Rome in October
11 فروردین 1402
ایتالیا

بهترین زمان سفر به رم از آوریل تا اکتبر!

شهر رم، با توجه به تاریخ و هنر پرآوازه و جاذبه‌های چشم‌نواز گردشگری‌اش به شهر ابدی مشهور است. بی‌شک این شهر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای توریست‌ها و گردشگران خواهد بود؛ با زمستان‌های سرد دلپذیر و تابستان‌هایی ملایم.
وجود این شهر برای قاره اروپا یک نعمت محسوب می‌شود. رم مقصدی عالی برای سفر در تمام طول سال است. با این حال، بهترین زمان برای سفر به رم بستگی به آنچه که به دنبال تجربه کردنش در این شهر هستید، بازمی‌گردد. با ما در این مقاله همراه باشید تا بدانید هر ماه از سال در رم چه می‌گذرد.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک خوبه!

rome italy

شهری به مانند رم در تمام طول سال پذیرای مسافران است اما بهترین زمان برای بازدید از شهر ابدی رم در فصل بهار (اواسط مارس تا می) و پاییز (اواسط – سپتامبر تا نوامبر) است. در کنار آب و هوای مناسب برای اکتشاف، در این ماه‌ها اذحام جمعیت به نسبت کمتری نیز مشاهده می‌شود. اگر عاشق زمستان هستید و به دنبال گزینه‌های ارزان‌تر، زمستان بهترین زمان برای سفر به رم خواهد بود.

بهترین زمان برای بازدید انواع مختلف مسافران از رم

بهترین زمان برای اقامت در فضای باز در رم: آوریل، می، ژوئن، جولای، سپتامبر و اکتبر

بهترین زمان برای گشت و گذار در مکان‌های فرهنگی، هنری همچون موزه: اواسط مارس، آوریل، سپتامبر، اکتبر و اوایل نوامبر

بهترین زمان برای رفتن به ماه عسل: آوریل، می، سپتامبر و اکتبر

بهترین زمان برای مسافران کم هزینه: نوامبر، اوایل دسامبر، اواسط ژانویه و فوریه

بهترین زمان برای افرادی برای انجام خرید به رم می‌روند: جولای تا اواسط اوت و ژانویه تا فوریه

رم در طول سال

بهترین زمان سفر به رم

فصل عالی در رم با شروع تابستان از ماه می تا اواسط تا سپتامبر آغاز می‌شود و بیشترین ترافیک گردشگران در ژوئن، ژوئیه و آگوست است که مملو از گردشگرانی است که برای دیدن جاذبه‌های توریستی خود باید انتظار صف‌های طولانی را داشته باشند.
از طرفی دیگر، روزهای طولانی آفتابی و روشن به شما زمان کافی برای گشت و گذار در شهر را می‌دهد. روزهای گرم این شهر، بهانه‌ای عالی برای طعم ژلاتو به اندازه دلخواهتان است.

فصل شانه در رم، یکی از محبوب‌ترین شهرهای اروپا، از اواسط مارس تا اوایل ماه مه، اواسط اکتبر تا نوامبر مشاهده می‌شود. ازدحام کمتر توریست‌ها و گردشگران و آب و هوای مطبوع در اوایل بهار و اواخر پاییز، فرصت عالی برای دیدن مناظر را فراهم می‌کند. بسیاری از گردشگران از مزیت‌های این فصل خبر دارند، بنابراین پروازها و هتل‌های خود را از قبل رزرو کنید!

فصل کم فروغ در رم معمولا زمستان با آب و هوای سرد و بارانی است، البته دما در این فصل به ندرت به زیر نقطه انجماد می‌رسد. اگر می‌توانید سرما را از اواخر نوامبر تا اواسط دسامبر و اواسط ژانویه تا اوایل مارس تحمل کنید، بهترین گزینه برای تجربه لذت‌بخش از جاذبه‌های گردشگری با آسودگی خاطر و نرخ‌های نسبتاً بهتر برای اقامت و تهیه بلیت هواپیما، رم است. توجه داشته باشید که کریسمس و تعطیلات سال نو میلادی باعث افزایش میزان توریست در این فصل می‌شود.

