رم

لیست کامل بهترین کافه های رم؛ با یک فنجان قهوه به قرن 18 سفر کنید!

وقتی وارد رم می‌شوید، معماری قدیمی این شهر اولین صحنه‌ای خواهد بود که با آن مواجه خواهید شد. فضای شهری تاریخی که به سمت مدرنیته پیش می‌رود؛ واقعا جالب و شگفت‌انگیز است. برای اغلب افراد قدم زدن در میان خیابان‌ها و کوچه‌های سنگ فرش شده رم و تماشای صحنه‌های زیبای شهری از بهترین تفریحات این شهر است. تماشای خانه‌های سنگی، مغازه‌های کوچک محلی و از همه خفن‌تر، کافه‌های دنج و باحالی که از بوی عطر قهوه‌شان سرمست می‌شوید.نشستن مردم رم در پیاده‌روها و کافه‌ها و خوردن قهوه یکی از بهترین تفریحات برای آن‌ها محسوب می‌شود. البته، بهتر بگوییم این کار برای آن‌ها یک عادت و سبک زندگی است. اگر به رم می‌روید؛ حتماً در پیاده‌روی‌های طولانی خسته خواهید شد و به یکی از این کافه‌ها پناه می‌برید. اما کدام؟ ما بهترین کافه های رم را با آدرس و وب‌سایت قرار داده‌ایم تا قبل از سفر آن‌ها را بهتر بشناسید.

رزرو تور اروپا

1)  کافه Sant’Eustachio؛ اسپرسوهای آن را از دست ندهید!

رم

 Sant’Eustachio یکی از محبوب‌ترین و بهترین کافه های رم است. البته اگر بگوییم از قدیمی‌ترین‌ها هم است؛ دروغ نگفته‌ایم چون سال تأسیسش به 1938 برمی‌گردد. مغازه‌ای دنج و رنگارنگ که هنوز هم آن ترکیب و معماری خاص قبل را داراست. نام آن را سنت استاشیو گذاشتند؛ چراکه در نزدیکی کلیسایی (معروف ترین کلیساهای رم) به همین نام قرار دارد. می‌توانید از این کلیسا بازدید کنید و با کمی پیاده‌روی به معبد پانتئون برسید. در آخر هم خودتان را به یک قهوه و کیک شکلاتی تازه در کافه Sant’Eustachio مهمان کنید.

Sant’Eustachio یک بار ایتالیایی کلاسیک است که به گونه‌ای زیبا و راحت طراحی و اجرا شده است. راحت از این جهت که با نشستن بر روی صندلی و درد دست گرفتن اسپرسو تازه آن، سریعا خستگی‌تان در می‌رود. 

راستی در تابستان، گرانیتا آل کافه کان پانا که یخ خرد شده با طعم قهوه و روی آن خامه فرم گرفته تازه است را از دست ندهید. عاشقش می‌شوید!

ویژگی جالب کافه Sant’Eustachio

این کافه برای دوستداران قهوه یک فروشگاه کوچک ایجاد کرده تا برای خود یا عزیزانتان یک هدیه خوش عطر و طعم به خانه ببرید. قهوه‌های صنعتی در جعبه‌های بسته بندی زیبا یا شیرینی‌ها و خوراکی‌های بر پایه قهوه؛ انتخاب با شماست!

Tour europe

2) کافه TAZZA D’OR؛ نوبت به قهوه اصل ایتالیایی رسیده!

اگر در اطراف  معبد پانتئون در کوچه پس کوچه‌های آن قدم می‌زنید یا گم می‌شوید؛ از چند نفر آدرس کافه TAZZA D’OR را بپرسید؛ نگران نباشید در همین حوالی خواهد بود. این کافه باحال و خفن نه تنها یکی از بهترین کافه های رم شناخته می‌شود، بلکه در بین رومی‌های نیز خیلی محبوب است. با این تفاسیر شاید کمی شلوغ باشد یا زمان زیادی برای رسیدن به قهوه‌تان سپری کنید. اما کارکنان بسیار سریع و دستگاه قهوه‌ساز زیاد هستند؛ به اطراف نگاه کنید و از تماشای دکوراسیون جالب این کافه لذت ببرید؛ خیلی زود قهوه تازه به دستتان می‌رسد. 

ویژگی جالب کافه TAZZA D’OR

ترکیبات قهوه با امضای Tazzadoro به صورت دستی برشته شده و به سراسر جهان ارسال می‌شود. این قهوه یکی از هدیه‌ها و قهوه‌های عالی در رم و جهان است که حتی از بهترین سوغاتی‌های آن نیز تبدیل شده است.

3) کافه ANTICO CAFFE’ GRECO؛ سفر به قرن هجدهم رم

رم

رفتن به کافه ANTICO CAFFE’ GRECO هم فال است هم تماشا !

