Rome in winter
25 اردیبهشت 1402
رم

سفر به رم در زمستان حال و هوایی دیگر دارد!

اگر به سفر به رم در زمستان فکر می‌کنید، ممکن است از خود بپرسید که آیا دمای پایین به شما اجازه می‌دهد هر کاری را که برنامه‌ریزی کرده‌اید را انجام دهید. ممکن است نتوانید به همان اندازه که میخواهید از ژلاتو (بستنی ایتالیایی) لذت ببرید یا احتمالا باید چتر و لباس گرم زیادی همراه داشته باشید. اما باید بگوییم که قرار نیست روزهای سرد و بارانی سفر شما را خراب کند و پشیمان شوید. 

رزرو تور اروپا

در زمستان نیز کارهای زیادی برای انجام و کشف در رم وجود دارد، بنابراین به خواندن این مقاله درباره پایتخت ایتالیا در هوای سرد ادامه دهید! 

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک!

هوای رم در زمستان

Rome in winter

فصل سرما در اروپا از اواخر دسامبر (دی ماه) آغاز می‌شود، با این حال، آخرین روزهای پاییز می‌تواند واقعا سرد باشد. اگر در اواخر اکتبر یا نوامبر (آبان و آذر) به رم سفر می‌کنید، این راهنما همچنان برای شما بسیار مفید خواهد بود.

زمستان رسماً در ماه مارس (اسفند) به پایان می‌رسد، اما آخرین روزهای ماه اسفند می‌تواند آفتابی باشد و دما قبل از شروع بهار شروع به افزایش می‌کند. از طرفی در سردترین ماه‌ها (دسامبر تا فوریه)، دمای رم اغلب روزها بالای صفر می‌ماند، در حالی که صبح‌های اولیه و عصرها می‌تواند بسیار سردتر باشد.

Tour europe

البته به یاد داشته باشید که در طول زمستان روزها کوتاه‌تر می‌شوند، بنابراین اگر قصد بازدید از جاهای تاریخی و مکان‌های باستانی در فضای باز را دارید، بهتر است با رزرو تورهای صبحگاهی از این نوع بازدیدها نهایت استفاده را ببرید.

به طور خلاصه، رم کمترین دما را از اواخر نوامبر تا پایان فوریه (اواخر دی ماه تا اوایل اسفند) مشاهده می‌کند. هوا در این مدت ممکن است بارانی و ابری باشد و گاهی اوقات هم برفی، اما واقعاً میزان بارش برف زیاد نیست. در هنگام سفر به رم در زمستان سعی کنید چندین لایه لباس ضخیم تا متوسط را همراه داشته باشید و کفش خوب و چتر هم در چمدانتان بگنجانید. 

یک مزیت دیگر برای سفر به رم در زمستان وجود دارد، همه چیز به اندازه تابستان شلوغ نیست. بله، این شهر هنوز هم در تمام طول سال و بیشتر در طول تعطیلات گردشگری گسترده‌ای را به خود می‌بیند، اما شما انبوهی از گردشگران دیوانه را که در ماه مرداد می‌توانید پیدا کنید، نخواهید داشت!

در هنگام سفر به رم در زمستان چه کنیم؟ 

در لیست زیر تعدادی از فعالیت‌های جالب برای سفرتان وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است برای شکست دادن جمعیت به برخی مکان‌ها بروید، گاهی اوقات هم برای یافتن سرپناه در یک روز بادی یا بارانی و برخی مواقع دیگر صرفاً به این دلیل که کارهای سنتی و محلی خواهد بود. 

پس حتی اگر هوا سرد باشد هم کارهای زیر را نباید از دست دهید. 

از واتیکان دیدن کنید

Vatican in winter

واتیکان به عنوان پربازدیدترین مکان در ایتالیا، همیشه شلوغ است، با این حال، در ماه‌های سردتر، به خصوص بعد از جشن‌ها، گردشگران بسیار کمتری وجود دارد. بله، اگر در سفر به رم در زمستان از واتیکان دیدنی کنید، دیگر خبری از صف‌های طولانی که باید ساعت‌ها در آن‌ها معطل بمانید، نخواهد بود. البته برای برخی‌ها رفتن به موزه‌ها بیشتر به عنوان سرپناهی برای فرار از سرما یا باران خواهد بود. 

