رم

راهنمای سفر به رم؛ تاریخ، هنر، فرهنگ، غذا و هر چی که شما بخواهید!

رم

سفر به یکی از خیره‌کننده‌تری شهرهای اروپا، جذاب‌تر از این حرفاست! مدرنیته و زندگی شبانه باحال رم در کنار میزاث تاریخی این شهر، هر سنی را با هر علاقه‌ای راضی می‌کند. اگر عاشق طبیعت هستید، باغ‌های زیبای رم و طبیعت زیبای آن چشم‌های شما را نوازش می‌دهند. گلادیاتور را دوست دارید؟ در مدرسه گلادیاتور ثبت نام کنید تا نقش آن را ایفا کرده و به گذشته سفر کنید. عاشق غذا هستید؟ انبوه کلاس‌های آشپزی ایتالیایی در رم فرصتی برای تعامل با مردم محلی و ایجاد خاطرات ماندگار به شما می‌دهد. اهل سینما هستی؟ تعطیلات رومی را در وسپا در شب امتحان کنید. اگر هم سر نترسی دارید، به دخمه‌های رومی بروید و  4000 استخوان راهبان کاپوچین را ببینید.در واقع، رم برای هر مسافری یک تجربه بی‌نظیر و بی همتاست؛ اگر می‌خواهید به این شهر سفر کنید، با این راهنمای سفر به رم سفری کوتاه داشته باشید.

Tour europe

در واقع سفر به رم اعجاب‌انگیز و بی‌نظیر است؛ به جرات می‌توان گفت که این شهر یکی از پربازدیدترین مقاصد توریستی در جهان است. حتی در سال 2017 این لقب را کسب کرد، زمانی که 20 میلیون ترویست به این شهر سفر کردند. این شهر ترکیبی زیبا و پر جنب و جوش در میان خرابه‌های تاریخی و معماری مدرن است. همه چیز در این شهر در بالاترین درجه خود قرار دارد تا جایی که هیچ وقت از هزینه کردن و رزرو بلیط هواپیما پشیمان نخواهید شد. کافی است در خیابان‌های سنگ فرش آن قدم بزنید و در میان صحنه‌های زیبای شهر غوطه ور شوید.

رم کجاست؟

رم، پایتخت کشور ایتالیا از زیباترین شهرهای جهان و اروپا است. برای دیدن محبوب‌ترین شهر جهان از نگاه گردشگران، پیشنهاد می‌کنیم تور رم را انتخاب کنید و تجربه‌های باورنکردنی را در سفر به این شهر تاریخی برای خودتان و البته عزیزانتان رقم بزنید.

آب و هوای رم؛ شهری چهار فصل

رم

رم در هر فصل بسیار جذاب و دیدنی است. آب و هوای هر فصل خاص و زیبایی‌های خاص خودش را دارد. راهنمای سفر به رم بهترین فصل سفر به این شهر را به شما ارائه می‌کند.

رم در بهار مملو از نقاشی طبیعت است!

رم در فصل بهار به سادگی مسحور کننده است. گل‌های شکوفا، به‌ویژه آزالیاهای صورتی که بر روی پله‌های اسپانیایی پراکنده شده‌اند، خورشید بهاری که مانند یک تابلوی نقاشی زیبا، مکان‌های دیدنی شهر را روشن می‌کند، هوای مطبوعی که فعالیت‌هایی مانند تورهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را به تفریح تبدیل می‌کند.

تابستان رم گرم و شلوغ است.

تابستان فصل اوج رم و هوا گرم است. شهر شلوغ و حدود 10 تا 11 ساعت آفتابی است و تقریبا بدون بارندگی. این فصل پر از رویدادها و کنسرت‌های فضای باز است.کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و آب زیاد همراه‌ خود داشته باشید.

رم در پاییز خنک و دوست‌داشتنی است.

رم

از آنجایی که گرمای شدید جای خود را به دمای خنک‌تر می‌دهد، رم با رویدادهای فرهنگی متعددی که هنر، موسیقی، تئاتر، غذای این کشور را جشن می‌گیرند، از جمله جشنواره   بین‌المللی فیلم رم به استقبال این فصل می‌رود. دمای ملایم در پاییز همراه با تغییر رنگ‌های درختان، پاییز را برای گردش‌های دلپذیر به بهترین فصل تبدیل می‌کند.

