La Terrazza
3 اردیبهشت 1402
رم

معرفی لوکس ترین رستوران‌های رم؛ گران قیمت و مشهور!

فهرست مطالب

همیشه افرادی خواهند بود که بگویند، گران بودن به معنای کیفیت نیست؛ اما به نظر ما هر چه غذا گران تر باشد، بهتر است. البته باید گفت که این موضوع بیشتر در مورد رستوران‌های متعلق به سرآشپزهای مشهور و رستوران‌هایی که ستاره‌های میشلین دارند، صدق می‌کند. وقتی در رم هستید – و منظورم به معنای واقعی کلمه وقتی در شهر رم، ایتالیا هستید – رستوران های گران قیمتی که غذاهای شگفت انگیز سرو می کنند، کم نیست. پس با ما و معرفی لوکس ترین رستوران‌های رم همراه باشید!

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک خوبه!

La Pergola

La Pergola

این رستوران یکی از لوکس ترین رستوران‌های رم است که غذاهای محلی و غذاهای بین‌المللی را ارائه می‌دهد. این غذاخوری تنها رستورانی در شهر است که سه ستاره میشلین دارد (راهنمایی برای ارزیابی کیفیت رستوران‌ها و هتل‌ها) و توانسته تا جایگاه خود را به عنوان یک رستوران خیلی خوب بین المللی تثبیت کند.

فضای غذاخوری خیره‌کننده این رستوران که در بالای هتل زیبای Rome Cavalieri قرار دارد، با عتیقه‌های کمیاب و آثار هنری زیبا از مجموعه هتل، از جمله نقاشی‌های باشکوه، ملیله‌ها و قطعات شیشه‌ای دست‌ساز تزئین شده‌است. همچنین دارای پنجره‌های بزرگی است که مناظر شگفت‌انگیزی از شهر رم را به نمایش می‌گذارد.

منوی این رستوران پر از غذاهای مدیترانه‌ای خارق‌العاده و مبتکرانه هاینز بک (یک سرآشپز معروف) است که با مواد اولیه تازه تهیه می‌شود. جالب است بدانید بعضی از ظروف این رستوران بیش از یک قرن قدمت دارند. غذاخوردن در این رستوران تجربه‌ای بی‌نظیر است. تصور کنید روی تراسی نشسته‌اید، مشغول صرف غذاهای رمی و بین‌المللی هستید و شهر با چراغ‌های روشنش مقابل شما می‌درخشد.

Tour europe

La Terrazza

اگر ستاره‌های میشلن را برای رستوران‌های با منظره‌های چشمگیر می‌دادند، رستوران لاترازا مطمئناً برای دریافت سه ستاره گزینه بسیار مناسبی بود. این رستوران در بالای هتل زیبای ادن قرار دارد. لاترازا غذاهای ستاره‌دار میشلن خود را مدیون سرآشپز فابیو سیروو است. سیروو با استفاده از بهترین محصولات ایتالیایی، غذاهای کلاسیک ایتالیایی خوشمزه‌ای طبخ می‌کند.

چیزی که سیروو را واقعا متمایز می‌کند، میزان تفکری است که او برای ارائه هر غذا به کار می‌برد. او عاشق هنرهای زیبا است و هر ظرفی که از آشپزخانه‌اش بیرون می‌آید، به نظر می‌رسد که در یکی از گالری‌های رم آراسته شده‌است. از جمله غذاهای خاص او شامل راویولی، آبگوشت گوساله فوق‌العاده با ترب کوهی و ماکارونی کالاماراتا با صدف بخارپز است.

اگر به این رستوران رفتید، دسر را نادیده نگیرید. منو دسر توسط آنجلو موسا، شیرینی‌پز افسانه‌ای هتل پلازا آتن تهیه شده‌است. موسا با سیروو کار کرد تا مجموعه‌ای از دسرها را ایجاد کند که هم از نظر ظاهری زیبا هستند و هم طعم شگفت‌انگیزی دارند.

همه چیز در لوکس ترین رستوران‌های رم، بدون نقص است!

