Gelato
1 آبان 1402
رم

بهترین شیرینی‌های رم؛ از تیرامیسو تا کانولی

اگر می‌پرسید بهترین شیرینی‌های رم که باید امتحان کنید کدامند؟ به جای درستی آمده‌اید. ایتالیایی‌ها و به‌ ویژه رومی‌ها تفاوتی با هم ندارند، فقط فکر کنید که دوست دارند روز را با چیزی شیرین شروع کنند و به سختی از خوردن کورنتو و کاپوچینو صرفاً در یک کافه دست می‌کشند. حالا که رومی‌ها تا این اندازه به دسر و شیرینی‌های خود اهمیت می‌دهند پس باید منتظر این باشید که پس از رفتن به روم با کافه‌ها و دکه‌های شیرینی مختلفی روبرو شوید. گاهی اوقات حتی دسرها و شیرینی‌های روم آنقدر زیاد است که شما را دچار سردرگمی می‌کند. اما برای اینکه بهتر با شیرینی‌های خوشمزه رومی آشنا شوید در این مقاله قصد داریم تا درباره بهترین شیرینی‌های رم صحبت کنیم.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک!

Cornetto

Cornetto

در حال حاضر همه می دانند که رومی‌های معاصر دوست دارند صبحانه را در بیرون صرف کنند. در کنار قهوه و کاپوچینو، مردم محلی چیزی شیرین مانند کورنتو (کروسان فرانسوی) می‌خورند. کورنتو یکی از بهترین شیرینی‌های رم است که  در فر پخته می‌شود و می‌توان آن را با خامه کاکائو، خامه کاستارد، خامه پسته، مربا، عسل و… پر کرد. با این حال، باید از یک واقعیت آگاه باشید: اکثریت قریب به اتفاق کافه‌های رم کروسان‌هایی با کیفیت بسیار پایین می‌فروشند. یعنی کروسان‌های آن‌ها کارخانه‌های کروسان کوچک خریداری شده یا قبلا منجمد شده است. اما برای لذت بردن از کروسان‌های فرانسوی واقعی که با دستور سنتی تهیه می‌شوند، به کافه نانوایی Le Carré Francaise در Via Vittoria Colonna 30، نزدیک میدان زیبای Piazza del Popolo بروید و مطمئن باشید که بهترین کورنتو را در رم خواهید خورد.

Gelato

بدون شک ژلاتو معروف‌ترین و یکی از بهترین شیرینی‌های رم است. بیش از 1400 مغازه ژلاتو فروشی در رم وجود دارد و اکثر آنها در تمام فصل‌ها باز هستند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که یک ژلاتوی ساخته شده با مواد محلی با کیفیت بالا میل می‌کنید، Neve di Latte را در منطقه Prati، آدرس Via Federico Cesi، 1 امتحان کنید. اگر گیاهخوار هستید، دسرهای خام وگان و ژلاتوی خام و کاکائویی را امتحان کنید.

Maritozzo

بهترین شیرینی‌های رم

ماریتوزو یک نان نرم، بیضی شکل و کمی شیرین و پر از خامه فرم گرفته در مرکز آن است. عسل در خمیر وجود دارد، بنابراین رایحه آن لطیف اما خوش طعم است. منشا این دسر لاتزیو بوده و منشا باستانی دارد. در سنت دهقانی، همسران برای شوهران خود یک ماریتوزو بزرگ، شیرینی واقعی (با مقداری میوه خشک، نه خامه فرم گرفته) تهیه می‌کردند تا در روزهای کار در مزرعه به عنوان ناهار بسته بندی شده مصرف شود.

Tiramisu

تیرامیسو شناخته شده‌ترین و یکی از بهترین شیرینی‌های رم است. یک سرآشپز آن را در ترویزو در سال 1970 به عنوان یک تکامل غنی تر از eggnog اختراع کرد. تیرامیسو، یک دسر ساده و بسیار مغذی است که با تخم مرغ کوبیده و شکر درست می‌شود. تیرامیسو مطمئناً محبوب‌ترین دسر در رم است. دستور این غذای کلاسیک شامل پنیر ماسکارپونه، تخم مرغ خام، کلوچه ساوویاردی، شکر، قهوه و پودر کاکائو است.

Bombolone

Bombolone

بومبولون که در رم با نام بومبا شناخته می شود چیزی نیست جز کراپفن اتریشی که با کاستارد یا خامه شکلاتی پر شده است. این دسر در رم برای صبحانه یا به عنوان دسر آخر شب مصرف می‌شود. این دسر از خمیر مایه شیرین درست می‌شود که سرخ شده، پر می‌شود و سپس آن را با پودر قند می‌پوشانند.

