The catacombs of Rome
21 اسفند 1401
رم

رمزگشایی از ناشناخته‌های باستانی در دخمه‌های رمی

فهرست مطالب

  • چرا باید از دخمه‌های رمی بازدید کرد؟
  • چرا تور با راهنما دخمه‌های رمی را انتخاب کنید؟
  • حقایق جالب درباره دخمه های رمی
  • نکات داخلی دخمه‌های رمی
  • بررسی دخمه های رم
  • کلام آخر

رم یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. شهری که به باور بسیاری، زادگاه تاریخ و آفریننده افسانه‌ها است. در زیر این شهر تاریخی، شبکه‌ای گسترده از تونل‌ها وجود دارد که مردگان بسیاری روایت‌های ناشناخته‌ای از گذشته در گوش آیندگان زمزمه می‌کنند.
این تونل‌ها با اسکلت‌ها و کوچه‌های باریک تاریک، دخمه‌هایی هستند که مسیحیان اولیه مردگان خود را در آنجا دفن می‌کردند. امروزه، از طریق تور دخمه‌های رمی، می‌توانیم سفری به اعماق گذشته داشته باشیم؛ دوره‌ای بین قرن‌های دوم تا چهارم که رم در حال گذار از آیین بت‌پرستی به دین مسیحیت بود.

رزرو تور اروپا

دخمه‌های رمی درخشش معماری رم را به نمایش می‌گذارند. آنها صخره‌های آتشفشانی تراشیده شده‌اند و کیلومترها امتداد یافته‌اند و چندین فوت در عمق زمین قرار دارند. دخمه‌ها بخشی غیرقابل جایگزین از تاریخ رم هستند که هنر مسیحیت اولیه را در قالب نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌سازی نمایان می‌کنند. هر مسافری که به دنبال درک اساس رم و مسیحیت است باید از این تونل‌های قدیمی تاریک بازدید کند!

چرا باید از دخمه‌های رمی بازدید کرد؟

The catacombs of Rome

دخمه‌های رمی دوره مهمی از تاریخ مسیحیت را برای همگان روشن می‌کند. در قرون اولیه، زمانی که مسیحیت دین اصلی در رم نبود، دفن مردگان در این شهر باستانی مجاز نبود. برای دور زدن این موضوع، مردم شروع به ساختن تونل‌ها و دخمه‌هایی در زیر زمین در حومه شهر کردند تا مردگان خود را دفن کنند. به همین دلیل است که دخمه‌ها با هنر اولیه مسیحیت تزیین شده‌اند و از نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌ها برای به تصویر کشیدن فرهنگ، اعتقادات و آداب و رسوم خود استفاده می‌کنند. هنگامی که مسیحیت به یک دین اصلی تبدیل شد، تدفین‌های زیرزمینی متوقف شد و دخمه‌ها به مرور زمان به خاطره‌ها پیوستند.

بیش از 40 دخمه در رم وجود دارد که در امتداد خیابان‌های آپیا، نومنتانا، لابیکان، اُستینسه و تیبورتینا شهر رم ساخته شده‌اند. امروزه تعداد کمی از آنها برای عموم باز هستند و ارزش بازدید را دارند و بهترین تجربه آنها از طریق تورهای راهنما است.

دخمه‌های پریسیلا

اغلب به عنوان «ملکه دخمه‌ها» شناخته می‌شود، به دلیل محل دفن دو پاپ و بسیاری از شهدا دارای برخی از بهترین آثار هنری در تمام دخمه‌های رمی است. این دخمه شامل قدیمی‌ترین نقاشی‌های شناخته شده ماریان است و همچنین دارای صحنه‌های واضح کتاب مقدس از دوران بسیار قدیم تا به اکنون است.

Tour europe

دخمه‌های دومیتیلا

دخمه‌های دومیتیلا‌ از جمله بهترین و گسترده‌ترین دخمه‌ها هستند که دارای شبکه‌ای با بیش از 17 کیلومتر امتداد است. دخمه‌های دومیتیلا تنها دخمه‌هایی هستند که باسیلیکای زیرزمینی و استخوان‌های مدفون شده‌اند. بیش از 150000 جسد محل استراحت خود را در این دخمه و در میان دیوارهای باشکوه نقاشی پیدا کرده‌اند.

