Borghese Gallery and Museum
20 اسفند 1401
رم

گالری بورگز؛ میعادگاه هنر جهان

فهرست مطالب

  • ویژگی شاخص گالری بورگز چیست؟
  • باغ ویلا بورگز
  • تاریخ گالری بورگز
  • صف‌های طولانی بازدید از گالری بورگز
  • تهیه بلیت گالری بورگز
  • نمایشگاه‌های گالری بورگز
  • نکات داخلی برای بازدید شما از گالری بورگز
  • کلام آخر

هنر در شهر رم به مانند خون در رگ‌های ما در جریان است، این شهر بدون فرهنگ و هنر غنی خود گویی اصلا وجود ندارد.اکثریت قریب به اتفاق گردشگرانی که از رم بازدید می‌کنند، از اصلی‌ترین دلایلشان رفتن به موزه‌ها و گالری‌های باشکوه و مجلل رم است.
یکی از معروف‌ترین و برجسته‌ترین گالری‌های هنری جهان، گالری بورگز (Galleria Borghese) است که همیشه مملو از آثار هنری برجسته و طرفداران آنهاست. اگر به شما گفته شود در طول عمر خود فقط فرصت بازدید از یک گالری در جهان را دارید، بدون اغراق انتخاب شما باید گالری بورگز در شهر رم باشد.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک

ویژگی شاخص گالری بورگز چیست؟

Borghese Gallery and Museum

باتوجه به نام گالری، می‌توان گفت که گالری بورگز، خانه اصلی مجموعه مجسمه‌ها و آثار هنری است که توسط خانواده افسانه‌ای بورگز (Borghese) گردآوری شده‌اند. این‌‌ها شامل آثار تاریخی مهم استادان قدیمی و همچنین نقاشان مشهور عصر خود از سراسر جهان است.
در نتیجه، گالری بورگز در رم به عنوان هنر انجماد کپسول زمان از قرن اول میلادی به بعد عمل می‌کند. نمایشگاه‌ها بر اساس دوره زمانی تفکیک شده‌اند تا مخاظب بتواند به خوبی سیر تکاملی تکنیک‌های هنری مختلف را ببیند.

گالری بورگز در ویلا Borghese Pinciana سابق میزبانی می‌شود. خود ویلا با شاهکارهای معماری آراسته شده است. دو طبقه این ویلا که اکنون پذیرای هزاران هنردوست است، معماری اصیل روم را یادآوری می‌کند.
علاوه بر این، پیاده رویِ گالری بورگز شما را از طریق پارک زیبا و آرام به ویلا بورگز می‌برد. پیاده‌روی در آن احتمالاً می‌تواند یکی از آرامش‌بخش‌ترین تجربه‌هایی باشد که تا به حال در زندگی خود داشته‌اید. اشتباه بسیار بزرگی است که وقتی در رم هستید، بازدید از گالری بورگزه را از دست بدهید.

برخی از مشهورترین آثار هنری در گالری بورگزه عبارتند از: دیوید با سر جالوت، پسر با سبد میوه اثر کاراواجو، رسوب از رافائل، ملیسا اثر دوسو دوسی، آپولو و دافنه و دیوید  اثر برنینی و پائولین بناپارت در نقش ونوس ویکتوریکس  اثر کانوا.

Tour europe

باغ ویلا بورگز

گالری بورگز زمین‌های خود را با باغ‌های به همان اندازه چشمگیر ویلا بورگز به اشتراک می‌گذارد. باغ بورگزه با بیش از 90 نقطه دیدنی که شامل مجسمه‌ها و بناهای تاریخی کلاسیک می‌شود، یکی از بزرگترین و زیباترین پارک‌های عمومی رم است. این باغ در بالای تپه پینسی قرار دارد که از بالای آن می‌توانید مناظر زیبا و چشم‌نوازی از پیازا دل پوپولو، تیبر و رم را تماشا کنید.

تاریخ گالری بورگز

Borghese Gallery and Museum

در سال 1660، کاردینال اسکیپیون بورگز، یکی از حامیان برجسته هنر در رم، از موقعیت خود برای شروع یک مجموعه خصوصی از آثار هنری استفاده کرد. او نگاهی بی‌عیب و نقص و نبوغ بسیار بالایی داشت و تعداد زیادی از مجموعه‌هایی که این روزها گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند را می‌توان به تلاش‌های او نسبت داد.
با این حال، تاریخ گالری بورگزه کاملاً پاک نیست.