یکی از بهترین کافه های رم که قدمت آن به سال 1760 برمی‌گردد. در آن سال‌ها، قهوه‌ای که در این مکان سرو می‌شد از یونان می‌آمد؛ زیرا اولین صاحب آن یونانی بود و به قدری این نوشیدنی قوی بود که پاپ آن را یک ماده مخدر می‌دانست و آن را برای مسیحیان ممنوع کرد. اتاق‌های جذاب آن از دوران تور بزرگ (1700-1800) که خانواده‌های اشرافی و هنرمندان مشهور از سراسر جهان به رم هنوز هم پابرجاست. در کلف این کافه بیشتر فضایی هنری و فرهنگی دارد که با رفتن به آن گویی در قرن هجدهم یک فنجان قهوه اصیل و خوشمزه را می‌نوشید.

ویژگی جالب کافه Antico Caffé Greco

هر اتاق در اینجا به زیبایی و با آثار هنری منحصر به فرد تزئین شده است. این کافه با آثار ارزشمندی که در خودش جای داده است، کم از یک موزه نیست. مکانی فرهنگی و باارزش که با نشستن در آن در حالی که یک فنجان قهوه در دست گرفته‌اید و به نقاشی‌های آنجلیکا کافمان نگاه می‌کنید؛ تجربه‌ای است که در هیچ کجای جهان تکرار نمی‌شود.

4) کافه CANOVA: یک کافه رومی دیگر برای عاشقان واقعی قهوه!

کافه بار کانوا در سال 1952 در پیاتزا دل پوپولو، یکی از زیباترین میدان‌های رم بازگشایی شد. از آن زمان به دلیل موقعیت بی‌نظیر و مکان جذاب، همیشه مورد علاقه مردم محلی و گردشگران بوده است. در اینجا می‌توانید یکی از بهترین قهوه‌های رم را بچشید، شیرینی‌ها و دسرهای تازه این کافه هم زبانزد خاص و عام است. شما می‌توانید در بیرون از کافه بنشینید و از منظره پیاتزا دل پوپولو لذت ببرید. فقط حواستان باشد که قیمت‌ها در این مکان بیشتر هستند و اغلب مردم این را نمی‌دانند.

ویژگی جالب درباره کافه کانوا

کافه کانوا به نام آنتونیو کانوا، مجسمه‌ساز بزرگ نئوکلاسیک ایتالیایی که قبلاً در این منطقه زندگی می‌کرد، نامگذاری شده است. این هنرمند مشهور همچنین صاحب یک آتلیه باشکوه در Via del Babuino بود که سپس یکی از شاگردان مورد علاقه‌اش به ارث رسید: Adamo Tadolini. خوب، این مکان هنوز وجود دارد و به یک رستوران و کافه باحال تبدیل شده است. دکوراسیون جالب و آثار این دو هنرمند در گوشه و کنار این کافه دیده می‌شود و خیلی جالب است؛ از دستش نده!

5)  کافه ROSATI؛ طعم متفاوت و اصیل کاپوچینو

رم

درست در روبروی کافه کانووا در پیازا دل پوپولو، یک قهوه خوری تاریخی دیگر در رم وجود دارد: بار روزاتی. قدمت این تجارت خانوادگی به سال 1922 باز می‌گردد و یکی از بهترین کافه های رم است که قهوه‌های آن خیلی خیلی معروف است.

شما می‌توانید اسپرسو یا کاپوچینوی کلاسیک را انتخاب کنید یا به سراغ خوشمزه‌های دیگر منو بروید؛ مطمئن باشید تنوع آن به حدی است که تصمیم را برایتان سخت کند. از کافه ماکیاتو ساده (کمی شیر به اسپرسو اضافه می‌شود) تا آفوگاتوی خوش طعم (یک قاشق بستنی وانیلی یا شکلاتی در یک فنجان قهوه فرو می‌رود) و کافه کورتتو الکلی. چند قطره لیکور گراپا یا آنیس در قهوه ریخته می شود)، این‌ها فقط چند مورد کوچک بودند!

همین حالا قیمت بلیط هواپیما تهران رم را برسی کنید!

ویژگی جالب کافه ROSATI

روزاتی همچنین شیرینی‌های خوشمزه و وعده‌های غذایی کامل برای ناهار و شام سرو می‌کند که به راحتی و در هر ساعت که می‌خواهید، می‌توانید به این کافه مراجعه کنید. چه غذا چه یک نوشیدنی گرم و دلچسب! فقط این نیست، اگر به این کافه سر زدید؛ حتما در تراس زیبای آن بنشینید و غروب زیبای رم را تماشا کنید. این لحظه هیچ وقت از خاطرتان فراموش نمی‌شود.

