Rome in summer
9 فروردین 1402
رم

سفر به رم در تابستان؛ از اسکوتر سواری تا جشنواره برف!

همین که فصل تابستان از راه می‌رسد، بسیاری از افراد از سراسر نقاط جهان چمدان‌های خود را می‌بندند و آماده رفتن به سفر می‌شوند. برخی از مسافران ترجیح می‌دهند که در داخل کشور خود اقدام به جستجو و کاوش کنند، اما برخی دیگر دوست دارند پا را اندکی فراتر گذاشته و به کشورهای دیگر هم سفر کنند. کشور ایتالیا و شهر زیبای رم می‌تواند یک مقصد رؤیایی برای گشت و گذار و تفریح باشد. از آب و هوا و دمای مطلوب آن گرفته، تا مکان‌های دیدنی زیبایش و فرهنگ غنی این شهر، شما را مجذوب خود می‌کنند تا برای یکبار هم که شده به این شهر رؤیایی و جذاب سفر کنید. در ادامه می‌خواهیم بدون هیچ گونه مقدمه‌ای درباره سفر به رم در تابستان صحبت کنیم تا هر چه سریع‌تر برنامه‌ ریزی و مقدمات سفرتان را انجام دهید.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک خوبه!

آب و هوای رم در تابستان

Rome in summer

اگر قصد سفر به رم در تابستان را دارید باید بدانید که تابستان در ایتالیا یک فصل گرم و مدیترانه ای است. این فصل بسیار متفاوت از زمستان معتدل و یا دمای دلپذیری است که می‌توانید انتظار داشته باشید در فصل بهار پیدا کنید. تقریباً از ژوئن تا آگوست هوا معتدل است، اما با آب و هوای مشابهی که برای اواخر ماه می و اوایل سپتامبر پیش بینی می‌شود، دوره طولانی است که نه تنها گرم‌ترین زمان سال در شهر را نشان می‌دهد، بلکه محبوب‌ترین ماه‌ها برای بازدید از رم است.

در تابستان میانگین دمای ۳۰ درجه سانتی گراد است. کمترین دمای آن به طور متوسط ​​حدود ۱۸ درجه سانتی گراد است که به طور معمول شامل عصرها می شود. در فصل تابستان آفتاب زیاد است، اما هوا گرم و مرطوب است. باران زیادی هم نمی‌بارد که از آن صحبت کنیم. حتی اگر به دمای بالا عادت کرده‌اید، این واقعیت که این همه گرما در شهر محبوس شده است، باعث می‌شود احساس گرمای بیشتری کنید و حتی با این دماهای بالا، انتظار تهویه هوای زیادی را نداشته باشید.

چه لباس‌هایی را در فصل تابستان در روم بپوشیم؟

علاوه بر ملزوماتی که باید برای سفر خود در روم در نظر داشته باشید یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید انتخاب لباس مناسب برای رفتن به سفر است. سفر به رم در تابستان به معنای هوای بسیار گرم است. اما لزوماً به این معنا نیست که شما بخواهید لباس‌های بسیار نازک و آشکار بپوشید. به خاطر اینکه قطعاً دچار آفتاب سوختگی خواهید شد.

Tour europe

از طرفی دیگر بسیاری از مکان‌های تاریخی موجود در شهر رم نیاز به استفاده از لباس‌های پوشیده برای بازدید کنندگان دارند. به ویژه اگر بخواهید به کلیساها و به ویژه کلیسای سنت پیتر بروید. یک پیشنهاد خوب برای برداشتن لباس در فصل تابستان برای سفر به رم این است که لباس‌های آزاد و گشاد بپوشید که به بدن شما نچسبند. با این لباس راحتی می‌توانید به راحتی به کلیساها هم بروید. پیشنهاد می‌شود که یک صندل راحتی و یک کلاه لبه پهن هم برای پیاده روی همراه خود داشته باشید.

از طرفی دیگر می‌توانید یک روسری و شال سبک هم بردارید. به این خاطر که قطعاً هنگام رفتن به مکان‌های تاریخی و کلیساها به درد شما نخواهد خورد. یکی دیگر از راه‌های غلبه بر گرما در فصل تابستان به همراه داشتن یک بطری آب آشامیدنی است که می‌توانید آن را با آب نما های عمومی اطراف شهر رم پر کنید. به طور میانگین حدود ۲ هزار و ۵۰۰ عدد آب‌نمای کوچک و بزرگ در سطح شهر رم پراکنده شده‌اند که آب‌های بی خطر و کاملاً تمیزی را برای نوشیدن در اختیار مردم و مسافران قرار می‌دهند. استفاده از این آب‌ها رایگان است و بسیار با طراوت و خنک هستند.

