مالدیو

راهنمای سفر به مالدیو؛ شبیه یک رویا

مالدیو

شاید در تلویزیون یا در اینترنت تصاویری از ویلاهای ساحلی درون آب‌های فیروزه‌ای رنگ دیده باشید؛ خوب، این تصاویر کاملا واقعی هستند و از زیباترین و باشکوه‌ترین مقاصد گردشگری جهان نیز به شمار می‌آید. خیلی از زوج‌های جوان برای ماه عسل این کشور را انتخاب می‌کنند و زیباترین خاطرات را برای خودشان رقم می‌زنند. اگر هنوز نتوانسته‌اید حدس بزنید که این مقصد کجاست؟ باید بگوییم این کشور، مالدیو زیبا است، بهشتی گرمسیری که محو دیدن هر نقطه از آن خواهید شد. اگر هوس سفر کرده‌اید؛ حتما راهنمای سفر به مالدیو به دردتان می‌خورد؛ دانستن اینکه چه کارهایی انجام دهید و چه چیزهایی در انتظار شماست؛ برنامه‌ریزی سفرتان را دقیق‌تر خواهد کرد.

بهترین جزایر مالدیو برای ماه عسل کجاست؟ (لینک مقاله)

مالدیو کجاست؟

مالدیو

در ابتدای راهنمای سفر به مالدیو، خوب است بدانید که اینجا را کوچکترین کشور آسیا می‌دانند که در جنوب غربی سریلانکا و در اقیانوس هند واقع شده است. این کشور با زیبایی و منحصر به فرد بودن نحوه تشکیل مجمع الجزایر شناخته شده است؛ چراکه در آن تقریبا 1192 جزیره مرجانی کوچک و 26 جزیره مرجانی وجود دارد. جزیره‌های این کشور باشکوه و دیدنی هستند؛ سواحل ماسه‌ای سفید خالص در کنار تالاب‌های فیروزه‌ای و صخره‌های مرجانی این کشور را به یکی از آسمانی‌ترین مقاصد برای تعطیلات تبدیل کرده است. بنابراین اگر به فکر تغییر برای رهایی از تنش‌های زندگی روزمره خود هستید، مالدیو می‌تواند بهترین مکان برای تعطیلات باشد.

آب و هوای مالدیو

مالدیو

آب و هوای گرم و مرطوب مالدیو هم از بهترین ویژگی‌های این کشور است که هم باعث سرسبزی و زیبایی آن شده و هم آب و هوایی مناسب را برای گردش به همراه داشته باشد. دما با وجود دریاها و اقیانوس های وسیع اطراف جزایر کوچک معتدل است و میانگین آن بین 25 تا 32 درجه سانتیگراد می‌باشد. البته، تاثیر بادهای موسمی هم در نوسانات دمایی مالدیو قابل توجه است.

در کل، مالدیو دو فصل مجزا دارد. بادهای موسمی جنوب غربی (فصل مرطوب) معمولا از اواسط می تا نوامبر (خرداد تا آذر) ادامه دارد. بادهای موسمی شمال شرقی (فصل خشک) از ژانویه تا مارس (دی تا اردیبهشت) ادامه دارد.

راهنمای سفر به مالدیو، بهترین زمان سفر

در راهنمای سفر به مالدیو باید گفت که بهترین زمان برای رزرو تور مالدیو؛ از نوامبر تا آوریل (آبان تا فروردین) است. هر چند که این جزیره در تمام سال، هوایی گرم و آفتابی دارد؛ اما وجود فصل خشک و مرطوب آن باعث شده تا سفر در هر فصل مزایا و معایبی به همراه داشته باشد. معمولا کسانی که فصل خشک یعنی از آبان تا فروردین را برای سفر انتخاب می‌کنند؛ بهترین آب و هوا به لطف بارش اندک و دمای گرم تجربه خواهند کرد ولی در عوض این زمان شلوغ‌ترین زمان سال از لحاظ گردشگری است؛ بنابراین باید انتظار قیمت بالای هتل‌ها را داشته باشید.

سفر به مالدیو؛ بهشت گرمسیری

مالدیو

مالدیو به بهشت گرمسیری معروف است؛ وجود جزایر بکر و با شکوه، جزایری توسط تالاب خود احاطه شده‌اند و سواحل شنی سفید دارند باعث شده تا هر گوشه و کنار این کشور همانند تکه‌ای از بهشت به چشم بیاید. حدود 99 درصد مالدیو را دریا احاطه کرده است؛ پس می‌توانید حدس بزنید چه چیزهایی در انتظار شماست؛ در اینجا ماهی‌ها و مرجان‌های زیبا را از نزدیک می‌بینید.

 بیش از پنج هزار صخره مرجانی، تعداد زیادی ماهی صخره‌ای، ستاره‌های دریایی، لاکپشت‌ها و… همگی از نزدیک قابل لمس خواهند بود. با این توصیفات، غواصی از بهترین تجربه‌های زندگی‌تان خواهد بود. از طرفی، تعطیلات و سفر به مالدیو با سواحل شنی سفید و نخل‌های نارگیل احاطه شده است. در واقع، درختان سرسبز و نخل نارگیل اولین چیزی که وقتی از دور به یک جزیره نگاه می‌کنید؛ می‌بینید. مالدیو یک مقصد ایده آل برای تعطیلات خانوادگی یا یک سفر ماه عسل است که در آن از تعطیلات به یاد ماندنی لذت خواهید برد.

مالدیو به چی معروفه؟

مالدیو

مالدیو به دلایل متعددی از جمله فرهنگ پر جنب و جوش، سواحل بکر، فضای سبز گسترده و مکان‌های دیدنی جذابش مشهور است. مالدیو به غیر از نقاط دیدنی مسحور کننده متعدد، برای ورزش‌های آبی و سایر فعالیت‌های ماجراجویی نیز شناخته شده است.

