Birth of Rome
6 فروردین 1402
رم

سفر به رم در بهار؛ در جشن تولد رم شرکت کنید!

اگر قصد دارید در فصل زیبای بهار به سفر بروید، مطمئناً رم می‌تواند همان جایی باشد که شما از رفتن و سفر کردن به آن احساس خشنودی خواهید کرد. رم شهر بی نهایت زیبا و تاریخی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد ایتالیا است که هر خیابان آن سنگ فرش شده و با تاریخ باستانی غنی آغشته شده است. در رم می‌توانید مسافران بسیار زیادی را که از سراسر جهان برای بازدید از این مکان زیبا آمده‌اند را ببینید و با آن‌ها آشنا شوید از طرفی دیگر رم همچنین میزبان غذاهای لذیذ مردم محلی دوستانه و معماری زیبا است. این شهر همیشه منتظر شماست و می‌توانید در هر فصلی از سال از آن دیدن کنید. اما با این حال بدون شک فصل بهار برای سفر به رم بهترین گزینه است.

رزرو تور اروپا

به این خاطر که در فصل بهار روزها گرم‌تر و طولانی‌تر می‌شوند و شما فرصت بیشتری را برای بازدید از رم خواهید داشت. اگر می‌خواهید با آب و هوای رم در بهار، نکاتی برای بازدید از رم و… آشنا شوید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا بدون هیچ مقدمه‌ای شروع به برنامه ریزی برای سفر به رم در بهار کنید.

سفر به رم در بهار و آب و هوای خوب!

Rome in spring

آب و هوا در این زمان از سال در شهر رم معتدل است. همان‌طور که در زمستان رم، آب و هوای گرم از بین می‌رود و آب و هوا سرد می‌شود، می‌توانید هوای آفتابی را در فصل بهار انتظار داشته باشید. به این صورت که دمای هوا در ماه آوریل به طور میانگین ۱۴ درجه سانتی گراد است. در حالی که در ماه می دمای هوا حتی بالاتر از ۱۴ درجه هم می‌شود و تا حدود ۲۰ درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد. حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتی گراد بسیار معمول است. این زمان، یک زمان ایده آل از سال برای جست و جو در شهر است. روزها معمولاً با هوای آفتابی مشخص می‌شوند و در فصل بهار شاهد باران های زیادی در این شهر خواهید بود.

سفر به رم در بهار و گشت و گذار

وقتی نوبت به گشت و گذار در شهر رم می‌رسد، جدای از خود مناظر توریستی که باید برای یک بار هم که شده به آن‌ها سر بزنید، مهم‌ترین نکته‌ای که باید برنامه ریزی کنید این است که چگونه به اطراف بروید؟ خوشبختانه، بهار یک فصل زیبا از سال در رم است. به این خاطر که هنوز هوا خیلی گرم نشده و آب و هوا برای قدم زدن در اطراف و پیاده‌ روی به مکان‌های مختلف عالی است. پیاده‌ روی در مراکز تاریخی بسیار آسان است، به طوری که مسافت‌های زیاد، پای شما را اذیت نمی‌کند. با این حال، اگر می‌خواهید کمی مناطق دورتر را کاوش کنید، یا فقط می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن بین مکان‌ها حرکت کنید، گزینه‌هایی برای شما وجود خواهد داشت:

  1. یکی از این مواردی که می‌توانید از آن برای سفر به رم در بهار استفاده کنید، شامل اسکوترهای الکترونیکی مانند Lime است. این اسکوتر برای مسافت‌های کوتاه خوب هستند، اما توصیه می‌شود از مسیرهای سنگ ‌فرش رم اجتناب کنید، به این خاطر که اگر در یکی از این مسیرها سوار اسکوتر شوید، سواری بسیار ناهمواری خواهید داشت.
  2. سرویس اشتراک اسکوتر (مانند موتور سیکلت) Cooltra یک راه جامع‌تر برای جابجایی شما در شهر رم خواهد بود. اگر می‌توانید با اسکوتر رانندگی کنید، این وسیله برای حمل و نقل مسافت‌های کوتاه خوب است.
  3. حمل‌ و نقل عمومی رم بسیار خوب است و تقریباً می‌تواند شما را به هر جایی که می‌خواهید ببرد، بنابراین ممکن است فکر کنید نیازی به تردد با اسکوتر نیست. پس در صورتی که از اسکوتر لذت نمی‌برید می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اگر چه شاید این وسایل حمل و نقل در روزهای گرم مخصوصاً اواخر بهار و اوایل تابستان خیلی مناسب نباشند؛ زیرا هم در اتوبوس و هم در مترو ممکن است عرق کنید. به‌ علاوه، وقتی هوا خوب است، ممکن است بخواهید از وسایل حمل‌ و نقل عمومی استفاده کنید.

