رم

سفر انفرادی به رم؛ پایتخت ایتالیا را با جزئیات ببینید!

رم

سفر انفرادی به رم و دیدن جزئیاتی که نباید از دست بدهید!

رم به عنوان یکی از مکان های تاریخی در ایتالیا، زمانی مرکز قدرت سابق امپراتوری روم بود و اکنون  مکانی است که می توان در زمان گذشته سیر و سفر کرد، به خصوص در کولوسئوم، یک آمفی تئاتر بزرگ که در آن می توانید صحنه مبارزه گلادیاتورها را تصور کنید. آمفی تئاتر بزرگ کولوسئوم در سال 72 بعد از میلاد ساخته شده و یکی از برترین جاذبه های ایتالیا است که در نزدیکی فروم رومی قرار دارد، بنابراین می توانید به راحتی یک روز را به قدم زدن در اطراف و دیدن مناظر بگذرانید.

یکی از چیزهایی که در رم باید دید، فروم رومی است که بسیار شگفت انگیز است. اینجا جایی بود که مهمترین ساختمانهای عمومی رم ساخته شد. امروزه می‌توانید در میان خرابه‌ها ی آن  قدم بزنید و بقایای معماری، طاق تیتوس و معبد زحل را در میان دیگر آثار ببینید. در همان نزدیکی سه فواره بزرگ پیتزیا نوونا شهر رم را زینت می دهند که فواره تروی معروف ترین آنهاست. یک سکه در آب بیندازید وبه  سبک ایتالیایی آرزو کنید. این شهر مملو از تاریخ، فرهنگ و غذاهای خوشمزه است . برای تماشای منظره ای عالی از شهر به کپیتال هیل، یکی از تپه های متعدد رم بروید.

آیا رم در لیست سفرهای انفرادی شماست؟

 اگر قصد دارید چند روزی را درسفر انفرادی در رم باشید با راهنمای سفرما جاذبه های ایتالیایی را کشف کنید. شاید در سفر انفرادی به رم ، نتوانید اطلاعات خوبی را در رابطه با جزئیات پیدا کنید اما ما اینجا هستیم تا به شما همه چیز را نشان دهیم! 

رم شهر شگفت انگیزی است. کارهای زیادی در این شهر پر جنب و جوش و مملو از مردم محلی و جاذبه های تاریخی برای انجام دادن وجود دارد. اگر قصد سفر به رم را دارید،  یک راهنمای سفر کوتاه برای کمک به شما برای سفر انفرادی به رم آماده کرده ایم و برخی از مهمترین کارهایی که باید هنگام سفر انفرادی در رم انجام دهید، آورده شده است.

رم شهری شگفت‌انگیز است، اما زمانی که برای اولین بار وارد آن می‌شوید، می‌تواند غافلگیرکننده باشد، بنابراین ممکن است بخواهید ابتدا برای  تور پیاده‌روی یا اتوبوس برنامه‌ریزی کنید وسپس تصمیم بگیرید که چه چیزی را می‌خواهید برگردید و دوباره ببینید.

رم، به زیبایی میلان!

مردم شهر رم صمیمی و دوستانه  هستند و چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد، بنابراین ممکن است برنامه تان را تغییر دهید و حداقل 4 یا 5 روز بمانید تا همه چیزرا تجربه کنید. این شهر ممکن است به خاطر تاریخی بودن شهرت داشته باشد، اما این شهر ایتالیایی انتخاب های زیادی برای سفر انفرادی با علایق مختلف ارائه می دهد. دوستداران طبیعت می توانند از ویلا بورگزه لذت ببرند، دوستداران هنر و موزه می توانند در موزه های مختلف پرسه بزنند و دوستداران خرید می‌توانند تا زمانی که از پا بیفتند  در  Via dei Condotti و خیابان‌های اطراف Piazza di Spagna خرید کنند .

