rome
1 آبان 1402
رم

هزینه سفر به رم؛ برنامه ریزی برای یک سفر رویایی!

بسیاری از مسافران هنگامی که قصد سفر به یک شهر یا کشور را دارند، اولین چیزی که در نظر می‌گیرند هزینه سفر است. شهر رم مانند بسیاری از شهرهای جهان برای سفر کردن احتیاج به یک هزینه نسبتا زیاد دارد. البته که این هزینه را می‌توان با انجام کارهایی مانند دقت در انتخاب محل اقامت، صرفه‌جویی در خورد و خوراک و همچنین استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تا حد زیادی کاهش داد. اگر دوست دارید هر چه سریع‌تر به شهر ابدی یا رم سفر کنید و خود را غرق در آثار تاریخی و هنری آن کنید؛ در این مقاله با ما همراه باشید. به این خاطر که می‌خواهیم درباره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران یعنی هزینه سفر به رم صحبت کنیم.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک!

هزینه اقامت در رم

Cost of stay in Rome

اگر دوست دارید هزینه سفر به رم به خصوص برای اقامت خود را به صفر برسانید؛ چند پیشنهاد داریم که می‌توانید آنها را بررسی کنید:

  • Couchsurfing به شما امکان می‌دهد به صورت رایگان با افراد محلی اقامت کنید، روی مبل خانه‌شان بخوابید و از تجربه زندگی در کشورشان لذت ببرید. البته، این یکی از راحت‌ترین روش‌های زندگی نیست، اما اگر بودجه‌تان محدود است، ارزش دارد چند درخواست به میزبانان ارسال کنید و ببینید آیا موفقیتی به دست می‌آورید یا خیر. شما می‌توانید میزبانان احتمالی را در سایت Couchsurfing جستجو کنید.
  • Housesitting یک گزینه دیگر برای اقامت است. در این حالت، وقتی کسی خانه نیست، شما به صورت رایگان از خانه او مراقبت می‌کنید و معمولاً از حیوانات خانگی‌اش نیز مراقبت می‌کنید. این گزینه برای مسافرانی که برنامه‌های طولانی ‌مدت دارند، بسیار مناسب است؛ زیرا نمی‌توانند مکان و تاریخ را تعیین کنند و باید انعطاف زیادی در رابطه با زمان و مکان سفر خود داشته باشند. اگر این اعتماد و انعطاف را دارید، این یک راه عالی برای کاهش هزینه‌های سفر، استفاده از امکانات راحتی خانه و تجربه زندگی به عنوان یک محلی است. TrustedHousesitters یکی از بهترین وبسایت‌ها برای شروع همکاری با خانه ‌نشینی است.

با این حال، احتمالا بسیاری از شما، علاقه‌ای به اقامتگاه رایگان ندارید و فقط می‌خواهید جایی تمیز، امن و مقرون به صرفه داشته باشید تا هر شب در آنجا استراحت کنید. اگر اینطور است، چندین گزینه برای شما وجود دارد:

