Carciofo alla Romana
18 فروردین 1402
رم

بهترین غذاهای رم؛ 16 غذایی که باید امتحان کنید!

رم، پایتخت ایتالیا علاوه بر داشتن برخی از مشهورترین مناظر تاریخی در جهان، خانه غذاهای خوش‌طعم و دلپذیر نیز هست.به غیر از غذاهای کلاسیک ایتالیایی، رم غذاهای منحصربه‌فرد زیادی دارد. به طور معمول، غذاهای رم ساده و ابتدایی و در عین حال سرشار از طعم هستند و مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها بر اساس فصول مختلف سال انتخاب می‌شود.مواد مورداستفاده در آشپزی رومی شامل گوشت، پنیر پکورینو، پنیر ریکوتا و سبزیجات تازه مانند کنگر فرنگی است. با ما همراه باشید تا بهترین غذاهای رم را بچشیم!

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک خوبه!

Il Trapizzino؛ غذای رومی خیابانی مثلثی

Il Trapizzino

اگر به شهر رم سفر کردید، آنجا را بدون امتحان کردن Il Trapizzino ترک نکنید. این غذای خیابانی رومی مانند یک برش پیتزای مثلثی‌شکل است که با انواع مواد مانند کوفته، پارمیجانا (یک نوع خوراک بادمجان) و زبان با سس سبز پر می‌شود.

 Il Trapizzino را می‌توانید در منطقه تراستِوِر رم پیدا کنید. لازم به ذکر است که یک غرفه فروش این غذا نیز در ایستگاه قطار ترمینی وجود دارد.

این غذا پنج طعم اصلی دارد که طبق ذائقه‌تان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید؛ به عنوان مثال کاچیاتوره که مرغی بسیار خوش‌طعم و آبدار است و برش پیتزا را از بیرون ترد و از داخل نرم می‌کند.

Tour europe

Suppli؛ یکی از بهترین غذاهای توپی رم

Suppli کمی شبیه غذای آرانچینی است. این غذا اساسا توپک‌هایی از برنج آربوریو، سس گوجه‌فرنگی و موزارلا است که در تخم‌مرغ با آرد سوخاری غلتانده و سرخ می‌شود.

بهترین مکان برای امتحان کردن این غذا، Suppli Roma است که در منطقه تراستِوِر قرار دارد. این مکان، یک غذاخوری است که از سال 1979 به مردم محلی و گردشگران غذا ارائه می‌دهد. سوپلی می‌تواند یک میان‌وعده عالی برای رفع گرسنگی شما باشد.

Bucatini all’amatriciana

ایتالیا کشور ماکارونی است و یکی از بهترین غذاهای ماکارونی رومی، Bucatini all’amatriciana نام دارد. Amatriciana یک سس بر پایه گوجه‌فرنگی است که حاوی گوجه‌فرنگی گیلاسی، گینسیاله (گوشت خوک خشک) و پنیر سفت مانند پکورینو است. این سس یکی از شناخته‌شده‌ترین سس‌های پاستا در رم است و می‌توان آن را با اسپاگتی بوکاتینی سرو کرد.

Saltimbocca alla Romana؛ گوشت گوساله سیخی

Saltimbocca alla Romana

Saltimbocca alla Romana  یکی از وعده‌های اصلی غذاهای رمی است که شامل تکه‌های گوشت گوساله به سیخ کشیده‌شده به همراه پروشوتو (نوعی ژامبون) و گیاه مریم‌گلی است که با کره پخته می‌شود.

Carciofo alla Romana؛ یکی از بهترین پیش‌غذاهای رم

یکی دیگر از بهترین غذاهای رم Carciofo alla Romana نام دارد. درواقع همان کنگر فرنگی است که به سبک رومی طبخ می‌شود. این پیش‌غذا از منطقه لاتزیو ایتالیا می‌آید و باکنگر فرنگی، لیمو، سیر، روغن زیتون و گیاهانی مانند جعفری و نعناع سرو می‌شود. پختن غذا به این روش باعث می‌شود تا بافتی فوق‌العاده آبدار و لطیف داشته‌باشد. سس روغنی که رویش ریخته می‌شود نیز ساده و در عین حال پر از طعم است.