 اگر برای تاریخ اینجا هستید، فقط چشمان خود را باز نگه دارید تا در اطرافتان و درهر گوشه  یک قطعه هنر و تاریخ را تماشاگر باشید. اگر در حین کاوش در این شهر زیبا  پیاده روی کنید در حالی که در مورد تاریخ رم بیشتر می‌آموزید، بهترین سایت‌ها را خواهید دید ( ورزش خوبی است!) در غیر این صورت، برای ملاقات با دیگران، کافی است در یکی از میدان‌ها در فضای باز بنشینید یا به یک بار در پیازا ناوونا بروید.

امنیت در سفر انفرادی به رم

رم

رم یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است وبرای اثبات آن دلیل خوبی دارد. کاملا زیباست با این حال ممکن است گاهی اوقات بسیار شلوغ باشد، به خصوص در ماه های تابستان. اگر به صورت انفرادی به رم سفر می کنید، مهم است که برای روبرو شدن با ازدحام مردم آماده باشید و مطمئن شوید که همیشه هوشیار و مراقب خود هستید. شهر رم بزرگ است و اگرچه برای سفر انفرادی امن است، اما اگر به تنهایی سفر می‌کنید، باید از بعضی مناطق دوری کنید که شامل منطقه Colle Oppio در نزدیکی کولوسئوم است و می تواند در شب کاملاً نا امن باشد وهمچنین محله Trastevere که به جیب بری معروف است (اما نه بیشتر از هر شهر اروپایی دیگر).

بهترین زمان سال برای سفرانفرادی به رم

بهترین ماه های سفربه رم (همچنین شلوغ ترین و گران ترین ماه ها) آوریل، می، ژوئن، سپتامبر، اکتبر و اوایل نوامبر است. این ماه ها راحتی فصل گردش را با آب و هوای دلپذیر ترکیب می کنند. نکته دیگر این است که هنگام گشت و گذار حتماً آب زیادی بنوشید  زیرا ممکن است درهوای گرم ماه های تابستان آب بدنتان کم شودو گرما زده شوید.

فرودگاه رم

رم

رم دو فرودگاه دارد. فرودگاه لئوناردو داوینچی-  فیومیچینو دارای پروازهای مستقیم از تمام شهرهای بزرگ اروپا و آمریکای شمالی است. این فرودگاه با قطار، شاتل یا تاکسی تقریباً 30 دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد. اتوبوس ارزان ترین گزینه است و 55 دقیقه طول می کشد. Rome2Rio را برای یافتن قیمت ها و خدمات به روز از فرودگاه بررسی کنید.

دومین فرودگاه رم فرودگاه Ciampino است. اگر با خطوط هوایی ارزان قیمت پرواز می کنید، احتمالاً به اینجا پرواز خواهید کرد. از اینجا تاکسی هایی وجود دارند که شما را به داخل شهر می برند یا می توانید با اتوبوس مستقیم 45 دقیقه ای به ایستگاه مترو ترمینی بروید.

همین حالا قیمت بلیط هواپیما رم را چک کنید!

حمل و نقل در سفر انفرادی به رم

بهترین راه برای رفت و آمد در رم، پیاده روی یا مترو است. متروی رم یک  وسیله عالی برای رفت و آمد در شهر است. استفاده از آن واقعاً آسان است و تمام مناطق اصلی شهر را پوشش می دهد. سه خط A، B و C وجود دارد که در ایستگاه ترمینی در مرکز رم با یکدیگر اتصال دارند. بلیط های مترو پس از فعال کردن 100 دقیقه اعتبار دارند، بنابراین  تا زمانی که واقعاً در مترو نباشید آنها را فعال نکنید.

هنگام استفاده از متروی رم باید به چند نکته توجه داشته باشید. ابتدا حتما در سمت راست بایستید و در سمت چپ راه بروید تا مردم به راحتی از کنار شما عبور کنند. دوم، قطارها در ساعات خاصی بسیار شلوغ می شوند، بنابراین اگر می توانید از سفر در ساعات شلوغی خودداری کنید. و در نهایت فراموش نکنید که بلیط خود را قبل از سوار شدن به مترو تایید کنید. برای مسیرهایی که در آن مترو نباشد، رم یک سیستم اتوبوس دارد. تاکسی ها نیز در دسترس هستند اما به غیر از گران قیمت تربودن، شهرت دیگری ندارند.