زمستان رم اما سرد و ارزان است.

دمای هوا رو به کاهش و سرما می‌رود و به همین میزان از تعداد گردشگران هم کاسته خواهد شد. اما، تعدادی که سفر به رم را انتخاب می‌کنند؛ به نوبه خود، قیمت‌های عالی سفر و تجربه‌های بیشتری از گشت و گذار به دست می‌آورند.بازارهای خرید کریسمس شهر را رنگارنگ کرده‌اند و تخفیف‌های زیادی ایجاد می‌شود.

راهنمای سفر به رم؛ بهترین زمان سفر

شهر رم در تمام سال پذیرای گردشگران زیادی است، اما بهترین زمان سفر به رم در فصل بهار (اواسط مارس تا می) و پاییز (اواسط – سپتامبر تا نوامبر) است. در کنار آب و هوای مناسب برای اکتشاف، در این ماه‌ها جمعیت کم‌رنگی مشاهده می‌شود. اگر هم با هوای سرد میانه خوبی دارید و به دنبال گزینه‌های ارزان تری هستید، زمستان بهترین فصل برای سفر به رم خواهد بود. بیایید کمی جزئی‌تر در راهنمای سفر به رم به شما بگوییم که چه زمانی برای سفر به این شهر مناسب است:

  • بهترین زمان برای اقامت در فضای باز در رم: آوریل، می، ژوئن، جولای، سپتامبر و اکتبر
  • بهترین زمان برای گشت و گذار و موزه‌گردی: اواسط مارس، آوریل، سپتامبر، اکتبر و اوایل نوامبر
  • بهترین زمان برای ماه عسل: آوریل، می، سپتامبر و اکتبر
  • بهترین زمان برای مسافران با بودجه کم: نوامبر، اوایل دسامبر، اواسط ژانویه و فوریه
  • بهترین زمان برای افرادی که به خرید علاقه دارند: جولای تا اواسط اوت و ژانویه تا فوریه

سفر به رم؛ بهشت مسافران

رم

تاریخ غنی، مسیرهای سنگ‌فرش شده، معماری خیره‌کننده، کاخ‌های چند صد ساله؛ سفر به رم همه چیز را در اختیار شما می‌گذارد. بیایید با هم کمی در این شهر قدم بزنیم:

رم شهر تاریخی است اما حال و هوای مدرن را با این تاریخ به خوبی تناسب داده و متعادل کرده است. زمانی که در خیابان‌های سنگ فرش شده قدم می‌زنید و ویرانه‌های تاریخی را می‌بینید؛ معماری‌های ساختمان‌های مدرن هم توجه شما را جلب خواهد کرد.

پیشنهادات فرهنگی قوی سفر به رم را تبدیل به مقصدی می‌کند که باید از آن بازدید کرد! خرابه‌های باستانی شما را به گذشته می‌برد. به دیدن خانه پاپیا مرکز کاتولیک بروید و از معماری باشکوه آن شگفت‌زده شوید. البته هیچ سفری به رم بدون تحسین گنجینه هنر آن کامل نمی‌شود؛ پس حتی اگر علاقه‌ای هم به موزه‌گردی ندارید؛ اینبار را استثنا قائل شوید.

اگر هم از دیدن آثار تاریخی خسته شدید و دلتان کمی هیجان و خوشگذرانی می‌خواهد؛ رومی‌ها دقیق می‌دانند که چگونه مهمانی برپا کنند و اوقات خوبی داشته باشند. رستوران‌ها و کلوپ‌های زیادی در سراسر شهر وجود دارند تا شما را غرق شادی و خوشحالی کنند.