رم در فصول مختلف سال

رم یک شهر با چشم انداز ابدی در طول سال است و هر فصل جذابیت خاص خود را به دارد. در این قسمت از مقاله به اختصار به بررسی فصای کلی شهر رم در فصول مختلف سال خواهیم پرداخت:

رم در بهار

rome italy

رم در فصل بهار به سادگی مجذوب‌کننده است. گل‌های شکفته، به‌ویژه آزالیاهای صورتی که بر روی پله‌های اسپانیایی پراکنده شده‌اند، خورشید بهاری که مانند یک تابلوی نقاشی زیبا، مکان‌های دیدنی شهر را روشن می‌کند و فعالیت‌هایی تفریحی مانند تورهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و همینطور جشن‌هایی نظیر عید پاک، تجربه دل‌نشینی از گردش در رم را برای گردشگران رقم خواهد زد. بنابراین شاید بهترین و دلپذبرتربن زمان برای سفر به رم، فصل بهار باشد.

رم در تابستان

تابستان فصل اوج گردشگری در رم است؛ گرم و شلوغ. پر از فعالیت‌ها. با حدود 10 تا 11 ساعت آفتابی در روز و تقریباً بدون بارندگی. در ماه‌های تابستان رویدادها و کنسرت‌های زیادی در فضای باز در رم برگزار می‌شود.
برای اقامت در رم در فصل تابستان، مطمئن شوید که عینک آفتابی با خود به همراه داشته باشید. ضد آفتاب بزنید و هیدراته بمانید.

رم در پاییز

با تغییر فصل، گرمای شدید جای خود را به دمای خنک‌تر می‌دهد و رم با رویدادهای فرهنگی متعددی که هنر، موسیقی، تئاتر و غذای این شهر را در بر می‌گیرد به برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های متععدی از جمله جشنواره Romaeuropa و جشنواره بین‌المللی فیلم رم به استقبال این فصل می‌رود. دمای متعادل در پاییز همراه با تغییر رنگ‌های اطراف، این فصل را برای گردشگران تبدیل به دلپذیرترین و جذاب‌ترین فصل سال می‌کند.

رم در زمستان

Rome in winter

با شروع فصل زمستان، بادهای زمستانی در رم شروع به وزیدن می‌کنند. گرچه تعداد گردشگران در این فصل نسبت به فصول دیگر کاهش می‌یابد اما آنهایی که در سرما به سر می‌برند، به نوبه خود، قیمت‌های عالی سفر و تجربه‌های بیشتری از گشت و گذار به دست می‌آورند. در این فصل باتوجه به نزدیکی کریسمس بسیاری از فروشندگان تخفیف‌هایی را بر اجناس خود اعمال می‌کنند و شهر شاهد برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های بی‌شماری است.

راهنمای ماه به ماه؛ بهترین زمان سفر به رم!

در این قسمت از مقاله شهر رم را به صورت ماه به ماه مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید بهترین ماه را برای گشت و گذار در این شهر انتخاب نمایید.

رم در ژانویه

میانگین دما: 13 – 3 درجه سانتی گراد

سردترین ماه رم، با جشن‌های سال نو و مناسبت‌هایی مانند عید اپیفانی (عید ظهور) و جشن سنت آنتونیو آباته (برکت حیوانات) شروع می‌شود. در این فصل به دلیل وزش باد سرد، گردشگران به رم نمی‌آیند و همچنین مردم محلی که از جشن‌های دسامبر خسته شده‌اند، زیاد در مراسمات شرکت نمی‌کنند. بنابراین، بازدید از ژانویه به شما امکان می‌دهد تا با آسودگی خیال بیشتری در شهر به گشت و گذار بپردازید. علاوه بر این، یک فروش بزرگ زمستانی سالانه در سراسر ایتالیا برگزار می‌شود که تقریباً تمامی فروشگاه‌های شرکت‌کننده، از جمله گران‌ترین و معروف‌ترین برندها، تخفیف‌های خیره‌کننده تا 70 درصد را برای یک دوره 60 روزه ارائه می‌کنند که بهترین زمان برای سفر و خرید و از رم را به شما می‌دهد.