Housesitting
  • اولین آنها  خوابگاه‌ها هستند. در رم، در سرتاسر کشور با هاستل‌هایی روبرو خواهید شد که آنها را در جزایر کوچک، شهرهای بزرگ و حتی در پارک های ملی پیدا می‌کنید. آنها یکی از بهترین گزینه‌های شما برای پس انداز پول هستند. بنابراین اگر دوست دارید هزینه سفر به رم خود را کاهش دهید خوابگاه‌ها بهترین گزینه برای اقامت هستند. 
  • هاستل‌ها در رم، مانند سایر شهرهای بزرگ اروپای غربی، قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌دهند. برای یک تخت خوابگاهی با کیفیت در رم، شبی حدود 25 تا ۳۵ یورو هزینه خواهید کرد. درباره اتاق‌های خصوصی در هاستل‌ها باید گفت که می‌توانید برای یک اتاق ساده و تمیز در مکانی خوب انتظار داشته باشید که شبی حدود 50 یورو پرداخت کنید. بنابراین، اگر با دوستان یا شریک زندگی‌تان سفر می‌کنید، ممکن است خرید اتاق خصوصی مقرون به صرفه‌تر باشد. البته برخی از هاستل‌ها اتاق‌های خصوصی با امکانات بیشتر نیز ارائه می‌دهند. با حدود 100 یورو در شب، می‌توانید یک اتاق خصوصی با امکانات استثنایی در هاستل یا هتل رزرو کنید.
  • اگر شما از اینکه شب‌ها را در هاستل‌ها سپری کنید بیزارید، نگران نباشید! اتاق‌های خصوصی در هاستل‌ها عموماً بسیار آرام و تمیز هستند و اکثر هاستل‌ها بدون تردید مکانی مدرن، امن و در مرکز شهر هستند. آنها تمایل دارند کیفیت بیشتری نسبت به هتل‌های معمولی داشته باشند و کارکنانشان همیشه توصیه‌های مسافرتی عالی را به شما ارائه می‌دهند. بنابراین، تا زمانی که نظرات و بازخوردهای مربوط به هاستل را قبل از رزرو آن مطالعه کنید تا با اطمینان آنجا را رزرو کنید. شما می‌توانید از وبسایت Hostelworld برای پیدا کردن هاستل‌های باقیمانده با قیمت مناسب استفاده کنید، زیرا آنها بیشترین تعداد گزینه را با کمترین قیمت ارائه می‌دهند. البته، همیشه هتل‌هایی وجود دارند که برای ملکی مناسب، تمیز و متوسط در یک مکان مرکزی هزینه حدود 50 تا 150 یورو در شب دارند. همچنین وبسایت Booking بیشترین تنوع اقامتگاه را با قیمت‌های مقرون به صرفه ارائه می‌دهند.

بهترین هتل‌ها و مهمانخانه‌های رم

اگر هزینه سفر به رم برای شما اهمیت زیادی ندارد و به دنبال بهترین هتل‌ها و مهمانخانه‌های این شهر هستید ما گزینه‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

Residenza Venti Settembre
  • Residenza Venti Settembre ( شبی 84 دلار ): در این هتل اتاق‌ها ساده و تمیز هستند و مینی بار رایگان است. میزبان‌ها بیش از حد مهربون و خونگرم هستند تا مهمانان خود را در خانه‌شان احساس کنند. موقعیت مکانی آن در وسط رم است، بنابراین گشت و گذار مشکلی ندارد. اما فقط به دلیل اینکه در وسط شهر است، انتظار موقعیت مکانی پر سر و صدا را نداشته باشید، این هتل ساکت است و به مهمانان اجازه می‌دهد تا استراحت مناسبی داشته باشند. 
  • Navona Style ( شبی 161 دلار ): غیرممکن است که متوجه سقف‌های بلند، پنجره‌های همسان و انرژی مدرنی که از دیوارها جاری می‌شود، نباشید. رنگ‌های پررنگ این هتل شما را به وجد می‌آورد. همچنین امکانات مفیدی مانند وای‌فای، تلویزیون صفحه تخت، تهویه مطبوع و قیمتی که نیازهای شما برآورده می‌شود را تضمین می‌کند. این هتل در منطقه پانتئون در چند قدمی Palazzo Venezia قرار دارد و اگر چند قدم دیگر بروید ، میدان ونزیا و فروم رومی را در فاصله چند قدمی خواهید دید. دربان مشتاق است تورهای شما را رزرو کند یا به برنامه ریزی روز شما کمک کند، و به احتمال زیاد آنها این کار را با لبخند انجام می‌دهند. کارکنان هتل در استقبال از مهمانان بی عیب و نقص هستند. 
  • Colosseum Corner (شبی ۲۵۸ دلار): نورپردازی و دیوارهایی که عایق صدا هستند؛ پیچیدگی و منحصر به فرد بودن این هتل را فریاد می‌زنند. هر اتاق دارای پنجره‌های متعدد برای دسترسی به مناظر متعلق به مهمانان در طول اقامت است. اگر اتاق شما رو به کولوسئوم نیست، نگران نباشید، زیرا هر اتاق منظره‌ای دارد. بنابراین حتی اگر نتوانید به کولوسئوم نگاه کنید، به پیازا ونزیا یا Domus Aurea نگاه خواهید کرد. 

