Holy Angel Castle
20 اسفند 1401
رم

همه‌چیز درباره قلعه فرشته مقدس

فهرست مطالب

  • قلعه فرشته مقدس در یک نگاه
  • چرا باید از قلعه سنت آنجلو دیدن کنید؟
  • مختصری از تاریخ قلعه سنت آنجلو
  • برای بازدید خود برنامه‌ریزی کنید
  • هنگام پرسه در قلعه سنت آنجلو
  • پارکینگ‌های اطراف قلعه
  • رستوران‌های اطراف قلعه سنت آنجلو
  • حقایقی از قلعه سنت آنجلو که احتمالا نمی‌دانستید
  • هتل های نزدیک به قلعه سنت آنجلو
  • در همسایگی قلعه فرشته مقدس
  • کلام آخر

اگر قرار باشد برای تماشای مکان‌های دیدنی در رم لیست تهیه کنید، مطمئن هستیم که بازدید از قلعه فرشته مقدس یا همان سنت آنجلو درست در همان بالا است! این قلعه معروف‌ترین قلعه رم است و برای شهرت جهانی‌اش دلیل محکمی وجود دارد؛ این مکان با مجسمه‌هایی که توسط استادانی مثل برنینی و مورلی ساخته شده است، مطمئناً شما را شگفت زده خواهد کرد.

رزرو تور اروپا

قلعه فرشته مقدس در یک نگاه

قلعه سنت آنجلو

مدت زمان بازدید: 1-2 ساعت | بهترین زمان برای بازدید: صبح زود | باید ببینید: هنر رنسانس

قیمت بلیت: 17.50 یورو | دیدنی‌ها: مجسمه فرشته مایکل، مقبره هندوریان، پونته سنت آنجلو، پاستو دی بورگو

تعداد بازدید کننده در سال: 1.2 میلیون نفر | ثبت میراث جهانی یونسکو: 1980 | تاسیس: 139 میلادی | معمار: Decriannus | سبک معماری: معماری روم باستان

ساعت کاری:

Tour europe

هر روز از ساعت 9 صبح تا 7:30 بعد از ظهر

نشانی:

 Lungotevere Castello, 50, 00193 Roma RM, Italy

چرا باید از قلعه سنت آنجلو دیدن کنید؟

قلعه سنت آنجلو یا مقبره هادریان، بنای یادبودی است که در رم قرار دارد. این بنا در ابتدا برای مقبره امپراتور روم هادریان و خانواده‌اش ساخته شد اما بعدها به‌ عنوان قلعه و اقامتگاه پاپ عمل کرد. این قلعه هم از نظر تاریخی و هم از نظر فرهنگی اهمیت دارد و در برخی از رویدادهای مهم تاریخ ایتالیا نقش داشته است.

قلعه فرشته مقدس که در بلندای تاریخ به طرز شگفت‌‌انگیزی حفظ شده، نکات جالب زیادی برای کشف دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند آثار هنری مختلفی مانند ملیله‌ها، نقاشی‌های دیواری، موزاییک‌ها و مجسمه‌ها را مشاهده کنند که همگی توسط خانواده‌های پاپ در طول قرن‌ها سفارش داده شده‌اند. این قلعه همچنین زیبایی خارق‌العاده‌ای دارد و برای تماشای شهر از بلندی‌ها، رویایی و دل‌نواز است.

این قلعه علاوه بر اهمیت تاریخی، به دلیل ارتباط با فرشته مقدس «میکائیل» اهمیت مذهبی قابل توجهی هم دارد. طبق افسانه‌ها این سنت ‌میکائیل بود که در فراز قلعه، بر پاپ «گریگوری کبیر» ظاهر شد و به او دستور داد طاعونی را که قرن‌ها در جان رم افتاده، تمام کند. به این ترتیب، این قلعه گاهی به‌ عنوان قلعه فرشتگان شناخته می‌شود و نزد کاتولیک‌ها و دیگر ادیان رومی، جایگاه رفیعی دارد.

