Saint Anthony's Day
1 آبان 1402
رم

بهترین فستیوال‌های رم؛ شهر جشن‌های ابدی!

رم به عنوان یکی از باستانی‌ترین و بهترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. تاریخ رم بیش از 2000 سال را در برمی‌گیرد و مرکز قوی فرهنگ، سیاست و قدرت بوده است. امپراتوران رومی از دوره‌های مختلف و سزارها زمانی بر این شهر زیبا حکومت می‌کردند و با گذشت زمان، امپراتوری روم رشد کرد و بناهای تاریخی، مکان‌های مقدس و کاخ‌های مختلف فوران کردند. اکنون این بناهای تاریخی جاذبه‌های توریستی شگفت ‌انگیزی هستند که بازدید کنندگان دوست دارند از آن بازدید کنند. شهر رم به خاطر جشن‌ها و اجتماعات مختلف شهرت دارد. این شهر میزبان رویدادهای بسیاری در طول سال است که در آن افراد محلی و بازدید کنندگان از سراسر جهان در یک مکان گرد هم می‌آیند. اگر به زودی به رم سفر می‌کنید؛ ما در این مقاله می‌خواهیم به شما بهترین فستیوال‌های رم را معرفی کنیم.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک!

Carnevale Di Roma

Carnevale Di Roma

کارناوال در رم از قرون وسطی رایج بوده است و امروزه به عنوان بهترین فستیوال‌های رم به شمار می‌رود. یکی از اساسی‌ترین جشنواره‌های رم، Carnevale Di Roma یک جشنواره هشت روزه است که در سراسر شهر برگزار می‌شود. این جشنواره قبل از لنت در Martedi Grasso یا Mardi Gras به پایان می‌رسد. بسته به زمانی که عید پاک در تقویم قرار می‌گیرد، تاریخ جشن بر اساس آن تغییر می‌کند و معمولا بین 3 فوریه و 9 مارس قرار می‌گیرد. برخی از برجسته‌ترین جشنواره‌ها، رژه‌هایی است که در پیازا دل پوپولا برگزار می‌شود. این جشن از پیاتزا دی اسپاگنا و پیازا ناوونا می‌گذرد. این رژه با افراد مختلف، نوازندگان و… همراهی می‌شود. این جشنواره سرگرمی برای کودکان نیز فراهم می‌کند.

Lungo il Tevere

یکی از بهترین فستیوال‌های رم Lungo il Tevere یک جشنواره تابستانی سالانه رومی است که در ماه ژوئن برگزار می‌شود که تا سپتامبر ادامه دارد. این جشنواره دارای رویدادهای سرگرم کننده‌ای مانند فیلم‌های نمایش داده شده در فضای باز در ایزولا تیبرینا و وعده‌های غذایی ویژه‌ای است که در رستوران‌ها و مکان‌های دیگر برای صرف غذا در کنار رودخانه تیبر سرو می‌شود. همچنین بسیاری از نمایش‌های منحصر به فرد دیگر در طول ماه در شهر برگزار می‌شود. برخی از منحصر به‌ فردترین و جالب‌ترین رویدادها در نزدیکی مکان‌های فرهنگی مانند کلیسای Teatro Marcello یا Sant’Ivo alla Sapienza رخ می‌دهند که در آن شاهد کنسرت‌های مختلف خواهید بود.

Rock in Roma یا Romarock Festival 

Rock in Roma یا Romarock Festival 

Rock in Roma یا Romarock Festival یک رویداد موسیقی سالانه است که در میدان مسابقه Capannelle برگزار می‌شود. این رویداد معمولا در ژوئن یا جولای برگزار می‌شود. این یک جشنواره موسیقی است که در آن چندین گروه از فرهنگ‌ها و ژانرهای مختلف موسیقی به مدت یک ماه به اجرای برنامه می‌پردازند. برخی از هنرمندانی که قبلا در این رویداد بازی کرده‌اند شامل Slash، ZZ Top،Subsonica، Radiohead، Mark Knopfler، Bruce Springsteen، Arctic Monkeys و بسیاری از هنرمندان برجسته دیگر می‌شوند.