بهترین زمان برای دیدن در رم در تابستان

Rome in summer

بهتر است از گشت و گذار در گرم‌ترین قسمت روز خودداری کنید. برای گشت و گذار در شهر، زود بیدار شوید و بیرون بروید و ناهارهای طولانی را در سایه و به دور از آفتاب بخورید. پس از ناهار هم می‌توانید استراحت کنید به این خاطر که مغازه‌ها و یا دیگر مشاغل به طور معمول در گرم‌ترین بخش روز در شهر رم تعطیل می‌شوند و عصرها دوباره مغازه‌های خود را باز می‌کنند. شب‌ها در شهر روم هوا بسیار خنک‌تر است و زمان بسیار مناسبی برای گشت و گذار و دیدن مناظر معروف شهر خواهد بود.

برنامه ریزی برای سفر تابستانی به رم

وقتی نوبت به برنامه ریزی سفر به رم در تابستان می‌رسد، ایده خوبی است که درباره برخی از رویدادهای شهر برنامه ریزی کنید. اولین تعطیلات تابستان روز جمهوری است که در 2 ژوئن است. این زمانی است که ایتالیا تأسیس مدرن خود را جشن می‌گیرد و به نوعی یک تعطیلات عمومی است، بنابراین می‌توانید انتظار تماشای رژه و آتش بازی را داشته باشید. در این تاریخ جشن‌های زیادی در رم برگزار می‌شود و حتی ممکن است برخی از مکان‌ها در این روز بسته باشند. آگوست زمانی است که بسیاری از ایتالیایی‌ها به تعطیلات تابستانی خود می‌روند. این زمان معمولاً ۱۵ آگوست اتفاق می‌افتد، بنابراین خوب است توجه داشته باشید که در این مدت بسیاری از مکان‌ها در رم بسته خواهند شد. این تعطیلات معمولاً بر مناظر گردشگری تأثیر نمی‌گذارد، اما بسیاری از مغازه‌ها، بارها و رستوران‌ها در مناطق کمتر توریستی احتمالاً بسته خواهند شد.

چگونه در تابستان در اطراف رم بگردیم؟

Rome in summer

با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، تاکسی و… می‌توانید به گشت و گذار در شهر روم مشغول شوید. البته که شما می‌توانید به صورت پیاده هم در اطراف رم بچرخید، اما با این حال به دلیل گرمای هوا ممکن است خیلی زود عرق کنید. اگر می‌خواهید مسافت‌های کوتاه مدت را طی کنید پیاده روی برای شما مناسب خواهد بود. اما اگر می‌خواهید که در اطراف شهر رم بچرخید و گرمای بیش از حد و کم ‌آبی هم شما را اذیت می‌کند به هیچ عنوان نباید نگران باشید. به خاطر که وسایل حمل و نقل مختلفی برای شما موجود خواهند بود. برای رفت و آمد می‌توانید از انواع اسکوترهای الکترونیکی کمک بگیرید.

این وسایل برای مسافت‌های کوتاه عالی است، اما در خیابان‌های سنگ ‌فرش ‌شده ناهموار رفت و آمد با اسکوتر کمی مشکل خواهد بود. اگر می‌توانید با اسکوتر رانندگی کنید، می‌توانید eCooltra یا سرویس اشتراک ‌گذاری اسکوتر را انتخاب کنید که برای مسافت‌های کمی طولانی‌تر بهتر است. 

یکی از نکاتی که برای گشت و گذار در شهر رم و در فصل تابستان باید به شما بگوییم این است که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید. اگر واقعا مجبور به استفاده از اتوبوس یا مترو هستید، این کار شدنی خواهد بود؛ اما با این حال باید به شما هشدار دهیم که روش حمل و نقل عمومی به ویژه زمانی که مسافران زیادی در اتوبوس و مترو هستند ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد و عرق کردن مداوم شما شود.