رم در فوریه

بهترین زمان سفر به رم

میانگین دما: 14 – 3 درجه سانتی گراد

در مقایسه با ماه‌های دیگر، رم در ماه فوریه آرام‌تر و خلوت‌تر از ماه‌های دیگر است. بادهای زمستانی ادامه دارد و همچنین فروش زمستانی سالانه با معاملات و تخفیف‌های گسترده ادامه دارد. فستا دی سان والنتینو با نام مستعار روز ولنتاین همراه با صرف شکلات جشن گرفته می‌شود. می‌توانید قفل‌هایی را که روی پل‌ها و سایر نقاط مشخص‌شده گذاشته شده‌اند را ببینید. زوج‌ها همچنین می‌توانند از یک بلیت دو به یک در تمام موزه‌های دولتی و مکان‌های باستان شناسی استفاده کنند. رویدادهای مختلفی در پیازا دل پوپولو، از جمله نمایش‌های رقص اسب، مسابقات رقصندگان و فشن شوهای مختلفی برگزار می‌شود.

رم در ماه مارس

میانگین دما: 17 – 6 درجه سانتی گراد

ضرب المثل ایتالیایی، marzo è pazzo (مارس دیوانه است) به خوبی با آب و هوای رم در ماه مارس مطابقت دارد. یک روز ممکن است احساس کنید که بهار و آفتاب در حال بازگشت هستند و روز دیگر متوجه خواهید شد که زمستان هنوز تمام نشده است. از فستا دلا دونا (روز جهانی زن) تا بزرگداشت مرگ سزار، رم چندین مناسبت خاص را در طول این ماه برگزار می‌کند. اگر عید پاک در رم در ماه مارس است، انتظار هجوم جمعیت بسیار زیادی از گردشگران و افراد محلی را داشته باشید که برای شرکت در جشن‌ها به رم می‌آیند. در صورت عدم برگزاری و یا عدم استقبال مردم از جشن‌ها، شاهد جمعیت نسبتاً کمی در شهر خواهید بود.
باتوجه به آب و هوای حاکم بر شهر، می‌توانید از یک قاشق غذاخوری دلچسب ژلاتو لذت ببرید یا از غذاهای سنتی رمی که قلب را گرم می‌کنند، لذت ببرید.

باتوجه به آب و هوای حاکم بر شهر، می‌توانید از یک قاشق غذاخوری دلچسب ژلاتو لذت ببرید یا از غذاهای سنتی رمی که قلب را گرم می‌کنند، لذت ببرید.

رم در آوریل

میانگین دما: 20 – 8 درجه سانتی گراد

آوریل در رم بسیار خاص است، 21 آوریل را به عنوان زادروز شهر رم می‌شناسند و شهر غرق در جشن و پایکوبی می‌شود. خیابان‌ها و پارک‌های رومی به مکانی تبدیل می‌شوند که بهار کل رم را با گل‌های شکوفه‌ای مانند گل رز، ویستریا، آزالیا و خشخاش غرق می‌کند. رویدادهایی مانند جشنواره بهار، ماراتن رم، جشنواره کنگر رومی و روز آزادی، کل شهر را با فعالیت‌ها زنده می‌کند. اگر عید پاک در ماه آوریل رخ دهد، این همهمه تشدید می‌شود. علاوه بر این، این ماه همچنین دستور العمل های سنتی خوشمزه و لذیذ مخصوص بهاری و عید پاک را ارائه می دهد که فقط در این زمان از سال در دسترس هستند.

رم در ماه می

Rome in May

میانگین دما: 24 – 13 درجه سانتی گراد

آزالیاهای صورتی روی پله‌های اسپانیایی، رزهای باغ گل رز و ویستریا در مسیرهای پر درخت. اینها بخشی از تولد دوباره طبیعت در رم است. پایتخت ایتالیا به معنای واقعی کلمه در ماه می شکوفا می‌شود. با شروع این ماه درست، پریمو ماجیو و روز کارگر در ایتالیا در اول ماه مه با یک کنسرت رایگان در San Giovanni جشن گرفته می‌شود. قبل از رسیدن طوفان گردشگران تابستانی، شهر غرق در فعالیت‌های فرهنگی شگفت‌انگیزی مانند روماها، جشنواره فضای باز رم و Notte dei Musei (شب در موزه‌ها) می‌شود. رم همچنین در ماه می میزبان مسابقات قهرمانی تنیس BNL در ورزشگاه المپیک و مسابقه سوزان جی کومن برای درمان است.