پیشنهاد لباس برای سفر به رم در بهار

Rome in spring

اما یکی از مهم‌ترین سوالاتی که مسافران از خود می‌پرسند این است که چه نوع لباسی را برای سفر به رم در فصل بهار باید انتخاب کنند؟ پیشنهاد ما لباس‌های مطبوع و سبک است. به این خاطر که در این زمان از سال هوا در رم پایتخت ایتالیا شروع به گرم شدن کرده است. بنابراین به همراه داشتن لباسی که بتواند در روز به همان اندازه که در شب گرم است، خنک باشد؛ انتخاب بسیاری به خوبی خواهد بود.

Tour europe

 به همراه داشتن یک ژاکت سبک، گزینه خوبی برای هوای خنک بهار است. همچنین اگر اهل عکاسی و انتشار آن در فضای مجازی هستید کلاه لبه پهن را با خود به همراه ببرید؛ به این خاطر که می‌توانید با آن عکس‌های اینستاگرامی جذابی ثبت کنید. اگر می‌خواهید برای سفر خود به رم در بهار به کلیساها یا مکان‌های واتیکان بروید باید حتماً به یک نکته مهم توجه داشته باشید و آن این است که این مکان‌ها قوانین پوشش مخصوص به خود را دارند. به این صورت که باید شکم، شانه‌ها یا پاهای شما تا بالای زانو در معرض دید قرار نگیرند. برای آشکار نشدن این قسمت‌های بدن بهتر است یک شال یا روسری سبک با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید هنگام بازدید از ساختمان‌ها و اماکن مذهبی از آن‌ها استفاده کنید.

رویدادها و تعطیلات برای برنامه ریزی در اطراف

به طور کلی هفته عید پاک یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های ممکن برای سفر به رم در بهار خواهد بود. قبل از عید پاک می‌توانید با کارناوال در شهر رم همراه شوید که در اواخر فوریه یا اوایل مارس ادامه خواهد داشت. این کارناوال یک رویداد بزرگ نخواهد بود اما یک جشن سرگرم‌کننده برای مسافران و ساکنان رم است. در این مراسم مردم لباس های نو می‌پوشند، نانوایی‌ها غذاهای شیرین و سنتی سرو می‌کنند و جشن‌های بسیار زیادی در گوشه و کنار خیابان‌های شهر برپا می‌شود.

آخر هفته عید پاک یکی از به یاد ماندنی‌ترین هفته‌های عمر شما خواهد بود. به این خاطر که باید منتظر برگزاری رژه‌های مذهبی و توده زیادی از مردمی که به سراسر کلیساهای شهر می‌روند باشید. روز بعد از عید پاک تعطیلات عمومی است که بسیاری از اماکن و مراکز مهم شهر رم تعطیل خواهند بود. این روز در واقع یک روز خانوادگی است که مردم به بیرون میروند، از پیک نیک در پارک‌های شهر لذت می‌برند و یا در کنار ساحل استراحت می‌کنند. از طرفی دیگر روز آزادی معادل ۲۵ آوریل، یکی دیگر از تعطیلات ملی است که بسیاری از مشاغل در پایتخت ایتالیا یعنی رم تعطیل خواهند بود.

سفر به رم در بهار بسیار زیباست!