Marco Martini Chef

مارکو مارتینی، سرآشپز این رستوران از هنر غافلگیری لذت می‌برد و غیرمنتظره‌ترین مکان‌ها را برای پیدا کردن ترکیبات طعمی باورنکردنی جستجو می‌کند. رستوران همنام او که تنها چند دقیقه با کولوسئوم رم فاصله دارد، سه سال متوالی ستاره میشلن را دریافت کرده‌ و همچنین او را به یکی از جوان‌ترین سرآشپزهای ستاره‌دار کشور تبدیل کرده‌است.

نکته جالب توجه این است که رستوران، طوری تزئین شده‌است که شبیه به یک باغ زمستانی سنتی ایتالیایی به نظر برسد. اگرچه غذاهای رستوران از استاندارد بسیار بالایی برخوردار است، اما محیطی مدرن و آرام دارد.

مارتینی به طور منظم یک منوی طعم فصلی، مانند منوی هشت غذای عید پاک که در طول بهار طبخ می‌شود را ارائه می‌دهد. غذاها شامل بره دودی با کاردون، آنچوی و پسته، آرتیشو اورشلیم راویلو، آبگوشت پیازسوخته و میگوی سفید است. 

Imàgo

لوکس ترین رستوران‌های رم

Imàgo  ستاره میشلن که در هتل معتبر Hassler قرار دارد، به راحتی یکی از لوکس ترین رستوران‌های رم است. این رستوران با سرآشپز جوان خلاقی که دارد بهترین غذاهای بین‌المللی را به مهمانان خود ارائه می‌دهد.

آندره آنتونینی پس از جدایی فرانچسکو آپردا، مسئولیت آشپزخانه را بر عهده گرفت، اما استانداردها هنوز هم رعایت شده و ستاره میشلن حفظ شده‌است.

تصور کنید در موقعیتی خارق‌العاده در طبقه ششم نشسته‌اید و همانطور که مشغول صرف غذاهای فصلی پیچیده رستوران هستید، تماشای خط افق شهر و پله‌های اسپانیایی شما را غرق در لذت می‌کند. این رستوران یک مکان خارق‌العاده برای صرف برخی از بهترین غذاهای ایتالیایی است.

Il Pagliaccio

این رستوران زیبا و صمیمی که خیلی هم مورد علاقه رومی‌ها قرار دارد، تنها ساختمان دو ستاره میشلن در شهر است. سرآشپز Anthony Genovese  تلفیقی هوشمندانه از غذاهای مدیترانه‌ای و شرقی را با استفاده از مواد اولیه ساده ارائه می‌دهد. برای صرف ناهار در این رستوران می‌توانید منوی 8 تا 10 را انتخاب کنید. آمارهای اخیر، تقاضای رو به رشد مشتریان برای غذاهای مبتنی بر سبزیجات را نشان می‌دهد.

اتاق غذاخوری در رستوران Il Pagliaccio برای 28 نفر جا دارد؛ بنابراین برای یک قرار کاری به صرف شام با غذاهای بی‌عیب‌ و نقص، جای مناسبی است. ضمن اینکه موقعیت مکانی‌اش نیز در مرکز رم است و این به ارزش رستوران افزوده‌است.

Aroma

پشت بام هتل Palazzo Manfredi میزبان یک تجربه غذاخوری مجلل و شیک در رستوران  Aroma است؛ جایی که ترکیبی تازه و پیچیده از طعم‌های سنتی رومی و مدیترانه‌ای با مناظر شگفت‌انگیز از کولوسئوم را به شما می‌بخشد. سرآشپز دی لوریو رومی‌الاصل از زمان افتتاح آروما در سال 2010 سرآشپز این رستوران بوده‌است و کار خوب او باعث شده تا این رستوران ستاره میشلن بگیرد.

دی لوریو اخیراً گامی جدی برای حذف تمام ماهی‌های تن از منو رستوران برداشت. او غذاهای خود را طوری تغییر داد تا گونه‌هایی را که کمتر شناخته شده‌اند و صید نمی‌شوند را به نمایش بگذارد. مانند یک رومی واقعی، تاکید زیادی روی پاستا با پنج نوع مختلف موجود در غذاهای اصلی دارد.