ایده خوبی است که از قبل یک برنامه برای بازدید از موزه واتیکان و کلیسای سیستین رزرو کنید تا در مورد نقاشی‌ها و نمایشگاه‌هایی که با آن‌ها برخورد می‌کنید، بیشتر بدانید. در زمستان، گروه‌های گردشگران کوچک‌تر هستند و حتی ممکن است یک راهنمای شخصی پیدا کنید.

پس از بازدید، برای استراحت و یک فنجان شکلات داغ در یک کافه تریا در امتداد Via della Conciliazione بروید، مطمئناً از این تجربه لذت خواهید برد.

در کلاس آشپزی شرکت کنید

اگر همیشه دوست داشتید طرز تهیه پیتزا و پاستا اصیل ایتالیایی را یاد بگیرید؛ الان یعنی هنگام سفر به رم در زمستان، زمان آن فرا رسیده و بهترین فرصت برای کسب تجربه است. بالاخره چه کسی می خواهد در وسط تابستان نزدیک یک تنور چوبی داغ بایستد؟ رم کلاس‌های آشپزی متنوعی دارد که تقریباً با هر سلیقه‌ای مطابقت دارد.

یادگیری تمام اسرار در مورد پخت پیتزا می‌تواند یک فعالیت عالی در داخل خانه باشد که می‌توانید در یک بعد از ظهر زمستانی در رم انجام دهید. زمان گرمی را در آشپزخانه‌ای دور از خیابان‌های سردتر سپری خواهید کرد، با مردم محلی تعامل خواهید داشت و بهترین سوغاتی را به خانه برمی‌گردانید: یعنی درس پیتزای اصیل ایتالیایی. به علاوه، می‌توانید آن را نیز بخورید!

در کولوسئوم به گشت و گذار شیرین و دلچسب بپردازید

Rome in winter

اگر به سایر نقاط ایتالیا یا حتی یونان رفته‌اید، احتمالاً می‌دانید که بازدید از یک مکان باستان‌شناسی در هوای آزاد زیر آفتاب تابستانی در اروپا می‌تواند یک مصیبت باشد. بسیار گرم و همراه با گردشگران شلوغ، واقعا فاجعه است. 

اما اگر در سفر به رم در زمستان مکان محبوبی مانند کولوسئوم را کاوش کنید، دمای هوا بسیار قابل تحمل‌تر و مکان خلوت‌تر خواهد بود، به خصوص در اوایل صبح. حتی ممکن است بتوانید بدون انتظار در صف به همه جای آن دسترسی داشته باشید. تور رزرو کنید و به فروم و تپه پالاتین هم بروید. 

در فواره تروی، شب را بگذرانید

هیچ چیز به اندازه فواره تروی در تابستان شلوغ نیست، زمانی که به معنای واقعی کلمه حتی یک فضای خالی کوچک هم برای پرتاب یک سکه وجود ندارد. اما زمستان‌ها چندان شلوغ نیست، به خصوص در عصر. بنابراین، اگر می‌خواهید یک سلفی عالی بدون دوجین گردشگر در کنارتان بگیرید، یک شب عالی را در این منطقه برنامه‌ریزی کنید.

برای خوردن یک شام سنتی در یک تراتوریا به همان نزدیکی بروید و از خودتان با پاستا و یک غذای تخیلی تیرامیسو پذیرایی کنید. سپس به سمت فونتانا بروید تا در نیمه شب آرزوی خود را بسازید… احتمالا به اندازه صحنه معروف La رمانتیک است. دولچه ویتا!

به دنبال پناهگاه در یک موزه باشید

Museum of Rome

اگر خیابان‌ها خیلی سرد می‌شوند یا باران شروع می‌شود، به یکی از موزه‌های متعدد پایتخت بروید تا ساعاتی را در فضایی گرم‌تر بگذرانید. 