بهترین تورهای رم

Rome in spring

شهر رم، شهر نسبتا آسانی است که می‌توانید به تنهایی در گوشه و کنار آن بروید و جاهای مختلف را بازدید کنید. با این حال اگر دوست ندارید که تنهایی به گشت و گذار رم بپردازید، می‌توانید با تورهای مختلف همراه شوید. تورهایی که برای دید و بازدید از رم وجود دارند می‌توانند شما را از سردرگمی نجات داده و مناطق مهم و معروف را به شما معرفی کنند. در نتیجه اگر می‌خواهید در طول سفر به رم در بهار کمی استراحت کنید و از شخص دیگری بخواهد که برنامه ‌ریزی سفر شما را انجام دهد می‌توانید از راهنماها و تورهایی که مخصوص مسافران وجود دارد استفاده کنید. در ادامه معروف‌ترین تورهای رم را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • تور موزه واتیکان و کلیسای سیستین: اگر می خواهید از موزه واتیکان بازدید کنید، این تور محبوب ضروری است. داشتن یک راهنمای محلی برای توضیح آنچه می‌بینید، کلید درک این مکان منحصر به فرد است.
  • بلیط های اولویت دار کولوسئوم، فرم رمی، تپه پالاتین: شما نمی‌خواهید ساعت‌ها در صف زیر آفتاب بمانید، پس حتماً بلیط های اولویت دار به کولوسئوم را خریداری کنید و لذت ببرید.
  • گشت و گذار غذاهای خیابانی با راهنمای محلی: ایتالیایی‌ها غذا را بسیار جدی می‌گیرند و بهترین راه برای کشف غذاهای واقعی رمی، گشت و گذار با یک محلی است.
  • تور ۳ ساعته دوچرخه: اگر علاقه‌ای به پیاده روی ندارید، این تور دوچرخه سواری به شما برای کشف تمام نقاط برجسته رم با دوچرخه کمک می‌کند.

بهترین کارها برای انجام در رم در بهار

از جمله بهترین کارهایی که می‌توانید در سفر به رم در بهار انجام دهید می‌توان به فعالیت‌های زیر اشاره کرد:

در تراس روی پشت بام از غروب آفتاب لذت ببرید

AcquaRoof Terrazza Molinari

یکی از بهترین راه‌ها برای گذراندن وقت در رم در فصل بهار، رفتن به یک تراس روی پشت ‌بام برای یک غذا خوردن یا دیدن منظره شهر است. هیچ چیز بهتر از استراحت کردن، خوردن نوشیدنی و دیدن شهر باستانی که زیر پای شما آشکار است، وجود ندارد. یکی از نمونه‌های عالی برای دیدن شهر رم، AcquaRoof Terrazza Molinari است. این مکان یک بار کوچک روی پشت بام با منظره‌ای عالی از شهر رم است و با وجود منظره فوق العاده، قیمت‌ها به طرز شگفت انگیزی مقرون به صرفه است.

ژلاتوی خوشمزه بخورید

با گرم شدن هوا در رم و در فصل بهار این موضوع کاملاً بدیهی است که زمان شروع خوردن ژلاتو خوشمزه فرا برسد. یکی از بهترین مکان‌ها Gelateria della Palma است و اگر به خوردن ژل و علاقه داشته باشید این مکان برای شما دلپذیر خواهد بود. به این خاطر که دارای بیش از ۱۰۰ طعم ژلاتو است.

سفر به رم در بهار و بستنی های ایتالیایی را دست کم نگیرید!

در برخی از پارک‌های رم استراحت کنید 

کجا بهتر از یکی از پارک‌های شهری رم می‌توان هوای زیبای بهاری را استشمام کرد؟ در حالی که ممکن است فکر کنید در شهر رم فقط مکان‌های باستانی و کلیساهای رنسانس وجود دارد، اما در واقع فضاهای شهری سبز زیادی در رم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها کشف کنید. یکی از این‌ها پارک‌ها Terrazza del Pincio است که برای تماشای منظره و تماشای مردم عالی است. همچنین Giardino degli Aranci (باغ پرتقال) در بالای تپه Aventine، یکی از هفت تپه معروف رم قرار دارد. یکی دیگر از نقاط عالی برای دیدن منظره افق رم، Belvedere del Gianicolo است که در تپه Janiculum واقع شده است.