هزینه حمل و نقل در رم

Shipping costs in Rome

رم یکی از قطب‌های اصلی فرودگاه در جهان است که سفر به و از آن را ساده و ارزان می‌کند. بنابراین نگران هزینه سفر به رم از نظر حمل و نقل نباشید به این خاطر که هزینه زیادی نخواهد داشت:

  • رفت و برگشت از لندن – 79 دلار
  • رفت و برگشت از پاریس – 43 دلار
  • رفت و برگشت از نیویورک – 433 دلار
  • رفت و برگشت از آمستردام – 83 دلار
  • سفر رفت و برگشت از هنگ کنگ – 505 دلار

پس از رسیدن، رفت و آمد آسان و مقرون به صرفه است. متروها محدود هستند و تنها سه خط به صورت مورب در سراسر شهر حرکت می‌کنند، اما بیشتر ایستگاه ها در مجاورت جاذبه‌های معروف هستند. اگر هنوز نمی‌توانید در مترو به جایی که می خواهید بروید، نگران نباشید زیرا گزینه‌های دیگری وجود دارد. متروها با انواع مختلف سفر مانند تراموا، اتوبوس و قطار شهری تکمیل می‌شوند. اتوبوس‌ها مکرر و گسترده هستند، اما ترامواها عمدتاً برای مردم محلی استفاده می‌شوند، زیرا بسیاری از ایستگاه‌ها از جاذبه‌های گردشگری عبور می‌کنند. با سه خط قطار شهری به نام Ferrovie Urbane، می‌توانید به جایی که می‌خواهید بروید برسید. 

Shipping costs in Rome

برای سفرهای سریع و آسان، بلیط یک روزه کمتر از 2 دلار است و تا 75 دقیقه پس از خرید اعتبار دارد و امکان انتقال نامحدود بین قطار، تراموا، اتوبوس و مترو را فراهم می کند. همچنبن بلیط Big Day Pass از لحظه خرید تا نیمه شب همان روز معتبر است و 7 دلار برای شما هزینه دارد. اگر به مدت چند روز به رم سفر می‌کنید، گزینه‌هایی برای خرید بلیط وجود دارد که به شما در صرفه جویی کمک می‌کند. گذرنامه 3 روزه نامحدود 20 دلار قیمت دارد. از آنجایی که برای ورود و خروج از ایستگاه باید بلیط خود را در موانع بلیط قرار دهید، باید یک بلیط در دست داشته باشید. به همین دلیل، نمی‌توانید بلیط را به صورت آنلاین خریداری کنید، بلکه باید از دفتر فروش بلیط ایستگاه مترو، دستگاه‌های فروش خودکار یا دستگاه‌های فروش بلیت خرید کنید. 

در رم تاکسی‌ها همیشه در دسترس هستند. تاکسی‌های رم به رنگ سفید با تابلوی تاکسی مشخص می‌شوند. همچنین یک شماره تلفن در کنار ماشین وجود دارد که آنها متعلق به یک شرکت هستند. به خاطر داشته باشید که رفت و آمد به فرودگاه فیومیچینو و فرودگاه Ciampino همیشه 58 دلار برای شما هزینه دارد. اگر راننده‌ای سعی کرد از شما کلاهبرداری کند، آن را ترک کنید و تاکسی بعدی را امتحان کنید. میانگین هزینه حمل و نقل 5 دلار در روز است.

