سفر به رم

سفر به رم؛ برای ساختن خاطراتی که با گذر زمان از بین نمی روند!

رم، جایی که مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد و با سفر به آن می‌توانید تجربیات بسیار زیاد و مفیدی را کسب کنید. در تمام طول سال، گردشگران زیادی برای بازدید از شهر رم به آن سفر می‌کنند. از کولوسئوم و شهر واتیکان گرفته تا میدان‌ها و کوچه‌های جذاب و دیدنی، در هر گوشه از رم که باشید محو زیبایی و جذابیت این شهر می‌شوید. فرهنگ، غذا، تاریخ، هنر و زیبایی‌های این شهر، در کنار هم به شما این امکان را می‌دهد تا خاطراتی فراموش‌نشدنی از سفر به رم را برای خود رقم بزنید. در ادامه این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا برنامه‌ریزی خوبی برای مسافرت به شهر رم داشته باشید.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک!

گردش در شهر رم به چند روز زمان نیاز دارد؟

سفر به رم

شاید این سوال شما هم باشد، سفر به رم به زمان نیاز دارد؛ زیرا درک کامل زیبایی، تاریخ و فرهنگ آن در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست. برای اینکه بتوانید از جاذبه‌های دیدنی رم دیدن کنید حداقل به 4 تا 5 روز زمان نیاز دارید. حتما قبل‌از اینکه سفر خود را شروع کنید، برنامه‌ریزی داشته باشید تا از زمان خود به بهترین شکل برای سفری به‌یاد ماندنی به رم استفاده کنید. ازآنجایی‌که همیشه افراد زیادی برای بازدید از شهر زیبای رم به آن سفر می‌کنند، ممکن است بلیت گیرتان نیاید. پس اگر قصد سفر به رم را دارید، از مدتی قبل برای خرید بلیت اقدام کنید.

مکان‌های دیدنی رم

همانطور که گفته شد، شهر رم مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد و افراد زیادی برای بازدید از آن‌ها به این شهر سفر می‌کنند. در ادامه تعدادی از این مکان‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

Colosseum

Colosseum

یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان ‌های دیدنی رم سالن آمفی‌تئاتر Colosseum است. این مکان بیش‌از 2 هزار سال قدمت دارد و قسمت‌هایی از آن چندین بار بر اثر زلزله تخریب شده اما همچنان دارای معماری بسیار جذاب و چشمگیری است. معماری این مکان به دوران باستان بازمی‌گردد و زمانی که این تماشاخانه را از نزدیک مشاهده می‌کنید چیزهای زیادی در رابطه با تاریخچه آن یاد می‌گیرید. همچنین رستوران‌های بسیار معروفی در نزدیکی کولوسئوم قرار دارد که می‌توانید برای استراحت و خوردن غذا به ‌آن‌ها مراجعه کنید. در سفر به رم، بازدید از این مکان زیبا و جذاب را از دست ندهید.

Centro Storico

یکی دیگر از جاذبه‌ های دیدنی رم محله Centro Storico است. این محله یکی از پربازدیدترین قسمت‌های رم بوده که مکان‌های دیدنی بسیار زیادی را در خود جای داده است. Spanish Steps یکی از معروف‌ترین نقاط این محله است که بسیار بزرگ و طولانی است و به کلیسای Trinita dei Monti منتهی می‌شود. Centro Storico دارای معابد زیبا، میدان‌های بزرگ همراه با آبشارهای دیدنی، کلیساهای بسیار جذاب، دکه‌های غذا، بازار و کافه‌های بسیار زیادی است. از جمله میدان‌های معروف این محله نیز می‌توان به Piazza Navona و Campo de’ Fiori اشاره کرد. فواره‌ای به‌نام تروی در وسط میدان Piazza Navona قرار دارد که افسانه‌ها می‌گویند اگر سکه‌ای را با دست راست روی شانه چپ خود و پس از آن به‌داخل فواره بیاندازید، روزی دوباره به رم بازمی‌گردید. همچنین میدان Campo de’ Fiori نیز پر از فروشندگانی است که همه‌چیز، از محصولات تازه گرفته تا صنایع‌دستی می‌فروشند. اگر به رم سفر کردید، با انتخاب این محله می‌توانید تاریخ، فرهنگ و زیبایی رم  را یکجا کنار هم ببینید و لذت ببرید.