رم در ژوئن

میانگین دما: 29 – 17 درجه سانتی گراد

با شروع افزایش دما، فصل رسمی ورود گردشگران به رم آغاز می‌شود. شهر برای سرگرم کردن مردم محلی و همچنین ورود گردشگران با تعدادی رویداد جالب از جمله گرامیداشت روز جمهوری خود، جشنواره روستای همجنس گرایان، رم لونگوتور و جشن سَن جیووانی (جشن سنت جان) آماده می‌شود. یکی از مزایای بازدید از رم در ماه ژوئن دیدن تغییر فصل و گذار شهر از بهار به تابستان را مشاهده است و همچنین می‌توانید از بهترین بستنی (ژلاتو) که تا به حال خورده اید، لذت ببرید. با تمام این تفاسیر، باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که در این ماه با توجه به ازدیاد گردشگران، شاهد افزایش قیمت‌های رزرو هتل و استفاده از امکانات گردشگری و تفریحی خواهید بود.

رم در ماه جولای

Rome in July

میانگین دما: 32 – 19 درجه سانتی گراد

در حالی که جولای گرم‌ترین ماه رم است، اما این دمای گرم، گردشگران را از بازدید از شهر ابدی به هیچ وجه منصرف نمی‌کند. در واقع، ژوئیه یکی از بهترین ماه‌ها برای سفر به رم به منظور تجربه برخی رویدادهای فضای باز مانند سینما در میدان، کنسرت در تئاتر مارچلو یا اپرا در حمام کاراکالا است. فروش بزرگ تابستانی سالانه نیز در اواسط ماه جولای آغاز می‌شود تا همگی را بیش از پیش مسحور خود کند. علی‌رغم صف‌های طولانی در جاذبه‌های اصلی رم و گرمای سوزان، گردشگران اوقات خوشی را سپری می‌کنند، زیرا می‌توانند در شب خنک رم به استراحت و تماشای مناظر چشم‌نواز شهر بپردازند یا در از تجربه یک نوشیدنی یا غذای ایتالیایی در کافه‌های زیبای شهر لذت ببرند.

رم در ماه اوت

میانگین دما: 30 – 18 درجه سانتی گراد

هیاهوی جشنواره‌های جولای مانند جشنواره دی کاراکالا، اپرا زیر ستاره‌ها در حمام‌های کاراکالا، جشنواره دهکده همجنس گرایان و خرید و فروش تابستانی تا ماه اوت ادامه دارد. در حالی که آفتاب تابستان هنوز سوزان است، نسیم خنکی نیز به آرامی شروع به وزیدن می‌کند. پس از آن ایتالیایی‌ها برای تعطیلات تابستانی کسب و کار خود را ترک می‌کنند. در نتیجه، بسیاری از رم برای دو هفته آخر ماه اوت بسته است. توجه داشته باشید که مراسم توپ بزرگ فراگوستو (Gran Ballo di Ferragosto) در فراگوستو برگزار می‌شود و تمام میدان‌های رم را با اجرای زنده رقص سرزنده و شاداب می‌کند.

رم در سپتامبر

میانگین دما: 27 – 16 درجه سانتی گراد

اگرچه جمعیت گردشگران در ماه سپتامبر به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، اما این ماه مملو از فعالیت‌های هیجان انگیز در رم است. جشنواره برداشت انگور یکی از این جشنواره‌ها است. در این جشنواره به بازدیدکنندگان، انگور، غذا و شراب با قیمت‌های مقرون به صرفه فروخته می‌شود.
جشنواره نوت بیانکا (جشنواره شب سفید) و نمایشگاه‌های هنر و عتیقه، میراث هنر و فرهنگ شهر را جشن می‌گیرد. بیشتر موزه‌ها و گالری‌های شهر پس از تعطیلات تابستانی نمایش‌های جدیدی ارائه می‌کنند و هنردوستان را در سراسر جهان دعوت می‌کنند. در حالی که موج تابستان هنوز قوی است، آب و هوای رم کمی خنک تر می‌شود و در ساعاتی از شبانه‌روز شاهد بارش باران خواهید بود.