Bignè

Bignè ایتالیایی یک دسر ساخته شده از شیرینی choux است. شیرینی چوکس، مخلوطی از آب، آرد، تخم‌مرغ و کره است. این شیرینی در فلورانس در قرن شانزدهم در دربار کاترینا مدیچی اختراع شد و سپس به فرانسه صادر شد، جایی که بیگنت متولد شد. این شیرینی‌ها برای مدت زمان بسیار کوتاهی در دمای بسیار بالا پخته می‌شوند تا داخل آن‌ها پوک شوند و بتوانند مواد پرکننده خوشمزه را در خود جای دهند. Bigné در رم معمولا با کاستارد یا شانتیلی، کرم کاکائو، کرم قهوه، خامه پسته، کرم توت فرنگی پر می‌شود.

Cannoli

Cannoli roma

کانولی سیسیلی، یک دسر معروف در سراسر جهان، در واقع ریشه رومی دارد. سیسرو مورخ رومی در واقع آن را “لوله‌های ساخته شده از آرد پر از خامه” نامید. در رم، می‌توانید کانولی سیسیلی را در تمام شیرینی فروشی‌ها پیدا کنید.

Ventaglio

رومی ونتاگلیو که در زبان انگلیسی با نام «گوش های فیل» شناخته می شود، دسری است که از خمیر پفکی پخته شده درست می شود و به خوبی با نوشیدنی های گرم ترکیب می شود.

Crostatine di frutta

بهترین شیرینی‌های رم

اینها دسرهای رومی بسیار محبوبی هستند که از شیرینی کوتاه پر شده با کاستارد و روی آن تکه‌هایی از میوه‌های تازه درست می‌شوند.

TORTA DELLA NONNA

یک دسر کلاسیک ایتالیایی که منشا آن منطقه توسکانی است. در رم، معمولاً در رستوران‌ها، بعد از صرف غذا از غذاهای معمولی رومی سفارش می‌شود. این دسر که یکی از بهترین شیرینی‌های رم است دارای پایه شیرینی و یک لایه کاستارد است که با آجیل کاج پوشانده شده است.

Millefoglie

Millefoglie

این دسر یکی از محبوب‌ترین دسرهای رم است که از 3 یا چند لایه خمیر پف دار تشکیل شده است که با کاسترد در هم آمیخته می‌شود. لایه آخر با شکلات و پودر قند پوشیده شده است.

Panna Cotta

برای مدت طولانی اعتقاد بر این بود که پاناکوتا در اوایل دهه 1900 از منطقه Piedmont سرچشمه می‌گیرد، اما کاملاً اینطور نیست. یک کتاب آشپزی قرون وسطایی مربوط به قرن سیزدهم دستور پخت دسر دانمارکی (Moos Hwit) را که مشابه پاناکوتای ایتالیایی است حفظ کرده است. دسری از خامه، شکر و شیر که با کارامل، شکلات ذوب شده یا توت پوشانده شده است. ایتالیایی‌ها آن را دوست دارند، بنابراین پاناکوتا یکی از بهترین شیرینی‌های رم است.

Moretta cake

بهترین شیرینی‌های رم

این کیک کاکائویی پف دار غنی شده با خامه فرم گرفته و خامه کاکائو است.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بهترین شیرینی‌های رم پرداختیم. حتی اگر به قصد امتحان کردن غذاها و شیرینی‌های رم به این شهر سفر نکرده باشید؛ اما باز هم نمی‌توانید از کنار کافه‌ها و دکه‌های شیرینی آن بی‌تفاوت بگذرید. مطمئن باشید که پس از امتحان کردن شیرینی‌های خوشمزه این شهر برای همیشه طرفدار آنها می‌شوید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد خوردن شیرینی مورد علاقه خود را دارید، صبح زود بروید تا مطمئن شوید آنچه را که به دنبالش هستید پیدا خواهید کرد. دسرهای سنتی رومی مانند ماریتوزو را در کافه های کوچک در روزهای یکشنبه نیز خواهید یافت.

سوالات متداول

دسرهای معروف روم باستان چیست؟

از برخی منابع از عصر امپراتوری مشخص شده است که رومیان باستان مقدار زیادی شیرینی مصرف نمی‌کردند. آنها نه نیشکر می‌دانستند و نه شکلات. 
ایجاد شیرینی‌های ساده شیرین شده با عسل و میوه‌های خشک مانند کشمش رایج بود.
Pangiallo دسر معمولی کریسمس رم، ریشه در روم باستان دارد. این دسر همراه با انقلاب زمستانی به خدای خورشید تقدیم شد. این دسر نانی است که با آجیل خرد شده و میوه خشک پر شده و با زعفران پوشیده شده است (برای یادآوری رنگ قرص خورشید)

محبوب‌ترین دسر در رم چیست؟

محبوب‌ترین دسر در رم تیرامیسو است.

رم به چه شیرینی معروف است؟

در ایتالیا، رم به ماریتوزو معروف است.

نظرات کاربران