Rome in autumn
16 اردیبهشت 1402
رم

سفر به رم در پاییز؛ نکاتی که در سفرتان باید بدانید!

آیا به این فکر می‌کنید که در چه زمانی به رم سفر کنید و از خود بپرسید که هوا چگونه و شهر چقدر شلوغ است؛ اصلا آیا پاییز زمان خوبی برای رفتن به رم، ایتالیا است؟ در این مقاله، می‌توانید همه چیز را در مورد اینکه واقعاً سفر به رم در پاییز چگونه است، آنچه را که باید انتظار داشته باشید، بخوانید و نکات برتر ما را برای بازدید خود پیدا کنید. 

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک!

آیا فصل پاییز زمانی خوبی برای سفر به رم است؟

Rome in autumn

بله، پاییز فصل خوبی برای سفر به رم است. هم معایب دارد، مانند هوای غیرقابل پیش‌بینی و احتمال بارش باران و هم مزایا. 

هوای خنک‌تر و ازدحام کمتر رم در پاییز، گشت‌و‎گذار را لذت‌بخش‌تر می‌کند. از آنجایی که خورشید در طول روز کمتر می‌تابد، نور برای عکاسی زیبا است و شاخ و برگ‌های رنگارنگ پاییزی نیز حس خوبی به آن می‌بخشد. و از آنجایی که در این فصل توریست کمتر به چشم می‌خورد، می‌توانید روی بودجه سفرتان بیشتر حساب کنید. چون اقامتگاه‌ها و برخی تورها کمی ارزان‌تر از فصل پربازدید هستند. حتی این احتمال وجود دارد که پروازهای رم نیز در پاییز ارزان‌تر باشد. با این حال، اگر می‌خواهید از تخفیف‌های بهتر استفاده کنید، باید حتماً بلیط هواپیما رم و هتل خود را از قبل رزرو کنید. 

آب و هوای رم در پاییز چگونه است؟

آب و هوای رم در فصل پاییز دلپذیر و معتدل است؛ یعنی نه خیلی گرم و نه خیلی سرد، با رگبار باران گهگاهی. از نظر دما، تفاوت زیادی بین ماه‌های این فصل وجود ندارد، البته مهر و آبان بیشتر شبیه به هم هستند. این طور بگوییم که احتمالا در اوایل پاییز همچنان می‌توانید در طول روز تی‌شرت و ژاکت بپوشید، اما مطمئناً در آبان و آذر به ژاکت نیاز دارید. پس می‌توان گفت سفر به رم در پاییز کاملا ایده‌آل است. 

Tour europe

میانگین دمای فصل پاییز در رم بین 7 تا 17 درجه سانتیگراد است. به طور متوسط، در این فصل ۸ تا ۹ روز باران می‌بارد و بارانی‌ترین ماه سال در اواخر آبان خواهد بود. 

در چمدان سفرتان چه چیزهای قرار دهید؟ 

بستن چمدان برای سفر به رم در پاییز بسیار آسان است. شلوار جین، چند پیراهن، یک یا دو ژاکت ضخیم و یک ژاکت سبک تمام چیزی است که واقعاً به آن نیاز دارید. در حالت ایده آل، می‌توانید چند لباس بپوشید تا در طول روز آن‌ها درآورید، چون در صبح و عصر کمی سرد است، اما در طول روز بسیار گرم‌تر می‌شود.

کفش‌های راحت یکی وسایل ضروری هستند تا در صورت بارندگی و پیاده‌روی طولانی به مشکل نخورید. کلاه یا یک روسری کوچک هم در اواخر آبان نیازتان خواهد شد. عینک آفتابی نیز همراه داشته باشید، زیرا زمانی که هوا آفتابی است، خورشید مستقیماً به چشمان شما می‌تابد.

همچنین، قبل از سفر به پیش بینی آب و هوا نگاهی بیندازید و اگر باران نشان می‌دهد، یک چتر کوچک همراه خود داشته باشید. 

خوب است بدانید: اگر چیزی را فراموش کنید (هر چیزی) می‌توانید آن را سفر به رم در پاییز خریداری کنید. وقتی باران شروع می‌شود، فروشنده‌های خیابانی را می‌بینید که پانچوها و چترهای بارانی در هر اندازه و رنگی می‌فروشند. وقتی خورشید بیرون می‌آید، کلاه‌های آفتابی و بطری‌های آب می‌فروشند… شگفت‌انگیز است که ببینید چقدر سریع خود را با شرایط و آب و هوا وفق می‌دهند و همیشه آماده‌اند تا در مورد هر چیزی که ممکن است نیاز داشته باشید به شما کمک کنند.