شما در سفر به رم در بهار کجا را انتخاب می کنید؟

از واتیکان و باغ واتیکان دیدن کنید

Vatican Garden

بهار زمان ایده آلی از سال برای بازدید از باغ‌های واتیکان و به طور کلی واتیکان است. در باغ‌ها، می‌توانید درختان کاج و سرو سبز و غنی را در کنار رنگین کمان شکوفه‌های بهاری در باغ‌ها ببینید. شما واقعاً می‌توانید از تغییر فصل در این باغ تاریخی قدردانی کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که حتی اگر به اندازه تابستان تعداد گردشگران وجود نداشته باشد، باز هم باید از قبل ورودی آنلاین را رزرو کنید تا بتوانید از صف عظیمی که همیشه وجود دارد بگذرید.

مناظر معروف رم را کاوش کنید

بازدید از جاذبه‌هایی مانند کولوسئوم، فواره تروی، پانتئون، فرم رمی و پیازا ناوونا باید در هر برنامه سفر و بدون توجه به فصل قرار داشته باشد. بهار زمان مناسبی برای گشت و گذار در رم است. به این خاطر که هنوز هوا خیلی گرم نشده است، یعنی می‌توانید به راحتی بدون عرق کردن زیاد در شهر قدم بزنید و از مناظر دیدن کنید. از طرفی دیگر شلوغی فصل تابستان نیز در این فصل وجود ندارد. بنابراین می‌توانید بدون نیاز به صف طولانی، جاذبه‌ها را ببینید. با این حال، اگر می‌خواهید از قرار گرفتن در صف طولانی اجتناب کنید، حتماً از قبل ورودی تمام جاذبه‌هایی را که می‌خواهید بازدید کنید، رزرو کنید.

زیبایی هایی که در سفر به رم در بهار نباید از دست بدهید!

ویلا بورگزه را کاوش کنید

مسلما بهترین و قطعا بزرگ‌ترین پارک در رم، ویلا بورگزه است. این مکان یک نقطه کلاسیک برای استراحت و بازدید از خیابان‌های شلوغ رم است. وقتی بهار فرا می‌رسد، پارک شکوفا می‌شود و شکوفه‌ها و گل‌ها در مرکز صحنه قرار می‌گیرند و پارک‌ها پر از آواز پرندگان می‌شوند. اگر این مکان برای شما کافی نبود، این پارک دوست ‌داشتنی Piazza del Popolo دارای مناظر شگفت‌انگیزی است.

سفر به رم در بهار و رستوران های محلی!

Campo dei' Fiori

در حالی که زمستان بسیار سرد، و تابستان فوق العاده گرم است، بهار یک محیط شاد و عالی برای برای لذت بردن از غذا خوردن در فضای باز است. غذا خوردن در فضای باز یک سرگرمی ملی در ایتالیا است و در هیچ کجا بیشتر از رم وجود ندارد. در میدان‌های متعدد شهر، تعداد زیادی رستوران در کنار فضاهای باز پیدا خواهید کرد که همگی با صندلی‌های تراس، مکان مناسبی را برای مدتی نشستن، لذت بردن از غذا خوردن و صرفاً تماشای زندگی با طراوت می‌سازند. یکی از نمونه‌های عالی برای لذت بردن از این سرگرمی Osteria da Fortunata است. این مکان در Piazza della Cancelleria، نزدیک به Campo dei’ Fiori، مکانی راحت با نوشیدنی‌های مقرون به صرفه و غذاهای ماکارونی دست‌ساز است که با استفاده از مواد ارگانیک و محلی تهیه می‌شوند.

گل‌های زیبا را در پله‌های اسپانیا ببینید

در هر زمان از سال و در هر سفر رم باید از پله‌های اسپانیایی شهر رم دیدن کرد. اما در بهار به مقصدی زیباتر تبدیل می‌شوند. در ۶۰ سال گذشته، هر ساله بهار در شهر رم با ورود آزالیا به پله‌ه‌ای اسپانیایی مشخص شده است. در این پله‌ها که Mostra delle Azalee نامیده می‌شود، ۳۰۰۰ آزالیا را می‌بینید که فرا رسیدن بهار را جشن می‌گیرند. این منظره از اواسط تا اواخر آوریل تا هفته اول ماه مه رخ می‌دهد. در حدود ۱۰۰ سال گذشته، هزاران آزالیا در اینجا کشت شده است و هر ساله پس از تزئین پله‌ها، آن‌ها را برمی‌گردانند. از طرفی دیگر، کنسرت‌ها، نمایشگاه‌ها و رویدادهای دیگر در اطراف مکان‌های مختلف در رم برگزار می‌شود.

