مکانی مرموز و اسرارآمیز تبدیل کرده است؛ چیزی که بعید است در دبی پیدا کنید.

موزه های کیش: در میان بهترین موزه های کیش می‌توان به ۴ موزه مختلف اشاره کرد.

– موزه مردم شناسی بومیان کیش: که سبک زندگی اهالی قدیمی جزیره را نشان می‌دهد.

– موزه کاریز کیش: که شهری زیرزمینی با قدمت ۲۵۰۰ ساله است و فسیل‌هایی با قدمت ۵۷۰ میلیون سال را به نمایش می‌گذارد.

– موزه خلیج فارس: که بخشی از تاریخچه‌ی جزیره کیش را پیش چشم بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

– موزه جزیره کیش: موزه‌ای زیبا که با بنای صدف‌مانند خود در قلب جزیره می‌درخشد.

رزرو تور کیش

سایر جاذبه‌های گردشگری کیش

– قلعه پرتغالی‌ها

– ساحل مرجانی

کشتی یونانی

– شهر باستانی کیش

– خانه اعیانی

– آب انبار دوقلو

– روستاهای بوم‌گردی

– جزیره فرور

بهترین جاهای دیدنی دبی

برج خلیفه

برج خلیفه: برج خلیفه با ۸۲۹ متر ارتفاع بلندترین آسمان‌خراش جهان است و منظره شگفت‌انگیزی از خلیج فارس را پیش چشم بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

آب‌نمای دبی: این آب‌نما به‌تنهایی یکی از جاذبه‌های زیبای دبی است. در مورد آب‌نمای دبی همین‌قدر بدانید که برای ساخت آن چیزی حدود هفت هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

برج العرب: این برج هم یکی از لوکس‌ترین هتل های دبی و یکی از زیباترین بناهای این شهر است. برج العرب در واقع نماد یک مرد عرب است که با شکم برآمده‌اش در حاشیه خلیج همیشه فارس ایستاده و آب‌های نیلگون آن را به نظاره نشسته است.

مسجد جمیرا: مسجد جمیرا یکی از زیباترین بناهای دنیای اسلام به حساب می‌آید. کافی‌ست نگاهی به عکس‌های مسجد جمیرا بیندازید تا بی‌درنگ بلیط هواپیما دبی را خریده و راه بیفتید.

پاسپورت دومینیکا

موزه‌ های دبی: در میان بهترین موزه‌های دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– موزه دبی: که تاریخچه‌ای از این شهر را به نمایش می‌گذارد.

– موزه سکه دبی: که انواع سکه‌ها و اسکناس‌های تاریخی را از چهارسوی عالم جمع آوری کرده و به نمایش گذاشته است.

– موزه ساروق الحدید: این موزه اشیاء باستانی و عطیقه‌های چندهزار ساله را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

– موزه مروارید دبی: که انواع و اقسام مرواریدهای طبیعی را به نمایش گذاشته است و زیباترین مرواریدهای دنیا را در این موزه می توانید ببینید.

موزه توهمات: یکی از جالب‌ترین موزه‌های دنیاست که با بیش از ۸۰ ترفند مختلف شما را وارد دنیای وهم و خیال می‌کند.

سایر جاذبه‌های گردشگری دبی

– جزیره نخل دبی

– دبی کریک

– ساحل جمیرا

– ساحل لامر

– باغ معجزه دبی

– مجمع الجزایر جهان

– اسکله ابرا

بهترین تفریحات کیش

جزیره هندورابی

پارک دلفین های کیش: دلفیناریوم یا همان پارک دلفین‌ها یکی از محبوب‌ترین جاهای تفریحی کیش است. در این پارک می‌توانید حرکات آکروباتیک و شیطنت‌های دلفین‌ها را تماشا کنید.

اسکله تفریحی کیش: این اسکله یک سازه‌ی چوبی است که از ساحل تا دل دریا کشیده شده است. قدم زدن روی این اسکله آرامش فوق‌العاده‌ای را نصیب بازدیدکنندگان می‌کند.

مجموعه مارینا کیش: مارینا کیش بزرگ‌ترین کلوپ تفریحات دریایی کشورمان است و پکیج کاملی از تفریحات آبی نظیر غواصی، شاتل، کایاک، پاراسیل، پدال بورد، بنانا و … را ارائه می‌دهد.

پیست دوچرخه سواری: این پیست هم یکی دیگر از تفریحات جزیره قشنگ ما محسوب می‌شود و با مسیر ۹۲ کیلومتری خود امکان یک تور دوچرخه سواری باحال در اطراف سواحل خلیج فارس را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مرکز فلای دامون: این مرکز با استفاده از به‌روزترین تجهیزات و تکنولوژی‌ها، امکان پرواز را برای شیفتگان خلبانی شبیه‌سازی می‌کند.