اسکیپیون بورگز  که از رهبران دینی عصر خود بود به زندانی کردن هنرمندان مشهور بود تا بتواند آثار آنها را برای گالری خود جمع آوری کند. در اوایل قرن نوزدهم، دو مورد از شناخته‌شده‌ترین آثار هنری گالری بورگز باید به ناپلئون فروخته می‌شد که اکنون در موزه لوور پاریس قابل مشاهده است. گالری بورگز از سال 1903 که برای بازدید عموم بازگشایی شد تا به  شکل فعلی خود رسید و تا به الان به همان قامت پابرجاست.

صف‌های طولانی بازدید از گالری بورگز

گالری بورگز یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های رم است و بدون شک مکانی است که باید در صدر فهرست هر مسافر علاقه‌مند به تاریخ و هنر باشد.
این گالری همچنین یکی از منظم‌ترین گالری‌‌هایی است که محافظت از آن در سطح بالایی انجام می‌شود. به صورتی که تنها 360 بازدیدکننده مجاز به حضور همزمان در داخل گالری هستند. هر روز، پنج بازه زمانی برای مهمانان تعریف شده است که آنها در بازه‌های زمانی می‌توانند از گالری بازدید کنند. هر بازه زمانی دو ساعت است و در پایان دو ساعت بازدیدکنندگان باید موزه را ترک کنند. در نتیجه، بلیت‌های گالری بورگز بسیار ارزشمند هستند و به سرعت فروخته می‌شوند؛ به خصوص در فصل اوج گردشگری که رزرو بلیت از قبل ضروری است. اگر بدون داشتن بلیت به موزه برسید، به احتمال زیاد بلیت‌ها تمام شده است و در این صورت حداقل باید دو ساعت صبر کنید، تا بازه زمانی بعدی. علاوه بر این، حتی اگر بلیت هم تهیه کنید، با صف‌های بسیار طولانی مواجه خواهید شد؛ زیرا پذیرش در یک زمان خاص انجام می‌شود.

تهیه بلیت گالری بورگز

Borghese Gallery and Museum

تهیه بلیت‌های آنلاین بسیار دشوار است؛ به دلیل سیاست اتخاذ شده توسط گالری، بلیت‌ها از ما‌ه‌ها قبل فروخته می‌شود. بنابراین باید از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید تا با صف‌های طولانی برای تهیه بلیت موجه نشوید؛

• ابتدا بلیت خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. این کار حداقل 30 دقیقه تا 2 ساعت از انتظار شما را کاهش می‌دهد. بلیت‌های گالری بورگز در Headout  با قیمت 24 یورو در دسترس عموم هستند.

• با تهیه بلیت، زمان حضور خود در گالری را تضمین کرده‌اید. همچنین می‌توانید با عبور از صف طولانی، مستقیماً به ورودی گالری دسترسی داشته باشید.

• در روز بازدید، مستقیماً به باجه بلیت‌فروشی واقع در طبقه همکف داخل گالری بروید.

• در اینجا، دو صف خواهید دید؛ یک صف طولانی از افرادی که به دنبال خرید بلیت هستند و یک صف کوچکتر برای دارندگان بلیت از قبل خریداری شده. به سادگی بلیت‌ها را در تلفن همراه خود در باجه بلیت از پیش پرداخت شده نشان دهید و وارد محوطه گالری شوید.

این سیستم رزرو آنلاین منحصر به ‌فرد در گالری بورگز برای بازدیدکنندگان و مهمانان بسیار مفید است و ازدحام جمعیت را به حداقل می‌رساند و تجربه تماشای آثار هنری و تاریخی را برایتان بسیار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

با در دست داشتن بلیت‌های ورودی که از قبل تهیه کرده‌اید، از ورود بدون خستگی و استرس لذت ببرید و از حضور در یکی از جذاب‌ترین و باشکوه‌ترین مجموعه‌های هنری جهان نهایت استفاده را ببرید.

