Public transport in Rome
1 آبان 1402
رم

راهنمای کامل حمل و نقل عمومی در رم 2023

اگر به فکر این هستید که به روم سفر کنید؛ حتماً این سوال را از خود می‌پرسید که بهترین روش برای گشت و گذار در شهر چیست؟ جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد به این خاطر که بسیار سریع و گسترده است. اما اگر آشنایی زیادی با وسایل حمل و نقل عمومی در رم ندارید، ما در این مقاله تصمیم داریم تا به طور کامل درباره این موضوع صحبت کنیم.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک!

نحوه استفاده از حمل و نقل عمومی در رم

حمل و نقل عمومی در رم

رم شهری گسترده است و جاذبه‌های آن در سراسر شهر پراکنده‌اند. بنابراین حتی اگر قصد پیاده‌روی برای رسیدن به بیشتر مناظر را دارید، پیاده‌روی در همه جا بسیار جاه‌طلبانه خواهد بود. بنابراین عاقلانه است که با سیستم حمل و نقل عمومی رم نیز آشنا شوید. اگر چه ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسد، اما استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی رم واقعا آسان است. درست است که حمل و نقل عمومی رم اغلب شلوغ و پر هرج و مرج است، اما با این حال ویژگی‌های خوبی مانند ارزان بودن و قابل اعتماد بودن دارد.

سیستم حمل و نقل عمومی در رم شامل ترکیبی بسیار کارآمد از اتوبوس، تراموا، مترو و شبکه قطار حومه‌ای است. حمل و نقل عمومی رم توسط ATAC ( Azienda Tramvie e Autobus del Comune di Roma ) اداره می‌شود. سیستم ATAC شامل مترو (زیر زمین)، اتوبوس، قطارهای راه آهن شهری و تراموا است. دارندگان بلیط می‌توانند به راحتی در تمام اشکال حمل‌ونقل عمومی سفر کنند.

برنامه ریزی سفر با وسایل حمل و نقل

با استفاده از وب‌سایت ATAC یا برنامه حمل‌ونقل عمومی رم (برنامه Viaggia con ATAC)، می‌توانید سفر خود را برنامه‌ ریزی کنید و اطلاعات قابل اعتمادی را در مورد ورود زنده اتوبوس‌ها، ترامواها و مترو دریافت کنید. ترافیک به خصوص در ساعات 07:30 الی 9:00 و 18:00 الی 19:30 که حمل و نقل عمومی مملو از مسافر است، سنگین است. در صورت امکان، سعی کنید در این ساعات از سفر خودداری کنید.

رفت و آمد در رم با مترو

Subway

متروی رم (متروپولیتانا) دارای سه خط A (نارنجی)، B (آبی) و C (سبز) است. مترو با 60 کیلومتر (37 مایل) مسیر با 73 ایستگاه، سریع‌ترین وسیله حمل‌ونقل در رم است. ایستگاه‌ها به وضوح با آرم مترو، یک M سفید روی پس زمینه قرمز مشخص می‌شوند:

  • دو خط اصلی یعنی خطوط A و B به شکل X عبور می‌کنند و فقط در ایستگاه ترمینی، ایستگاه اصلی قطار در رم به هم می‌رسند. خط A شامل توقف‌هایی در نزدیکی واتیکان، پیازا دل پوپولو، و پله‌های اسپانیایی است. خط B شامل توقف‌هایی در نزدیکی هرم سستیوس، فروم رومی و کولوسئوم است.
  • خط C متروی رم تا حدی ساخته شده و دارای قطارهای بدون راننده است. پیشرفت در این خط کند بوده است زیرا هر بار که کارگران شروع به حفاری می‌کنند، ناگزیر به خرابه‌های باستانی برخورد می‌کنند.

ساعات عملکرد

متروی رم همه روزه از ساعت 05:30 تا 23:30 کار می کند. در روزهای جمعه و شنبه، مترو تا ساعت 1:30 صبح کار می‌کند.

