جاهای دیدنی رم در شب

جاهای دیدنی رم در شب؛ از کولوسئوم تا سالن اپرا



شهر رم در کنار رودخانه تیبر و در نزدیکی رودخانه مدیترانه واقع شده است. تاریخ نامگذاری این شهر به 22 آوریل 753 قبل از میلاد مسیح بر‌می‌گردد. شهر رم، همچنین با مساحتی بال‌ بر 136/287 کیلومتر مربع وسیع‌ترین شهر ایتالیا به حساب می‌آید. جمعیت این شهر با مناطق حومه‌ اطرافش حدود 4 میلیارد نفر تخمین زده شده است. شهر رم با این وسعت و پیشینه‌ تاریخی که 12 قرن را به خود دیده است؛ بدون شک  برای آن دسته از گردشگرانی که دلشان قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی و بازدید از جاهای دیدنی رم در شب را می‌خواهد،یک گزینه عالی  به شمار می‌رود. اگر شما هم از آن دسته گردشگرانی هستید که دوست دارید مکان ‌های دیدنی رم در شب را بشناسید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک!

Colosseum

جاهای دیدنی رم در شب

یکی از جاهای دیدنی رم که در شب زیبایی دوچندانی دارد، Colosseum است.
این بنای تاریخی با کنار هم قرار دادن تراورتن که نوعی سنگ آهکی و رسوبی بوده، ساخته شده است.  Colosseum در یک دره‌ در میان تپه‌های رومی  Esquilino، palatink و Celio  قرار دارد. این بنای تاریخی چهارطبقه با ارتفاع 45.5 متر، یک فضای بیضی‌شکل که حدود 19 هزار نفر را شامل می‌شود، در بر می‌گیرد. کولوسئوم دو دروازه اصلی داشته؛ دروازه غربی  porta Turimphalis برای ورود گلادیاتورها و جانوران و دروازه شرقی Porta Lipitnensis  برای انتقال اجساد بی‌جان به بیرون بوده است. وقتی که در دالان‌های تودرتوی این جاذبه دیدنی رم در شب به گشت‌و‌گذار می‌پردازید،  در  پایین‌ترین سطح این مجموعه متوجه تعدادی
راهرو و اتاق‌ می‌شوید که برای نگهداری گلادیاتورها و جانواران استفاده می‌شد. البته در طول قرن‌های متمادی بنای اصلی این ساختمان به‌خاطر گذشت زمان، بلایا و جنگ‌ها  تخریب شده، اما همان مقداری که از این بنا مانده نشان‌دهنده‌ عظمت و ارزش تاریخی‌اش است. لازم است بدانید، امکان بازدید از این مکان دیدنی رم در شب، فقط از اوایل آوریل تا اواخر اکتبر فراهم است.

Troy Fountain


یکی دیگر از جاهای دیدنی ایتالیا Troy Fountain یا آبنمای تروی است. این جاذبه‌ گردشگی یک آبنماست که با ارتفاع 26 متر و عرض 30 متر، یکی از معروف‌ترین آب‌نماهای جهان به شمار می‌آید. قدمت تاریخی این فواره به قرن هجدهم می‌رسد.  نام دیگر این فواره، «فواره آرزوها»ست؛ دلیل نامگذاری‌اش به افسانه‌ای که قرن‌ها زبان‌به‌زبان چرخیده برمی‌گردد. این افسانه می‌گوید: «اگر برای اولین بار این فواره را ببینی، با پرتاپ کردن یک سکه درون آب آن دوباره به رم باز خواهی‌گشت». با فرا رسیدن شب، آب‌نماهای فواره به‌همراه چراغ‌های نورافشانش شروع به خودنمایی می‌کند و جلوه‌ زیبا و منحصربه‌فردی به مجسمه‌های ریز و درشتی که سال‌هاست در این آب‌نما هستند می‌بخشد. به خاطر داشته باشید بهترین زمان برای دیدن جاذبه دیدنی رمی شب است؛ زیرا از ازدحام و شلوغی روز دیگر خبری نیست.