طول روزها در سفر پاییزی به رم چقدر است ؟

Rome in autumn

از آنجایی که اروپا در آخرین یکشنبه ماه اکتبر به ساعت زمستانی تغییر می‌کند، پاییز در ایتالیا خیلی زود تاریک می‌شود. در این فصل، طلوع خورشید در رم حدود ساعت 7 صبح و غروب آن ساعت 5 بعداز‌ظهر است و کمی بعد هم هوا تاریک خواهد شد.

اگر در سفر به رم در پاییز روزهای خود را زود شروع کنید، می‌توانید قبل از تاریک شدن هوا هر چیزی را که می‌خواهید ببینید. علاوه‌براین، می‌توانید هر روز عصر از دیدنی‌های زیبای رم لذت ببرید و همچنان به موقع به رختخواب بروید.

درست است که روزها در پاییز رم کوتاه‌تر هستند، اما با این واقعیت که تعداد گردشگر کمتری به چشم می‌خورد، جبران می‌شود. تقریبا در همه مکان‌های دیدنی رم نیازی به ایستادن در صف‌های طولانی انتظار نیست و بیشتر از 5 دقیقه طول نمی‌کشد تا به دورن جاذبه‌ها بروید. 

آیا واقعا سفر به رم در پاییز با شلوغی همراه است؟ 

همیشه شنیده‌ایم که سفر به رم در پاییز یکی از آرام‌ترین زمان‌های رفتن به این شهر است. می‌توان گفت که این گفته تا حدی درست است، انتظار داشته باشید که رم خلوت باشد، اما ساکت نه! 

اضافه کنیم که .بناهای اصلی و مرکز شهر تاریخی رم در هفته اول آبان شلوغ هستند.

کولوسئوم، موزه‌های واتیکان و خیابان‌های اصلی، همچنین مسیر پیاده‌روی بین پانتئون و فواره تروی از صبح تا اواخر عصر تقریبا شلوغ می‌شود، ولی نه در حد خسته‌کننده‌. اما این شلوغی مختص جاذبه‌های اصلی شهر است. اگر دیگر جاهای دیدنی رم را انتخاب کنید که کمتر افرادی به آنجا سر می‌زنند، قطعا از وقت‌گذارنی و گشت و گذار لذت خواهید برد. یک نکته دیگر، اگر قصد دیدن مکان‌های محبوب و معروف رم را دارید، پس بهتر استریال صبح زود  ساعت 7 بیدار شوید، چون بیشتر مکان‌ها تا ساعت 9 صبح واقعا خلوت هستند. 

آیا هنگام سفر به رم در پاییز نیاز به رزرو تورها و فعالیت ها دارید؟

بله و نه، بسته به اینکه کدام بلیط و کدام تور!

سفر به رم در پاییز یا در زمان‌های دیگر سال، فرقی نمی‌کند، در کل دو مکان وجود دارد که باید بلیط خود را از قبل رزرو کنید؛ واتیکان و کولوسئوم. برای بقیه، بستگی به مکان دارد. اما، به عنوان یک قاعده کلی، اگر کاملاً می‌خواهید کاری انجام دهید و می‌خواهید مطمئن شوید که واقعاً می‌توانید در یک زمان خاص از آن بازدید کنید، از قبل بلیط رزرو کنید. تاکید می‌کنیم چه در زمان خلوت سال باشید و چه نه! 

افراد معمولا بلیط‌ها و تورها را از طریق GetYourGuide رزرو می‌کنند. آن‌ها انعطاف پذیرترین سیاست لغو را دارند و به شما امکان می‌دهند تا تقریباً هر توری را تا 24 ساعت قبل از شروع آن لغو کنید. بنابراین شما واقعاً چیزی برای از دست دادن ندارید و همین موضوع استرس زیادی را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، گزینه‌های زیادی از بلیط‌ها و تورها در دسترس هستند که تنوع انتخاب را برای شما بالا می‌برند. اما با رزرو قبلی، می‌توانید تحقیق و گزینه‌های مختلف را مقایسه کنید، نظرات را بخوانید، ببینید چه چیزی با برنامه سفر و علایق شما مطابقت دارد و با اطمینان رزرو کنید.

رزرو از قبل همچنین از برخی سوپرایزهای ناخوشایند در سفر به رم در پاییز جلوگیری می‌کند. برای مثال، بلافاصله خواهید دید که آیا یکی از مکان‌های دیدنی در یک روز خاص بسته است یا یک تور از قبل رزرو شده‌است یا خیر.

