Via del Governo Vecchio
1 شهریور 1402
رم

مراکز خرید در رم؛ ترکیبی از چرم، مد و تاریخ

مراکز خرید، شهرهای کوچکی در دل شهرهای بزرگ هستند و به مردم فرصت می‌دهند تا برای چند ساعت از دنیای واقعی فاصله بگیرند. گذرگاه‌های پر از فروشگاه‌ها، طعمهای متنوع در فست‌فود‌ها، و نقاط تفریحی مانند سینماها، همه و همه به ما فرصت می‌دهند که در یک فضای منحصر به فرد، هم خرید کنیم، هم تفریح . رم همان جایی است که انتظارش را می‌کشید. در گوشه و کنار شهر رم می‌توانید خیابان‌ها و مراکز خرید گوناگونی پیدا کنید که برای سوغاتی گرفتن یا خرید لباس عالی هستند. به همین جهت در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا درباره مراکز خرید در رم صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک!

Monti

shopping center

اگر قصد دارید خرید خود را در رم آغاز کنید؛ پیشنهاد ما این است که اول به مونتی مراجعه کنید. مونتی یکی از بهترین مراکز خرید در رم و مکانی برای قدم زدن در خیابان‌های سنگ ‌فرش ‌شده و غرق شدن در مغازه‌های قدیمی و بوتیک‌های کوچک است. برندهای لباس مستقل زیادی در اینجا پیدا خواهید کرد، بنابراین می‌توانید چندین لباس از طراحان مد جدید و تازه‌ بگیرید. برای رفتن به مونتی می‌توانید از تقاطع Via del Boschetto و Via Panisperna شروع کنید. 

Via del Governo Vecchio

این خیابان زیبا از مرکز استوریکو، درست نزدیک میدان ناوونا می‌گذرد. برخی از بوتیک‌ها و جواهرات ‌فروشی‌های منحصر به ‌فرد در اینجا وجود دارد، اما جذابیت‌های واقعی این مکان مربوط به یافته‌های قدیمی آن هستند. به این معنی که چند تا از بهترین مغازه‌های عتیقه فروشی رم در این خیابان قرار دارند که آن را به یکی از بهترین مراکز خرید در رم تبدیل می‌کند. 

Via dei Coronari

مراکز خرید در رم

روزی روزگاری در رم و اکثر مکان‌های ایتالیا سنت بود که فروشگاه‌ها، استودیوها و فروشندگان مشابه در یک خیابان دور هم جمع شوند. این سنت هنوز در Via dei Coronari، خیابانی پر از فروشندگان عتیقه، پابرجاست. اینجا مکانی است که می‌توانید برای چاپ‌ها و نقشه‌های قدیمی، مجسمه نیم تنه عتیقه رومی، قطعه کوچکی از جواهرات ملکی یا اتاق خواب Biedermeier را خریداری کرده و به خانه بروید.

Via Cola di Rienzo

در ویترین اغلب برندهای تجاری خیابان Via Cola di Rienzo می‌توانید لوگوی برندهای معروفی مانند Calvin Klein را در کنار مارک‌های معروف ایتالیایی مانند Benetton، COIN و Zara ببینید. این خیابان یکی از بهترین  مراکز خرید در رم است و اگر به یک شلوار جین یا کفش جدید نیاز دارید یا فقط می‌خواهید از برندهای معروف و آشنا خرید کنید؛ اینجا بهترین گزینه خواهد بود.

Trastevere

Trastevere

مجموعه‌ای از خیابان‌ها که بین Via Garibaldi و Viale Trastevere قرار دارند، یک گنجینه از فروشگاه‌های بی‌نظیر را در خود جای داده‌اند که تنوع بسیاری از هدایا، کفش، لباس و اجناس عجیب و غریب را عرضه می‌کنند. پیشنهاد می‌شود که به هیچ عنوان فروشگاه عطر سفارشی RomaStore Profumi و فروشگاه ساعت‌های عتیقه، عینک آفتابی، کره زمین و نقشه Polvere di Tempo را از دست ندهید. این منطقه در اواخر بعد از ظهر بهترین زمان برای بازدید و خرید است. حتی بعد از خرید خود می‌توانید به یک رستوران دنج مراجعه کنید و یک غذای آرام‌بخش میل کنید.