Trastevere

سفر به رم

یکی دیگر از جاهای دیدنی رم خیابان Trastevere نام دارد. این خیابان سنگ‌فرش‌شده یکی از شیک‌ترین محله‌های رم است. این منطقه دارای بوتیک‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب بوده و می‌تواند یک انتخاب عالی برای سفر به رم باشد. همچنین پرسه‌زدن در خیابان‌های این محله بسیار لذت‌بخش بوده و می‌تواند انتخابی عالی برای سفر ماه‌عسل باشد. علاوه‌بر آن خانه‌های رنگارنگ این خیابان باعث دوچندان شدن زیبایی Trastevere شده است. همچنین طعم بی‌نظیر غذاهای این محله را از دست ندهید؛ زیرا سفر به رم با خوردن این غذاها معنا پیدا می‌کند.

Vatican City

یکی دیگر از مکان‌ های دیدنی رم Vatican City است. شاید جالب باشد بدانید شهر واتیکان کوچکترین ایالت جهان و یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و مذهبی جهان غرب است. این ایالت شهری ممکن است از نظر اندازه کوچک باشد، اما از نظر تعداد چیزهایی که برای دیدن و انجام دادن وجود دارد، بسیار زیاد است. زمان کمی برای بازدید از این شهر اختصاص ندهید، زیرا جاذبه‌های دیدنی زیادی در قلب این شهر وجود دارد. از جمله مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به میدان سنت پیتر، موزه‌های واتیکان، کلیسای سیستین، گنبد کلیسای سنت پیتر و باغ‌های واتیکان نیز اشاره کرد. حتما به این ایالت کوچک و جذاب در شهر رم بروید؛ زیرا ارزش دیدن دارد.

Palatine Hill

Palatine Hill

یکی دیگر از جاذبه‌ های دیدنی روم Palatine Hill نام دارد. تپه باستانی پالاتین در واقع مکانی است که رم در آن به وجود آمده و خانه برخی از قدیمی‌ترین ویرانه‌های شهر به شمار می‌آید. مناظر تپه پالاتین بسیار جذاب و خیره‌کننده است و گردشگران زیادی در طول سال از این مکان دیدن می‌کنند. همچنین با رفتن به این تپه می‌توانید قسمت‌های زیادی از شهر را مشاهده کنید و لذت ببرید. در سفر به رم، بازدید از این تپه را در برنامه خود قرار دهید تا از زیبایی آن لذت ببرید.

Church of Santa Maria

یکی دیگر از جذاب‌ترین مکان‌ های دیدنی رم کلیسای Santa Maria است. این کلیسا در قرن سیزدهم ساخته شده و در تپه کاپیتولین قرار دارد. ازجمله دلایل شهرت این کلیسا می‌توان به نقاشی‌های دیواری خیره‌کننده، کف‌های مرمر و محراب پرآذین آن اشاره کرد. زمانی که به رم سفر کردید، دیدن این کلیسای جذاب و باورنکردنی را در اولویت قرار دهید.

Altar of the Fatherland

سفر به رم

از دیگر مکان ‌های دیدنی رم می توان به Altar of the Fatherland اشاره کرد. این بنای تاریخی در واقع یک محراب است که به افتخار ویکتور امانوئل دوم، اولین پادشاه ایتالیای متحد ساخته شده است. این محراب بر خط افق رم تسلط دارد و مناظر بسیار زیبا و باورنکردنی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. در سفر به رم، بازدید از این مکان از واجبات است.

Villa Borghese

یکی از جذاب‌ترین باغ‌های رم Villa Borghese نام دارد. این باغ یکی از معروف‌ترین مکان ‌های دیدنی رم بوده و محل گالری Borghese است. این گالری، مجموعه هنری و موزه بسیار زیبایی است که گردشگران زیادی را جذب خودش می‌کند. در این باغ زیبا علاوه‌بر گالری و موزه یک دریاچه بسیار زیبا قرار دارد که می‌توانید یک قایق پارویی کرایه و لحظاتی را قایق‌سواری کنید و خوش بگذرانید. در سفر به رم، حتما به این باغ سری بزنید و از قدم زدن در این مکان زیبا لذت ببرید.

Jewish quarter

Jewish quarter

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی رم Jewish quarter است. محله یهودیان یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین محله‌های رم بوده و به خیابان‌های باریک و رستوران‌های سنتی یهودی‌اش معروف است. از جمله رستوران‌های معروف این محله می‌توان به Nonna Betta، Ba’ Ghetto و Su Ghetto اشاره کرد که طعم و مزه غذاهایشان بی‌نظیر است. اگر قصد خوردن غذایی اصیل و سنتی در روم را دارید، حتما به این محله سری بزنید.

