St. Peter's Church Cave
5 فروردین 1402
رم

کاوش در کلیسای سنت پیتر؛ کلیسای مقدس مسیحیان

کلیسای سنت پیتر یکی از بزرگ‌ترین و خوش ساخت‌ترین کلیساهای جهان است که به دلیل معماری چشمگیرش بسیار مورد تحسین قرار می‌گیرد. این کلیسا یکی از مقدس‌ترین عبادتگاه‌های مسیحیان محسوب می‌شود، دارای مجموعه‌ای از آثار هنری است و در طی سالیان دراز به دقت از آن نگهداری شده‌ است، به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری رم در نظر گرفته می‌شود. همه‌ساله تعداد زیادی گردشگر برای بازدید از این کلیسا به رم می‌روند.
گنبد نمادین کلیسای سنت پیتر که از فراز افق پانورامای شهر به ما می‌نگرد، الهام‌بخش کلیساها و ساختمان‌های متعددی در طول تاریخ بوده است.

تور اروپا

هنگام بازدید از اینجا ممکن است با صف‌های طاقت فرسا و طولانی مواجه شوید، با این حال، چهار ورودی مخفی هم وجود دارد که با یافتن‌شان این فرآیند ساده‌تر خواهد شد.تماشای کلیسای سنت پیتر، از تجربه‌های به یاد ماندنی رم برای گردشگران سراسر جهان است که هرگز نباید از دستش داد.

رسیدن به ورودی کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر، در ضلع جنوب شرقی شهر رم واقع شده است و از طریق خیابان آشتی قابل دسترسی است. برای کسانی که قصد بازدید از کلیسای سنت پیتر را دارند، در اینجا مسیرهای ایده آلی وجود دارد که می توانید آنها را در نظر داشته باشید.

اتوبوس

Bus in Rome

برای رسیدن به اینجا با اتوبوس، دو گزینه پیش روی شماست که در دو طرف کلیسا توقف دارند.

Tour europe

 اتوبوس‌های شماره 32، 81، 982 در میدانRisorgimento  که 10 دقیقه پیاده تا سنت پیتر فاصله دارد، توقف می‌کنند. این ایستگاه در سمت چپ قرار گرفته است.

اتوبوس شماره 64 در خیابانPorta Cavalleggeri  در سمت راست کلیسای سنت پیتر توقف می‌کند و کمی نزدیکتر از ایستگاه اتوبوس دیگر است. اتوبوس 64 یکی از پرکاربردترین خطوط رم است زیرا ایستگاه ترمینی را به شهر واتیکان متصل می‌کند و در مکان‌های کلیدی شهر مانند میدان Venezia یا Largo Argentina توقف می‌کند.

مترو

ایستگاه مترو Ottaviano نزدیک‌ترین و در دسترس‌ترین ایستگاه به کسانی است که به دنبال رفتن به کلیسای سنت پیتر هستند. ورودی کلیسا با 10 دقیقه پیاده روی از خروجی مترو فاصله دارد.

تراموا

از آنجایی که تنها یک ایستگاه تراموا در شهر واتیکان وجود دارد، می‌توانید از تراموا 19 استفاده کنید که در میدان Risorgimento توقف می‌کند. با 13 دقیقه پیاده روی از آنجا به در ورودی کلیسای مقدس خواهید رسید.

ورودی‌های کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر

بسته به اینکه قصد بازدید و گشت و گذار از کدام قسمت از کلیسای سنت پیتر را دارید ورودی‌های ذیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کوپولا

کوپولا یا گنبد باسیلیکا منظره بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای از شهر را به گردشگر ارائه می‌دهد و اغلب در طول بازدید شما به زمان بیشتری برای بهره‌گیری از تمام جزئیات آن خواهید داشت. ورودی این قسمت از کلیسا در ابتدای میدان سنت پیتر قرار دارد، بنابراین بازدید از آن در ابتدا ایده بسیار خوبی است. از حمل و نگهداری وسایل ممنوعه در کلیسا خودداری کنید تا زمان بازدید خود را به تاخیر نیندازید.