گردش شخصی در مقابل تورهای راهنما در گالری بورگز

هنگام برنامه‌ریزی برای بازدید از ویلا بورگز اولین چیزی که باید تصمیم بگیرید این است که آیا می‌خواهید گالری را به تنهایی ببینید یا با همراهی یک راهنما؟

در یک بازدید شخصی از گالری، خود را در یکی از نمادین‌ترین و معتبرترین مجموعه‌های هنری جهان خواهید یافت که از گردش در آن سیر نخواهید شد.
20 اتاق شگفت‌انگیز در مقابل خود خواهید یافت و می‌توانید تا زمانی که می‌خواهید بدون فشار راهنما و گروه به آثار هنری مورد علاقه خود خیره شوید و لذت ببرید. همچنین می‌توانید با پرداخت ۵ یورو، یک راهنمای صوتی برای خود فراهم کنید.

در حالی که تورهای شخصی مطمئناً تجربه بسیار خوب و لذت‌بخشی خواهد بود اما نباید از تورهای با راهنما نیز غافل شد. تورهای با حضور راهنما متخصص، فرصتی برای کسب اطلاعات تاریخی و هنری عمیق‌تر در کنار لذت بردن از جنبه‌های بصری گالری برای شما فراهم می‌کند. هر اثر هنری داستان جالبی برای گفتن دارد. یک راهنمای حرفه‌ای می‌تواند شما را از طریق این داستان‌ها راهنمایی کند و مطمئن شود که هیچ چیزی را از دست نمی‌دهید؛ بالاخره شما فقط دو ساعت فرصت دارید تا در 20 اتاق کاوش کنید.

نمایشگاه‌های گالری بورگز

در حالی که تک تک آثار هنری در گالری خاص و غیرقابل جایگزین هستند، برخی از شاهکارها وجود دارند که از سایر آثار برجسته‌تر هستند. در بازدید از گالری بورگز به هیچ وجه بازدید از این شاهکارهای هنری را از دست ندهید:

  • آپولو و دافنه، اثر برنینی
  • پسری با یک سبد میوه، کاراواجو
  • دیوید با سر جالوت، اثر کاراواجو
  • پائولین بناپارت در نقش ونوس ویکتوریکس، کانوا
  • پلوتون و پرسفون، اثر برنینی
  • عشق مقدس و بی حرمتی اثر تیتیان
  • رسوب، اثر رافائل
  • افسونگر سیرس (یا ملیسا) اثر دوسو دوسی
  • تجاوز به پروزرپینا  اثر برنینی

آپولو و دافنه اثر جیان لورنزو برنینی

Apollo and Daphne

قطعاً، یکی از نمادین‌ترین آثار هنری که تا به حال دیده‌اید، این شاهکار برنینی است. این اثر باشکوه بین سال‌های 1622 و 1625 مجسمه‌سازی شده است. این مجسمه صحنه‌ای محوری از دگردیسی‌های اوید (Ovid) را به تصویر می‌کشد که در آن پوره دافنه در حال جوانه زدن برگ‌ها از بازوها و موهایش دیده می‌شود و پاهای او تبدیل به ریشه می‌شود و آپولو که شاهد این رویداد است کاملاً شوکه شده است.

عشق مقدس و ناپسند اثر تیتیان وچلیو

نامگذاری این اثر توسط تیتیان برخلاف قصد او بوده است. عشق مقدس و ناپسند، بینشی ظریف نو افلاطونی از عشق را ارائه می‌دهد، که ویژگی مکتب فکری تیتیان بود. جواهر تاج گالری بورگز مظهر زیبایی ابدی است زیرا هر ساله هزاران بازدیدکننده را به وجد می‌آورد.

دیوید با سر جالوت اثر کاراواجو

یکی دیگر از آثار باشکوه و بسیار ارزشمند گالری بورگز، بدون شک اثر کاراواجو است که با بازی با نور و سایه‌ها، تصویری ترسناک و دلهره‌آور از سر بریده جالوت در دست دیوید به مخاطب ارائه می‌دهد. کاراواجو بین سا‌ل‌های 1609 تا 1610 روی این شاهکار هنری کار کرده است. در حال حاضر، دیوید با سر جالوت در اتاق 8 گالری بورگز نگهداری می‌شود.