حالا که صحبت از رستوران و غذا شد، سبک قوی و متمایز آشپزی رم آن را از بقیه غذاهای ایتالیایی متمایز می‌کند. رومی‌ها دوست داشتند در مورد غذایشان مرزها را کنار بگذارند و این در استفاده جسورانه آنها از مواد تشکیل دهنده نشان می‌دهد. پیتزای رم آل تالیو، یا پیتزای تکه‌شده، مواد غذایی آن‌ها (گلوله برنج سرخ‌شده با موزارلا) و اسپاگتی کاربونارا از غذاهای لذیذی هستند که باید امتحان کنید. و اگر شیرینی دارید، کروسانت‌ها و نان‌های رومی، به‌خصوص کروستاتا ریکوتا و تورتا ریکوتا با گیلاس، کاملاً خوشمزه هستند.

با قدمی کوتاه در این شهر و راهنمای سفر به رم امیدواریم تا به اینجا بهتان خوش گذشته باشد. اما بیایید کمی بیشتر درباره این شهر اسرارآمیز بدانیم و اینکه چرا تا این حد معروف است؟

اما رم به چی معروفه؟

در راهنمای سفر به رم خوب است بدانید که این شهر به چه چیزهایی معروف است! مقر باستانی اجداد تمدن غرب، رم یک شهر کلاسیک اروپایی است که ترکیبی از خرابه‌های تاریخی، آثار هنری و معماری خیره‌کننده، غذاهای عالی و زندگی شهری پر جنب و جوش است که آن را به یکی از زیباترین و رمانتیک‌ترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. در کل:

تاریخ غنی رم در دنیا زبانزد است.

اگر از تاریخ رم بخواهیم بگوییم کمی خسته کننده خواهد شد. اما چیزی که این شهر را برجسته و معروف کرده همین تاریخ غنی آن است. این طور بگوییم که وقتی در شهر قدم می‌زنید گویی در یک موزه هستید؛ چراکه در گوشه و کنار آن هنوز هم آثار تاریخی و معماری گذشته وجود دارد و به خوبی هم حفظ شده است. از ویرانه‌های برجسته کولوسئوم تا مرکز تاریخی در فروم رومی و فواره‌های تروی، رم غرق در غنای تاریخی است که باید آن را تجربه کرد.

هنر و معماری هنوز هم پیداست.

رم

هنر و معماری در سفر به رم اولین چیزی است که به چشمتان می‌خورد. در حالی که موزه‌های رم خانه مجسمه‌های رومی و یونانی باستان هستند، نقاشی‌های دیواری دوره رنسانس کلیساهای شهر و نماهای باروک را تزئین می‌کنند. تنها کافی است یک قدم زدن آرام در شهر داشته باشید تا با شاهکارهای میکل آنژ، کاراواجو، رافائل و برنینی روبرو شوید.

غذا و نوشیدنی

در راهنمای سفر به رم بد نیست بدانید که به همان اندازه که هنر و معماری این شهر زبانزد است، غذای آن نیز همین طور است. مسلما هیچ چیز عطر و طعم پیتزاهای ایتالیایی را ندارد. در حالی که رستوران‌های شیک و زیبایی در سراسر شهر وجود دارد به یک پیتزافروشی محلی بروید و طعم واقعی را بچشید.

دانستنی های لازم در راهنمای سفر به رم

  • زبان: ایتالیایی
  • کد کشور: 39+
  • واحد پول: یورو

راهنمای سفر به رم, چگونه پول پس انداز کنیم؟

رم، مانند تمام شهرهای توریستی دیگر، با توجه به وجود گزینه‌های متنوع، می‌تواند گران شود. در اینجا چند مورد که به شما کمک می‌کند تا کمی در سفر به رم صرفه‌جویی کنید را ارائه می‌کنیم.

از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

اتوبوس و متروی رم در حدود 2 یورو (2022) برای هر سفر هزینه دارد. اعتبار بلیط ها 100 دقیقه از زمان مهر شدن است. اگر بیش از پنج سفر در روز دارید، بهتر است کارت 24 ساعته را با 7 یورو در روز دریافت کنید. اگر مدت طولانی‌تری در شهر باشید، گذرنامه 48 ساعته 12.50 یورو، 3 روزه 18 یورو و یک هفته 24 یورو هزینه دارد. این بلیط ها در غرفه های روزنامه و ایستگاه‌های مترو فروخته می‌شوند.

از مناظر رایگان و روزهای آزاد استفاده کنید.