Saint Anthony’s Day

روز قدیس آنتونی هر سال در 17 ژانویه برگزار می‌شود، روز جشنی است که قدیس حامی و محافظ حیوانات را جشن می‌گیرد. این جشنواره که در کلیسای سنت آنتونیو آبات در تپه اسکولین برگزار می‌شود؛ نمایشگاهی دارد که در آن مردم حیواناتی از جمله گاو، گوسفند، اسب، مرغ، سگ و… را به نمایش می‌گذارند. این روز در کنار کشاورزان و حیوانات، حامی سبدبافان، گورکن‌ها و قصابان نیز گرامی داشته می‌شود. بر اساس یک افسانه در شمال ایتالیا در مکانی به نام ونتو، در شب 17 ژانویه، حیوانات توانایی صحبت کردن را پیدا کردند و در این شب، هر سال به مردم گفته می‌شود که از اصطبل ها دوری کنند تا از گوش دادن به صحبت‌های حیوانات خودداری کنند. زیرا آن‌ها به عنوان یک فال بد در نظر گرفته می‌شوند.

International Literature Festival

International Literature Festival

یکی دیگر از بهترین فستیوال‌های رم، جشواره بین‌المللی ادبیات نام دارد. این جشنواره از زمان آغاز به کار خود در سال 2002، برجسته‌ترین استعدادهای ادبی جهان را به این سبک رومی معرفی می‌کند. جشنواره بین المللی ادبیات بیش از 200 نویسنده بین المللی و ایتالیایی را که تصویر خاصی را ترسیم کرده‌اند به صحنه ادب دعوت کرده است. هر نسخه از رویداد یک موضوع جدید را می‌بیند که در آن نویسندگان الهام بخش موظف می‌شوند تا در طول رویداد یک اثر خاص و منتشر نشده بنویسند و آن را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارند. برخی از نام‌هایی که قبلا این رویداد را زیبا کرده‌اند، والریو ماسیمو مانفردی و روبرتو ساویانو، در میان بسیاری از نویسندگان برجسته دیگر هستند.

Rome Jazz Festival

اگر چه فستیوال‌های جاز زیادی هر ساله در رم برگزار می‌شود؛ جشنواره جاز رم به عنوان بزرگ‌ترین رویداد موسیقی در رم شناخته می‌شود. برخی از بهترین نوازندگان و هنرمندان پیشرو را از سراسر جهان جذب می‌کند. این رویداد که توسط بنیاد جشنواره بین المللی موسیقی سازمان‌دهی شده است، حدود سه هفته در ماه نوامبر برگزار می‌شود و هر سال موضوعات متفاوتی دارد. موضوعات می‌توانند اجتماعی، فرهنگی و حتی تاریخی باشند. در این جشنواره نمایشگاهی نیز برگزار می‌شود.

Festa dei Noantri

Festa dei Noantri

این رویداد در اواخر ماه جولای برگزار می‌شود، که شامل یک راهپیمایی طولانی است که مجسمه مریم باکره از سنت آگاتا در تراستوره از طریق کلیسای سن کریسوگونو حمل می‌شود. پس از هشت روز از راهپیمایی، مجسمه کمک یک قایق که در امتداد رودخانه تیبر شناور است، به مکان اصلی خود بازگردانده می‌شود.

Easter

گذراندن هفته عید پاک در رم بدون شک بهترین راه برای جشن گرفتن ماهیت واقعی جشنواره عید پاک است. به رهبری پاپ فرانسیس در شهر واتیکان، این هفته مقدس در رم یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های سال در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از مراسم مذهبی در طول هفته به مناسبت مرگ و رستاخیز عیسی برگزار می‌شود. همراه با مراسم عید پاک در میدان سنت پیتر، رویدادهایی مانند مراسم روز نخل، شب شنبه مقدس و پیک نیک برای پاسکوتا در هفته عید پاک برگزار می‌شود.