دخمه‌های ویگنا راندانینی

رم تنها شش دخمه یهودی شناخته شده دارد که تنها دو دخمه برای بازدید عموم باز هستند که ویگنا راندانینی یکی از آنهاست. قدمت ویگنا راندانینی به قرن دوم و سوم میلادی باز می‌گردد. آنها با تصاویر خود از ایمان یهودی، بینشی از هنر یهودی را ارائه می‌دهند.

چرا تور با راهنما دخمه‌های رمی را انتخاب کنید؟

دخمه‌های رمی طراحی معماری خلاقانه و مبتکرانه‌ای دارند و در میان صخره‌های آتشفشانی نرم حک شده‌اند تا دخمه‌ها و مقبره‌های مردم عادی و مقدسین ساخته شوند. آنها در سراسر شهر پراکنده شده‌اند و در عمق تقریباً 60 فوتی زیر زمین مانند دخمه‌های سن کلمنته و تقریباً 17 کیلومتر مانند دخمه‌های سن کاستیلو میزبان بازدیدکنندگان هستند. با تمام این تفاسیر گم شدن در میان کوچه‌های باریک دخمه‌ها بسیار محتمل به نظر می‌رسد، به همین دلیل است که همراهی با یک تور به همراه راهنما، بهترین پیشنهاد برای کسب بیشترین اطلاعات توأمان با لذت بردن از آن است.

در طول تور خود، یک راهنمای محلی با دانش گسترده از هنر و تاریخ دریافت خواهید کرد. راهنماها، بی‌شک دخمه‌ها را مانند کف دست خود می‌شناسند و دقیقاً می‌دانند که نقاط جالب و هیجان‌انگیز دخمه‌ها کجاست.
آنها در هر توقفی در مسیر، برگی از تاریخ را برای شما روایت می‌کنند. دخمه‌ها سرشار از بقایای محل دفن، از جمله اسکلت‌ها و مومیایی‌ها هستند. شما همچنین می‌توانید برخی از نقاشی‌های دیواری باورنکردنی را ببینید که به خوبی حفظ شده‌اند. شما به کسی نیاز دارید که به شما در درک اهمیت این موارد کمک کند، بنابراین بهترین راه این است که در تور دخمه‌های رمی با راهنما بروید.

حقایق جالب درباره دخمه های رمی

کازا باتلو بارسلونا

Casa Batllo Barcelona

کلمه کاتاکومب از کلمه یونانی coemeterium به معنای خوابگاه گرفته شده است. این به اعتقاد مسیحیان اشاره دارد که اعتقاد داشتند دفن موقت است تا و روح دوباره زنده می‌شود.

اخیراً بازسازی نقاشی‌های دیواری دخمه‌های دومیتیلا‌ انجام شد. لایه‌هایی از خاک، رسوبات دوده، روغن و کلسیم لامپ با استفاده از تکنیک‌های لیزری برای آشکار کردن نقاشی‌های دیواری زیبا و واضح از جمله «اتاق نانوایان» برای به نمایش گذاشته شدن برای گردشگران، حفاری شد.

دخمه‌های رمی جایی است که آیین بت‌پرستی با مسیحیت ملاقات می‌کند و این را می‌توان در آثار هنری و تاریخی در سراسر دخمه‌ها مشاهده کرد. برخی از نقاشی‌های دیواری شامل نمادهای بت‌پرست مانند کبوتر است و پس از آن ماهی همراه با نشانه‌های اولیه مسیحیت پدید آمد. سپس نقاشی‌های دیواری دقیق شام آخر، موسی و دیگر تصاویر کتاب مقدس به منصه ظهور رسید.

دخمه‌ای رمی از شهدای مسیحی که در آنجا دفن شده‌اند مانند مارسلینوس و پیتر، مقدسینی مانند سنت ولنتاین (سان والنتینو)، سنت سباستین (سن سباستینو)، یا به نام صاحبان زمین زیر دخمه‌ها مانند سانتا پریسیلا نامگذاری شده‌اند.