تورهای محبوب رم که می‌توانید به آن‌ها بپیوندید

شهر رم، شهر نسبتا کوچکی است که می‌توانید به تنهایی در گوشه و کنار آن بروید و جاهای مختلف را بازدید کنید. با این حال اگر دوست ندارید که تنهایی به گشت و گذار رم بپردازید می‌توانید با تورهای مختلف همراه شوید. تورهایی که برای دید و بازدید از رم وجود دارند می‌توانند شما را از سردرگمی نجات داده و مناطق مهم و معروف را به شما معرفی کنند. در نتیجه اگر می‌خواهید در طول سفر به رم در تابستان کمی استراحت کنید و از شخص دیگری بخواهد که برنامه ‌ریزی سفر شما را انجام دهد می‌توانید از راهنماها و تورهایی که مخصوص مسافران وجود دارد استفاده کنید. در ادامه معروف‌ترین تورهای رم را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • تور موزه واتیکان و کلیسای سیستین: اگر می‌خواهید از موزه واتیکان بازدید کنید، این تور محبوب ضروری است. داشتن یک راهنمای محلی برای توضیح آنچه می‌بینید، کلید درک این مکان منحصر به فرد است.
  • بلیط های اولویت دار کولوسئوم، فروم رومی، تپه پالاتین: شما نمی‌خواهید ساعت‌ها در صف زیر آفتاب بمانید، پس حتماً بلیط های اولویت دار به کولوسئوم را خریداری کنید و لذت ببرید.
  • گشت و گذار غذاهای خیابانی با راهنمای محلی: ایتالیایی‌ها غذا را بسیار جدی می‌گیرند و بهترین راه برای کشف غذاهای واقعی رومی، گشت و گذار با یک محلی است.

بهترین کارها برای انجام در رم در تابستان

از جمله بهترین کارهایی که می‌توانید برای سفر به رم در تابستان انجام دهید عبارت‌اند از:

در یک تراس روی پشت بام غذا بخورید و از غروب آفتاب لذت ببرید

Terrazza Les Étoiles Roma

برخی از بهترین مکان‌ها برای انجام این کار، تراس‌های مختلف روی پشت ‌بام هستند که در اطراف شهر یافت می‌شوند. از بار روی پشت ‌بام هتل Minerva گرفته تاTerrazza Les Étoiles Roma گزینه‌هایی هستند که می‌توانید انتخاب کنید. همچنین می‌توانید یک شخص که حال و هوایش مانند شما است را پیدا کنید و از غروب آفتاب در سفر به رم در تابستان لذت ببرید. 

در کنار رودخانه قدم بزنید

پیاده روی در امتداد رودخانه تیبر یک کار اساسی در رم در تابستان است. نه تنها مناظر عالی را در کنار رودخانه می‌بینید، بلکه تابستان نیز سرگرمی‌های بیشتری را به کنار رودخانه می‌آورد. این سری از پیاده‌روها که Lungo il Tevere نام دارد دارای بارها، غرفه‌های غذا، رستوران‌ها، غرفه‌های خرید، بازی و بسیاری موارد دیگر است. یکی از زمان‌های خوب روز برای رفتن به کنار رودخانه غروب آفتاب است، زمانی که رودخانه غروب خورشید را منعکس می‌کند و در نهایت شهر شروع به روشن شدن می‌کند و سپس رومی‌ها بیرون می‌آیند تا کنار رودخانه تفریح کنند.

از نمایش نور لیزر در Fori Imperiali لذت ببرید

اگر به دنبال انجام کار دیگری در شب‌های تابستان در روم هستید، به انجمن امپراتوری (یا Fori Imperiali) بروید. هر تابستان، این سایت قدیمی و با سابقه یک نمایش نور لیزری بسیار جذاب و چشمگیر با نام Viaggio nei Fori برگزار می‌کند. این نمایش ۴۰ دقیقه‌ای که در پس‌زمینه‌ای از خرابه‌ها اتفاق می‌افتد، شما را به تاریخ روم باستان می‌برد و بقایای آن را زنده می‌کند و به تماشاگران نشان می‌دهد که فوروم زمانی در دوران اوج خود چگونه بوده است. این نمایش نه تنها یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در رم انجام داد، بلکه به طور کلی یکی از نکات برجسته در فهرست برنامه‌های سفر به ایتالیا است.