Opera at the Baths of Caracalla

Opera at the Baths of Caracalla

چه کسی دوست ندارد شب‌های گرم تابستان را با تماشای باله و اپرا در حمام کاراکالا در حالی که در رم هستید جشن بگیرد؟ حمام‌های کاراکالا به دلیل داشتن یک مرکز اجتماعی و فرهنگی پر جنب و جوش در رم باستان مشهور بودند. این معادل یک آبگرم روزانه اجتماعی بود که رومی‌ها برای استراحت، معاشرت و حمام کردن به آنجا می‌رفتند. هزاران سال بعد، ویرانه‌های حمام کاراکالا به صحنه‌ای در فضای باز تبدیل شده است که در آن هزاران گردشگر و مردم محلی از کشور دور هم جمع می‌شوند تا هر تابستان نمایش‌های مسحور کننده را تماشا کنند.

Spring Attitude Festival

اگر اهل الکتریسیته هستید، حتی نمی‌توانید فکر کنید که جشنواره نگرش بهاری را که در پایتخت ایتالیا برگزار می‌شود؛ از دست بدهید. این جشنواره سالانه موسیقی الکترونیک هزاران نفر را از سراسر منطقه را گرد هم می‌آورد تا انرژی عظیمی را در این صحنه رقص آخر شب تشکیل دهند. هنرمندان الکترونیک و پست راک از سراسر جهان گرد هم می‌آیند تا در محله‌های مختلف شهر اجرا کنند. برخی از خط‌آپ‌های سال‌های قبل شامل Altarboy، Andrew Weatherall، Massimo Pericolo و Rancore و دیگر هنرمندان بودند.

Festival of Green and Landscape

Festival of Green and Landscape

جشنواره سبز و منظره از زمان آغاز به کار خود در سال 2011 بیش از دو میلیون بازدید کننده از سراسر جهان داشته است. این جشنواره به عنوان قطب بین المللی و ملی در دنیای محوطه سازی عمل می‌کند. این رویداد به بازدید کنندگان کمک می‌کند تا مناظر را در 360 درجه ببینند و کشف کنند. جشنواره سبز و منظره به عنوان یکی از عناصر اساسی رم در نظر گرفته می‌شود که به توسعه شهر و جامعه کمک می‌کند.

Taste of Roma

آیا در حوالی سپتامبر در حال کاوش در رم هستید؟ اگر این‌طور است، حتما به این فستیوال سرگرم کننده به نام Taste of Roma سر بزنید. این جشنواره غذا یک راه عالی برای سیر شدن و امتحان کردن طعم‌های فوق العاده است. در این جشنواره تا دلتان بخواهد می‌توانید غذاهای خوشمزه بخورید و با چشیدن یا نمونه ‌برداری از بهترین غذاهای رم که توسط شخصیت‌های غذایی مطرح و سرآشپزهای برتر پایتخت تهیه شده است، از این جشنواره لذت ببرید. بازدیدکنندگان می‌توانند در دوره‌های مزه شراب، لذیذ و غیره شرکت کنند. این همچنین فرصتی عالی برای شماست تا با سایر غذاها آشنا شوید.

Festa del Cinema di Roma

Festa del Cinema di Roma

جشنواره بین المللی فیلم رم که در ماه اکتبر برگزار می‌شود، همچنین به عنوان Festa del Cinema di Roma برای مردم ایتالیا شناخته می‌شود. این جشنواره، جشنواره‌ای است که فیلم‌های بین المللی را برای افزایش آگاهی در زمینه سرگرمی و هنر در یک صنعت تبلیغ می‌کند. پوشش رسانه‌ای گسترده‌ای در کنار حضور هنرمندان مشهور جهان در این رویداد وجود دارد. همچنین، مجموعه‌ای از فیلم‌های بلند، فیلم‌هایی از ژانرهای مختلف، نمایش‌های برتر جهانی و گرایش‌های جدید سینمای ایتالیا را خواهید دید.