درست است که کل شهر رم با وجود مکان‌های شگفت‌انگیزش یک موزه در فضای باز است، اما مجموعه‌های متعددی نیز در شهر وجود دارند بتوان از آن‌ها بازدید کرد. یکی از موارد مورد علاقه اغلب گردشگران در گالری Borghese به نمایش گذاشته شده‌است، که در آن می‌توانید آثار هنرمندانی مانند Caravaggio، Raffaello، Tiziano و Bernini را از نزدیک ببینید.

علاوه‌بر‌این، ویلایی که موزه در آن قرار دارد، نمونه‌ای شگفت‌انگیز از معماری است که توسط باغ‌های زیبا احاطه شده و مطمئنا شما نمی‌خواهید از آن بگذرید.

از معروف ترین بازار کریسمس رم دیدن کنید

اگرچه این شهر در تمام طول سال بازارهای مختلف زیادی دارد که در آن می‌توان محصولات و سوغاتی‌های محلی خرید کرد، اما بازارهای کریسمس نیز می‌توانند لذت بخش‌تر باشند. سفر به رم در زمستان بهترین فرصت برای دیدنی این بازارهای شاد و رنگارنگ است. شما می‌توانید طعم‌های لذیذ بی‌نظیری را نیز بچشید.

معروف‌ترین بازار کریسمس رم در پیازا ناوونا، یکی از مهمترین بازارهای شهر، با فواره‌های باشکوه چهار رودخانه و ده‌ها کافه در اطراف آن برگزار می‌شود.

و اگر دما به اندازه کافی ملایم است یا از بستنی خوردن در هوای سر لذت می‌برید، پس به سراغ یک مخروط ژلاتوی ایتالیایی در میدان بروید. 

بازارهای مواد غذایی هم دیدنی هستند

Rome's food markets

همان‌طور که اشاره کردیم، بازارهای زیادی در سراسر شهر در هر ماه از سال وجود دارد، و حتی زمانی که نمایشگاه‌های کریسمس بر پا نیستند، می‌توانند بسیار سرگرم‌کننده باشند.

می‌توانید نقشه‌ای از رم تهیه کنید و از مردم محلی بپرسید که کدام یک را پیشنهاد می‌کنند، یا می‌توانید در یک تور مزه غذا و نوشیدنی شرکت کنید که در برخی از بهترین بازارهای رم قرار دارند. این فعالیت سرگرم‌کننده خواهد بود و تمام راه رفتن و چانه زنی مطمئناً دمای شما را بالا نگه می‌دارد.

برای مثال، گشت و گذار در بازار و محله Testaccio شامل صبحانه در یک نانوایی معتبر، با یک فنجان قهوه داغ و همچنین طعم غذای ایتالیایی در یک ناهار خوشمزه رومی با نوشیدنی است.

به تماشای فیلم بروید

بله، دیدن یک فیلم در رم ایده خوبی است حتی اگر زبان آن را نمی‌دانید! صرف چند ساعت با خوردن پاپ کورن و تماشای یک فیلم اروپایی خوب روی صفحه نمایش بزرگ، نه تنها گرم، بلکه یک تجربه بسیار سرگرم‌کننده است.

از غذاهای محلی زمستانی لذت ببرید

Rome's winter local cuisine

ایتالیا بهشتی برای شکم‌گردی و غذاخوردن است. مطمئنا این را ده‌ها بار شنیده‌اید. با این حال، غذاخوردن در سفر به رم در زمستان خیلی خاص و ویژه خواهد بود. زمانی که سس‌های غلیظ و دلپذیر طعم بیشتری به گوشت‌ها و غذاهای ماکارونی خوشمزه ایتالیایی می‌دهند. به یک رستوران قدیمی در یکی از کوچه پس کوچه‌های رم بروید و با سفارش یک غذای گرم خانگی مانند سوپ غنی، پاستا کاربونارا یا نمادین‌ترین غذای زمستانی رم، آباکیو، یک خورش بره خوشمزه که در سردترین روزهای سال عالی است را نوش جان کنید. 

به خرید بروید

پس از پایان فصل کریسمس، فروش از 6 ژانویه (دی) آغاز می‌شود. در این زمان می‌توانید یک خرید خوب و حتی مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید. مناطق زیادی وجود دارند که این تجربه را بدست آورید. اگر به این فکر می‌کنید که بهترین مناطق برای خرید در سفر به رم در زمستان کدامند، خوب همه چیز به سبک خرید شما بستگی دارد.