از برخی از جاذبه‌های اصلی در شب دیدن کنید 

Rome in summer

نه تنها می‌توانید گرمای تابستان رومی را با بازدید از مکان‌های دیدنی آن پس از تاریکی هوا شکست دهید، بلکه می‌توانید بر جمعیت نیز غلبه کنید. تورهای شبانه عالی رم وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها بپیوندید. بسیاری از مناظر مانند کولوسئوم و قلعه سنت آنجلو در شب نیز به طرز باشکوهی نورپردازی می‌شوند و ارزش آن را برای گشت‌ و گذار شبانه بیشتر می‌کنند. برخی از مناظر مانند حمام کاراکالا در تابستان جلوه‌ای کاملاً متفاوت به خود می‌گیرند. در این فصل، تئاتر دِل اپرا رم، حمام‌های باستانی را برای نمایش‌های هوای آزاد و اجرای موسیقی تسخیر می‌کند. در نتیجه برنامه را از قبل بررسی کنید تا ببینید چه چیزی ممکن است بخواهید در این مکان منحصر به فرد ببینید. اگر از گشت و گذار در رم در شب به تنهایی مطمئن نیستید، در اینجا چند تور محبوب وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها ملحق شوید:

  • تور پیاده روی اسرار رم: این تور پیاده روی شما را با راهنمای حرفه‌ای که به شما تاریخ رم را آموزش می‌دهد همراه می‌کند و کمک می‌کند تا تمام نقاط برجسته رم را مشاهده کنید.
  • تور شبانه با دوچرخه الکترونیکی: پیاده روی را دوست ندارید؟ اگر تمایلی به پیاده روی ندارید، به این تور دوچرخه سواری الکترونیکی ملحق شوید و از مزه کردن غذاهای ایتالیایی نهایت استفاده را ببرید.
  •  Colosseum by Night with Underground & Arena Floor Tour: اگر نمی‌خواهید یک گشت شهری کامل را در رم انجام دهید، این تور فقط برای بازدید از کولوسئوم یک انتخاب عالی است.

در شب خیابان‌های تراستوره را کاوش کنید 

اگر به دنبال راه‌هایی برای گذراندن یک شب برای سفر به رم در تابستان هستید، خیابان تراستوره را کاوش کنید. اگر شب‌های پر جنب و جوش خود را دوست دارید، مکانی ایده‌آل برای گذراندن یک شب پر هیجان است. گشت و گذار در خیابان‌های سنگ‌فرش شده تراستوره یکی از نکات برجسته در هر سفر ایتالیایی است. بارها و تراتوریاهای زیادی برای انتخاب وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها یک آپریتیو یا شام بخورید. فقط مطمئن شوید که از قبل رزرو کنید، به این خاطر که این مکان‌ها می‌توانند بسیار شلوغ باشند و هیچ کس نمی‌خواهد در حالی که گرسنه است در صف بیرون گیر کند. تراستوره همچنین یک ایستگاه محبوب در بسیاری از تورهای شبانه رم است. اگر علاقه‌ای به پرسه زدن به تنهایی در شب ندارید، می‌توانید به یکی بپیوندید و از یک راهنمای محلی بخواهید بهترین نقاط را به شما نشان دهد.

ویلا بورگزه را کاوش کنید

Villa Borghese

مسلما بهترین و قطعاً بزرگ‌ترین پارک در رم، ویلا بورگزه است. این مکان یک نقطه کلاسیک برای استراحت و بازدید از خیابان‌های شلوغ رم است. از وقتی بهار فرا می‌رسد تا تابستان، پارک شکوفا می‌شود و شکوفه‌ها و گل‌ها در مرکز صحنه قرار می‌گیرند و پارک‌ها پر از آواز پرندگان می‌شوند. اگر به اینجا سر زدید، در قدم بعدی پارک دوست ‌داشتنی Piazza del Popolo دارای مناظر شگفت‌انگیزی است و شما را سرگرم خواهد کرد.

سفر یک روزه به اوستیا، آنزیو یا اسپرلونگا 

بسیاری از رومی‌ها، ترجیح می‌دهند در فصل تابستان به ساحل بروند و از ماندن در شهر دوری کنند. بنابراین، همان‌طور که رومی‌ها این کار را انجام می‌دهند، شما هم شهر را برای یک روز پشت سر بگذارید و به سمت ساحل بروید. تعدادی شهر ساحلی بامزه وجود دارد که رومی‌ها آخر هفته‌ها برای فرار از گرما به آنجا سر می‌زنند. این سواحل ممکن است مانند سواحل معروف ایتالیا مانند ساردینیا و سینکو تره نباشند، اما هنوز هم مکان‌های جالبی هستند که می‌توانید به برنامه سفر خود در ایتالیا اضافه کنید. Sperlonga زیباترین ساحل در نزدیکی روم است، اما نسبت به سواحل دیگر فاصله دورتری دارد. با این حال ساحل Ostia با قطار از رم بسیار آسان است و همچنین مکان‌های باستان‌شناسی جالبی برای کاوش دارد. 