Via dei Giubbonari

یک زمانی، Campo de’ Fiori پر از مغازه‌های عجیب و غریب بود که کفش‌ها، کیف‌های دستی و لباس‌های دست‌ساز را به فروش می‌رساند. اما در حال حاضر، در اینجا رستوران‌های  دیوار به دیوار زیادی وجود دارد. در همان نزدیکی، Via dei Giubbonari هنوز هم برخی از جالب‌ترین ویترین‌ها را دارد، اگر چه بیشتر لباس‌ها و کفش‌هایی که در آنجا به فروش می‌رسند، ساخت چین هستند و نه ایتالیا. با این حال، قیمت‌ها به طور کلی پایین است و می‌توان گفت که یکی از ارزان‌ترین و بهترین مراکز خرید در رم است.

Galleria Alberto Sordi

مراکز خرید در رم

این مرکز خرید کوچک اما دوست‌داشتنی در Via del Corso یک ساختمان زیبا است که در سال ۱۹۲۲ ساخته شده است. این ساختمان دارای سقف شیشه‌ای است که به سمت آسمان گشوده شده و کف‌های مرمری زیبا در آن قرار دارد. در اینجا فروشگاه‌هایی وجود دارند که بیشتر برندهای ایتالیایی معروف مانند Furla را عرضه می‌کنند. همچنین شما می‌توانید برای نوشیدن یک فنجان اسپرسو یا خوردن یک پانینی به یکی از کافی شاپ‌های آن مراجعه کنید. اگر فقط به دنبال یک مکان برای استراحت و فرار از شلوغی هستید، اینجا یک مکان عالی برای شما خواهد بود.

Porta di Roma

این مرکز تجاری که یکی از بهترین مراکز خرید در رم است بیشتر به عنوان یک مرکز خرید ایتالیایی شناخته می‌شود. در این مکان فروشگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌های تخصصی، فروشگاه‌های لباس و حتی فودکورت، سینما و IKEA در دسترس هستند. اما باید توجه داشته باشید که در تعطیلات آخر هفته تابستان، این مکان بسیار شلوغ می‌شود. بنابراین، اگر امکان دارد، از بازدید از این مکان در این تعطیلات اجتناب کنید. برای رفتن به این مرکز خرید، شما می‌توانید از اتوبوس‌های شماره 80 و 38 استفاده کنید. این اتوبوس‌ها از مرکز رم به سمت مرکز خرید حرکت می‌کنند و زمان سفر حدود یک ساعت است.

Fausto Santini

Fausto Santini

برای اطمینان در خرید یک کیف یا جفت کفش چرم اصل و دست‌ ساز ایتالیایی، به شما توصیه می‌کنیم که به نمایشگاه Fausto Santini در آدرس Via Frattina 120 مراجعه کنید. در این مکان، کیفیت بی‌عیب و نقص و ساخت بی‌نقص کیف و کفش‌ها به صورت واضح در برچسب‌های قیمت نمایش داده می‌شود. ممکن است شما علاقه‌ای به پرداخت 350 یورو برای یک جفت کفش نداشته باشید، اما ما به شما قول می‌دهیم که این طرح‌های بی‌انتها ارزش هزینه ‌کردن را دارند. خوشبختانه، طراح نیز یک فروشگاه دیگر در آدرس Via Cavour 106 دارد. با مراجعه به این فروشگاه‌ها، شما می‌توانید از کیفیت بی‌نظیر و طراحی استثنایی کیف‌ها و کفش‌های چرم اصل ایتالیایی لذت ببرید.

Spanish Steps

اگر شما فکر می‌کنید که سفرتان به رم بدون خرید یک کیف پول معروف واقعی مانند گوچی یا پرادا کامل نخواهد شد، به خیابان‌های مجللی که از پیازا دی اسپاگنا یا پله‌های اسپانیایی سرازیر می‌شوند، بروید. درVia Condotti، Via Borgognona، Via del Babuino و Via Frattina، میزان گیج کننده‌ای از برندهای معروف کیف پول وجود دارد که خرید را برای شما دشوار می‌کنند. 