Christmas in Rome

گذراندن کریسمس جادویی در رم بهترین راه برای جشن گرفتن تعطیلات است. کریسمس در رم در اوایل هفته اول دسامبر آغاز می‌شود و بازارهای کریسمس متنوعی را مشاهده می‌کنید که خوراک، غذا، صنایع دستی و… می‌فروشند. همچنین یک پیست اسکیت روی یخ، سالن‌های کنسرت، تئاتر و چندین رستوران برای تفریح وجود دارد. برای لذت بردن هر چه بیشتر از کریسمس به سالا دل برامانته در نزدیکی پیازا دل پوپولو بروید، جایی که مجسمه‌های عیسی مسیح از سراسر جهان در آن قرار دارد.

Città della Pizza

Città della Pizza

رویداد Citta della Pizza، یا شهر پیتزا برای مردم انگلیسی زبان، یک رویداد سه روزه اختصاص داده شده به غذاهای نمادین ایتالیا است. این رویداد توسط کارخانه Vinoforum سازماندهی شده است و در رم برگزار می‌شود. Città della Pizza دارای جلساتی است که در مورد تکامل پیتزا صحبت می‌کند و کارگاه‌های متعدد و برنامه‌های دیگری را ارائه می‌دهد که در مورد روندهای جدید صحبت می‌کنند. بازدید کنندگان می‌توانند تمام اسرار مربوط به پیتزا مانند پخت و پز، خمیرسازی، چاشنی، مواد تشکیل دهنده و… را بیاموزند. علاوه بر این، آن‌ها همچنین می‌توانند انتخاب کنند که پیتزای سنتی یا یک پیتزای خلاقانه را انتخاب کنند.

Epiphany

طبق سنت کاتولیک، عید عیسی روزی است که سه حکیم به نوزاد عیسی رسیدند تا او را پرستش کنند و هدایایی از طلا، مر و کندر به او بدهند. تا به امروز، این جشنواره ایتالیایی برای کودکان جشن گرفته می‌شود. در فولکلور ایتالیایی، این جشن با لا بفانا، بانوی پیری که با چوب جارو وارد می‌شود تا آب نبات را در جوراب و کفش کودکان بگذارد، جشن گرفته می‌شود. خیابان‌های رم و سایر نقاط ایتالیا مملو از نمایشگاه‌ها و رژه‌های خیابانی است. در ونیز، مسابقات قایق‌هایی برگزار می‌شود که در آن مسابقه‌ کنندگان شرکت ‌کننده لباس La Befana می‌پوشند.

Fiesta in Rome

Fiesta in Rome

از سال 1995 در ماه آوریل، یک رویداد تابستانی در رم برگزار می‌شود. این جشنواره برای جشن گرفتن رقص های لاتین شناخته شده است. اینجا جایی است که افراد در هر سنی که به رقص لاتین عشق مشترک دارند گرد هم می‌آیند تا اجرا کنند و اشتیاق خود را به نمایش بگذارند. اگر عاشق رقص های لاتین مانند باچاتا، سالسا یا رگیتون هستید؛ نباید این جشنواره را از دست بدهید.

Luglio Suona Bene

Luglio Suona Bene یک رویداد موسیقی است که در ماه ژوئن برگزار می‌شود که در Auditorium Parco della Musica که یکی از دیدنی‌ترین فضاهای بیرونی در اروپا است برگزار می‌شود. این رویداد چند روزه یکی از بهترین فستیوال‌های رم است که مجموعه‌ای از سبک‌های موسیقی، از جمله جاز، راک، الکترونیک و… را در خود جای می‌دهد. بازدید کنندگان، هنرمندان موسیقی ایتالیایی مانند فرانچسکو دی گرگوری را که در سال 2016 صحنه را آتش زد و دیگر ستارگان مشهور بین المللی را مشاهده خواهند کرد. برخی از هنرمندانی که در دوره‌های قبلی در این رویداد اجرا کرده‌اند، Sting، Jean-Michel Jarre و Mika بودند. 