رفت و آمد در رم با اتوبوس

حمل و نقل عمومی در رم

رم دارای یک شبکه اتوبوس جامع است که به شما امکان می‌دهد تقریباً به هر کجای رم بروید. بازدیدکنندگان به احتمال زیاد برای رسیدن به نقاط خاصی از شهر که مترو به آنها دسترسی ندارد، باید از اتوبوس استفاده کنند. پایانه اصلی اتوبوس در رم در Piazza dei Cinquecento خارج از ایستگاه Termini است. دیگر مراکز اصلی در Piazza del Risorgimento، Largo di Torre Argentina و Piazza Venezia هستند. با حدود 350 خطی که در رم خدمت می‌کنند، می‌تواند برای تازه واردان بسیار دلهره آور باشد. با این حال، ایستگاه‌های اتوبوس جزئیات مسیرهایی را که تمام اتوبوس‌هایی که از آن ایستگاه استفاده می‌کنند، فهرست می‌کنند. بسیاری از ایستگاه‌های اتوبوس اکنون دارای صفحه نمایش‌هایی هستند که شماره اتوبوس و زمان رسیدن اتوبوس بعدی را نشان می‌دهد.

هنگام سوار شدن به شبکه حمل و نقل عمومی رم، همیشه مراقب تمام وسایل خود باشید و کیف پول و موبایل خود را از دزدان حرفه‌ای دور نگه دارید. هرگز کیف‌های خود را حتی برای یک ثانیه بدون مراقبت رها نکنید و در حین تماس تلفنی، مراقب باشید که توجه شما از کیف‌هایی که کنار خود یا روی زمین گذاشته‌اید، دور نشود. سرویس اتوبوس رم در کل بسیار خوب، ارزان، کارآمد است. اما اگر اتوبوس‌ها با تأخیر مواجه شدند یا در ترافیک گرفتار شدید، بی تاب نباشید. به علاوه، سوار شدن بر اتوبوس در رم می‌تواند یک ماجراجویی باشد و اگر اتوبوس خیلی شلوغ نباشد، فرصتی برای دیدن بخش‌هایی از شهر را به شما می‌دهد.

مسیرهای مفید اتوبوس

برخی از مسیرهای مفید اتوبوس برای گردشگران در رم عبارتند از 40 (سنت پیتر و واتیکان)، 60 و 75 (کولوسئوم)، 62 (پله های اسپانیایی)، 64 (سنت پیتر و واتیکان)، 81 (سیرکوس ماکسیموس)، و 87 ( پیازا ناوونا، کولوسئوم و کلیسای سن جیووانی در لاترانو).

ساعات عملکرد

بیشتر مسیرهای اتوبوس در رم از صبح زود (بین ساعت 05:00 تا 06:30) تا نیمه شب حرکت می‌کنند، یعنی آخرین اتوبوس از انتهای خط در نیمه شب حرکت می‌کند. همچنین چند اتوبوس شبانه (با علامت N قبل از شماره اتوبوس) از نیمه شب تا ساعت 05:00 وجود دارد. مسیرهای اتوبوس شبانه با مسیرهای اتوبوس معمولی یکسان نیستند، اگر چه به شلوغ ترین نقاط شهر خدمات رسانی می‌کنند.

رفت و آمد در رم با تراموا

tram

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی در رم ، خط تراموا است. خط تراموا معمولا تمیزتر از اتوبوس‌ها هستند. با این حال، شبکه تراموا کوچک است و به مرکز شهر خدمات نمی‌دهد که آن را برای بازدید کنندگان غیرجذاب می‌کند. تنها خط تراموا مورد علاقه توریست‌ها در رم احتمالاً شماره 8 است که نزدیکترین خط به مرکز تاریخی است. این خط از Piazza Venezia تا Casaletto و از محله‌های Trastevere و Monteverde می‌گذرد.

ساعات عملکرد

مانند اتوبوس‌ها، تمام ترامواهای رم هر روز از ساعت 05:30 تا نیمه ‌شب کار می‌کنند.

رفت و آمد در رم با راه آهن شهری

حمل و نقل عمومی در رم

حمل و نقل عمومی در رم همچنین شامل یک شبکه راه‌آهن سبک حومه‌ای (Ferrovie Urbane) می‌شود که اگر به مناطقی از شهر می‌روید که دسترسی به آن‌ها از طریق اتوبوس یا تاکسی غیرممکن است، ممکن است مفید باشد. شبکه راه آهن شهری در رم از سه خط تشکیل شده است که همگی توسط ATAC مدیریت می‌شوند. از نقطه نظر توریستی، Rome-Lido بسیار مفید است زیرا در Ostia Antica توقف می‌کند. به خاطر داشته باشید که این خطوط را نباید با شبکه قطارهای منطقه‌ای گسترده‌تر که توسط Trenitalia، شرکت راه آهن دولتی ایتالیا مدیریت می‌شود، اشتباه گرفت. شما می‌توانید با استفاده از بلیط‌ها و گذرگاه‌های معمولی ATAC مانند تراموا، اتوبوس و مترو با راه آهن شهری سفر کنید.