Vatican Church

Vatican Church

یکی دیگر از جاذبه ‌های دیدنی رم در شب Vatican Church است. این کلیسای جذاب که وسعتی  بالغ‌بر 44 کیلومتر مربع داشته، در 11 فوریه سال 1929 تاسیس شد. واتیکان محل اقامت پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان، و همچنین مرکز کلیسای کاتولیک نیز به حساب می‌‌آید. برای اینکه بتوانید بدون ایستادن در صف‌های طولانی بلیط به گشت‌وگذار در این کلیسا بپردازید، می‌توانید تورهای ویژه شبانه VIP را رزرو کنید. ابتدا شما از میان حیاط پرنور که مناظر زیبایی از گنبد سنت ‌پیتر را در خود دارد، می‌گذرید؛ بعد از محوطه‌های باز درخشان، حیاط هشت‌ضلعی با مجسمه‌های بی‌نظیر عبور می‌کنید و قدم‌به‌قدم موزه‌ها، گالری‌ها و کتابخانه‌ آن را خواهید دید.

ساعت بازدید شبانه: از جمعه شب تا شنبه شب، بین ماه‌های مه و اکتبر


تورهای مختلف شبانه روم‌گردی


وقتی در میان هیاهوی روز و در میان سیل عظیم جمعیت که هرکسی به‌دنبال کار و یا مسئولیت خودش بوده، می‌خواهید در یک شهر غریب به گشت‌وگذار بپردازید، خواهی‌نخواهی از ازدحام جمعیت کلافه خواهید شد. اما اگر بعد از جنب‌وجوش روزانه درست به‌هنگام غروب آفتاب گردش خود را شروع کرده و از جاهای دیدنی رم در شب بازدید کنید، بدون اغراق با آرامش و ازدحام کمتری روبه‌رو خواهید شد. به ‌همین‌ منظور با ما همراه شوید تا شما را با چندتا از تورهای گردشگری که به بازدید از مکان ‌های دیدنی رم در شب می‌پردازند، آشنا کنیم.


Night tour of Rome with Segway PT

جاهای دیدنی رم در شب

یکی از تورهایی که به‌واسطه آن از جاهای دیدنی رم در شب لذت می‌برید، Night tour of Rome with Segway PT نام دارد. شما در این تور، سوار بر Segway PTکه چیزی شبیه به دوچرخه هستند می‌شوید و با سرعت یک‌نواخت و با همراهی تورلیدر از خیابان‌ها و میدان‌های شهر می‌گذرید. شما در این سفر مهیج و فراموش‌نشدنی از طاق‌ کنستانتین، میدان پوپولو، کلیسای جامع سنت پیتر، فواره تروی و بسیاری از جا‌های دیدنی رم در شب دیدن می‌کنید.


Dark Rome, Crypts and  Catacombs
یکی دیگر از تورهایی که برای بازدید از مکان‌ های دیدنی رم مناسب است، Dark Rome, Crypts and Catacombs  نام دارد. شما در این تور، میان گورستان‌ها و دخمه‌های زیرزمینی شهر رم که وسعت 300 تا 400 متر مربع داشته و شامل اتاق‌های تودرتو، راهروهای متقاطع، گذرگاه‌ها، کلیساها و گورها می‌شود، می‌گردید. قدمت این گورستان‌ به سال‌های 290 تا 310 میلادی می‌رسد. علت پیدایش این دخمه‌ها هم به‌خاطر این بوده‌که مومنان مسیحی در یک دوره تاریخی مورد شکنجه و آزارواذیت فراوانی قرار می‌گرفتند؛ در نتیجه برای پنهان شدن، دفن‌ مرده‌ها و حتی پنهان کردن کتاب‌ها و اسرارشان تصمیم به ساخت این دخمه‌ها گرفتند. این گورستان‌ باستانی از سنگ‌های رسوبی و سنگ‌های تراشیده‌شده به‌شکل مجسمه از حواریون، قدیسه‌ها و به‌طور کلی برگرفته از آموزه‌های مذهبی و دینی ساخته شده‌‌ است. باستان‌شناسان تخمین زده‌اند که درون این دنیایی زیرزمینی حدود 4 میلیون جسد دفن شده؛ این آمار وقتی قوت گرفت که به‌هنگام بازسازی یکی از این دخمه‌ها، قسمتی از دیوار فرو ریخت و حدود 2 هزار اسکلت فقط در همان نقطه کشف شد. دوست دارید از این جاذبه رمی در شب دیدن کنید یا می‌ترسید؟ 