The International Horse Show in Rome

The International Horse Show in Rome

نمایشگاه بین المللی اسب که در Piazza di Siena برگزار می‌شود. این فستیوال یک رویداد چهار روزه است که به عنوان یکی از زیباترین نمایشگاه‌های اسب در سراسر جهان شناخته می‌شود. این رویداد شامل اسب سوارانی از سراسر جهان است که در مسابقات چوگان، پرش نمایشی و نمایش‌های سوار کاری سنتی شرکت می‌کنند. همراه با این فعالیت‌ها یک شام جشن نیز برگزار می‌شود که نمونه خوبی از زیبایی را در میان جشن‌های درجه یک رم نشان می‌دهد. نام پیازا دی سینا، جایی که این رویداد برگزار می‌شود، از شهری که یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین خانواده‌های رم در آن زندگی می‌کرد (بورگزه ها) سرچشمه گرفت.

Pentecost or Whitsunday

جشن پنطیکاست در پنجاهمین روز پس از عید پاک جشن گرفته می‌شود، جشن بزرگی در مسیحیت است. این عید مسیحی نشان دهنده نزول روح القدس رسولان و پیروان عیسی مسیح است که به صلیب کشیده شدن، رستاخیز و عروج او را دنبال کردند. این تعطیلات نام‌های دیگری مانند Whitsun، Whitsunday، و White Sunday نیز دارند. در بریتانیا که روز بعد، دوشنبه نیز تعطیل عمومی است، مردم رم در فضای باز جمع می‌شوند تا ورزش کنند و پیک نیک برپا کنند. آن‌ها با دور هم جمع شدن با دوستان و خانواده با خوردن غذاهای خوشمزه جشن می‌گیرند. اکثر خانواده‌ها حتی در روز پنطیکاست یا روز یکشنبه غسل ​​تعمید برگزار می‌کنند.

Feast of Corpus Christi

Feast of Corpus Christi

اگر چه جشن کورپوس کریستی یک تعطیلات رسمی در رم نیست، اما کلیساها در روزهایی که این جشنواره برگزار می‌شود خدمات و دسته‌های ویژه برگزار می‌کنند. این فستیوال معمولا در ماه مه یا ژوئن برگزار می‌شود. مردم محلی رم، خیابان‌های منتهی به کلیسا را ​​قبل از برگزاری مراسم با گل تزئین می‌کنند. نقطه برجسته این جشنواره زمانی است که پاپ فرانسیس جشن کورپوس کریستی را در محله‌های رومی جشن می‌گیرد.

Feast of the Madonna Della Neve

جشن مدونا دلا نِو که به عنوان بانوی برف ما نیز شناخته می‌شود؛ یادآور افسانه بارش برف معجزه‌آسا در رم در ماه اوت در قرن چهارم است و یکی از بهترین فستیوال‌های رم به حساب می‌آید. معمولا در تابستان برف نمی‌بارد، به همین دلیل است که این لحظه منحصر به فرد بوده و چیزی برای جشن گرفتن در نظر گرفته می‌شود. این رویداد نمایشی با نمایش نور، برف مصنوعی و جلوه‌های صوتی ویژه انجام می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله درباره بهترین فستیوال‌های رم صحبت کردیم. بین کاوش در افسانه‌ها، اساطیر، ساختمان‌های معروف، سنت‌های غذایی و مکان‌های موسیقی زنده، چرا نباید وقت خود را صرف فستیوال‌های شهر رم کنید؟ مهم نیست چه زمانی از این پایتخت ایتالیا بازدید می‌کنید، بلکه می‌توانید موسیقی زنده، رقص های فرهنگی پر جنب و جوش، فضایی پرانرژی و… را ببینید و غذاهای خوشمزه ایتالیا را تجربه کنید. مطمئن باشید وقتی به خانه سفر می‌کنید، دوباره انرژی می‌گیرید و مملو از خاطرات فراموش نشدنی می‌شوید که به شما انگیزه می‌دهد که دوباره به رم بازگردید و بخشی از جشن‌ها باشید.

نظرات کاربران