ساعات عملکرد

راه آهن شهری رم همه روزه از ساعت 05:30 تا 22:30 حرکت می‌کند. قطارها هر 10 تا 20 دقیقه بسته به زمان روز حرکت می‌کنند.

بلیط و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی رم

Rome bus ticket

در رم، مترو، تراموا، اتوبوس و راه آهن شهری توسط ATAC اداره می‌شود. این بدان معنی است که می‌توان از یک بلیط برای اشکال مختلف حمل و نقل عمومی استفاده کرد. بلیط را می‌توان در خدمات اتوبوس Cotral (در داخل رم) و قطارهای منطقه‌ای Trenitalia (کلاس دوم) نیز استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که بلیط‌های ATAC رم برای وسایل حمل و نقل عمومی رم زیر معتبر نیستند:

  • قطار سریع السیر لئوناردو بین ترمینی رم و فرودگاه فیومیچینو
  • قطارهایی که بین رم و شهر بندری Civitavecchia حرکت می‌کنند
  • اتوبوس‌های هاپ آن / هاپ آف
  • هر اتوبوس یا قطاری که به یکی از فرودگاه‌های رم می‌رود

گزینه‌های مختلف بلیط حمل و نقل عمومی در رم و هزینه‌های آنها عبارتند از:

  • BIT (بلیت زمانی یکپارچه) – 1.50 یورو: یک بلیط تکی که 100 دقیقه اعتبار دارد. در آن زمان می‌توان از آن در همه اشکال حمل و نقل استفاده کرد، اما فقط یک بار در مترو
  • ROMA24 – ۷ یورو: برای استفاده نامحدود به مدت 24 ساعت در همه اشکال حمل و نقل از لحظه تأیید اعتبار معتبر است.
  • ROMA48  12.50 – یورو: برای استفاده نامحدود به مدت 48 ساعت در همه اشکال حمل و نقل از لحظه تأیید اعتبار معتبر است.
  •  – ROMA72  ۱۸ یورو: برای استفاده نامحدود به مدت 72 ساعت در همه اشکال حمل و نقل از لحظه تأیید اعتبار معتبر است.
  • CIS (بلیط هفتگی یکپارچه) – 24.00 یورو: از لحظه تأیید اعتبار به مدت هفت روز (در همه روش‌های حمل و نقل)
  • پاس روما (گذرنامه توریستی): اگر در رم هستید و قصد دارید کمی از مناظر دیدن کنید، باید پاس روما را در نظر بگیرید . گذرگاه روما امکان سفر نامحدود در شبکه حمل و نقل عمومی رم را فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد از خط عبور و نرخ‌های تخفیف بسیاری از مناظر دیدنی رم را ببینید.
  • کودکان 10 سال و کمتر می‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی رم به صورت رایگان استفاده کنند، مشروط بر اینکه یک بزرگسال همراه آنها باشد.
  • بازرسان بلیط به طور معمول در وسایل نقلیه عمومی برای افرادی که بدون بلیط سوار می‌شوند، چک می‌کنند. فرار از کرایه در حمل و نقل عمومی در رم جریمه سنگینی (حداقل 54.90 یورو) دارد.

چگونه بلیط‌های حمل و نقل عمومی در رم را تأیید کنیم؟

به یاد داشته باشید که بلیط حمل و نقل عمومی در رم خود را در اولین استفاده از آن تأیید کنید. در صورت عدم انجام این کار، جریمه سنگینی (حداقل 54.90 یورو) در معرض خطر قرار خواهید گرفت. تظاهر به ندانستن برای تایید نکردن بلیط شما کارساز نخواهد بود، بنابراین از آن اجتناب کنید. در اتوبوس‌ها و ترامواها، مسافران باید بلیت‌های خود را با قرار دادن آنها در جعبه زرد با بازخوان دیجیتالی اعتبارسنجی کنند (نوار مغناطیسی به سمت پایین، ابتدا سمت فلش؛ مطمئن شوید که بلیط خود را پس از بیرون ریختن بیرون بیاورید). این کار را در حین سوار شدن انجام دهید، در غیر این صورت، تقلب محسوب می‌شود. قبل از سوار شدن به قطار شهری، ماشین‌های اعتبارسنجی سبز را در نزدیکی ورودی‌های سکو پیدا خواهید کرد.