     آدرس: Piazza del Popolo 4-5

     وب سایت: https://www.barrosati.it/

6)  کافه CIAMPINI؛ کافه‌ای مخصوص سیاستمداران رم

چامینو (Ciampini) نامی است که هر رومی آن را می‌شناسد. در واقع این خانواده محلی از دهه 1940 در دنیای غذا در رم کار خودشان را شروع کردند. اما این کافه در سال 1889 به فردی دیگر تعلق گرفت و توانست محبوبیتش را حفظ کند. این کافه، بیشتر به خاطر قهوه‌های خوش عطر و طعم و از آن مهمتر فضای بیرونی خوبش معروف شده و تبدیل بکی از بهترین کافه های رم شده است. مکانی برای نشستن، نوشیدن قهوه تازه و گپ زدن با دوستان!

جالب است بدانید که بخشی از محبوبیت این کافه، به خاطر افراد سیاستمدار و نمایندگان ایتالیا است که برای استراحت و صرف یک فنجان قهوه به کافه چامینو می‌آیند. البته، وجود مجلس نمایندگان ایتالیا در حوالی این کافه بی‌تاثیر نبوده است.

در مجموع اینجا یک مکان عالی برای استراحت و قهوه خوردن یا یک ناهار دلچسب در رم خواهد بود.

     آدرس: Piazza di San Lorenzo in Lucina 29 

     وب سایت: https://ciampini.com/

7) کافه TROMBETTA؛ قهوه اصیل را بخورید و بخرید!

رم

تاریخچه کافه ترومبتا در سال 1890 با یک برشته یا رست کردن قهوه و کافی شاپ کوچک آغاز شد. موقعیت مناسب این کافه که در نزدیکی ایستگاه راه آهن مرکزی بود، باعث شده تا این فروشگاه و کافه به یکی از بهترین کافه های رم تبدیل شود. در حال حاضر هم همان رونق و زیبایی قدیم خودش را دارد، حتی بیشتر. فضایی دنج و صمیمی که با یک فنجان قهوه و شیرینی تازه از شما پذیرایی می‌کند. اما فروشگاه آن یکی از مهمترین مکان‌ها برای خرید قهوه در ایتالیا به حساب می‌آید که می‌تواند سوغاتی خوبی هم از سفرتان با تور رم باشد.

ویژگی جالب کافه TROMBETTA

قهوه ترومبتا در یک مرکز مدرن در نزدیکی رم تولید و به سراسر جهان ارسال می‌شود. چندین محصول نیز در فروشگاه آنلاین موجود است، جایی که می‌توانید بسته‌های قهوه کلاسیک (عمدتاً عربیکا و روبوستو) را به همراه ترکیب‌های خاص و مجموعه‌ای از غلاف‌های قهوه انتخاب کنید.

برای رومی‌ها و اغلب توریست‌ها، ترومبتا قطعا یکی از بهترین کافه های رم است!

کلام آخر

قهوه یک نوشیدنی مقدس برای رومی‌ها است و کافه رفتن یک سبک زندگی برای آنها. در گوشه و کنار رم کافه‌های خیلی زیادی وجود دارند که می‌توان بهترین کافه های رم را قدیمی‌ترین‌های آن اعلام کرد. ما در این مقاله برخی از محبوب‌ترین‌ها، همان‌ها که مردم محلی خیلی دوست دارند و به نوعی پاتوق رومی‌ها است را به شما معرفی کردیم. امیدوارید با رزرو بلیط هواپیما رم و سفر به این شهر دوست داشتنی و ارزشمند را با طعم یک قهوه خالص ماندگار کنید.

سوالات متداول

بهترین کافه های رم کدامند؟

کافه های زیادی در رم هستند که برخی از بهترین‌ها شامل: کافه سنت استاشیو، ANTICO CAFFE’ GRECO و TAZZA D’OR هستند.

مردم محلی در کجای رم قهوه می نوشند؟

کافه سنت استاشیو، درست در گوشه‌ای از معبد پانتئون، زیباترین جای شهر.

چه قهوه‌ای در رم سفارش بدهم؟

ساده‌ترین راه برای سفارش قهوه در ایتالیا این است که به سادگی درخواست کنید: «Un caffè per favore». این به “یک قهوه لطفا” ترجمه می‌شود و یک فنجان اسپرسو دوست داشتنی یا قهوه بر روی میزتان گذاشته خواهد شد.

آیا رم را برای کاشت قهوه معروف شده است؟

خیر، هیچ نوع قهوه‌ای در ایتالیا کشت نمی‌شود و این نحوه برشته کردن و مخلوط کردن قهوه است که این شهر را محبوب کرده است.

نظرات کاربران