مختصری از تاریخ قلعه سنت آنجلو

قلعه سنت آنجلو

این قلعه نمادین ابتدا به عنوان مقبره امپراتور هادریان و خانواده‌اش در سال 139 میلادی ساخته شد. رومیان مقبره را در ساحل رودخانه تیبر بنا کردند و خاکستر او یک سال پس از مرگ، آنجا قرار گرفت. تا پایان امپراتوری روم، این مکان توسط جانشینان وی به همین ترتیب استفاده شد.

با حرکت به قرون وسطی، امپراتور اورلیان قلعه را به مکانی استراتژیک برای جنگ رومیان تبدیل کرد. از آن زمان، این قلعه از دست چندین پاپ عبور کرده و به عنوان محل سکونت، زندان، دادگاه و بالاخره قلعه استفاده شده است. در اواخر قرون وسطی بود که پاپ نیکلاس سوم، «پاستو دی بورگو» را برای ارتباط مخفیانه با واتیکان ساخت.

زمانی که به دوره رنسانس و فراتر از آن می‌رسیم، قلعه فرشته مقدس تحت رهبری کاردینال «دلا روور» -که در واقع به جای کاخ واتیکان ترجیح می‌داد در قلعه بماند- حسابی تغییر کرد. در این مدت اقامتگاه‌های پاپ بازسازی شد، یک قلعه عظیم بر روی ویرانه‌های آرامگاه هادریان ساخته شد و تقریباً اکثر مجسمه‌های پونته سنت آنجلو گم شدند.

سرانجام پس از قرن‌ها خدمت به عنوان زندان، پادگان و حتی انبار مواد جنگی، این قلعه باستانی در سال 1901 از رده خارج و مقبره به طور کامل متروکه شد.

از اقبال بلند ما، سرهنگ «لوئیجی دوراند د‌لا‌پنه» و کاپیتان «ماریانو بورگاتی» تصمیم گرفتند قلعه را بازسازی کنند. پس از یک کمپین 6 ساله طولانی، این سازه توسط پادشاه «ویتوریو امانوئل سوم» به عنوان موزه افتتاح شد که تا همین امروز پابرجا مانده است.

برای بازدید خود برنامه‌ریزی کنید

ساعت کاری قلعه سنت آنجلو

قلعه فرشته مقدس همه روزه از ساعت 9 صبح تا 7:30 بعد از ظهر باز است. دفتر فروش بلیط در ساعت 6:30 بعد از ظهر تعطیل می‌شود.

راه‌های دسترسی به قلعه

با اتوبوس

Bus in Rome

اتوبوس‌های 23، 280، 62، 64 یا 982 شما را به جایی که باید بروید می‌رسانند؛ به نزدیک‌ترین ایستگاه در نزدیکی  قلعه سنت آنجلو. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس Piazza Pia فقط 5 دقیقه پیاده تا قلعه فاصله دارد.

با مترو

خط A مترو همان خطی است که در Lepanto -نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به قلعه- توقف می‌کند. اینجا 17 دقیقه پیاده روی تا قلعه فاصله دارد.

با قطار

خطوط قطار Fl3 و FL5 در نزدیکی قلعه سنت آنجلو توقف می‌کنند. این ایستگاه، Roma San Pietro است که 22 دقیقه با قلعه فاصله دارد.

با راه آهن سبک

قطار شماره 19 را سوار شوید. نزدیکترین ایستگاه Risorgimento/S. Pietro است که 12 دقیقه پیاده تا مقصد فاصله دارد.

بهترین زمان برای بازدید از قلعه

بهترین زمان برای بازدید از قلعه سنت آنجلو عصرها است، زیرا با کمترین جمعیت برخورد می‌کنید.

 بین ماه‌های سپتامبر تا مارس، آب و هوای رم لذت‌بخش است و کاوش در پنج طبقه قلعه بیشتر می‌چسبد.

هنگام پرسه در قلعه سنت آنجلو

 آثار هنری را تحسین کنید

 با گذشت زمان قلعه موفق شده تا مجموعه هنری عظیمی را جمع‌آوری کند.  بیشتر آنها درست در قلب قلعه و در دسترس عموم قرار دارند. می‌توانید بقایایی از مقبره هندوریان را بیابید که پس از سال‌ها بازسازی، دوباره به آرامگاه‌اش راه یافته است. حتی آثار اهدایی مجموعه‌داران هنری مانند بوناکورسی هم اینجا نمایش داده می‌شوند. اما در کنار این موارد، به تماشای مجسمه‌های دوره رنسانس بنشینید؛ درست همان بالا -روی پشت بام- مجسمه فرشته میکائیل را نظاره کنید که به عنوان جواهر تاج قلعه شناخته می‌شود.