در برخی از بهترین پارک‌های رم استراحت کنید

خوشبختانه بسیاری از فضاهای سبز رم فضای بسیار خوبی را برای خنک کردن فراهم می‌کنند. در نتیجه وسایل یک پیک نیک خود را جمع کنید، یک پتو بردارید و به برخی از بهترین پارک‌های رم بروید. برخی از گزینه‌های پیش روی شما عبارت‌اند از Terrazza del Pincio، Giardino degli Aranci و Belvedere del Gianicolo که هر سه دارای مناظر شگفت‌انگیزی هستند.

از کلیساهای معروف دیدن کنید 

Church of Rome

کلیساها بهترین مکان‌ها برای بازدید در سفر به رم در تابستان هستند. کلیساها نه تنها برای تاریخ، هنر و معماری خود جذاب هستند بلکه گشت و گذار در این مکان‌ها باعث دوری از گرما و خنک شدن می‌شود.

برای سفر دریایی در رودخانه تیبر بروید

کاوش در رم در تابستان با پای پیاده می‌تواند خسته ‌کننده باشد، اما خوشبختانه می‌توانید یک کشتی دریایی در Tiber داشته باشید  و بسیاری از مناظر برتر و جذاب را در طول مسیر ببینید. قایق‌های هاپ‌آف درست در نزدیکی مکان‌های معروفی مانند Piazza Venezia و Castel Sant’Angelo توقف می‌کنند، پس کرم ضد آفتاب خود را فراموش نکنید و سفر دریایی را شروع کنید!

جشنواره های مهم سفر به رم در تابستان

2 ژوئن :

Festa Della Repubblica

روز Repubblica، همچنین به عنوان Festa Della Repubblica یا تعطیلات ملی ایتالیا شناخته می شود، تعطیلاتی است که تشکیل جمهوری ایتالیا پس از جنگ جهانی دوم را جشن می گیرد. روز Repubblica در 2 ژوئن، سالگرد روزی است که در سال 1946 ایتالیایی ها رای دادند تا ایتالیا به جمهوری تبدیل شود و سلطنت سابق لغو شد!

اما ایتالیایی ها روز جمهوری را چگونه جشن می گیرند؟

روز Repubblica در سراسر ایتالیا جشن گرفته می شود و جشنواره ها، رژه ها و رویدادهای ویژه در سراسر کشور برگزار می شود؛به عنوان یک تعطیل رسمی، مدارس، ادارات دولتی و بسیاری از مشاغل در 2 ژوئن تعطیل هستند. بزرگترین جشن روز جمهوری در رم، پایتخت این کشور برگزار می شود و رئیس جمهور ایتالیا و دیگر مقامات مهم دولتی در آن شرکت می کنند. سنت های روز جمهوری شامل مراسم برافراشتن پرچم در Altare della Patria، یادبودی برای سربازان گمنام جنگ جهانی اول است. 

در این مراسم، رئیس جمهور ایتالیا تاج گل گل را به یاد سربازان کشته شده می گذارد. یکی از هیجان‌انگیزترین رویدادهای روز Repubblica در رم، رژه نظامی در Via Dei Fori Imperiali است که پس از آن نمایش آکروباتیک نمادین Frecce Tricolori برگزار می‌شود. Frecce Tricolori یک گروه معتبر از جت های جنگنده در نیروی هوایی ایتالیا است و در روز Repubblica، آنها بر فراز میدان ونزیا و بنای تاریخی ملی ویتوریو امانوئل دوم پرواز می‌کنند و جریان‌های دود قرمز، سبز و سفید را با الگوی پرچم ایتالیا بیرون می دهند.

در حالی که هیچ غذا یا دسر رسمی برای روز Repubblica وجود ندارد، ما به شما توصیه می‌کنیم د این روز را با سالاد Caprese تازه جشن بگیرید؛ زیرا که ترکیبات آن از گوجه فرنگی، موزارلا و ریحان همان رنگ پرچم ایتالیا است.