Aventine Hill

یکی دیگر از جاهای دیدنی رم Aventine Hill نام دارد. این تپه جزو هفت تپه معروف روم بوده و به باغ پرتقالش معروف است. زمانی که برای بازدید از این تپه می‌روید، می‌توانید مناظری زیبا و چشم‌نواز شهر واتیکان را مشاهده کنید و لذت ببرید. همچنین این تپه مکانی محبوب برای تماشای غروب خورشید است. علاوه‌بر آن می‌توانید از کلیساهای باسیلیکا دی سانتا سابینا  که یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین کلیساهای رم بوده، دیدن کنید؛ زیرا این کلیساها نزدیک این تپه قرار دارند.

Pompeii

سفر به رم

یکی دیگر از مکان‌ های دیدنی رم شهر باستانی Pompeii نام دارد. این شهر در جنوب رم قرار داشته و یکی از معروف‌ترین سایت‌های باستان‌شناسی ایتالیا بوده که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. جالب است بدانید این شهر بر اثر فرو ریختن کوه وزوویوس در سال 79 پس از میلاد ویران شد و برای قرن‌ها زیر خاکستر و سنگ‌پا دفن شد. اگر به تاریخ علاقه‌مندید، می‌توانید از خرابه‌های این شهر که به‌خوبی حفظ شده است، دیدن کنید.

Amalfi Coast

یکی دیگر از جاذبه ‌های دیدنی رم Amalfi Coast است. این ساحل دارای منظره خیره‌کننده‌ای از صخره‌ها، سواحل و آب‌های فیروزه‌ای‌رنگ است. این مکان می‌تواند انتخابی عالی برای کسانی باشد که به ورزش و تفریحات آبی علاقه‌مندند. همچنین می‌توانید از شهرهایی مانند پوزیتانو، آمالفی و راولو که در نزدیکی این ساحل قرار دارند، دیدن کنید که هرکدام از آن‌ها جذابیت و جاذبه‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارند. در سفر به رم با رفتن به این ساحل، هیجان را تجربه کنید.

Naples

Naples

در سفر به رم لازم است از شهر Naples دیدن کنید. این شهر در جنوب شهر قرار داشته که به شلوغی، تاریخ و فرهنگ غنی‌اش معروف است. همچنین این شهر به‌خاطر پیتزاهای خوشمزه، بازارهای خیابانی پرجنب‌وجوش و موزه‌های چشمگیر از جمله موزه ملی باستان‌شناسی که مصنوعات زیادی از پمپئی و هرکولانیوم را در خود جای داده، شناخته شده است. بازدید از جذابیت‌های این شهر را فراموش نکنید.

Orvieto

یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی رم شهر Orvieto نام دارد. این شهر در شمال شهر و در قسمت بالای تپه Orvieto قرار دارد. شهر Orvieto به‌خاطر کلیسای جامع چشمگیر گوتیک، مناظر خیره‌کننده و خیابان‌های جذاب و رنگارنگ پر از مغازه‌ها، کافه‌ها و صنایع‌دستی معروف است. این شهر از جمله مهم‌ترین جاذبه ‌های دیدنی رم بوده که هرکسی حداقل یک‌بار در زندگی‌اش باید از این مکان دیدن کند.

در سفر به رم کجا اقامت کنیم؟

سفر به رم

با وجود اینکه در سفر به رم، جاذبه‌های زیادی برای دیدن و تفریحات متنوعی برای انجام دادن وجود دارد، انتخاب محل اقامت مناسب می‌تواند تاثیر زیادی در کیفیت سفر شما ایجاد کند. خوشبختانه، رم طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را برای هر بودجه و سلیقه‌ای ارائه می‌دهد؛ از هتل‌های پنج‌ستاره مجلل گرفته تا هتل‌های کوچک دنج و هاستل‌های مقرون‌به‌صرفه که می‌توانید باتوجه‌به بودجه و سلیقه،‌ محل اقامت خود را انتخاب کنید. از جمله هتل‌های شیکی که برای اقامت چند‌روزه در سفر به رم مناسب است می‌توان به The Fifteen Keys، The Hoxton، Sentho Roma،  Hotel Vilòn و Aleph Rome Hotel اشاره کرد.

در آخر

در این مقاله کوشیدیم شما را با تعدادی از مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی شهر رم آشنا کنیم. با سفر به رم می‌توانید خود را در فرهنگ، غذا، تاریخ، هنر و زیبایی‌های این شهر غرق کنید. همچنین می‌توانید برای خود و عزیزانتان خاطراتی فراموش‌نشدنی رقم بزنید. پس چمدان‌های خود را ببندید و برای یک سفر هیجان‌انگیز در میان میراث غنی شهر رم آماده شوید!

نظرات کاربران