Hop on Hop Off Rome

رم

سوار شدن به روی اتوبوس رم Hop on Hop Off Rome راه خوبی برای دیدن شهر است. شما می توانید یک بلیط 24، 48 یا 72 ساعته انتخاب کنید و هر کجا که دوست دارید سوار و یا پیاده شوید. اتوبوس شما را به مکان‌های نمادینی مانند پله‌های اسپانیا و فواره تروی می‌برد. می‌توانید دو ساعت کامل در آن بمانید، سپس تصمیم بگیرید که کدام سایت را می‌خواهید ببینید.

تور پیاده روی رایگان رم

تورهای پیاده روی برای ملاقات با مردم و مشاهده کلی شهر ایده آل هستند. تور پیاده‌روی رایگان Ultimate Rome دو بار در روز در صبح و بعدازظهر اجرا می‌شود و شرکت در آن رایگان است. اگر از تور لذت  بردید،  در پایان تور به راهنمای تور انعام بدهید! این تور تا 3 ساعت طول می کشد و به شما بینشی از هسته تاریخی روم می دهد. همچنین برای استفاده کنندگان از ویلچر مناسب است.

درسفر انفرادی به رم کجا بخوریم و بنوشیم؟

مانند بسیاری از شهرها، رستوران های توریستی زیادی را در مرکز شهرپیدا خواهید کرد. بنابراین به محله های مرکز شهر بروید و به دنبال جایی باشید که مردم محلی در حال غذا خوردن هستند.  Gusto یک رستوران خوب در قلب رم است. از صبح تا شب باز است و می توانید برای صبحانه، ناهار و شام به آنجا بروید.

رستوران‌های گیاه‌خواری را در محله یهودیان خواهید یافت که ساکت‌تر است و فضایی متفاوت از بقیه شهر دارد. قهوه و دسرها در هر جایی شگفت انگیزو عالی هستند و مطمئن شوید که وقتی اینجا هستید، ژلاتو نیز میل کنید.  GROM یک بستنی فروشی خوش طعم با چندین شعبه  در شهر است.

برای نوشیدنی‌ها، شب‌ها به پیازا ناوونا بروید و یک یا دو لیوان نوشیدنی وینوا بنوشید. اگر بیشتر جسارت کنید، بار دل فیکو یک کافه بار بسیار جالب است که می توانید در آن از نوشیدنی در یک رستوران اروپایی لذت ببرید . از اینجا تا Campo de’ Fiori، منطقه ای معروف برای نوشیدنی و تفریحات شبانه، فقط یک پیاده روی کوتاه است. چندین کافه در میدان وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

انعام دادن در رم

Tipping in Rome

انعام دادن در رم اجباری نیست، اما همیشه از آن استقبال می شود. رستوران‌ها معمولاً هزینه خدمات را به صورت حساب اضافه می‌کنند، بنابراین نیازی نیست نگران انعام دادن به پیشخدمت خود باشید، مگر اینکه احساس کنید آنها  کاری فراتراز خدمات معمول برایتان انجام داده اند . با این حال، اگر انعام می دهید، مرسوم است که بین 5 تا 10 درصد از کل صورتحساب (یا هر مقداری که برای شما مناسب است) برای پیشخدمت روی میز بگذارید.

زندگی شبانه درسفر انفرادی به رم

رم شهری عالی برای گشت و گذار در شب است. رستوران ها و بارهای زیادی برای انتخاب وجود دارد و غذا و نوشیدنی در همه جا عالی است. اگر فکر ورود به داخل یکی از کافه های کوچک کمی ترسناک است، بهتر است یک صندلی بیرون انتخاب کنید. مناطق پرجنب‌وجوش در شب عبارتند از Trastevere و Monti که در آن با دیگران در حال لذت بردن از apertitivo ملاقات خواهید کرد.  در مورد گلوب The Party Girl باید به  Testaccio  بروید. این منطقه محبوب دانش آموزان است.