Rome night tour with food

Rome night tour with food

یکی دیگر از تورهایی که می‌توانید هم مکان‌ های دیدنی رم در شب را ببینید و هم از غذاهای اصیل رم میل کنید، Rome night tour with food  است.  همان‌طور که نورپردازی شبانه‌ در میدان و خیابان‌های شهر رم شما را مجذوب خود کرده است، با این تور شبانه 4 ساعت تمام به دیدن جاهای دیدنی مانند Piazza Navona، Campo De’ Fiori Piazza Farnese ، تئاتر  Pompey، محله یهودی‌نشین رم، مجلس ملی، مجلس سنا، تئاتر مارسلوس، معبد آپلو و کنیسه یهودی‌ها می‌روید. بعد از چند ساعت پیاده‌روی و گشت‌وگذار در جاذبه ‌های دیدنی رم در شب، نوبتی هم باشد نوبت خوردن غذا‌ها و نوشیدنی‌های اصیل ایتالیایی است. شما به اغذیه‌فروشی Trattorias  رفته و در محیطی خودمانی و کاملا خانوادگی، غذاهایی با قیمت نسبتا ارزانی را میل می‌کنید. این غذاهای عبارت است از: خوراک گوشت، پاستا، اسپاگتی سنتی با کوفته، آلفردو، لازانیا و ماهی‌کبابی.


تور موسیقی اپرا


شهر رم به خودی‌خود یک شهر رویایی به ‌شمار می‌آید، اما رفتن به سالن اپرا آن ‌هم در شب که تمام شهر در آرامش به سر برده و در خواب است، بسیار دلپذیر خواهد بود. شما می‌توانید به یکی از سالن‌های اپرای شهر بروید و علاوه‌بر تماشای یک نمایش تئاتر، از یکی از آوازهایی که از قرن 17 به‌روش کاملا سنتی در سراسر ایتالیا تاکنون اجرا  می‌شود، یعنی  Another canto، لذت ببرید. 

ساعت بازدید شبانه: از 19:45 تا 22:30

 پاساژگردی شبانه در رم

جاهای دیدنی رم در شب

یکی دیگر از جاهای دیدنی رم که در شب می‌توانید به آنجا بروید، مراکز خرید، فروشگاه‌ها و پاساژها هستند. آیا می‌دانستید که رم چهارمین مرکز مد و فشن در جهان است؟ به‌همین منظور بسیاری از پاساژها و مراکز خرید که نمایندگی معتبری دارند در این شهر قرار دارد. برخی از معروف‌ترین این مراکز خرید عبارت است از: Via Dei Coronari، Via Margutta، Via Cola Di Rienzo، Porta Portese، Campo De Fiori و Frattina. جالب است بدانید بعضی از این مراکز خرید تا ساعت 2 نیمه‌شب باز هستند.


کلام آخر


رم، پایتخت کشور ایتالیا، یکی از مقاصد گردشگری مسافران است. این شهر که مهد تمدن غرب شناخته شده و زادگاه انسان‌های بزرگی مانند میکل‌آنژ و داوینچی بوده، برای پرسه زدن در دل تاریخ، آن هم بعد از تاریکی هوا بیش‌ازاندازه جذاب و خاطره‌انگیز است. به‌همین علت ما در این مقاله برخی از جاهای دیدنی رم در شب را به شما معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم از این جاذبه‌ها دیدن کرده و در تورهای شبانه شرکت کنید. بعد از سفر به رم و بازدید از مکان ‌های دیدنی رم در شب، تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران