maldives
12 اردیبهشت 1402
مالدیو

6 تا از جاذبه های طبیعی مالدیو که باید آن‌ها را قبل از مرگ ببینید!

شبه جزیره مالدیو یکی از زیباترین مقاصد گردشگری است که می‌توانید انتخاب کنید. دریای زلال و زیبا، ساحل‌هایی با شن‌های سفید و تمیز، طبیعت بکر و مناظر طبیعی چشم‌نواز تنها بخشی از جاذبه های دیدنی مالدیو هستند. مناطق زیادی هستند که نباید بازدید از آن‌ها را فراموش کنید. در ادامه برخی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی مالدیو را به شما معرفی می‌کنیم.

بررسی قیمت تور مالدیو با سه کلیک!

پارک طبیعی Addu

جاذبه های طبیعی مالدیو

این پارک طبیعی در جنوبی‌ترین بخش زنجیره مرجانی مالدیو (به نام Addu Atoll) در جزیره Hithadhoo  قرار دارد. با رفتن به پارک طبیعی Addu می‌توانید از تالاب‌های Eydhigali Kilhi و منطقه حفاظت شده Koattey که از جمله مهمترین جاذبه های طبیعی مالدیو هستند، دیدن کنید. 

در این پارک گیاهان و جانوارن متعددی زندگی می‌کنند که گردشگران اجازه بازدید از آن‌ها را دارند. همچنین امکانات لازم برای کایاک سواری (نوعی قایق) و قدم زدن در جنگل‌های حرا هم برای گردشگران فراهم شده است. جالب است بدانید که این جزیره، محل زندگی تعداد زیادی از پرندگان زیبای بومی و مهاجر است و شما می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

در صورتی که تمایل دارید اطلاعات کاملی در زمینه حیوانات، گیاهان و محیط طبیعی جزیره بدست بیاورید می‌توانید از راهنماهای تورهای محلی سوال کنید.

جزیره Baa Atoll Biosphere

جزیره مرجانی Baa Atoll Biosphere با وسعت 139000 هکتار یکی از بهترین زیستگاه‌های طبیعی مالدیو است که به ثبت یونسکو هم رسیده است. آب‌های محافظت شده این جزیره، حیات دریایی غنی دارد. انواع مرجان‌های دریایی، کوسه، نهنگ، دلفین و هزاران نوع ماهی در این آب‌ها زندگی می‌کنند.

یکی از جاذبه های دیدنی این جزیره، خلیج هانیفارو (Hanifaru) است. هر سال از ماه می تا نوامبر تعداد زیادی سفره ماهی به این خلیج می‌آیند. بزرگی بعضی از این سفره ماهی‌ها به 7 متر می‌رسد. این سفره ماهی‌های غول پیکر به دلیل پلانکتون‌های زیادی که در این منطقه وجود دارند به خلیج هانیفارو می‌آیند.

تماشای دسته‌های بزرگ این ماهی‌های زیبا و تجربه شنا کردن بین آن‌ها یکی از بزرگترین دلایل ورود گردشگران به این جزیره مرجانی است. این جزیره یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی مالدیو محسوب می‌شود.

منطقه South Ari Atoll

اگر شما هم از علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی هستید، بازدید از South Ari Atoll را در صدر فهرست کارهایی که باید در مالدیو بکنید، قرار دهید.  South Ari Atoll یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی مالدیو است و امکانات زیادی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. مراکز غواصی معتبر، استراحتگاه‌های مخصوص غواصان و… بخشی از امکانات این جزیره هستند.

اگر یک غواص مبتدی هستید یا تا به حال تجربه غواصی را نداشته‌اید، راهنماهای این جزیره شما را به بخش‌های کم عمق‌تر هدایت می‌کنند. با شنا کردن در این منطقه که یکی از جاذبه های طبیعی مالدیو است می‌توانید از تماشای آب زلال و شفاف، موجودات دریایی زیبا و مرجان‌های دریایی لذت ببرید.

هنگام شنا کردن در این آب‌ها ممکن است با کوسه نهنگ (whale sharks) مواجه شوید. این گونه دریایی، بزرگترین ماهی دنیا است که به انسان حمله نمی‌کند و از پلانکتون‌ها تغذیه می‌کند. بنابراین نیازی نیست که از روبه‌رو شدن با آن‌ها بترسید. گاهی اوقات این ماهی‌های غول پیکر مهربان به شما اجازه می‌دهند که آن‌ها را لمس کنید. 

اگر علاقه‌ای به غواصی ندارید می‌توانید از فلای بورد، هاور بورد یا کروز با سرعت پایین استفاده کنید.

Fuvahmulah، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های طبیعی مالدیو

Fuvahmulah

Fuvahmulah یکی دیگر از جاذبه های طبیعی مالدیو است و دقیقا بین دو جزیره مرجانی Addu و Huvadhu قرار دارد. این جزیره به دلیل منشا آتشفشانی خود، یکی از جزایر منحصر به فرد مالدیو محسوب می‌شود. جالب است بدانید که سایر جزیره‌های مالدیو همگی مرجانی هستند و Fuvahmulah تنها جزیره آتشفشانی مالدیو است و به همین دلیل جزو جاذبه های طبیعی مالدیو قرار دارد.

ساختار جغرافیایی این جزیره بیشتر به جزایر اندونزی یا بالی شباهت دارد. در این جزیره می‌توانید از جنگل‌های استوایی، مزارع انبه و پاپایا، دریاچه آب شیرین Dhadimagi Kilhi، دریاچه آب شیرین Bandaara Kilhi و شکوفه‌های سرگیجه‌آور دیدن کنید. 

جزیره Himmafushi، بهترین جاذبه طبیعی مالدیو برای موج سواری

جزیره Himmafushi به دلیل داشتن موج‌های بزرگ و باد ملایم یکی از بهترین مناطق برای موج سواری است. این منطقه اصلی‌ترین جاذبه طبیعی مالدیو برای موج سواران حرفه‌ای محسوب می‌شود که هر سال در فصل تابستان از سراسر دنیا به آن سفر می‌کنند.

در صورتی که به ورزش موج سواری علاقه دارید می‌توانید در این منطقه آموزش ببینید. فراموش نکنید که پیش از موج سواری بلیط خود را برای یک سفر کوتاه دریایی و بازدید از محل زندگی دلفین‌ها رزرو کنید. دلفین‌های زیبای این جزیره در کنار قایق‌های گردشگران شنا می‌کنند و زیبایی خود را به رخ شما می‌کشند.

جزیره Vaadhoo

جاذبه های طبیعی مالدیو

جزیره  Vaadhooبخشی از جزیره مرجانی Raa Atoll محسوب می‌شود. این جزیره زیبا به دلیل غروب تماشایی خود بین بهترین جاذبه های طبیعی مالدیو جای گرفته است. موجودات دریایی خاصی که در ساحل این جزیره زندگی می‌کنند در زمان تاریکی هوا، نور آبی زیبایی را از خود ساتع می‌کنند. ساحل این جزیره هر شب به رنگ آبی در می‌آید و تصویری جادویی را به گردشگران نمایش می‌دهد. 

این جزیره به دریای ستارگان معروف شده و یکی از گردشگر پذیرترین مناطق مالدیو است. شما می‌توانید در طول روز از ورزش‌های آبی مثل کایاک سواری و قایق رانی لذت ببرید و هنگام غروب به تماشای این ساحل زیبا بنشینید. 

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را به 6 جاذبه طبیعی مالدیو آشنا کنید. در صورت سفر به این جزیره زیبا حتما از مناطقی که معرفی کردیم، دیدن کنید و خاطرات زیبایی را برای خود و همسفران‌تان بسازید.

نظرات کاربران