غذای عید پاک ایتالیایی را بچشید 

غذای عید پاک در ایتالیا یک سنت بزرگ است و البته در رم نیز این سنت متفاوت است. در سفر به رم در بهار می‌توانید خوراکی‌های جالب زیادی برای خوردن پیدا کنید. بیایید کمی با چیزهای شیرین شروع کنیم. کلمبا کیک عید پاک است و اگر چه در منطقه لمباردی سنتی است، اما می‌توانید آن را در رم نیز پیدا کنید. همچنین پانتون، با لیمو طعم دار شده و روی آن را با بادام و شکر اضافه می‌کنند. این نام به “کبوتر” ترجمه می‌شود که با توجه به شکلی که دارد منطقی است. Uova di Pasqua تخم‌ مرغ‌های شکلاتی ایتالیایی هستند که گاهی اوقات خوراکی‌های کمی در داخل خود جای می‌دهند. این‌ خوراکی در فویل‌های رنگارنگ پیچیده شده‌اند. از نظر غذاهای خوش طعم، باید به دنبال غذاهای فصلی مانند carciofi alla romana باشید 

در شب خیابان‌های تراستوره را کاوش کنید 

Streets of Trastevere

اگر به دنبال راه‌هایی برای گذراندن یک شب در رم در فصل بهار هستید، خیابان تراستوره را کاوش کنید. اگر شب‌های پر جنب و جوش خود را دوست دارید، مکانی ایده‌آل برای گذراندن یک شب پر هیجان است. گشت و گذار در خیابان‌های سنگ‌فرش شده تراستوره یکی از نکات برجسته در هر سفر ایتالیایی است. بارها و تراتوریاهای زیادی برای انتخاب وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها یک آپریتیو یا شام بخورید. فقط مطمئن شوید که از قبل رزرو کنید، به این خاطر که این مکان‌ها می‌توانند بسیار شلوغ باشند و هیچ کس نمی‌خواهد در حالی که گرسنه است در صف بیرون گیر کند. تراستوره همچنین یک ایستگاه محبوب در بسیاری از تورهای شبانه رم است. اگر علاقه‌ای به پرسه زدن به تنهایی در شب ندارید، می توانید به یکی بپیوندید و از یک راهنمای محلی بخواهید بهترین نقاط را به شما نشان دهد.

محل اقامت در سفر به رم در فصل بهار

مکان های شگفت انگیز زیادی برای اقامت در رم وجود دارد. می‌توانید هتلی در نزدیکی پانتئون یا نزدیک کولوسئوم، یا هتل‌های مقرون به صرفه دیگر را برای اقامت خود انتخاب کنید. در ادامه هتل‌ها را از مقرون به صرفه تا لوکس طبقه بندی کرده‌ایم:

  • مقرون به صرفه: Palladini Hostel یک هاستل فوق‌العاده مقرون به صرفه است که در نزدیک به ایستگاه قطار قرار دارد. این هاستل دارای خوابگاه‌های بزرگ و فضایی سرزنده است.
  • میان رده:  اتاق های Tridente و اتاق های Airbnb ساده اما جادار هستند و درست در نزدیکی مرکز شهر هستندو
  • لوکس: اگر بودجه بالایی برای سفر به ایتالیا دارید و می خواهید از خودتان پذیرایی کنید هتل ادن، مجموعه دورچستر عالی است. این هتل به زیبایی تزئین شده است و در مرکز رم قرار دارد.

چند دلیل برای اینکه باید سفر به رم در بهار را در اولویت بگذارید!

شکوفه های پرتقال با عطر دلپذیر خود در سفر به رم در بهار

Giardino degli Aranci

 بازدید از باغ پرتقال (Giardino degli Aranci) در تپه Aventine به شما حس خوبی را می بخشد. منظره پانوراما رم از تراس این پارک (با نام رسمی پارک ساولو) به خودی خود ارزش دیدن را دارد. در همان نزدیکی نیز «چاله کلید مخفی» قرار دارد که شاید ندانید با چه چیزی مواجه خواهید شد؛ بنابراین حتما از آن بازدید کنید!

عکس های بهاری در سفر به رم در کنار رزها!