زن جوان با تکشاخ اثر رافائل

زن جوان با تک شاخ یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار رافائل، نقاش مشهور ایتالیایی، تا به امروز است. با این حال، این اثر چشم‌نواز با آثار هنری دیگر در گالری بورگز بسیار متفاوت است.
این اثر قرن‌ها پس از سال 1507 تکمیل شد و مشخص شد که رافائل تنها هنرمندی نبود که روی آن کار کرده است. نقاشی این چهره ترسیم شده هاله‌ای از رمز و راز را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که همین امر باعث ایجاد یک حس همزادپنداری عجیبی در مخاطب می‌شود. به همین خاطر به هیچ وجه تماشای این اثر خارق‌العاده رافائل را از دست ندهید.

تجاوز به پروزرپینا اثر جیان لورنزو برنینی

برنینی 23 ساله تحت حمایت اسکیپیون بورگز، این مجسمه را در سال 1622 تکمیل کرد. این اثر هنری صحنه دیگری از دگردیسی‌های اوید را به تصویر می‌کشد. در این اثر پلوتون در حال ربودن پروزرپینا است. برجسته‌ترین نقطه تجاوز به پروزرپینا، واقع‌گرایی فیزیکی شگفت‌انگیز و حیرت‌انگیزی است که برنینی در چنین سن جوانی به آن دست یافته است و توانسته ذهن مخاطب خود را درگیر کند.

نکات داخلی برای بازدید شما از گالری بورگز

سیاست کاری رسمی گالری بورگز بدین گونه است که 30 دقیقه قبل از بازه زمانی مشخص شده خود، وارد گالری شوید. اما از آنجایی که تمامی 360 نفر تمایل دارند همزمان وارد شوند، لابی گالری بسیار شلوغ می‌شود؛ پس بهتر است به آرامی و حتی کمی زودتر از زمان تعیین شده توسط حراست گالری برای ورود اقدام کنید.

اگر چمدان یا کیفی دارید، از قسمت امانات برای نگهداری آنها استفاده کنید. شما می‌توانید چمدان و کیف خود را تنها 20 دقیقه قبل از زمان ورود خود تحویل دهید.

در گالری بورگز به هیچ وجه عجله نکنید. چیزهای زیادی برای تجربه کردن و لذت بردن وجود دارد و اگر از کل 2 ساعت زمان خود به نحو احسنت استفاده نکنید، حتما پشیمان خواهید شد.

اکثر گردشگران از پایین گالری شروع می‌کنند و به طبقه اول می‌رسند. اگر می‌خواهید از شلوغی و هرج و مرج جلوگیری کنید، بهتر است از طبقات بالا شروع کنید.

در طول تور با راهنما، از هدفون استفاده کنید تا هم بهتر به راهنمای خود گوش دهید و هم برای دیگر بازدیدکنندگان ایجاد مزاحمت نکنید.

ممکن است کافه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مناسب در طبقات گالری کمیاب باشند و یا در آنجا ازدحامی شکل گرفته باشد؛ بنابراین از کافه و سرویس‌ بهداشتی به درستی استفاده کنید تا در طول بازدیدتان مشکلی ایجاد نشود.

پس از اتمام بازدید در گالری بورگز، در پارک قدم بزنید، از باغ وحش دیدن کنید، با قایق در دریاچه پارو بزنید، یا در زیر کاج‌های چتری استراحت کنید. از زمان حضور خود در یکی از حیرت‌انگیزترین گالری‌های جهان نهایت استفاده را ببرید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم کامل‌ترین اطلاعات را در مورد گالری بورگز با شما به اشتراک بگذاریم. اگر قصد شرکت در تور اروپا را دارید یا خودتان می‌خواهید به صورت مستقل به اروپا و به‌خصوص به شهر رم سفر کنید، حتما به این جاذبه دیدنی سر بزنید. برای رسیدن به این جاذبه و بازدید از آن، شما می‌توانید از سایت سه کلیک بلیط هواپیما رم خود را رزرو کرده یا در تور اروپا سه کلیک شرکت کنید.

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک خوبه!

نظرات کاربران