به Via del Corso بروید: یک خیابان مرکزی و طولانی با انواع برندهای داخلی و بین‌المللی که در آن می‌توانید لوازم ارزان‌تر پایان فصل پیدا کنید. برای تجربه منحصر به فردتر و گران‌تر، برندهای خاص زیادی در این منطقه وجود دارند. 

وقتی در رم هستید، از بوتیک‌های لوکس در Via dei Condotti، نه چندان دور از Via del Corso دیدن کنید و تا پله‌های اسپانیایی برسید. اگر همه چیز برای جیب شما گران به نظر می‌رسد، به یاد داشته باشید که تماشای ویترین‌های جذاب همچنان رایگان است.

در نهایت، برای خرید بوتیک‌های عجیب‌تر و مغازه‌های قدیمی، به خیابان‌های Quartiere Monti، یکی از منحصربه‌فردترین محله‌های شهر بروید. رم همچنین دارای چند مرکز خرید قدیمی است، مانند Coin و La Rinascente، دومی کمی گران‌تر است، اما می‌توانید لوازمی و لباس‌هایی که بعد از فصل زمستان به حراج گذاشته می‌شوند را پیدا کنید. 

محل اقامت برای سفر به رم در زمستان

در هنگام سفر به رم در زمستان لازم نیست زیاد نگران محل اقامت خود باشید. با این حال ما چند گزینه را به شما ارائه می‌دهیم: 

هتل Trastevere: اگرچه Trastevere مطمئناً مکان انتخابی برای اقامت طولانی‌تر در شهر خواهد بود، اما اگر روز بعد نیاز به پرواز زودهنگام (یا قطار) دارید، شاید بهتر باشد مکانی را در محله‌ای نزدیک به ایستگاه Termini انتخاب کنید.

هتل‌های محله ترمینی: ترمینی امن‌ترین منطقه در رم نیست، به خصوص برای مسافران انفرادی، با این حال مکان‌های خوبی برای اقامت در فاصله مناسب پیاده‌روی پیدا خواهید کرد. به این معنی که، اگر اقامت شما در رم کوتاه است، بهتر است در یک مکان نزدیک بمانید تا با پای پیاده یا با اتوبوس یا مترو به ایستگاه برسید.

 Trastevere

هتل هفت: این هتل در فاصله 600 متری از ایستگاه، دارای رستوران، اتاق‌های تمیز و وای فای رایگان در سراسر هتل است و صبحانه معمولی ایتالیایی و هر روز صبح سرو می‌شود. این هتل به پله‌های اسپانیایی، پیازا باربرینی نزدیک است و خدمات ترانسفر فرودگاهی را نیز ارائه می‌دهد. 

هتل لیریکو: این یک هتل 3 ستاره ساده، اما راحت در منطقه خوبی از رم است که به راحتی از ایستگاه ترمینی در دسترس است. این هتل دقیقاً در گوشه‌ای از خانه اپرای رم قرار دارد و اتاق‌هایی با Wi-Fi رایگان ارائه می‌دهد و صبحانه خوشمزه ایتالیایی را سرو می‌کند. 

هاستل پالادینی: Palladini Hostel Rome این هاستل برای مسافران بودجه محدود ایده‌آل است، خوابگاه‌های مجهز به تهویه مطبوع با Wi-Fi رایگان را ارائه می‌دهد. خوابگاه‌ها هم زنانه و هم مختلط هستند. هر واحد دارای کمد لباس و پریز برق فراوان است. 

کلام آخر

همانطور که می‌بینید، بدون توجه به فصلی از سال که به رم سفر می‌کنید، می‌توانید کارهای زیادی را در این شهر انجام دهید، شهر هرگز نمی‌خوابد و مطمئناً برای زمستان تعطیل نمی‌شود. تعطیلات خود را برنامه‌ریزی کنید، لباس‌های گرم به اندازه کافی بست‌ بندی کرده و تا جایی که می‌توانید از سفر به رم در زمستان لذت ببرید.

نظرات کاربران