هزینه غذا در رم

Food in Rome

برای هر مسافری که می‌خواهد حداکثر لذت را از سفر خود ببرد، حتماً باید غذاهای رم را تجربه کند. در واقع، برخی از مسافران حتی فقط برای لذت بردن از غذا خوردن به رم می‌روند. غذا در رم سنگین و شور است، اما ارزشش را دارد. هنگامی که درباره لذت‌های رومی رویاپردازی می‌کنید، احتمالاً اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، ماکارونی است. انواعی از پاستا وجود دارد که بسیار محبوب و بسیار خوشمزه‌اند. از ریگاتونی کاربونارا گرفته تا بوکاتینی آماتریسیانا و اسپاگتی، همه اینها به شدت لذیذ هستند. می‌توانید یک بشقاب از یک ماکارونی لذیذ با قیمت 17 دلار داشته باشید، اما می‌توانید با حدود 12 دلار نیز یک وعده غذای ماکارونی ساده و خوشمزه نیز تهیه کنید.

صبحانه در رم می‌تواند یک خمیر شیرین و یک فنجان قهوه باشد، اما نان شیرین رومی با سایر نان‌ها تفاوت دارد. ماریتوزو یک نان مخمری و شیرین بوده و در عین حال اعتیاد‌آور است و اغلب با چیپس، شکلات یا خامه پُر می‌شود. برای خرید یک ماریتوزو انتظار داشته باشید حدود 2 دلار پرداخت کنید. آن را با یک اسپرسو (2 دلار) ترکیب کنید و اولین وعده غذایی روز را تکمیل کنید. به خاطر داشته باشید که اگر قهوه خود را در بار می‌نوشید، قیمت به طرز چشمگیری کمتر است. اگر در یک میز بنشینید، انتظار داشته باشید که قیمت به 3 دلار برسد. توجه داشته باشید که هزینه یک صبحانه استاندارد حدوداً به 14 دلار می‌رسد.

یک ناهار معمولی در رم عموماً شامل پاستا و نوشیدنی است. هزینه آن بسته به کافه‌ای که انتخاب می‌کنید، میتواند بین 14 تا 25 دلار برای دو نفر باشد. شام نیز همانند ناهار از نظر قیمت و گزینه‌ها مشابه است. بعد از غذای اصلی در ناهار یا شام، یک غذای ویژه و دوم نیز سرو می‌شود (اگر احساس گرسنگی می‌کنید)، که معمولاً شامل گوشت است و احتمالاً قیمت آن بیشتر از غذای اصلی و حدود 20 دلار است. همچنین باید به خاطر داشته باشید که سیب زمینی و سبزیجات معمولاً به صورت جداگانه از وعده غذایی شما در نظر گرفته می‌شود و قیمتی حدوداً 6 دلار دارد.

Food in Rome

غذای خیابانی یک گزینه عالی برای صرفه‌جویی در هزینه‌هاست. یک پنینی از یک فروشنده خیابانی حدوداً 6 دلار هزینه دارد و انواع مختلفی از آن وجود دارد. پیتزا نیز یک گزینه اقتصادی است، اما قیمت آن بسته به وزن و ساختار متفاوت است، بنابراین انتخاب رویه‌های مختلف ممکن است بر روی قیمت نهایی تأثیر بگذارد. دو برش پیتزا معمولاً 6 دلار قیمت دارند. اگر شما می‌خواهید یک وعده شام پیتزا داشته باشید، باید تقریباً 10 دلار برای یک پیتزا و 6 دلار برای یک نوشیدنی هزینه کنید. متوسط هزینه صرف غذا در خارج از خانه در رم حدود 53 دلار در روز است.