ناهارخوری این رستوران در سالتی شیک و زیبا قرار دارد. اما صرف شام در تراس این رستوران یک تجربه رویایی است؛ شامی که زیر نور شمع صرف می‌شود. این مکان آنقدر به کولسئوم نزدیک است که انگار از نزدیک می‌توانید لمسش کنید.

از بین لوکس ترین رستوران‌های رم کدام را انتخاب می کنید؟

Glass Hostaria

Glass Hostaria

سرآشپز کریستینا باورمن هنگام یادگیری آشپزی خود مسیر معمولی را در پیش نگرفت. او 14 سال را در آستین تگزاس زندگی کرد و سپس به رم بازگشت تا مسئولیت آشپزخانه گلس هوستاریا را بر عهده بگیرد. کریستینا برای منویی پر از طعم‌های دیوانه‌کننده مانند تورتلینی پرشده با خرگوش، سس نارگیل، کاری سبز و پینیو، ریزوتو، کدو سبز، خاویار لیمو، کنجد، قلیه خشک و تمشک ستاره میشلن را دریافت کرد.

این رستوران که از لوکس ترین رستوران‌های رم بوده، در میان یک منطقه پرجنب‌وجوش تراستوره رم واقع شده‌است و فضای داخلی‌اش نمونه‌ای عالی از طراحی معاصر است. دارای یراق آلات برنزی براق، نورپردازی خلاقانه و مبلمان مدرن نوآورانه است که منوی متنوعی را ارائه می‌دهد.

Pipero

Pipero Roma  با یک ستاره میشلن، اثر الساندرو پیپرو، یک رستوران‌دار افسانه‌ای با کتاب سیاه و غبطه‌انگیز پر از نخبگان شهر است. آشپزخانه این رستوران به چیرو اسکاماردلا، یک بومی رمی سپرده شد که او توانست غذاهای کاملی را با حداقل مواد اولیه ممکن ارائه دهد.

در غذاهای این منو چند سرنخ از موادی مانند تره، کبوتر و کاهو پیدا می‌شود. مطمئن باشید کار و تلاش زیادی برای هر چیزی که از آشپزخانه اسکاماردلا بیرون می‌آید انجام می‌شود.

این رستوران به خودی خود مکانی برای ثروتمندان و مشهوران شهر و یکی از لوکس ترین رستوران‌های رم است. اتاق غذاخوری اصلی مملو از آثار زیبای نقاشان چیره‌دست است. همچنین یک نیم‌طبقه برای کسانی که می‌خواهند حریم خصوصی بیشتری داشته باشند نیز وجود دارد.

All’Oro

لوکس ترین رستوران‌های رم

All’Oro  که متعلق به سرآشپز اجرایی، ریکاردو دی جیاکینتو است و توسط او اداره می شود، موفق به کسب ستاره میشلن شده‌است. این رستوران که در هتل پنج ستاره H’All Tailor Suite واقع شده‌است، یک نقطه برای تجمع نخبگان قدرت رم است. دکور رستوران ترکیبی از زرق و برق قدیمی و ساده با طراحی مدرن معاصر است. سقف‌های چوبی تیره و لامپ‌های برنجی آویزان از آن حس یک تراتوریای (اغذیه‌فروشی) سنتی ایتالیایی را به شما می‌دهد.

منوی مزه این رستوران به عنوان نمونه موفقی از لوکس ترین رستوران‌های رم، از بهترین خلاقیت های دی جاسینتو است؛ از جمله سیب‌زمینی معروف، تیرامیسو، که با ماهی کاد نمکی و بیکن، راویولینی و پنیر ماسکارپونه پر شده‌‌است و همچنین راگو اردک. در این رستوران همچنین می‌توانید غذاهای مورد علاقه خود را از منوی آلاکارته که به چهار غذای سنتی ایتالیایی اختصاص دارد، انتخاب کنید.

کلام پایانی

لذت غذا خوردن در لوکس ترین رستوران‌های رم، با چیدمان خارق‌العاده و تراس‌هایی با منظره رویایی، تجربه‌ای است که هر گردشگری به دنبال آن است. در این مقاله سعی بر این بود که بتوانیم فضای داخلی و خارجی رستوران‌هایی که علاوه بر فضایی زیبا، منوی غذایی خوشمزه‌ای دارند را به شما معرفی کنیم.

نظرات کاربران