جایگزین‌های حمل و نقل عمومی رم

اگر چه رفت و آمد در اطراف رم و اکثر جاذبه‌های دیدنی شهر با وسایل حمل‌ونقل عمومی راحت است، اما باید چند جایگزین را نیز در نظر بگیرید:

پیاده روی در اطراف رم

Walking around Rome

مانند بسیاری از شهرهای ایتالیا، بهترین راه برای رفت و آمد در رم پیاده روی است. زیرا شما چیزهای بیشتری خواهید دید و مطمئناً از شهر لذت بیشتری خواهید برد. رم برای ترافیک موتوری ساخته نشده است و این را در ازدحام، آلودگی و خلق و خوی ترسناک رانندگانش نشان می دهد. اگر قصد دارید با پای پیاده رم را کاوش کنید، اکیداً توصیه می‌کنیم کفش‌های راحت بپوشید زیرا گشت و گذار در یک روز می‌تواند خسته‌ کننده باشد.

علاوه بر این، اگر در ماه‌های جولای و آگوست به رم سفر می‌کنید، زمانی که دما در بالاترین حد خود قرار دارد، حتما یک کلاه آفتابگیر لبه پهن و یک کرم ضد آفتاب خوب به همراه داشته باشید. بخش اعظم شهر رم بدون ترافیک است، بنابراین خواه ناخواه باید پیاده روی کنید. عابران پیاده می‌توانند از جزئیات معماری این شهر لذت ببرند، زندگی خیابانی را جذب کنند و به گذرگاه‌های پیچ در پیچ رم نگاه کنند. 

نکته مهم دیگر این است که از جاده با اعتماد به نفس عبور کنید. اگر در یک گذرگاه عابر پیاده با ترس منتظر بمانید تا ترافیک متوقف شود، در نهایت تمام روز را در آنجا منتظر خواهید بود. احتمال گم شدن در پیچ و خم خیابان‌ها و میدان‌های مرکز تاریخی رم زیاد است. بنابراین یک نقشه خوب، منبع ضروری برای شما خواهد بود. در نتیجه یا یک نقشه بخرید یا GPS خود را روشن نگه دارید. اگر گم شدید، تابلوهای زرد رنگ مسیرها را دنبال کنید.

گشت و گذار در رم با تاکسی

گرفتن تاکسی در رم می‌تواند برای مواقعی که خسته شده‌اید، از آفتاب خسته هستید و فقط می‌خواهید سریع به مقصد خود برگردید، مفید باشد. تاکسی‌های رسمی در رم به رنگ سفید هستند، در کنار آن عبارت «Comune di Roma» نوشته شده و روی سقف آن علامت «TAXI» وجود دارد. از تاکسی‌های بدون علامت، غیرمجاز و رانندگانی که ممکن است کرایه‌ای نجومی درخواست کنند، خودداری کنید. ساده ترین راه برای گرفتن تاکسی در رم این است که به یکی از ایستگاه‌های تاکسی متعدد شهر (fermata dei taxi) بروید. از طرف دیگر، می‌توانید برای یک تاکسی در رم تماس بگیرید.

گرفتن تاکسی از خیابان در رم چندان رایج نیست. رایج‌ترین شماره‌هایی که برای تماس با تاکسی در رم استفاده می‌شود، 060609 +39 (شورای شهر رم) و + 39 063570 (بزرگ‌ترین اپراتور تاکسی رادیویی در رم) است. به خاطر داشته باشید که اگر برای تاکسی در رم تماس بگیرید، از زمانی که راننده تماس را از تابلو دریافت می‌کند، هزینه را پرداخت می‌کنید، بنابراین تاکسی شما با مبلغی بیشتر از کرایه پایه در متر می رسد.

تاکسی در رم ارزان نیست و از 3.00 یورو (5.00 یورو در یکشنبه‌ها و 7.00 یورو بین ساعت 22:00 تا 07:00) شروع می‌شود. اولین چمدان مسافران رایگان محاسبه می‌شود و چمدان اضافی هر کدام 1.00 یورو است. اگر نمی‌خواهید به رانندگان تاکسی در رم انعام بدهید، بهتر است مانند ایتالیایی‌ها، کرایه را به نزدیک‌ترین یورو جمع کنید.