16 ژوئن

فستیوال معروفی که درسفر به رم در تابستان می توانید شرکت کنید، کورپوس کریستی است که شامل یک راهپیمایی در ساعت 6 بعد از ظهر و به دنبال آن شرکت در یک جشن است.در این روز، مسیحیان مؤمن دور هم جمع می شوند تا بدن مقدس عیسی مسیح را گرامی بدارند و شامل راهپیمایی‌های مفصلی می‌شود که در آن مسیحیان در خیابان‌ها و  در مسیرهای تزئین شده با تاج های گل‌ رژه می‌ روند. 

24  ژوئن

St. John the Baptist

یکی دیگر از روزهای مهم برای جشن گرفتن در سفر به رم در تابستان، جشن سنت جان در 24 ژوئن هر سال است. سنت جان باپتیست آخرین پیامبر بزرگی بود که تولد عیسی مسیح را بشارت داد و مردم در این روز که در مقابل کلیسای سان جیووانی لاترانو برگزار می‌شود، آتش بازی کرده و یک وعده غذایی سنتی شامل حلزون و خوک شیرده را سرو می کنند.

3 ژوئن  – 2 سپتامبر 

 Lungo il Tevere یک جشنواره تابستانی محبوب در رم است که از 3 ژوئن آغاز می شود و در طول فصل تابستان برگزار می شود. بسیاری از فروشگاه های پاپ آپ، غرفه های مواد غذایی، فروشندگان آثار هنری و موسیقی وجود دارند تا شما را سرگرم کنند. این جشنواره در سمت غربی رودخانه تیبر برگزار می شود و برای یک گردش خانوادگی مناسب است.

10 ژوئن – 11 سپتامبر 

 برای دوستداران موسیقی، Rock in Rome یک رویداد موسیقی راک عالی برای شرکت در شهر رم است. این جشنواره در سال 2002 آغاز شد و در طول سال بسیاری از هنرمندان مشهور از جمله سیگارت، دیپ پرپل، هربی هنکاک و غیره را به نمایش گذاشته است.

15 آگوست 

Ascension Day of the Virgin Mary

 فراگوستو به نشانه شروع تعطیلات تابستانی در رم، جشنواره سالانه ای است که سنت های روز عروج مریم باکره را جشن می گیرد. در این روز رویدادها و کنسرت های زیادی در کنار تیبر برگزار می شود.

5 آگوست 

 این جشنواره که به عنوان بانوی برف‌ها نیز شناخته می‌شود، هر سال در پنجم آگوست در کلیسای سانتا ماریا ماگیوره برگزار می‌شود. برای احترام به این قدیس، گلبرگ‌های سفید تازه به شکل برف در اطراف پراکنده می‌شوند.

محل اقامت در رم در تابستان

مکان‌های شگفت انگیز زیادی برای اقامت در سفر به رم در تابستان وجود دارد. می‌توانید هتلی در نزدیکی پانتئون یا نزدیک کولوسئوم، یا هتل‌های مقرون به صرفه دیگر را برای اقامت خود انتخاب کنید. در ادامه هتل‌ها را از مقرون به صرفه تا لوکس طبقه بندی کرده‌ایم:

  • مقرون به صرفه: Palladini Hostel یک هاستل فوق‌العاده مقرون به صرفه است که در نزدیک به ایستگاه قطار قرار دارد. این هاستل دارای خوابگاه‌های بزرگ و فضایی سرزنده است.
  • میان رده:  اتاق‌های Tridente، اتاق‌های ساده اما جادار هستند و درست در کنار ویلا بورگزه قرار دارد.
  • لوکس: اگر بودجه بالایی برای سفر به ایتالیا دارید و می‌خواهید از خودتان پذیرایی کنید هتل ادن، مجموعه دورچستر عالی است. این هتل به زیبایی تزئین شده است و در مرکز رم قرار دارد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره تمام نکاتی که نیاز است هنگام سفر به رم در تابستان به آن توجه کنید صحبت کردیم. شهر رم یکی از محبوب‌ترین مقاصد کشور ایتالیا برای سفر است. تاریخ و فرهنگ غنی که در این شهر وجود دارد را نمی‌توان در هیچ کدام از شهرهای دیگر ایتالیا مشاهده کرد. درست است که ونیز، میلان و فلورانس همگی جذابیت و زیبایی خاص خود را دارند اما این زیبایی در کنار رم تکمیل می‌شود‌. به خصوص در فصل تابستان که مسافران زیادی از سراسر نقاط جهان به این شهر می‌آیند. امیدواریم با راهنمایی‌هایی که انجام دادیم توانسته باشیم به شما برای برنامه ریزی یک سفر عالی به رم کمک کنیم.

نظرات کاربران