 یکی از بهترین رازهای بهاری رم، باغ رز (Roseto Comunale) است که در پای تپه Aventine در مقابل Circus Maximus قرار دارد. در طول ماه های گرم بهار بین اواخر آوریل و اواسط ژوئن، انبوهی از 1100 گونه گل رز در رنگ ها و رایحه های مختلف شکوفا می شود و این پارک را به یکی از رمانتیک ترین، آرام ترین و لذت بخش ترین پارک ها برای بازدید در بهار تبدیل می کند.( باغ رز معمولاً بین 21 آوریل تا 19 ژوئن در طول دوره گلدهی باز است)

شکوفه های گیلاس؛ خاطره شیرین شما در سفر به رم در بهار

 برای مدت کوتاهی از اواسط مارس تا هفته اول آوریل (بسته به آب و هوا)، می توانید از شکوفه دادن ساکورا، درختان گیلاس ژاپنی که در کنار دریاچه کومو رم شکوفا می شوند، لذت ببرید. این شکوفه‌های گیلاس که روی دریاچه پراکنده‌اند، ادای احترامی به سنت ژاپنی هانامی است؛ جشنواره‌ای که فرا رسیدن بهار را جشن می‌گیرد.

به تولد رم بروید!

Birth of Rome

همه تولد خود را جشن می گیرند، پس چرا رم این کار را انجام ندهد؟ به طور رسمی، روز تولد رم در 21 آوریل جشن گرفته می شود، طبق یک سنت باستانی که رم در این تاریخ در سال 753 قبل از میلاد توسط رومولوس (که برادر دوقلوی او رموس بود) تأسیس شد. در این روز بسیار مهم، صدها تن از بازآفرینان تاریخی (بسیاری از سراسر اروپا) با لباس‌های باستانی رژه می‌روند که نشان‌دهنده دوران‌های مختلف روم باستان از جمله اتروسک‌ها است.

 این رژه تاریخی تقریباً از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر برگزار می شود و آتش‌بازی‌ها و نمایش‌های نوری که سال به سال متفاوت است و همچنین رویدادهای تاریخی و اجرای مجدد در سیرک ماکسیموس، این جشن تولد را به رویدادی مورد انتظار تبدیل می‌کند که محلی‌ها و بازدیدکنندگان را به یاد پیوندهای قوی رم از گذشته‌های دور آن می‌اندازد.

آیا باید در بهار به رم سفر کنید؟

اما حالا که به انتهای مقاله نزدیک شدیم باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا فصل بهار فصل خوبی برای سفر به رم است یا خیر؟ فصل بهار در واقع بهترین زمان برای سفر به رم به حساب می‌آید. بدیهی است که در فصل بهار با شلوغی و جمعیت بسیار بیشتری نسبت به پاییز و زمستان روبه رو شوید، اما با این حال به بدی شلوغی گردشگران در فصل تابستان نخواهد بود. به لطف آب و هوای بسیار مطبوعی که در این شهر وجود دارد می‌توانید اوقات خوشی را برای گشت و گذار در شهر رم داشته باشید.

در فضای باز از قدم زدن و تماشای مناظر تاریخی شگفت انگیزی که هنرمندان و شاعران در طول قرن‌ها درباره آن نوشتن لذت ببرید. با این حال ممکن است برخی از روزها آب و هوای بدی را تجربه کنید، اما قطعاً جمعیت کمتری که در فصل بهار وجود دارد و همچنین قیمت ارزان‌تر در این فصل ارزش این را دارد که در فصل بهار به رم سفر کنید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره سفر به رم در بهار صحبت کردیم. در فصل بهار بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که به شهرها و کشورهای مختلف دنیا سفر کنند. با این حال مهم‌ترین سوالی که برای آن‌ها ایجاد می‌شود این است که چه مقصدی را برای مسافرت خود انتخاب کنند؟ رم می‌تواند یکی از بهترین شهرهای جهان برای مسافرت کسانی باشد که به تاریخ، غذاهای خوشمزه، آب و هوای خوب و فرهنگ غنی و علاقه مند هستند. بنابراین تعلل نکنید و هر چه سریع‌تر برنامه ریزی سفر خود برای رفتن به رم را انجام دهید.

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک خوبه!

نظرات کاربران