رم در ماه اکتبر

بهترین زمان سفر به رم

میانگین دما: 23 – 12 درجه سانتی گراد

در حالی که روزها هنوز گرم هستند، صدای رسیدن فصل پاییز در رم به گوش می‌رسد. شب‌ها خنک می شوند. برگ‌های سبز شروع به تغییر رنگ می‌کنند و شهر را رنگ‌های زیبا و رنگارنگ پاییزی فرا می‌گیرند. این ماه باتوجه به آب و هوای مطبوع‌اش، تجربه‌ای لذت‌بخش و عالی را برای پیاده‌روی طولانی و بازدید از مکان‌هایی هنری و تفریحی فراهم می‌کند. جشنواره روما اروپا با الهام از این فصل، میزبان کنسرت‌های مختلف موسیقی در ماه‌های اکتبر و نوامبر است. جشنواره بین‌المللی فیلم رم با تمام ستاره‌های معروف جهان و جشن‌ بزرگ هالووین، بیشتر مردم محلی و گردشگران را برای لذت بردن از فضای باز، قبل از شروع زمستان، مجذوب خود می‌کند.

رم در نوامبر

میانگین دما: 18 – 8 درجه سانتی گراد

رم در ماه نوامبر پر از شگفتی است، این ماه می‌تواند بین روزهای دلپذیر، سرد و بارانی در گردش باشد و تجارب متفاوت و دل‌نشینی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد و با شروع کاهش دما، روزها کوتاه‌تر می‌شوند. اگرچه تراکم جمعیت گردشگران در نوامبر نسبتاً کاهش می‌یابد، اما گردشگرانی که به دنبال کاوش در شهر ابدی هستند، قبل از شروع فصل سرد، رویدادهای مختلف زنده توسط نوازندگان محلی و بین المللی همراه با غذاهای لذیذ را به هیچ وجه از دست نمی‌دهند.

رم در دسامبر

میانگین دما: 15 تا 4 درجه سانتی گراد

در ماه دسامبر، رم به یک سرزمین عجایب زمستانی تبدیل می‌شود. در حالی که با بارش برف بسیاری از جشن‌ها، به خصوص جشن‌های فضای باز، تعطیل می‌شوند اما تزئینات تماشایی شهر که توسط مردم در کلیساهای باشکوه، میدان‌های قدیمی شهر و اطراف شهر ‌می‌شود، تعطیلی جشن‌ها را جبران کرده و حال و هوای جالبی به شهر می‌دهد. علاوه بر این، در ماه دسامبر مزایایی از قبیل هزینه‌های ارزان‌تر اقامت و رفت و آمد، تراکم جمعیت در شهر نسبتاً کاهش می‌یابد نیز وجود داردو شهر در این ماه غرق در روح کریسمس می‌شود و تصاویری از صحنه‌های عیسی مسیح در سراسر شهر رم نمایش داده می‌شود و بازار میدان ناوونا به مرکزی برای خرید و فروش اقلام منتسب به کریسمس تبدیل می‌شود.


همچنین چندین رویداد عمومی و خصوصی برای جشن سال نو در شهر سازماندهی شده است. پیازا دل پوپولو بزرگترین جشن عمومی را با موسیقی، رقص و آتش بازی برگزار می‌کند. مراسم سال نو نیز در شهر رم به باشکوه‌ترین و خاطره‌انگیزترین روش ممکن برگزار می‌شود. مجموع این‌ جذابیت‌ها در کنار هم، کریسمس  را به بهترین و مناسب‌ترین زمان سفر به رم تبدیل می‌کند.

کلام آخر

شهر رم میعادگاه تاریخ و هنر است. بدون شک این شهر یکی از جذاب‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود که سفر به آن می‌تواند به یکی از بهترین و خاطره‌انگیز تجربه‌های زندگی شما بدل شود.
اگر می‌خواهید همزمان هم از هنر، تاریخ، سینما و ادبیات لذت ببرید و هم تفریح، خوش‌گذرانی و شرکت در جشن‌های مختلف را از دست ندهید و در کنار آن به خرید و رستوران‌گردی نیز بپردازید، شهر رم، ایده‌آل‌ترین گزینه برای شماست. اما همچنان این موضوع را بررسی کنید که با توجه به نیازهای‌تان، بهترین زمان برای سفر به رم چه فصلی خواهد بود؟ 

نظرات کاربران