میانگین زمان صف: یک ساعت یا بیشتر

زمان باز و بسته شدن ورودی: گنبد سنت باسیلیکا در ساعت 8 صبح باز می‌شود و هر روز ساعت 5 بعد از ظهر بسته می‌شود.

گورستان و خزانه

برخلاف ورودی‌های دیگر، خزانه یک بازدید پولی است. بنابراین، ممکن است برای مشاهده آن لازم باشد بلیت‌های آن را از قبل خریداری کنید. این خزانه در سمت چپ کلیسای سنت پیتر قرار دارد و با ستون‌هایی که با آن تزئین شده است مشخص می‌شود. در سمت چپ، می‌توانید نام پاپ‌هایی را مشاهده کنید که در سنت پیتر به همراه مجسمه سنت اندرو دفن شده‌اند.

میانگین زمان صف: 45 دقیقه

زمان باز و بسته شدن ورودی: گورستان و خزانه ساعت 8 صبح باز می‌شود و هر روز ساعت 5 بعد از ظهر نیز بسته می‌شود.

غار کلیسای سنت پیتر

St. Peter's Church Cave

می‌توانید در طول بازدید خود، یک بازدید ویژه از غار مقبره سنت پیتر نیز داشته باشید. ورودی این غار در زیر زمین قرار دارد و نیاز به همراهی راهنما دارد. این بازدید برای شما به مانند تجربه یک حفاری خواهد بود و می‌توانید بقایای سنت پیتر را ببینید. این تور 1.5 ساعت طول می‌کشد و می‌توان آن را از طریق دفتر واتیکان اسکاوی یا از طریق یک بلیت ترکیبی که به صورت آنلاین در دسترس است رزرو کرد.

زمان باز و بسته شدن ورودی:

آوریل تا سپتامبر: 7 صبح تا 7 بعد از ظهر

اکتبر تا مارس: 7 صبح تا 6 بعد از ظهر

ورودی مخفی

همچنین یک ورودی مخفی به کلیسای سنت پیتر وجود دارد که از طریق یک در کوچک در سمت راست کلیسای سیستین قابل دسترسی است.

تورها و بلیت‌های پیشنهادی کلیسای سنت پیتر

اگر به دنبال یک بازدید بدون نقص از کلیسای سنت پیتر هستید، بهتر است که از قبل بلیت را به صورت آنلاین تهیه کنید. به این ترتیب، می‌توانید با پشت سر گذاشتن صف‌ها، زمان بیشتری را صرف گشت و گذار و تحسین ظرافت و زیبایی‌های یکی از بزرگترین کلیساهای اروپا کنید.

در آخر؛ نکاتی برای بازدید شما

کلیسای سنت پیتر

کفش‌های پیاده‌روی خوب بپوشید، زیرا پیاده‌روی زیادی را پیش رو دارید و بازدید از تمام قسمت‌های موزه بیش از دو تا سه ساعت طول می‌کشد.

یک راهنما یا کتاب راهنما همراه خود داشته باشید. در طول بازدید خود طبیعتا به اشیای تاریخی برخورد خواهید کرد که با حضور یک راهنما می‌توانید اطلاعات مفیدی را بدست بیاورید.

قبل از شروع روز، مطمئن شوید که یک وعده غذایی کامل و مقوی میل کرده‌اید، زیرا گزینه‌های زیادی برای ناهار در اطراف کلیسا وجود ندارد.

بهترین زمان برای بازدید در ساعات اولیه روز است. به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت قبل از ساعت 10:30 صبح بازدید بسیار آسوده‌تری خواهید داشت.

گرفتن بلیت‌های پرش از خط می‌تواند در تعطیلات آخر هفته و در طول فصل اوج حضور گردشگران مفید باشد، زیرا به شما کمک می‌کند در زمان و همچنین هزینه بسیار صرفه جویی کنید.

یادتان نرود که رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک خوبه!

نظرات کاربران