مناظر زیادی در رم وجود دارد که برای گردشگران کاملا رایگان است:

  • یک سکه در فواره تروی پرتاب کنید. افسانه ها می گویند که ممکن است به رم باز خواهید گشت.
  • به دیدن پله‌های اسپانیایی بروید.
  • در پانتئون، یکی از زیباترین بناهای تاریخی رم، شگفت زده شوید.
  • رم را با پای پیاده کشف کنید. بیشتر نقاط دیدنی شهر نزدیک به هم هستند.
  • از کنسرت های رایگان بین ژوئن و سپتامبر لذت ببری. Estate Romana، برنامه‌ای در سطح شهر که دارای کنسرت‌های فضای باز، سینما، رقص و تئاتر را در نظر بگیرید.

در یک ماه «روزهای رایگان» وجود دارد که بازدید از موزه‌ها و مناظر رومی رایگان است. بیشتر موزه‌های دولتی مانند گالری بورگزی و کولوسئوم در اولین یکشنبه ماه رایگان هستند. موزه‌های واتیکان در آخرین یکشنبه هر ماه رایگان هستند. با این حال، باید انتظار صف‌های طولانی را داشته باشید.

در طول فصل خارج از فصل بازدید کنید

رم

رم در فصل اوج، یعنی اواسط ژوئن تا سپتامبر بسیار شلوغ می‌شود. در این مدت انتظار ازدحام شدید گردشگران و صف های طولانی را داشته باشید. آوریل تا اواسط ژوئن و سپتامبر تا اکتبر فصل‌هایی هستند که گردشگران کمتری را در سطح می‌توان دید. البته، نوامبر تا مارس، زمستان رومی، خارج از فصل است. سفر در طول فصل و همچنین خارج از فصل، هم بلیط هواپیما را ارزان‌تر می‌کند و هم تخفیف در هتل‌ها.

هتل‌های رم چطوری هستند؟

سفر به رم بسیار محبوب است و هیچ کمبودی در گزینه‌های اقامتی وجود ندارد. برای هر مسافری با هر بودجه‌ای اقامت مناسب وجود دارد.کمترین آن از 20 یورو (در سال 2022) شروع می‌شود و تا 5500 یورو برای یک آپارتمان در واتیکان می‌رسد. البته، والدورف آستوریا، یکی از برترین زیباترین مکان‌های لوکس، یعنی اتاق‌هایی با قیمت حدود 1000 یورو دارد.

نکات فرهنگ رم

  • در راهنمای سفر به رم بد نیست کمی درباره فرهنگ این مردم هم بدانید؛ رومی‌ها عموما مودب و دوستانه رفتار می‌کنند به خصوص با خارجی‌ها. یکی از اصطلاحات رایج برای استفاده mi scusi یا به سادگی scusi است که به معنای متاسفم، اگر می‌خواهید به کسی نزدیک شوید.
  • مرسوم است که صندلی خود را در وسایل نقلیه عمومی برای سالمندان خالی کنید. اکثر مردم رم جمعیتی کاتولیک هستند. بیشتر نسل های قدیمی ایتالیایی صحبت می کنند. نسل جوان نیز انگلیسی صحبت می کنند.
  • در رستوران، هزینه نان از شما دریافت می‌شود. همچنین اکثر رستوران‌ها آب رایگان سرو نمی‌کنند و هزینه جداگانه دارد.
  • همچنین سفارش قهوه بعد از ساعت 11 صبح مرسوم نیست. چراکه، ایتالیایی‌ها بعد از غذا قهوه سفارش می‌دهند.
  • انعام دادن در رستوران چندان مرسوم نیست؛ چراکه در رستوران‌ها این هزینه معمولا حساب می‌شود.

در آخر

ما سعی کردیم در راهنمای سفر به رم با شما کمی در این شهر قدم بزنیم و نکات جزئی آن را بیشتر بشناسیم. در صورتی که قصد سفر به رم این شهر اعجاب‌انگیز را دارید، قبل از هر چیز یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید تا از هر لحظه سفرتان به خوبی و خوشی استفاده کنید و امیداواریم این مقاله کمی در این باره به شما کمک کند.

نظرات کاربران