بخوانید: مالدیو به چی معروفه؟ از سواحل نورانی تا صخره های مرجانی!

در سفر مالدیو چه چیزی‌های در انتظار شماست؟

با بیش از هزار جزیره باشکوه و 26 جزیره مرجانی مملو از حیات دریایی، شیرجه زدن در دریای فیروزه‌ای رنگ یا استراحت بر روی صندلی‌های آفتابگیر روی شن‌های پودری، دلایل سفر به مالدیو پایان ناپذیر است. با این حال…

در سواحل استراحت کنید

سواحل

بدون شک یکی از بهترین دلایل برای بازدید از مالدیو، استراحت در سواحل تمیز، زیبا با منظره‌های فوق‌العاده است. اقیانوس جادویی هند در هر لحظه رنگ و شکلی خارق‌العاده به خود می‌گیرد و شما را هیجان زده می‌کند. در حالی که صبح‌هایی با نور ملایم خورشید و امواج آرام‌تر، شادی‌بخش هستند، ساعات گرگ و میش با هزاران رنگ قرمز، نارنجی و بنفش جادویی است. استراحت در این سواحل، خستگی چند ساله را از تنتان بیرون می‌کند.

با کوسه ها شنا کنید

راهنمای سفر به مالدیو

کوسه‌های نهنگ با شکوه و عظیم همراه با کوسه‌های صخره‌ای کوچک‌تر که در اطراف جزایر مرجانی به چشم می‌خورند؛ از دلایل محبوب برای سفر به مالدیو هستند. نترسید؛ این کوسه‌ها با کسی کاری ندارند؛ شما می‌توانید با تور قایق از نزدیک آن‌ها را ببینید؛ قطعا تجربه مهیج و باحال خواهد بود.

حتما ورزش‌های آبی را امتحان کنید

راهنمای سفر به مالدیو

در میان 10 دلیل اصلی برای بازدید از مالدیو، بهترین استفاده از ورزش‌های آبی مانند کایاک سواری، قایق رانی، قایق سواری در دریا، جت اسکی، غواصی، غلتک سواری و غیره است. در کنار سواحل استراحتگاه‌هایی وجود دارند که مربیان به شما آموزش می‌دهند. دیدن موج سواران، سافاری دلفین و غواصان قطعا شما را ترغیب می‌کند تا تجربه‌ای هیجان‌انگیز را دنبال کنید. در کل، تجربه ورزش های آبی در مالدیو یکی از بهترین کارهایی است که باید در این کشور انجام دهید.

فرهنگ مالدیو را از نزدیک لمس کنید

راهنمای سفر به مالدیو

مالدیو جدا از زیبایی‌های طبیعی و مکان‌های دیدنی، به خاطر فرهنگ پر جنب و جوشش مشهور است. اگر می‌خواهید حقایق جالبی در مورد مالدیو بیابید، حتماً از Bodu Beru دیدن کنید، رقص محلی محبوب مالدیو که اغلب در طول شب در ساحل برگزار می‌شود. این لحظات را با دوربین خود ثبت کنید تا همیشه این خاطره را همراه خود داشته باشید. با مردم محلی هم صحبت شوید و با فرهنگ متفاوت و زیبای آنها از نزدیک آشنا شوید.

از آشپزی لذت ببرید

 راهنمای سفر به مالدیو

اگر هنوز می‌پرسید «چرا از مالدیو دیدن کنید»، این یکی شما را متقاعد خواهد کرد. یکی از دلایل رفتن به مالدیو، چشیدن غذاهای محلی مانند کاری مالدیو با ماهی تن است. از امتحان کردن غذاهای دریایی تازه صید شده همراه با لیمو، فلفل قرمز، برنج، برگ کاری، پیاز و نارگیل نترسید.

آبگرم درمانی را فراموش نکنید

راهنمای سفر به مالدیو

آبگرم و ماساژ درمانی مالدیو بسیار معروف و محبوب است. در واقع، سفر به مالدیو به خاطر جوان سازی ذهن، بدن و روح از طریق درمان‌های اختصاصی اسپا مشهور است. در حالی که توسط ریکی ماساژور نوازش و جوان می‌شوید، چشمان شما به منظره پانوراما از حیات دریایی در صخره‌های خانگی استراحتگاه خیره خواهد شد.

به صورت کلی جاهای دیدنی مالدیو در شب را از دست ندهید.

دانستنی‌های لازم در سفر به مالدیو

راهنمای سفر به مالدیو

واحد پولی: روفیه

زبان رسمی: دیوهی

اختلاف ساعت: ساعت تهران یک ساعت و نیم عقب است.

ویزا: به صورت فرودگاهیی صادر می‌شود

در آخر

سواحل ماسه‌ای سفید دور در کنار اقیانوس هند آبی فیروزه‌ای، ویلاهای کنار آب، یک شام عاشقانه با نور شمع همگی می‌توان خاطراتی زیبا و به یاد ماندنی برای شما بوجود آورند. کشور مالدیو یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین مقاصد گردشگری به حساب می‌آید. در اینجا بهترین تعطیلات را سپری خواهید کرد. اگر هوس رفتن به این کشور کوچک و خارق‌العاده را کردید؛ قبل از برنامه ریزی حتما راهنمای سفر به مالدیو را مطالعه کنید. با کسب اطلاعات از این کشور می‌توانید برای هر ساعت حضور خود به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی کنید و لذت ببرید.

دوست دارید بدانید که هزینه سفر به مالدیو چقدر است؟ (لینک مقاله)

نظرات کاربران