گشت و گذار در رم با دوچرخه و اسکوتر

حمل و نقل عمومی در رم

رم مکانی چالش برانگیز برای دوچرخه سواران است، زیرا خیابان‌های باریک شهر، ترافیک پر هرج و مرج، و زمین‌های تپه‌ای زیادی در این شهر وجود دارد. با این حال، مناطق کمی مانند سواحل تیبر وجود دارد که در آن مسیرهای دوچرخه راهی لذت بخش برای دیدن شهر فراهم می‌کند. مکان‌های کرایه دوچرخه در سرتاسر رم پراکنده‌اند و می‌توانید طیف گسترده‌ای از دوچرخه‌ها، دوچرخه‌های الکترونیکی و حتی دوچرخه‌های پشت سر هم کرایه کنید. در نظر داشته باشید که به یک تور دوچرخه سواری بپیوندید تا بیشترین بهره را از این تجربه ببرید. کرایه موتور سیکلت یا اسکوتر، مانند پیاجیو وسپا کلاسیک، می‌تواند یک راه سرگرم کننده و کارآمد برای زیپ زدن در خیابان‌های مسدود رم باشد. هنگام اجاره موتور سیکلت یا اسکوتر باید گواهینامه رانندگی معتبر داشته باشید (تا 125 سی سی گواهینامه خاصی لازم نیست). استفاده از کلاه ایمنی طبق قانون الزامی است.

رفت و آمد در اطراف رم با اتوبوس Hop-on Hop-off

اگر می‌خواهید یک راه بی دردسر برای گشت و گذار در رم داشته باشید، باید از یک تور اتوبوس هاپ آن هاپ آف استفاده کنید. اتوبوس‌های روباز و دوطبقه مناظر خارق العاده و فضایی عالی برای لذت بردن از جذابیت مقاومت ناپذیر رم ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید از طریق تفسیر صوتی جذاب به 9 زبان، درباره تاریخ و فرهنگ غنی رم بشنوید.

گشت و گذار در اطراف رم با Segway

Segway in Rome

Segway یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی در رم است که می‌تواند یک راه سرگرم کننده برای گردش در اطراف رم باشد. این یک راه عالی برای پوشش تمام نقاط برجسته رم در مدت زمان کوتاهی است. 

گشت و گذار در اطراف رم با ماشین

همه جاده‌ها ممکن است به رم منتهی شوند، اما وقتی به این شهر رسیدید شاید نخواهید رانندگی کنید. زیرا رانندگی در رم می‌تواند یک تجربه بسیار ترسناک برای بازدید کنندگان باشد. سرسختی رانندگان ایتالیایی و عابران پیاده که بدون هیچ هشداری وارد جاده‌ها می‌شوند، به این مخمصه می‌افزاید. علاوه بر این، ماشین در رم کاربرد کمی دارد. زیرا پیدا کردن پارکینگ بسیار دشوار است، سیستم‌های یک طرفه پیچیده هستند و بیشتر مرکز شهر بسته است. رانندگان غیر ساکن در رم در طول روز و در برخی از شب‌های آخر هفته اجازه ورود به ZTL (منطقه ترافیک محدود) مرکز شهر را ندارند.

چگونه به رم برسیم؟

چندین گزینه برای رفتن به رم وجود دارد. اگر با هواپیما سفر می‌کنید، باید بدانید که رم دو فرودگاه بین المللی دارد. فرودگاه بین المللی لئوناردو داوینچی، معروف به “فیومیچینو” (FCO)، بزرگترین فرودگاه رم است و اکثر پروازهای برنامه ریزی شده را انجام می‌دهد. این فرودگاه در حدود 30 کیلومتری (18 مایلی) جنوب غربی رم واقع شده است. فرودگاه بین المللی دیگری که به رم سرویس می دهد، جیووانی باتیستا است‌. فرودگاه Pastine، معروف به “Ciampino” (CIO)، تقریباً در 20 کیلومتری (12.5 مایلی) جنوب شرقی شهر واقع شده است و اکثر پروازهای چارتر و خطوط هوایی ارزان قیمت از آن استفاده می‌کنند.

رم از طریق راه آهن به اکثر شهرهای بزرگ اروپا خدمات رسانی می‌کند. همچنین دسترسی به ونیز با قطار از شهرهای ایتالیا مانند بولونیا، ناپل، جنوا، میلان، ورونا یا فلورانس امکان پذیر است. ورود به رم با اتوبوس می‌تواند شما را در یکی از مکان‌های مختلف شهر رها کند. ایستگاه اصلی اتوبوس‌های خارج از منطقه رم Tiburtina است که ایستگاه اصلی اتوبوس شهر است. آمدن با ماشین به رم می‌تواند بسیار گیج‌ کننده باشد و واقعاً توصیه نمی‌شود، مگر اینکه به رانندگی در ایتالیا عادت داشته باشید و بدانید کجا می‌خواهید پارک کنید.