Ponte Sant’Angelo

قلعه سنت آنجلو

پلی در ساحل رودخانه تیبر که قلعه را به شهر متصل می‌کند. این پل را ابتدا امپراتور هادریان ساخت تا به عنوان گذرگاه زائران مسیحی به کلیسای سنت پیتر استفاده شود. در قرن هفتم، این پل به «پونته سنت آنجلو» تغییر نام داد.

در دوران رنسانس، پاپ، معمار ارشد رم «برنینی» را برای ساخت و نصب 10 فرشته زیبا در دو طرف پل مأمور کرد.

گذرگاه روستا

Passetto di Borgo، یک دهلیز مرتفع است که قلعه را به شهر واتیکان متصل می‌کند. این گذرگاه 800 متری به سفارش پاپ نیکلاس سوم در سال 1277 ساخته شد و در صورت حمله به عنوان یک راه فرار عمل می‌کرد.

گذرگاه قلعه فقط در تابستان برای بازدید عموم باز است.

از مناظر زیبای شهر دیدن کنید

تراس قلعه سنت آنجلو مکانی برای تماشای مناظر خیره‌کننده شهر است. این تراس که در طبقه پنجم قلعه قرار دارد، به عنوان صحنه‌ آخرین پرده از اپرای پوچینی “توسکا” شناخته می‌شود.

پارکینگ‌های اطراف قلعه

اگر تصمیم گرفتید با ماشین به دیدن این جاذبه گردشگری بروید، حواس‌تان باشد که پارکینگی در محل وجود ندارد. با این حال، برخی از پارکینگ‌های پولی در دسترس هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید:

پارکینگ Garage Properzio: کمتر از 600 متر با قلعه فاصله دارد و نزدیک میدان سنت پیتر و پارک جیانیکولو است.

زمان: هر روز از ساعت 7 صبح تا 7 بعد از ظهر

قیمت: 5 یورو برای 1 ساعت

Gran Meliá – Gianicolo: این پارکینگ حدود 10 دقیقه با قلعه فاصله دارد و برای کسانی که مایلند تور واتیکان را با بازدید از قلعه سنت آنجلو ترکیب کنند، گزینه مناسبی است.

Parking Garage Properzio

زمان: از دوشنبه تا جمعه ساعت 7 صبح تا 10 شب | در تعطیلات آخر هفته 7 صبح تا 7 بعد از ظهر

قیمت: 2.50 یورو برای 1 ساعت

پارکینگ Prati: این پارکینگ در فاصله 12 تا 13 دقیقه‌ای از قلعه، به Piazza del Risorgimento و شهر واتیکان نیز بسیار نزدیک است.

زمان: از دوشنبه تا شنبه 6 صبح تا 1:30 بامداد | در روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی 6 تا 11 صبح + 18 تا 1:30

قیمت: 30 یورو برای یک روز

رستوران‌های اطراف قلعه سنت آنجلو

در اینجا چند رستوران عالی وجود دارد که حتماً آنها را به برنامه روزانه خود اضافه کنید!

کافه تریا و رستوران Le Terrazze

رستورانLe Terrazze، یک پشت‌بام خانوادگی و جذاب است که حس‌و‌حال حضور در ایتالیا را تمام و کمال به شما القا می‌کند. با حضور در اینجا، همراه نوشیدن یک لیوان قهوه عالی، مناظر زیبای رم را تحسین کنید.

در این رستوران انواع ساندویچ، قهوه، چیزکیک، تیرامیسو و … برای استفاده شما سرو می‌شود.

  رستوران La Fraschetta

La Fraschetta Restaurant

اینجا محلی برای نوش جان کردن یک ناهار عالی در رم است. این رستوران به ‌خاطر پاستا، فضای داخلی زیبا و خدماتش در تمام جهان شناخته شده است. مطمئن باشید این La Fraschetta ذائقه‌ شما را شگفت‌زده می‌کند.