همچنین کلوپ های شبانه را در منطقه تجاری EUR پیدا خواهید کرد، منطقه ای از شهر که عمدتا مردم محلی به آنجا می روند. گزینه دیگر این است که در خیابان ها قدم بزنید و معماری های زیبا را تحسین کنید. تورهای پیاده‌روی شبانه نیز در دسترس هستند . چنانچه کاوش در شب را ترجیح می‌دهید (نوشیدنی‌ها نیز شامل می‌شود!) یا به دنبال چیزی فعال‌تر هستید، همیشه موسیقی زنده یا رقص در جایی در شهر اتفاق می‌افتد.

بهترین مکان برای اقامت درسفر انفرادی به رم. هتل را رزرو کرده اید ؟

گزینه های اقامتی زیادی برای اقامت در رم وجود دارد، صرف نظر از بودجه شما. شما می توانید هتل هایی با بودجه های مختلف، هتل آپارتمان ها و هاستل ها پیدا کنید. به علاوه اگر ترجیح می دهید با مردم محلی بمانید، Airbnb   نیز وجود دارد. مناطق خوب برای اقامت در مرکز شهر و همچنین  Nomentano، Monti، Trastevere یا Prati  هستند.

هاستل زرد رم

رم

اگر به دنبال گزینه ای مقرون به صرفه در رم هستید، هاستل زرد مکانی عالی برای اقامت است. دقیقاً در قلب شهر، در فاصله چند قدمی همه دیدنی‌های اصلی و کمتر از 10 دقیقه از ایستگاه قطار رم ترمینی واقع شده است. انواع مختلفی از اتاق ها برای انتخاب وجود دارد، از جمله خوابگاه های مختلط و خوابگاه های مختص زنان. به‌علاوه، یک بار در محل وجود دارد که می‌توانید با مسافران دیگر ملاقات کنید و نکاتی را برای ماجراجویی‌های آینده خود با هم تبادل نظر کنید. این هاستل یک انتخاب خوب برای سفر انفرادی به رم است، اما اگر هنگام خواب نیاز به سکوت دارید، لازم است  چند گوش گیر همراه داشته باشید. قیمت از 32 یورو در هر شب برای یک تخت در یک اتاق  6 تخته .

رویاهای شیرین رم

این مهمان‌خانه متعلق به قرن نوزدهم در مرکز رم، 10 دقیقه پیاده از کولوسئوم و فروم رومی و نزدیک به فواره تروی و میدان ناوونا قرار دارد. اگر ترجیح می‌دهید از وسایل نقلیه عمومی و همچنین بارها و رستوران‌های خیابان‌های اطراف استفاده کنید، یک ایستگاه اتوبوس در بیرون هاستل وجود دارد.رفتار میزبان واقعا دوستانه است و می تواند  توصیه هایی در مورد رستوران و هر چیز دیگری که نیاز دارید به شما کند. اتاق ها اندازه خوبی دارند و دارای قهوه ساز و سشوار هستند. یک اتاق دو نفره کوچک یا یک اتاق دو نفره استاندارد انتخاب کنید. قیمت از 77 یورو برای یک اتاق دو نفره کوچک.

B&B Arco Di Gallieno

رم

این B&B مدرن، شیک و راحت با اتاق های بزرگ و تمیز است. بیشتر شبیه یک خانه است تا یک B&B با صمیمی ترین مالک و کارکنانی که برای رزرو تاکسی صمیمانه به شما  کمک می کنند. هتل B&B Arco Di Gallieno یکی از هتل های رم است که تنها یک پیاده روی کوتاه با جاذبه های گردشگری رم مانند کولوسئوم فاصله دارد. همچنین نزدیک به ایستگاه مترو است که رفت و آمد در شهر را آسان می کند. همه اتاق ها دارای سشوار و صبحانه هستند. اتاق دو نفره، اتاق سوپریور (که دارای حمام آبگرم است) یا سوئیت انتخاب کنید. قیمت از 79 یورو در هر شب برای اتاق دو نفره.