گلایدر کیش: اگر پرواز شبیه‌سازی شده شما را راضی نکرد، می‌توانید به مرکز گلایدر کیش رفته و با انواع و اقسام وسایل پرنده نظیر بالون، گلایدر، پاراگلایدر، چتر و … بر فراز خلیج همیشه فارس پرواز کنید.

سایر جاهای تفریحی کیش

– باغ پرندگان

– جزیره هندورابی

– نمایشگاه خزندگان

– آکواریوم کیش

– قلعه وحشت کیش

– پیست اسکیت روی یخ دامون

کارتینگ کیش

بهترین تفریحات دبی

چتربازی

پارک آبی آکواونچر: این پارک با انواع و اقسام تفریحات هیجان‌انگیز آبی، می‌تواند روز مهیجی را برای کودکان و بزرگسالان بیافریند.

جنگل بارانی: اگر فکر می‌کنید «پول» خیلی کارها را نمی‌تواند بکند، سری به جنگل بارانی دبی بزنید تا ببینید اماراتی‌ها چگونه با پول نفت در میان کویر لم‌یزرع جنگل‌های بارانی ساخته اند.

پارک زعبیل: مساحت این پارک به اندازه ۴۵ زمین فوتبال است و هر نوع تفریحی که بخواهید در آن پیدا می‌شود.

شهربازی هاب زیرو: اگر اهل بازی‌های کامپیوتری هستید، کافی‌ست سری به شهربازی هاب زیرو بزنید تا عجیب‌وغریب‌ترین تکنولوژی‌ها و جدیدترین بازی‌های دنیای گیم را تجربه کنید.

دنیای برفی پنگوئن‌ها: جل‌الخالق! برف و اسکی و پنگوئن آن هم وسط کویر؟! اگر شک دارید همین حالا یک بلیط هواپیما دبی رزرو کنید تا خودتان ببینید.

چرخ و فلک عین دبی: عین دبی بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان است و کابین‌هایی دارد که می‌توانید همراه با دوستان خود در ارتفاع ۲۵۰ متری و در حالی که دبی و خلیج فارس زیر پای‌تان است تا می‌توانید بزنید و برقصید و بخورید و بیاشامید و تازه اسراف هم بکنید.

سایر جاهای تفریحی دبی!

– پارک آبی لگولند

آکواریوم دبی

– پارک صفا

– آکواریوم لاست چمبرز

– شهربازی آی‌ام‌جی

– پارک مشرف

– شهربازی مادهش

– پارک آبی وایلد وادی

– چتربازی

– مجتمع تفریحی تریل زون

– کیدزانیا

بلیط هواپیما تهران کیش را انتخاب می کنید یا بلیط هواپیما تهران دبی؟

مقایسه هزینه‌های سفر به دبی و کیش

و اما برسیم به بحث هزینه‌ها که واقعا در انتخاب میان کیش بریم یا دبی، حرف آخر را می زنند. مسلما قیمت بلیط هواپیما کیش و سفر به این جزیره زیبا ارزان‌تر از سفر به دبی است، حتی اگر بخواهید ارزان ترین تور دبی را هم رزرو کنید، باز هم هرینه‌های سنگین‌تری را متحمل خواهید شد.

بیایید به عنوان مثال قیمت بلیط هواپیما و هتل‌های این دو شهر در شهریورماه ۱۴۰۱ را با یکدیگر مقایسه کنیم.

قیمت ارزان ترین بلیط هواپیما دبی: حدود ۴،۵۰۰،۰۰۰ تومان

قیمت ارزان ترین بلیط هواپیما کیش: حدود ۳ میلیون تومان

قیمت هتل ۵ ستاره در کیش: از ۹۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون تومان (اتاق دو تخته)

قیمت هتل ۵ ستاره در دبی: از حدود ۱،۵۰۰،۰۰۰ تومان تا حدود ۵۰ میلیون تومان (اتاق دو تخته)

علاوه‌بر قیمت بلیط هواپیما و هتل، شما برای سفر به کیش نیازی به ویزا نخواهید داشت. در حالی که صدور ویزای توریستی دبی و بیمه و مالیات و عوارض خروج از کشور نیز می‌توانند هزینه مضاعفی روی دست شما بگذارند. حال آنکه از طریق تورهای کیش سه کلیک ، به ازای مبلغی کمتر از ۴ میلیون تومان برای هر نفر، می‌توانید به این جزیره تماشایی سفر کنید.

در آخر

واقعا انتخاب بین اینکه کیش بریم یا دبی سخت است. انتخاب ایده‌آل این است که به هر دو شهر سفر کنیم. با این حال اگر بخواهید با صرف هزینه‌ای کمتر، یک سفر تفریحی هیجان‌انگیز داشته باشید و انواع تفریحات را تجربه کنید، در مراکز خرید لوکس خرید کنید و حتی بهترین ماشین‌های خارجی را برانید، رزرو تور کیش انتخاب فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

نظرات کاربران