رستوران Cantina e Cucina

اگر در این مکان حضور دارید یعنی شانس‌تان زده است! بهترین پیتزاها، تخته‌های غذاخوری و پیش‌غذاهای خوشمزه اینجا سرو می‌شود که برای یک وعده غذای خانوادگی ایده‌آل است.

رستوران Grazia & Graziella

تمام آنهایی که قبلاً اینجا آمده‌اند، این رستوران را محبوب خود می‌دانند. با غذای عالی، مناظر و فضای باز شگفت‌انگیز، نمی‌شود حسابی عاشقش نشد! Grazia & Graziella  مکانی‌ست که یک‌بار هم شده باید ببینید.

رستوران Mamà Ristobistrot

این رستوران برای تمام آن‌ها که غذای بدون گلوتن را ترجیح می‌دهند، پاتوق مناسبی است. اکثر مردم محلی به گردشگران توصیه می‌کنند غذاهای این‌جا را تست کنند. به‌خاطر داشته باشید که این مکان نیازهای شما را به پاستا با تمام وجودش برطرف خواهد کرد!

حقایقی از قلعه سنت آنجلو که احتمالا نمی‌دانستید

ponte sant'angelo roma

*قلعه سنت آنجلو در سال 123 میلادی توسط امپراتور روم هادریان ساخته شد تا مقبره‌ای برای خود و خانواده‌اش باشد.

* در زمان حکومت پاپ بر روم در سال 590 میلادی، نام این قلعه از مقبره هادریان به قلعه سنت آنجلو تغییر یافت.

* پاپ سیکستوس چهارم در سال 1471 قلعه سنت آنجلو را از طریق پاستو دی بورگو به شهر واتیکان متصل کرد، گذرگاهی مخفی که اکنون برای گردش عموم باز است.

* این قلعه نماد رم است و در بسیاری از آثار هنری به نمایش درآمده است.

* این مکان باستانی، موزه ملی قلعه سنت آنجلو را در خود جای داده است. مصنوعات و آثار هنری تاریخ پر فراز و نشیب این قلعه از جمله مجسمه‌های رومی و مومیایی‌های مصری، در این موزه نگهداری می‌شوند.

* قلعه سنت آنجلو در سال 1963 در فیلم کلئوپاترا با بازی الیزابت تیلور و ریچارد برتون به نمایش درآمد.

نکاتی برای بازدید از قلعه فرشته مقدس رم

* بازدید خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید تا مطمئن باشید برای کشف قلعه و جاذبه‌های آن زمان کافی دارید.

* کفش‌های راحت بپوشید؛ برای تماشای حیاط‌ها، باغ‌ها و برج‌های قلعه باید پیاده‌روی کنید.

* یک دوربین برای ثبت عکس‌های شگفت‌انگیز از معماری قرون وسطایی قلعه، همراه خود داشته باشید.

* برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، در ساعت‌های خلوت از قلعه دیدن کنید.

* بلیط را زودتر از موعد از وب‌سایت رسمی بخرید تا در زمان ورود شما صرفه‌جویی شود.

* برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه و اسرار این قلعه باستانی، یک تور با راهنما داشته باشید.

* برای تماشای مناظر خیره‌کننده رم و رودخانه قلعه، حتما برای گردش در باغ‌ها و حیاط‌ها زمان بگذارید.

* مطمئن شوید که اتاق‌های مختلف داخل قلعه سنت آنجلو را ببینید؛ هر کدام داستانی برای روایت دارند.

* از رویدادهای ویژه‌ای که در قلعه برگزار می‌شود عقب نمانید، این جلسات برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ و فرهنگ قلعه، بسیار مفید هستند. برای آگاهی از رویدادهای آینده حتماً وب‌سایت آنها را بررسی کنید.

هتل های نزدیک به قلعه سنت آنجلو

اگرچه سفر یک روزه برای دیدن همه‌چیز قلعه سنت آنجلو کافی است، اما هرگز برای رم کافی نیست! اصلاً چه کسی تعطیلات را دوست ندارد؟!

