رم

تفریحات شبانه رم؛ از دخمه های ترسناک تا محله سان لورنزو!

رم

وقتی خورشید غروب می‌کند، هم گردشگران و هم مردم محلی رم، در برخی از شلوغ‌ترین محله‌ها جمع می‌شوند. این شهر، نه فقط به خاطر پیتزا فروشی‌ها و بازارهای شبانه‌شان، بلکه به خاطر داغ‌ترین کلوب‌ها و کافه‌های باحال و خفن شهرت دارد. فرقی نمی‌کند چه نوع تفریحی دوست دارید؛ رم برای هر توریستی برنامه‌های متنوع زیادی در تاریکی شب دارد. تمام شب غذا بخورید، بگردید، برقصید و مهمانی بگیرید. ما فهرستی از بهترین تفریحات شبانه رم را در نظر گرفتیم تا راهنمایی باشد برای گشت و گذار و تفریح فراموش نشدنی شما در شب‌های رم.

رزرو تور اروپا

البته، راهنمای سفر به رم، اطلاعات باورنکردنی بیشتری درباره این شهر در اختیارتان قرار می‌دهد که بد نیست آن را نیز مطالعه نمایید.

آیا رم در شب امن است؟

اولین چیزی که در مورد تفریحات شبانه رم، اهمیت پیدا می‌کند؛ امنیت آن است. خوشبختانه رم شهری امن است. وقتی خروشید غروب می‌کند؛ چهره شهر به کلی عوض می‌شود. خیابان‌ها شلوغ و مملو از مردمی که به دنبال خوشگذرانی هستند؛ می‌شود. با این حال، ما پیشنهاد می‌کنیم که برای تفریح حتما به محله‌های شلوغ رم بروید.

بهترین تفریحات شبانه رم

کارهای زیادی در شب‌های رم می‌توانید انجام دهید که کاملا به سبک و سیاق و روحیه خودتان بستگی دارد. می‌توانید تفریحاتی رومانتیک و عاشقانه داشته باشید یا یک شب پر انرژی در کلوب‌ها بگذرانید. به هر حال بهترین کارهایی که می‌توان انجام داد:

1)  قدم زدن در کنار رودخانه را امتحان کنید.

رم

یکی از کارهای عاشقانی قدم زدن در کنار تیبر است. این رودخانه اصلی شهر رم، عصرها جادیی‌ترین تصاویر زیبای طبیعت را پیش روی شما می‌گذارد. هر دو طرف رودخانه با رستوران‌ها، بارهای کنار آب، کلوپ‌های شبانه و ژلاتریا در شب شکلی دیگر به خود می‌گیرند. شما می‌توانید شب خوردن را با خوردن شام و قدم زدن در کنار این رودخانه بگذرانید.

Tour europe

2) غروب خورشید را از پونته اومبرتو اول تماشا کنید.

برای تماشای غروب خورشید رم آن هم در یک مکان نمادین و منحصربفرد، به پونته اومبرتو بروید. این پل زیبا که بین سال‌های 1885 و 1895 ساخته شد و به اومبرتو اول (دومین پادشاه ایتالیای متحد) تقدیم شد. فضای تاریخی و معماری آن در کنار غروب خورشید، حتی کسانی که احساساتی نیستند را به وجد می‌آرود. از این نقطه زیبای شهر رم، می‌توانید نمایی کلی از شهر را با پس زمینه رودخانه و رنگ‌های صورتی و نارنجی خروشید را ببینید. شگفت‌انگیر و قطعا یکی از بهترین تفریحات شبانه رم است. 

3) در Trastevere شام بخورید.

رم

محله رنگارنگ Trastevere مکان جالب دیگری برای شروع یک شب در رم است. این محله توسط رودخانه تیبر از مرکز تاریخی شهر جدا شده و هنوز هم شیوه زندگی سنتی در آن موج می‌زند. خیابان‌های سنگ فرش شده، معماری قدیمی ساختمان‌ها و مردمی مهربان از ویژگی‌های خیلی قشنگ این محله است. کاری که در این محله خیلی جذاب می‌توانید انجام دهید؛ غذا خوردن است چه برای شروع و چه برای پایان دادن به شب، بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای محلی را روی میز شما می‌گذارد.

4) مناظر معروف گردشگری رم را بدون شلوغی ببینید!

به عنوان یک هک سفر، بیرون رفتن بعد از تاریکی راهی عالی برای تماشای برخی از بناهای تاریخی و مکان‌های تاریخی پربازدید رم است، بدون اینکه مجبور باشید برای رسیدن به آن‌ها در میان انبوه گردشگران قدم بزنید یا در صف‌های طولانی بمانید. بله، احتمالا، اجازه ورود به خیلی‌ها را نداشته باشید، ولی تماشای برخی از آنها در شب با نورپردازی‌های قشنگی که دارند؛ جز بهترین تفریحات رم در شب است. برخی از جاهای دیدنی رم مانند  کولوسئوم، فروم رومی، پانتئون، واتیکان، پیازا دی اسپاگنا و البته فواره تروی. همه آنها در شب زیبایی متفاوتی به خود می‌گیرند.

5) برای یک تجربه ترسناک وارد دخمه‌های رم شوید.