دخمه‌های رمی مکان‌های توریستی نیستند، بلکه مکان‌های مذهبی هستند و بنابراین توسط پاپ در واتیکان نگهداری می‌شوند. کمیسیون پاپ باستان‌شناسی مقدس مسئولیت نگهداری و رسیدگی به دخمه‌ها را بر عهده دارد و دستورات و قوانین را برای نگهداری از آنها به راهبه‌ها و کشیشان محول می‌کند.

نکات داخلی دخمه‌های رمی

دخمه‌های رمی در زیر کلیساها ساخته شده‌اند. این دخمه‌ها محل دفن مسیحیان هستند و آنها را به مکان‌های مقدس تبدیل می‌کنند‌. مطمئن شوید که لباس مناسب پوشیده‌اید و شانه‌ها و زانوهای خود را بپوشانید.

دخمه‌ها، کوچه‌های باریکی هستند و در اعماق زمین امتداد می‌یابند و در فواصل طولانی، در حالی که به اندازه کافی روشن هستند، ممکن است به حالت کلاستروفوبیک تبدیل شوند. اگر در چنین مکان‌هایی مستعد اضطراب هستید، به طور کلی از ورود به آن اجتناب کنید.

برای تور یک بطری آب و تنقلات همراه داشته باشید. در نزدیکی دخمه‌ها مکان‌های زیادی برای غذا خوردن وجود ندارد.

کفش‌های پیاده‌روی راحت بپوشید، تونل‌ها با دست تراشیده شده‌اند و سطح صافی ندارند.

بررسی دخمه های رم

The catacombs of Rome

در انتها نگاهی به دو نظر شخصی منتشر شده پیران تجربه سفر به دخمه‌های مرموز شهر رم را در سایت «تریپ ادوایزر» که از پرمخاطب‌ترین سایت‌ها در زمینه معرفی مناطق و مکان‌های جذاب برای سفر و گردشگری می‌باشد، می‌اندازیم:

دیدن و دانستن تاریخ رم زیرزمینی، بسیار جالب است. ورودی از طریق بازیلیکا تجربه شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد. دخمه‌ها، راهروها و اتاق‌های زیرزمینی که می‌بینید در دوران باستان به عنوان گورستان و مراسم مذهبی مسیحیان و یهودیان در نزدیکی خیابان آپیا شهر رم عمل می‌کردند. بیشتر استخوان‌ها به سطوح پایین‌تر برداشته شده‌اند، اما بسیاری از نقاشی‌های دیواری هنوز باقی مانده است.

  • –         (Asiyah Noemi K ) آسیا نائومی کی / جولای 2022

دوستان پیشنهاد کردند چند دقیقه خارج از شهر سوار اتوبوس شوید تا ازدحام جمعیت خالی شود. خیلی خوشحالم که به دخمه‌های شهر رم سر زدیم. این سفر به شما این امکان را می‌دهد درک بهتری از اوضاع و حال و هوای آن دوران از شهر رم داشته باشید. ما چیزهای زیادی در مورد این دوره از تاریخ یاد گرفتیم و از تور لذت بردیم. راهنما چیزهای جالب زیادی در مورد دخمه‌ها، کلیسا مواردی دیگر را با ما به اشتراک گذاشت. سواری آسان با اتوبوس شهری و کمی پیاده‌روی تا رسیدن به مقصد نیاز بود. احتیاجی به رزرو یک سفر نیست، و این یک بازدید ارزان اما ارزشمند است.

– (David K) دیوید کی / ژوئن 2022

کلام آخر

اکر از دوست‌داران تاریخ هستید و از رمزگشایی‌های تاریخی به وجد می‌آیید، نباید تجربه سفر به دخمه‌های مرموز و پر از رمز و راز شهر باستانی رم را از دست بدهید؛ دخمه‌هایی که آجر به آجر آن روایتگر داستانی است به بلندای تاریخ بشریت.

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک خوبه!

نظرات کاربران