آیا همه چیز در رم در اول نوامبر باز است؟

Rome in autumn

1 نوامبر (10 آبان) در ایتالیا و بیشتر اروپا تعطیل رسمی است و برخی از مکان‌ها به احتمال زیاد بسته هستند. با این حال، سفر به رم در پاییز، تقریباً همه مکان‌های دیدنی یا جاذبه‌های گردشگری باز خواهند بود، به استثنای برخی مکان‌های مذهبی.

غذاخوری و رستوران

یکی از نگرانی‌هایی افراد هنگام سفر به رم در فصل پاییز، غذاخوری و رستوران است. اینکه رستوران‌ها در فضای باز فعالیت دارند و حس و حال تابستان در بین آن‌ها هنوز هم دیده می‌شود یا خیر. خوب، باید بگوییم که اکثر رستوران‌های رم دارای تراس‌های زیبای بیرونی و بخاری‌های تراس هستند و حتی در پاییز، غذا خوردن در بیرون را بسیار لذت‌بخش می‌کنند. می‌توانید به هر رستوران و کافه‌ای که دوست دارید، بدون نگرانی از سرما بروید و غذاهای محبوب ایتالیایی را در حال و هوای شهری نوش جان کنید. 

در سفر به رم در پاییز چه باید کرد؟

اگر می‌خواهید در فصل پاییز رم را ببینید و نمی‌دانید چه کاری می‌توانید انجام دهید، پاسخ کاملاً ساده است، همه چیز! سفر به رم در پاییز به شما این امکان را می‌دهد که شهر را به طور کامل کشف کنید. پس نگران گشت و گذارتان نباشید! 

هیچ مکان یا تجربه‌ای در رم وجود ندارد که به دلیل آب و هوای پاییز از آن لذت نبرید یا نتوانید انجام دهید. کاملا برعکس، در واقع، از آنجایی که هوا به اندازه فصل تابستان گرم نیست، می‌توانید از گشت و گذار بسیار بیشتر لذت ببرید و در واقع بیشتر از همیشه شهر را ببینید، چون خیلی گرم یا شلوغ نیست.

حتی اگر باران ببارد، کلیساها و موزه‌های زیادی برای بازدید وجود دارد که روزتان را در آن‌ها بگذرانید و خاطره‌سازی کنید، پس آب و هوا زیاد هم مهم نیست. به کولوسئوم و همچنین فروم رومی و تپه پالاتین بروید. این مکان‌ها به سختی سایه دارند و در ماه‌های گرم‌تر به طور غیر قابل تحملی گرم می‌شوند، اما در پاییز از این خبرها نخواهد بود و هر چقدر بخواهید می‌توانید در این فضاها بمانید. 

خوب است بدانید: برخی از تورهای یک روزه خارج از شهر در فصل پاییز به خصوص آبان ماه اجرا نمی‌شوند، اما همچنان می‌توانید گزینه‌های زیادی را برای محبوب‌ترین مکان‌ها پیدا کنید، و برخی از تورها کمی برنامه سفر خود را تغییر می‌دهند. به عنوان مثال، تور محبوب پمپی و کوه وزوویوس در آبان اجرا می‌شود که می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. 

در کل، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در صورتی که باران نبارد از بهترین کارها برای دیدن رم در طول سفرتان خواهد بود. 

رم در پاییز با کودکان و نوجوانان

Rome in autumn

برای کسانی که با خانواده و فرزندانشان سفر می‌کنند، رم می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. در واقع، سفر به رم در پاییز با بچه‌ها راحت‌تر خواهد بود، خبری از هوای گرم و روزهای آفتابی نیست و می‌توانید خیلی‌ چیزها ببینید و کارهای زیادی را انجام دهید. 

بنابراین بله، رم می‌تواند در پاییز با بچه‌ها عالی باشد. شما تعداد زیادی خانواده با کودکان در هر سنی را در شهر خواهید دید که به نظر می‌رسد همه آن‌ها اوقات خوبی را سپری می‌کنند. 

سفر به رم در پاییز به یاد ماندنی خواهد بود

رم از آن مقاصد گردشگری است که هر زمان به آنجا بروید، خاطراتی فراموش نشدنی خواهید داشت. اما تابستان فصل اصلی گردشگری در این شهر است و معمولا جمعیت زیادی را در گوشه و کنار آن می‌توان دید. با این حال، اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که از شلوغی و گرما زیاد خوشتان نمی‌آید، سفر به رم در پاییز را انتخاب کنید. هوا هنوز خیلی سرد نشده و شهر هم پر از توریست سردرگم نیست.  

نظرات کاربران