دیدنی های رم در سفر انفرادی!

رم شهری است که می توانید روزهای زیادی را به کاوش در آن بگذرانید. مکان‌های تاریخی، موزه‌ها و آثار معماری زیبای زیادی برای دیدن وجود دارد که یک بازدید ممکن است برای دیدن همه آنه کافی نباشد.بنابراین اگر فقط برای مدت کوتاهی در رم هستید سعی کنید  سفر شما شامل حداقل برخی از این جاذبه‌های دیدنی باشد:

اگر فقط 48 ساعت در رم فرصت دارید، این برنامه سفر انفرادی به رم بهترین‌های شهر را به شما نشان می‌دهد.

1- با گلادیاتورها در کولوسئوم عکس بگیرید

چه کسی می تواند به شهر بزرگ رم بیاید و به کولوسئوم نرود؟ کولوسئوم یک آمفی تئاتر روم باستان است که در قرن اول پس از میلاد ساخته شده است و یکی از معروف ترین مکان های دیدنی رم است . هر مسافری به ایتالیا باید از آن بازدید کند! نه تنها می توانید در اطراف این سازه سنگی باشکوه که در سال 80 بعد از میلاد ساخته شده است قدم بزنید، بلکه حتی می توانید با یک گلادیاتور سلفی بگیرید. بازدید ازاین آمفی تئاتر رومی باستانی چه به تنهایی و چه با راهنمای صوتی به گردش در آن بپردازید، برای هر گردشگری  ضروری است. حتی می توانید در شب برای یک تور شبانه از آن بازدید کنید.

2- از پانتئون دیدن کنید

پانتئون یکی دیگر از مکان های دیدنی معروف رومی است که قطعا ارزش دیدن را دارد. این گنبد در قرن دوم پس از میلاد ساخته شد و بزرگترین گنبد بتنی غیر مسلح جهان است. این معبد نمادین قرن ها فعالیت داشته است و امروزه همچنان به عنوان یک کلیسای کاملاً فعال عمل می کند. مطمئنا  از معماری باستانی  پانتئون که بهتر از هر اثر دیگر در رم امتحان خود را پس داده است شگفت زده خواهید شد. این معبد باورنکردنی یکی از بهترین بناهای باستانی حفظ شده در رم است.

3- توقف برای Gelato درPiazza

پیازا ناوونا، نقطه ملاقات معروفی برای مردم محلی رومی است که شبانه روز با هنرمندان خیابانی و نوازندگان موسیقی زنده است. این مکان مملو از بارها و رستوران‌ها نیز است، بنابراین مکان ایده‌آلی برای یک مخروط ژلاتویی خنک قبل از ادامه گشت و گذار است.

4- در فروم رومی قدم بزنید

فروم رومی زمانی مرکز روم باستان بود. اینجا جایی است که سیاستمداران، فیلسوفان و سایر افراد مهم برای بحث در مورد موضوعاتی که جامعه آنها را تحت تأثیر قرار می داد ملاقات می کردند. این منطقه باستان شناسی شامل برخی از مهم ترین ویرانه های روم باستان از جمله ساختمان های مهم دولتی روم باستان است. امروز این یک موزه در فضای باز با چندین ساختمان بازسازی شده از دوره های مختلف تاریخ از جمله خانه ژولیوس سزار است! همچنین بقایایی از زمانی که امپراتور نرون  بیش از پانصد سال پیش حکومت می کرد وجود دارد. این یک سایت باستان شناسی جذاب و یک جاذبه دیدنی برای علاقه مندان به تاریخ است.