محل اقامت در رم

رم به عنوان یکی از مراکز عمده گردشگری در جهان، می‌تواند طیف کاملی از اقامتگاه‌ها را ارائه دهد. این هتل‌ها از اقامتگاه‌های ارزان قیمت با حمام‌های مشترک گرفته تا اقامتگاه‌های لوکس که دارای تنظیمات قصر، اتاق‌های زیبا و خیره‌ کننده، تراس‌های پانوراما روی پشت‌بام و رستوران‌هایی که برنده جایزه هستند، را شامل می‌شود. تصمیم گیری در مورد محله‌ای برای اقامت در رم قبل از سفر، بسیار مهم است. اگر یک مکان زیبا دغدغه اصلی شماست، در یکی از هتل‌های کوچک اطراف پیازا ناوونا، پانتئون یا کامپو د فیوری اقامت کنید. بسیاری از بوتیک هتل‌ها و همچنین تعدادی از گزینه‌های میان رده را می‌توانید در ادامه پیدا کنید:

حمل و نقل عمومی در رم
  • هتل‌های لوکس: اگر آرزوی تجمل گرایی دارید، به تریدنت و منطقه شرق Via del Corso، به سمت Via Veneto و اطراف پله‌های اسپانیایی یا مرکز شهر، جایی که نسبت قیمت به کیفیت بالا است، بروید. منطقه اطراف ایستگاه ترمینی، ایستگاه اصلی قطار رم، جذاب‌ترین منطقه نیست، اما با حمل و نقل عمومی در رم به خوبی با بقیه شهر ارتباط دارد و دسترسی آسان به بسیاری از دیدنی‌های برتر رم را فراهم می‌کند. علیرغم چند انتخاب گران قیمت، این منطقه به دلیل تمرکز هتل‌ها و هاستل‌های ارزان قیمت قابل توجه است. همچنین Baglioni Hotel Regina Rome یک انتخاب مجلل با بهترین کیفیت در خیابان شیک Via Veneto است. اتاق‌های آرت دکو با دکوراسیون فوق‌العاده دارای مبلمان آنتیک ایتالیایی، لوسترهای شیشه‌ای مورانو، و ملیله‌های ابریشمی هستند.
  • هتل‌های میان رده: هتل آرژانتین رزیدنزا، واقع در قلب رم است. این بوتیک هتل شیک در نزدیکی بسیاری از بناهای تاریخی رم، از جمله پیازا ناوونا، پانتئون، کلیسای سانتا ماریا ماگیوره، کولوسئوم و فروم رومی قرار دارد. اتاق‌ها با سلیقه تزئین شده‌اند و دارای سقف‌های تزئینی هستند.
  • هتل‌های اقتصادی: هتل ماریانو، هتلی نسبتاً ساده با اتاق‌ها و خدمات بی‌نظیر، در نزدیکی ایستگاه ترمینی و کلیسای سانتا ماریا ماگیوره قرار دارد. اتاق‌ها ساده اما تمیز هستند. برای مسافرانی که صرفه جویی می‌کنند و فقط یک تخت خواب خوب برای شب می‌خواهند ایده آل است.
  • هتل‌های بسیار اقتصادی: هتل Nord Nuova Roma، انتخابی بسیار خوب است که در نزدیکی ایستگاه ترمینی و کلیسای سانتا ماریا ماگیوره قرار دارد. اتاق خواب‌های متوسط ​​به خوبی نگهداری می‌شوند و با مبلمان راحت و در عین حال ساده تزئین شده‌اند.
  • هاستل: هاستل RomeHello، یکی از محبوب‌ترین هاستل‌های شهر است. این هتل که تنها هفت دقیقه پیاده از ایستگاه قطار اصلی (ترمینی) فاصله دارد، در 15 دقیقه پیاده روی از کولوسئوم، فواره تروی و پله‌های اسپانیا قرار دارد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره حمل و نقل عمومی در رم صحبت کردیم. اگر به دنبال یک روش کم هزینه برای دیدن شهر رم هستید، وسایل حمل و نقل عمومی بهترین گزینه هستند. پس حالا که با تمام مسیرها و وسایل حمل و نقل در شهر روم آشنا شدید؛ هزینه زیادی صرف تاکسی نکنید و در هزینه سفر خود صرفه‌جویی کنید.

نظرات کاربران