Termini Station

مراکز خرید در رم

ایستگاه ترمینی، عبارت است از یک مکان بسیار مناسب برای بازدید، اگرچه ممکن است به نظر شما یک ایستگاه قطار شلوغ، جذابیت زیادی نداشته باشد. در اینجا شما می‌توانید به فروشگاه‌های معروفی مانند Sephora، Desigual و Victoria’s Secret، COIN و سایر برندها در سطح پلت فرم نیز دسترسی داشته باشید. همچنین در سطح بالایی یک فودکورت مناسب وجود دارد و در ضلع جنوبی ایستگاه، شما می‌توانید سالن غذای خیابانی افسانه‌ای Mercato Centrale را پیدا کنید.

Via del Corso

با حرکت به سمت شمال از Piazza Venezia، شخصیت Corso نیز تغییر می‌کند. سوغات‌فروشی‌های ارزان قیمت با تی‌شرت‌هایی به قیمت 10 یورو، جای خود را به فروشگاه‌هایی مانند Gap و Lush می‌دهند. همچنین، با نزدیک شدن به پله‌های اسپانیایی، به ویترین‌هایی در سطح بالاتر هدایت می‌شوند. اما انتظار شگفتی‌های بزرگ را در اینجا نداشته باشید. در عوض، برای شلوغی، به خصوص در تعطیلات آخر هفته و در فصل پرتوریستی، آماده باشید.

Castel Romano Designer Outlet

Castel Romano Designer Outlet

اگر شما به دنبال تجربه‌ خرید عالی در فروشگاه‌ها هستید، ممکن است ارزشمند باشد که به Castel Romano Designer Outlet مراجعه کنید. در این مناطق، بیش از 150 فروشگاه با طراحی متوسط تا سطح بالا در انتظار شما قرار دارند. اگر در ماه‌های ژوئیه و آگوست یا ژانویه و فوریه به ایتالیا سفر کنید، شاهد تخفیفات فصلی معروف ایتالیا بر روی کالاهایی که در غیر این صورت ممکن است بسیار گران باشند، خواهید بود. برای رفت و برگشت به این مناطق، یک اتوبوس شاتل در ایستگاه ترمینی وجود دارد که با هزینه‌ی 15 یورو ارائه می‌شود.

La Rinascente

این فروشگاه لوکس که در پشت نمای یک قصر باشکوه در نزدیکی فواره تروی قرار دارد و بسیار شیک و مدرن است. افرادی که تمایل دارند مبالغ قابل توجهی را در یک مکان خرج کنند، نیازی به جستجوی بیشتر ندارند، زیرا فروشگاه La Rinascente دارای پنج طبقه است که همگی پر از مدهای گران‌ قیمت زنانه و مردانه، لوازم خانگی و لوازم آرایشی هستند. علاوه بر این، در طبقه ششم فروشگاه یک فودکورت وجود دارد که از آنجا می‌توان از منظره‌ بی‌نظیر شهر رم لذت برد. برای یافتن این فروشگاه می‌توانید آدرس Via del Tritone 61 را در دستگاه GPS خود وارد کنید و به خرید بپردازید.

Eataly

مراکز خرید در رم

این فروشگاه بزرگ بسیار خیره کننده است. بزرگ‌ترین شعبه از زنجیره فروشگاه‌های Eataly که در ایستگاه راه‌آهن قدیمی Ostiense واقع شده است، طبقات متعددی از غذاهای ایتالیایی با کیفیت بالا و با دقت تهیه شده را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، در این فروشگاه چندین رستوران با منوهای متنوع و غنی و کلاس‌های آشپزی برگزار می‌شود و فرصت‌های چشیدن محصولات متنوعی نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره مراکز خرید در رم صحبت کردیم. هدف شما از سفر به رم هر چه که باشد، قطعاً برای خرید سوغاتی یا وسایل شخصی احتیاج دارید تا به مراکز خرید مراجعه کنید. البته مطمئن باشید که شهر رم به هیچ عنوان شما را دست خالی به خانه باز نمی‌گرداند. این شهر تاریخی و جذاب به جز آثار دیدنی خود پر از مراکز خریدی است که قطعا برندهای مورد علاقه شما را نیز دارد. 

نظرات کاربران