هزینه فعالیت‌ها در رم

وقتی نوبت به بیرون رفتن و دیدن شهر می‌رسد، بسته به علایق شما، برنامه سفر می‌تواند تا حد زیادی متغیر باشد. گشت و گذار زمانی اتفاق می‌افتد که شما به سادگی از یک مقصد به مقصد دیگر پیاده روی کنید. خرابه‌های سنگی که در همسایگی سازه‌های قرن بیست و یکم قرار دارند ، ممکن است ذهن شما را درگیر کند. تورهای غذا راهی کلاسیک برای احساس محلی بودن با تجربه طعم و مزه رم است. شهر واتیکان را صرفاً از فرهنگ مذهبی جذاب و تأثیر کلیسا بر شهر باید دید. از نظر فنی، این منطقه به عنوان یک کشور در نظر گرفته می‌شود. هنگامی که در داخل شکوه و شگفتی شهر هستید، هنر و معماری خیره کننده و به یاد ماندنی می‌شود. در واقع، خلاقیت‌های میکل آنژ می‌توانند زندگی شما را تغییر دهند. ورودی موزه واتیکان و کلیسای سیستین از 24 دلار شروع می‌شود. 

Colosseum underground tour

هزینه ورودی یک روزه کولوسئوم 20 دلار است اما اگر می‌خواهید یک تور به همراه سرپرست داشته باشید 32 دلار برای شما هزینه دارد. لیست زیر برخی از هزینه‌های سفر به رم در بخش فعالیت و دیدن آثار باستانی را توضیح داده است:

  • سفر یک روزه ویرانه‌های پمپئی و آتشفشان کوه وزوویوس از رم – 145 دلار
  • تور زیرزمینی کولوسئوم – 96 دلار
  • تور ترکیبی واتیکان و کولوسئوم – 121 دلار
  • سفر یک روزه حومه شهر توسکانی شامل ناهار 3 وعده و نوشیدنی – 157 دلار
  • کلاس پاستا – ساخت فتوچین در رم – 60 دلار
  • تور نیم روزه غذا و نوشیدنی در رم – 96 دلار
  • میانگین هزینه فعالیت‌ها 90 دلار در روز است  

هزینه بیمه مسافرتی در رم

Travel insurance in Rome

اگر قادر به پرداخت هزینه بیمه مسافرتی نیستید، امکان پرداخت هزینه سفر را نیز ندارید. اما اگر پرواز شما لغو شود و نیاز به رزرو یک پرواز جدید داشته باشید، اگر چمدانتان گم شود و نیاز به جایگزینی وسایل داشته باشید، اگر به طور ناگهانی به بیماری مبتلا شده و در بیمارستان بستری شوید، یا اگر نیاز به پیدا کردن اعضای خانواده داشته باشید، بیمه مسافرتی شما را پوشش می‌دهد. همچنین، در صورت فوت یک عضو خانواده و نیاز به بازگشت فوری به خانه، بیمه شما هزینه پروازتان را برای بازگشت به خانه در مواقع اضطراری پوشش می‌دهد. اگر به طور جدی بیمار شوید، بیمه شما هزینه‌های پوشش پرواز شما را به منظور دریافت مراقبت‌های پزشکی در خارج از کشور تامین خواهد کرد.

شما می‌توانید از خدمات SafetyWing به عنوان یک ارائه‌ دهنده بیمه مسافرتی خود استفاده کنید. آنها پوشش بین‌المللی را ارائه می‌دهند، نیازی به داشتن بلیط برگشت ندارند و حتی به شما اجازه می‌دهند بیمه را پس از خروج از کشور خریداری کنید. اگر در سفر طولانی‌ مدت هستید، می‌توانید به جای پرداخت پیش ‌پرداخت، به ‌صورت ماهانه پرداخت کنید و هر زمان که بخواهید آن را لغو کنید. در نهایت، آنها مقرون به صرفه‌تر از دیگر رقبا هستند و ساختار قیمت ‌گذاری‌شان واضح و قابل ‌درک است که همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره هزینه سفر به رم صحبت کردیم. مطمئناً هر کجا که بخواهید بروید باید از قبل سرمایه‌ای کنار گذاشته باشید. اما رفتن به شهر رم که یکی از شهرهای اروپایی است صرفاً به معنی خرج کردن هزینه زیاد نیست. به این خاطر که همانطور که متوجه شدید می‌توانید با انتخاب محل اقامت ارزان‌تر، استفاده از بیمه و همچنین استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هزینه سفر خود را کاهش دهید.

نظرات کاربران