Gelato؛ بستنی غلیظ و کشدار

یکی از معروف‌ترین خوراکی‌ها در رم (و کل ایتالیا) جلاتو است؛ بستنی نرمی که در طعم‌های مختلف وجود دارد. مکان‌های جلاتوفروشی بسیار خوبی در رم وجود دارد، از جمله  Frigidarium، Come il Latte،Otaleg  و Giolitti .

این بستنی با بستنی‌های معمولی تفاوت‌هایی دارد؛ به عنوان مثال، بافت جلاتو کشدار و غلیظ است و در ترکیباتش بیشتر از شیر استفاده می‌شود و خامه کمتری دارد و از زرده تخم‌مرغ نیز در آن استفاده نمی‌شود. جالب است بدانید که این بستنی چربی کمی دارد و در هوای آزاد نسبت به بستنی‌های معمولی دیرتر آب می‌شود.

Pizza al Taglio

Pizza al Taglio

پیتزا آل‌تالیو یا پیتزا آل‌ترانسیو را می‌توان در سراسر شهر رم پیدا کرد و یک غذای خیابانی رومی خوشمزه است. این نوع پیتزا را به شکل مستطیلی دراز می‌پزند و سپس آن را به مستطیل‌ها یا مربع‌های کوچک‌تر برش می‌دهند. پیتزا آل‌تالیو بر اساس وزن فروخته می‌شود؛ بنابراین شما به فروشنده نشان می‌دهید که چقدر از آن را دوست دارید برایتان برش بزند.

جاهایی که پیتزا آل‌تالیو را سرو می‌کنند، معمولاً انواع مختلفی از تاپینگ‌ها را دارند که درونشان با موادی از جمله ژامبون پروسوتو، گیاه آروگولا، پنیر موزارلا، گوجه‌فرنگی، ریحان، گورگونزولا، زیتون، سیب‌زمینی، سوسیس، بادمجان و… پر شده‌است.

وقتی در رم هستید، احتمالا پیاده‌روی زیادی خواهید داشت، بنابراین پیتزا آل‌تالیو یک میان‌وعده عالی برای زمانی است که بین مناظر مختلف در حال گشت‌وگزار هستید.

Potato Pizza؛ پیتزا بدون پنیر

شاید وجود کربوهیدرات روی کربوهیدرات عجیب به نظر برسد، اما پیتزای سیب‌زمینی بسیار خوشمزه است. یکی از بهترین غذاهای رم است که شاید دوست داشته باشید چندبار آن را امتحان کنید.

در این پیتزا هیچ سس یا پنیری وجود ندارد؛ در عوض روی پیتزا با برش‌های نازک سیب زمینی، روغن زیتون و رزماری برای طعم دادن ریخته می‌شود. معمولاً می‌توانید پیتزای سیب‌زمینی را درجاهایی که پیتزا آل‌تالیو می‌فروشند، پیدا کنید. همچنین می‌توانید به غذاخوریLa Prezzemolina  بروید که در یک خیابان باریک نزدیک به جاذبه کولوسئوم واقع شده‌است. این پیتزافروشی برنده جایزه منتخب مسافران تریپ ادوایزر شد و مکانی عالی برای توقف قبل یا بعد از بازدید در کولوسئوم و فروم رومی است.

Cacio e Pepe؛ پاستا آل دنته

این غذا یک نوع پاستا است که به شیوه آل دنته پخت می‌شود و با پنیر، کره بدون نمک و مقدار زیادی فلفل سیاه سرو می‌گردد. درست است که این غذای ساده فقط دارای چند ماده اصلی است، اما طعم آن بسیار خوشمزه است.

کیفیت پنیر در طبخ این غذا بسیار مهم است و معمولا از پنیرهای پکورینو، گرانا پادانو یا پارمزان برای پخت آن استفاده می‌شود.