Tipping in Rome

5-  کلیسای سیستین را در سفر انفرادی به رم ببینید

این کلیسا در شهر واتیکان است اما می توانید به راحتی از رم به اینجا برسید. کلیسای سیستین که نمونه‌ای از هنر رنسانس در جهان است، بین سال‌های 1473 و 1483 ساخته شد و افرادی مانند ساندرو بوتیچلی، پیترو پروژینو و میکل آنژبه آنجا آمدندتا در راهروهای آن اثری زیبا از خود بر جای بگذارند. این کشور منطقه کوچک شامل برخی از مشهورترین اماکن مذهبی جهان، از جمله کلیسای سنت پیتر و همچنین کلیسای سیستین است. می توانید بلیط واتیکان را نیز از قبل رزرو کنید.

6- طعم ایتالیا را در بازارها بچشید

رم بازارهای زیادی دارد، به خصوص در تعطیلات آخر هفته. Campo dei fiori به خاطر گل هایش معروف است و همچنین می توانید در این بازار زیبا با مردم محلی ارتباط برقرار کنید. معروف ترین بازار شهر کامپو د فیوری است. ده‌ها غرفه در خیابان‌های مملو از تازه‌ترین میوه‌ها و سبزیجات، بهترین نوشیدنی ها، گوشت‌های پخته‌شده و پنیرهای عجیب و غریب که در هر کجای ایتالیا می‌توانید پیدا کنید، در کنار خیابان‌ها قرار گرفته‌اند.

7- نمای زیبای شهر رم را از فراز از تپه کاپیتولین ببینید

این میدان زیبا در بالای تپه توسط  میکل آنژ طراحی شده است و شامل چندین ساختمان از جمله موزه کاپیتولین است. برخی از بهترین نمونه های کلاسیک شاهکارهای رومی، یونانی و مصری را در خود جای داده است و گنجینه های بسیاری در درون دیوارهای آن پنهان شده است

8-  در باغ های محلی و پارک ها به گردش بپردازید.

پارک‌های زیادی در اطراف رم وجود دارد تا بتوانید به دور از شلوغی شهر به دنبال خلوت خود باشید. یکی از بهترین‌آنها باغ‌  ویلا بورگزه با طراحی فوق‌العاده و باغچه های زیبا وکاملاً هرس‌شده است. این پارک در مرکز رم، علاوه بر داشتن موزه هنرهای زیبا، مناظر عالی از شهر را به شم در سفر انفرادی به رم ارائه می دهد.

9-  فواره تروی را ببینید

فراموش نکنیم که شما در رم هستید، جایی که یکی از معروف ترین و زیباترین فواره های جهان را در خود جای داده است. هیچ سفری به اینجا بدون بازدید از فواره تروی کامل نخواهد بود. فواره تروی که در قلب رم قرار دارد، در قرن هجدهم ساخته شده است و بازدید ازآن برای هر بازدید کننده ای ضروری است. سنت بر این است که اگر یک سکه را در فواره بیندازید، مطمئناً به رم بازمی‌گردید، بنابراین تا زمانی که آنجا هستید، حتماً یک سکه را داخل چشمه بیندازید!

10-  پله های اسپانیایی را در سفر انفرادی به رم فراموش نکنید

پله های اسپانیایی یک مقصد توریستی محبوب در رم هستند، و به دلایل بسیاری – آنها زیبا هستند! پله‌ها به کلیسای Trinità dei Monti در بالا منتهی می‌شوند، و در هر روز می‌توانید افرادی را بیابید که روی آن‌ها نشسته‌اند یا عکس می گیرند. اگر به دنبال منظره ای عالی از شهر هستید، این جایی است که باید حتما در سفر انفرادی به رم بروید.

حرف آخر

رم با تقریباً سه هزار سال تاریخ، فرهنگ و معماری، مقصدی بی نظیر برای بسیاری از مسافران است. این شهر نه تنها مملو از ساختمان‌های تاریخی، باغ‌های سرسبز و مکان‌های غذاخوری است که بهترین غذاهای ایتالیایی را ارائه می‌دهند، بلکه بازدید از آن به عنوان یک مسافر انفرادی نیز بی‌خطر است. مردم محلی دوستانه هستند و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی آسان است. ناگفته نماند، کارهای سرگرم کننده زیادی برای انجام درسفر انفرادی به رم وجود دارد.

نظرات کاربران