رم

دخمه‌های رم چیزی فراتر از تاریخ هستند، چراکه  قدمت آنها تقریباً به 2000 سال قبل از قرن اول پس از میلاد می‌رسد. این شبکه از تونل‌های زیرزمینی یکی از قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین تونل‌های دفن در جهان را تشکیل می‌دهد که دیدن آن در شب کمی ترسناک است. اگر به دنبال یکی از تفریحات شبانه رم هستید و می‌خواهید تجربه شبح‌وار داشته باشید وارد این دخمه‌ها شوید. فقط در یک قسمت از آن استخوان‌های 4000 راهب کاپوچین به نمایش گذاشته شده است.

6) به دیدن کلیسای سن پیترو و میدان اصلی واتیکان در رم بروید.

اگر دوست دارید، رم را در شب کشف کنید و تنها هستید؛ تورهای شبانه بهترین گزینه برای شما هستند. اغلب این تورها شما را به دیدن کلیسای سن پیترو (معروف ترین کلیساهای رم) و میدان اصلی واتیکان می‌برند و تجربه دلنشینی از سفر را برایتان به ارمغان می‌آورند.

7) قدم زدن در پیازا دی سانتا ماریا در تراستوره

رم

به خیابان‌های تراستوره بروید تا زندگی اصیل رومی را از نزدیک لمس کنید. در کوچه‌های پرجنب‌وجوش کوچک، بازارهای دنج و کارگاه‌های صنعتگران گم شوید. وقتی خورشید غروب می‌کند، شاهد تبدیل شدن محله تراستوره به منطقه‌ای پر از مردم محلی و گردشگران خواهید بود که همگی به دنبال سرگرمی و غذاهای خوب هستند.

حتماً به Piazza Trilussa بروید تا یک شب عالی را با دوستان و عزیزان خود شروع کنید یا فقط روی پله‌های کلیسا بنشینید و حال و هوای جالب مردمی که در حال پرسه زدن در اطراف هستند را تماشا کنید. احتمالا به کنسرت موسیقی زنده و چند خواننده خیابانی هم به صورت مجانی دعوت شوید. پیشنهاد ما اما ماندن و اقامت در قلب رم است تا از فضای خفن این شهر بهره ببرید. اتاقی در Gran Melia با منظره واتیکان رزرو کنید تا زیباترین صحنه‌ها و تفریحات شبانه رم را به خودتان هدیه دهید. 

8) گشت و گذار در سن یا سان لورنزو پر انرژی

بدون شک سان لورنزو که بزرگ‌ترین دانشگاه اروپا را در خود جای داده است، مقصدی مقرون به صرفه است که نه تنها در میان دانشجویان محلی بلکه در میان گردشگران نسل جوان نیز محبوب است. صبور باشید، گزینه‌های زیادی از تفریحات شبانه رم پیش روی شما است که احتمالا شما را صبح بیدار نگه می‌دارد.

به محض غروب خورشید؛ محله سان لورنزو حس و حال متفاوت به خود می‌گیرد. پیشنهاد ما حتما سر زدن به این منطقه آن هم در شب است؛ پس دربرنامه خود بگنجانید. بریم به سراغ تفریحات، با خوردن یک غذای خیابانی خوشمزه و ارزان شروع کنید. نگران تنوع هم نباشید، غذاهای زیادی وجود دارد. اصلا می‌توانید در حین انجام بازی‌های رومیزی با دوستان خود در The Victorian Monkey که غذاهایی مانند همبرگر، ساندویچ و انواع مختلف را سرو می‌کند؛ دلی از عزا درآورید. بعد از به سراغ موسیقی زنده در کلوب‌ها یا در خیابان بروید. مغازه‌ها و شلوغی این منطقه هیچ وقت فراموش‌تان نخواهد شد. راستی نوشیدنی‌ها را هرگز از دست ندهید.  

چگونه در شب در اطراف رم بگردیم؟

رم

گشت و گذار در رم در شب یکی از اصلی‌ترین چیزهایی است که باید در مورد کاوش در شهر پس از تاریکی هوا بدانید. البته که بهترین گزینه هم اتوبوس است. اتوبوس‌ها مناطقی را به هم متصل می‌کنند که مترو به آن‌ها متصل نیست، و این راه خوبی برای رسیدن به مناطق خاص و جاذبه‌های گردشگری اصلی شهر است.

ایستگاه‌های اتوبوس شبانه با یک جغد آبی مشخص شده‌اند و حرکت‌ها حدودا هر 20 تا 30 دقیقه است.

کلام آخر

تور ایتالیا و گشت و گذار روزانه در اطراف رم به شما امکان می‌دهد جزئیات زیبا و طرح‌های پیچیده بناهای تاریخی و مجسمه‌ها را ببینید، اما غروب آفتاب جادوی غیرمنتظره‌ای را برای این شهر باستانی به ارمغان می‌آورد. مهمانی، قدم زدن، بازی و حتی شام خوردن هم در شب‌های رم لذت بخش‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. شما می‌توانید با رزرو بلیط هواپیما رم از سه کلیک، سفری راحت و بدون دغدغه داشته باشید و پا به دنیایی فراموش نشدنی بگذارید.

نظرات کاربران