می‌توانید Cacio e Pepe را در سراسر کشور پیدا کنید، اما بهترین آن را در رم خواهیدیافت. سس پنیری و فلفلی این غذا معمولاً با پاستاهایی مانند اسپاگتی، تونارلی، بوکاتینی و استروزاپرتی سرو می‌شود.

اگر می‌خواهید این غذا را امتحان کنید، می‌توانید به غذاخوری Osteria da Fortunata بروید که در فاصله کمی از میدان پیاتسا ناوونا قرار دارد. این غذاخوری محبوب، برخی از بهترین پاستاهای رم را سرو می‌کند و اغلب برای ناهار صف طولانی دارد. پس بهتر است زمانی که باز می‌شود زودتر به آنجا بروید! در آنجا حتی می‌توانید آشپزها را که مشغول طبخ غذا هستند از پنجره ببینید.

Carbonara؛ چاشنی خوش‌طعم بهترین غذاهای رم

Carbonara

کاربونارا یکی دیگر از محبوب‌ترین غذاهای ایتالیایی‌ها است و اگرچه مختص رم نیست، اما امتحان کردن آن خالی از لطف نیست. این غذا از تخم‌مرغ، گوانچاله یا پانچتا، پنیر پکورینو رومانو، پنیر پارمیجانو و مقدار زیادی فلفل سیاه تشکیل شده‌است. معمولاً با اسپاگتی سرو می شود، اگرچه می‌توانید آن را با ریگاتونی (ماکارونی لوله‌ای)، استروزاپرتی (یک نوع پاستا) و بوکاتینی (اسپاگتی میان‌تهی) نیز سرو کنید. سس کاربونارا باید براق باشد و تخم مرغ‌ها به هیچ وجه نباید هم‌زده‌ شوند.

این غذا را می‌توانید در رستوران Antica Pesa نیز پیدا کنید؛ رستورانی معروف که در طول سال‌ها میزبان افراد مشهور زیادی از جمله جورج کلونی و جودی فاستر بوده‌است.

Porchetta

پورچتا به معنای خوک کوچک است. این غذا از گوشت خوک برشته‌شده به همراه رزماری، سیر، نمک و فلفل تشکیل می‌شود. غذایی لطیف و آبدار با پوستی ترد و شور است. بنابراین باید گوشت خوک برای چند ساعت خوب در فر برشته شود تا جا بیفتد و لطیف شود.

اگر می‌خواهید پورچتا خوشمزه را در رم پیدا کنید، می‌توانید به غذاخوری‌های Er Buchetto، Angrypig Birretta e Porchetta یا Prosciutteria Cantina dei Papi سر بزنید.

Maritozzi؛ شیرینی با خامه فرم‌گرفته

ماریتوزی‌ نان‌های شیرین و پفی هستند که با خامه فرم‌گرفته پر می‌شود و رویش را پودر قند می‌ریرند. خمیر این نان معمولاً با آرد، مخمر، روغن زیتون، عسل، شکر، تخم مرغ، کره و مقداری پوست پرتقال شیرین‌شده درست می‌شود. ماریتوزی یکی از بهترین خوراکی‌ها در رم است که می‌توانید آن را در بسیاری از شیرینی‌فروشی‌های شهر پیدا کنید.

اگر می‌خواهید بهترین ماریتوزی در رم را امتحان کنید، به رگولی که نزدیک به پلازای تاریخی قرار دارد، بروید. یکی دیگر از جاهای عالی برای صرف ماریتوزی، غذاخوری Il Maritozzo است که در منطقه تراستِوِر واقع شده‌است.

Cicoria Ripassata

Cicoria Ripassata

این غذای کلاسیک از گیاه کاسنی که به سبک رومی سرخ می‌شود، تشکیل شده‌است. کاسنی، سیر، روغن زیتون و فلفل چیلی با هم تفت داده می‌شود و یک چاشنی عالی برای هر وعده غذایی است. می‌توانید این غذا را با ماهی، گوشت، ماکارونی و هر چیز دیگری میل کنید. کاسنی را می‌توان به عنوان یک غذای جانبی در رستوران‌های سراسر رم پیدا کرد.