Rome Aparts

Rome Aparts

اگر قرار است تمام جاذبه‌‌های رم را در یک تعطیلی کوتاه ببینید، هتل Rome Aparts انتخاب مناسبی برای شماست. این هتل درست در قلب شهر قرار دارد و با صرفه‌جویی در زمان رفت و آمد، به شما کمک می‌کند تجربیات بیشتری به سفر خود اضافه کنید.

Charme & Chic Luxury

این هتل که به موقعیت ایده‌آل و مناظر عالی خود معروف است، برای اقامت راحت و صرفه‌جویی در وقت و هزینه بسیار مناسب است.

سوئیت های لوکس XXIV Domus

لیست هتل‌های ما بسیار نزدیک به جاذبه‌های گردشگری اصلی رم قرار دارند. این هتل یکی دیگر از آن هاست. برای تجمل، کارایی، و ساختن لحظات خوش زندگی، اینجا بمانید!

در همسایگی قلعه فرشته مقدس

پانتئون، رم

Pantheon, Rome

 پانتئون رومی یکی از بهترین بناهای به‌جا مانده از روم باستان است که باید از نزدیک آن را تماشا کرد. این بنا که قبلاً یک معبد و حالا یک کلیسای کاتولیک است، بر معماری بی‌نظیر رومی گواهی می‌دهد.

 کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر همان سازه‌ای است که تاریخ رم و مسیحیت را به طرز دیوانه‌کننده‌ای نشان می‌دهد. در واقع، بازدید از شهر واتیکان ناقص تلقی می‌شود اگر از کلیسای سنت پیتر دیدن نکرده باشید؛ با عرض پوزش، ما این قوانین را تعیین نمی‌کنیم!

کلیسای سیستین

کلیسای سیستین احتمالاً مورد احترام‌ترین جاذبه دیدنی در‌ جهان است، چه رسد به شهر واتیکان! این مکان اهمیت مذهبی عظیمی دارد و -بیشتر از آن- مکانی است که پاپ‌ها در آن تاج‌گذاری می‌کنند! برای درک و فهم عمیق اعتقادات رومی، باید از این کلیسا بازدید کرد.

کولوسئوم

قلعه سنت آنجلو

اگر به دنبال مکانی هستید که مترادف با رم باشد، کولوسئوم، کولوسئوم و باز هم کولوسئوم! تماشاخانه‌ای که بد‌عهدی زمان و فاجعه‌های زیادی را پشت سر گذاشته است.

گالری بورگزه

گالری Borghese که اغلب به عنوان بخش تعیین‌کننده‌ای از هنر و تاریخ رم شناخته می‌شود، با آثار هنری استادانی مانند کاراواجو، رافائل، تیتیان، برنینی و کانوا، فرصتی برای مطالعه و یادگیری هرچه بیشتر هنر و فرهنگ روم است.

کلام آخر

اگر بگوییم که می‌توانید از مقبره امپراتور روم دیدن کنید، هنر رافائل را ببینید، در میدان‌ نبرد خشن چند صد ساله با توپ‌ها و گلوله‌های باقی‌مانده پرسه بزنیدو با منظره خیره‌کننده کلیسای سنت پیتر عکس بگیرید و همه این‌ها فقط در یک مکان! باورتان خواهد شد؟ و این هنوز تمام ماجرا نیست…

می‌توانید قطعه‌ای از معماری میکل آنژ را تحسین کنید، ببینید پاپ‌ها زمانی که از دست دشمنان خود پنهان می‌شدند کجا زندگی می‌کردند و حتی در اطراف یک قلعه-خندق واقعی قدم بزنید!

اگر خوش شانس باشید، حتی می‌توانید از گذرگاه مخفی بین یک قلعه و شهر واتیکان عبور کنید و از سلول‌های یکی از مخوف‌ترین سیاه‌چال‌های تاریخ روم دیدن کنید.

در قلعه فرشته مقدس رم خیلی چیزهای دیگر هم هست! در این کلاس که نه، مدرسه تاریخ، با چشمان خود پیشرفت و دگرگیسی معماری رم را مشاهده کنید.

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک خوبه!

نظرات کاربران