Gnocchi Alla Romana؛ از بهترین غذاهای رم

یکی از بهترین غذاهای رم، Gnocchi alla Romani است. این غذا درواقع کوفته‌هایی است که با بلغور در فر به همراه پنیر، جوز هندی و کره پخته می‌شود.

Fiori di Zucca؛ گل کدوحلوایی

یکی دیگر از غذاهای محبوب رومی، Fiori di Zucca، با نام مستعار گل کدو حلوایی است. گل‌های کدو سبز با موزارلا و ماهی آنچوی پر می‌شوند، کوبیده می‌شوند و سپس در روغن زیتون سرخ می‌شوند تا این میان‌وعده خوشمزه و ترد ایجاد شود.

Pasta alla Gricia

Pasta alla Gricia

پاستا آلا گریشیا اساساً کربونارا بدون تخم مرغ یا آمتریسیانا بدون گوجه‌فرنگی است. درواقع این‌ها غذاهای بسیار مشابهی هستند و همه از رم سرچشمه می‌گیرند.

چهار ماده اصلی موجود در Pasta alla Gricia عبارت‌اند از: ماکارونی (ریگاتونی یا اسپاگتی)، پنیر پکورینو رومانو، فلفل سیاه تازه ترک‌خورده و گوانسیاله. به این صورت که گوانسیاله سرخ می‌شود تا طلایی شود و سپس با پاستا، پنیر و مقداری آب ماکارونی نشاسته‌ای مخلوط می‌شود تا یک سس ابریشمی و لذیذ ایجاد شود.

رومی ها چه غذاهایی می‌خورند؟

امروزه رومی‌ها رژیم غذایی مدیترانه‌ای دارند که شامل سبزیجات، ماهی، گوشت، لوبیا، میوه و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون است. در دوران روم باستان، مردم عمدتاً با رژیم غذایی حبوبات، سبزیجات، غلات، نان، ماهی و گوشت زندگی می‌کردند. منوهای مدرن در رم دارای پیش‌غذاهایی مانند کنگر فرنگی، گوشت پخته‌شده و سالاد است. پاستا در این شهر به عنوان اولین غذا قبل از غذای اصلی سرو می‌شود. اگر به رستوران‌های رم رفتید، سعی کنید خودتان را با ماکارونی زیاد سیر نکنید؛ زیرا در این صورت جایی برای غذای اصلی که معمولا ماهی یا گوشت است، نخواهید داشت.

5 غذای رایج در ایتالیا کدام است؟

gelato

می‌توانیم بگوییم رایج‌ترین غذاها در ایتالیا، پیتزا، پاستا، ژلاتو، غذاهای دریایی و ریزوتو است. همچنین گوشت و پنیر زیادی در منو رستوران‌ها پیدا خواهید کرد.

در رم به جز پاستا و پیتزا چه می توانیم بخوریم؟

در رم علاوه بر پیتزا و پاستا می‌توانید چیزهای زیاد دیگری نیز بخورید. Saltimbocca alla Romana  (برش‌های گوشت گوساله با پروشوتو و مریم گلی)،Suppli  (توپک‌های برنج سرخ‌شده با موزارلا و سس گوجه فرنگی) و Carciofi alla Romana  (کنگر پخته‌شده با روغن زیتون، سیر و گیاهان) را می‌توانید در شهر رم امتحان کنید.

کلام پایان

چشیدن طعم‌ها و ترکیبات نو همیشه جزء هیجان‌انگیزترین بخش هر سفری است. به همین خاطر ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برخی از بهترین غذاهایی که در شهر رم می‌توانید امتحان کنید، آشنا کنیم. ممکن است زمان کافی برای امتحان کردن همه غذاهای این لیست را نداشته باشید، اما اگر توانستید حتما یکی دو تا از این غذاها را میل کنید. در کشور ایتالیا معمولاً هر کجا که بروید، غذاهای خوشمزه پیدا می‌کنید؛ غذاهایی با چند ماده به ظاهر ساده اما طعمی دلپذیر و باورنکردنی.

نظرات کاربران