غذاهای سنتی مالزی

غذاهای سنتی مالزی؛ اسم ها و طعم های عجیب و متفاوت!

آیا مالزی می‌تواند به عنوان کشوری در جنوب شرقی آسیا میزبان بهترین غذاهای جهان باشد؟ این یک سوال جسورانه است و با توجه به رقابت شدید بین کشورهای تایلند، سنگاپور و اندونزی جواب دادن به آن سخت به نظر می‌رسد. مالزی به غذاهای مطبوع و خوشمزه‌اش معروف است و غذاهای کلاسیک این کشور مثل لاکسا و ناسی لماک می‌توانند برای گردشگران وسوسه‌انگیز باشند. تقریبا در تمام غذاهای مالزیایی برنج و رشته فرنگی را می‌بینید. غذاهای سنتی مالزی با ادویه‌های متنوعی مثل برگ پاندان، تمبر هندی و زردچوبه طعم‌دار می‌شوند. شما در مالزی هیچ دو غذای مشابهی پیدا نمی‌کنید.

رزرو تور اروپا

بسیاری از غذاهای مالزی تحت تاثیر سبک آشپزی مالایی، هندی و چینی هستند. روز خود را با روتی کانای آغاز کنید و برای نهار یک کاسه چار کوای تیو میل کنید. روز را هم با یک ظرف رندانگ خوش رنگ و بو به پایان برسانید. مهم نیست به کدام شهر مالزی سفر کنید قطعا غذایی را پیدا می‌کنید که مزه آن تا ابد در ذهنتان خواهد ماند. پنانگ را بهشت غذایی مالزی می‌دانند و به ناسی کندر و آسام لاکسای خوشمزه‌اش معروف است. شهر ایپوه هم غذاهای محلی خوشمزه‌ای دارد اما توجه کمتری را به خود جلب می‌کند. کوالالامپور، جوهور، مالاکا و ساراواک نیز بهشت عاشقان غذا هستند. فرقی نمی‌کند کدام شهر و کدام رستوران بروید قطعا در کنار غذای خود سس سامبال تند را می‌بینید. اگر قصد سفر به این کشور را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا با بعضی از بهترین غذاهای سنتی مالزی آشنا شویم.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

ناسی کندر از بهترین غذاهای سنتی مالزی

غذاهای سنتی مالزی؛ ناسی کندر

ناسی کندر یکی از بهترین غذاهای سنتی مالزی است که باید حتما امتحان کنید. این غذا به سیرکننده بودنش شهرت دارد. ناسی کندر از برنج و چند مدل کاری و مقدار زیادی تنقلات کنار غذا تشکیل شده که همگی در یک بشقاب سرو می‌شوند. شما می‌توانید تعداد کاری‌ها و غذاهای جانبی داخل بشقاب خود را با توجه به ذائقه و بودجه خود انتخاب کنید. گوشت، ماهی، انواع سبزیجات، تخم‌مرغ، چاتنی یا پاپادوم از جمله چیزهایی هستند که همراه با ناسی کندر سرو می‌شوند. هرچه تعداد کاری‌ها داخل بشقاب بیشتر باشد و با هم مخلوط شوند طعم ناسی کندر بهتر می‌شود. ناسی کندر که از محبوب‌ترین غذاهای سنتی مالزی است در اوایل قرن بیستم در جزیره پنانگ در شمال مالزی ابداع شد. کارگران مهاجر هندی بشقاب‌های بزرگی از برنج مخلوط با کاری را برای فروش در شهر می‌گرداندند و از همان زمان این غذا به یکی از غذاهای سنتی مالزی تبدیل شد. کلمه ناسی در زبان مالزیایی به معنای برنج است و از آنجایی که کارگران مهاجر مجمع‌های بزرگ برنج را بر روی میله‌ای که بر روی شانه‌شان آویزان بود حمل می‌کردند و در زبان هندی به شانه یا میله کندر گفته می‌شود نام این غذا را ناسی کندر گذاشتند. ناسی کندر در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین غذاهای محلی مالزی است و دیگر کمتر دست‌فروشی را می‌بینید که این غذا را بفروشد در عوض در رستوران‌های بزرگ و معروف مالزی این غذا را پیدا می‌کنید. رستوران‌هایی که ناسی کندر دارند معمولا آن را به صورت بوفه سرو می‌کنند و مهمانان می‌توانند هرچیزی که دوست دارند به بشقاب خود اضافه کنند. بهترین ناسی کندرها را در پنانگ می‌توانید پیدا کنید.

ناسی لماک

دومین غذا در فهرست بهترین غذاهای سنتی مالزی ناسی لماک است. رقابت تنگاتنگی بین غذاهای محلی مالزی وجود دارد اما هیچکدام به اندازه ناسی لماک عصب‌های چشایی شما را به کار نمی‌اندازند. ناسی لماک را به عنوان غذای ملی مالزی می‌شناسند. این غذا به عنوان یکی از غذاهای سنتی مالزی بین قومیت‌های مالایی محبوبیت بسیاری دارد و جزو دلچسب‌ترین صبحانه‌های آسیای جنوب شرقی به شمار می‌رود. پایه ناسی لماک برنج نارگیل است. در این غذا برنج را با آب نارگیل آماده می‌کنند و بافتی دلچسب و لطیف دارد. برنج نارگیل همیشه با سس سامبال تند سرو می‌شود. برای یک وعده صبحانه سبک برنج نارگیل را با آنچوی، بادام زمینی و تخم‌مرغ امتحان کنید. این غذا که از معروف ترین غذاهای مالزی است به شیوه‌ای سازگار با محیط زیست در برگ‌های موز پیچیده می‌شود. اگر دوست دارید صبح را با صبحانه‌ای مقوی آغاز کنید یک تکه مرغ سوخاری یا یک تکه ماهی سرخ‌شده به ناسی لماک اضافه کنید. انواع سبک‌تر این غذا را می‌توانید در خیابان‌ها و از دستفروشان نیز بخرید. انواع سنگین و متنوع ناسی لماک را در رستوران‌های معروف مالزی نوش جان کنید.

پاسپورت دومینیکا

روتی کانای از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی مالزی

غذاهای سنتی مالزی؛ روتی کانای

روتی کانای نیز یکی دیگر از غذاهای سنتی مالزی است که باید در سفر خود به این کشور شگفت‌انگیز امتحان کنید. این غذا معمولا به عنوان صبحانه میل می‌شود و نوعی نان فلفلی است که به انواعی از سس‌های کاری آغشته می‌شود. روتی کانای از معروف ترین غذاهای مالزی است و به ظاهر غذایی ساده به نظر می‌رسد اما به شدت سیرکننده است و نانی که همراه آن سرو می‌شود ریشه هندی دارد. این نان که با استفاده از مخلوطی از خمیر و روغن تهیه می‌شود بر روی یک سطح صاف پخته می‌شود و بسیار نازک است. چاشنی‌هایی مثل پیاز و تخم‌مرغ نیز در این نان پیچیده می‌شود اما معمولا آن را ساده و با چند نوع سس سرو می‌کنند. روتی کانای به عنوان یکی از غذاهای سنتی مالزی معمولا با سس کاری مرغ، سبزیجات و یا گوشت گوسفند آماده می‌شود. اگر گیاه‌خوار هستید نگران نباشید می‌توانید به جای کاری گوشت و مرغ از سس دال عدس استفاده کنید. مردم محلی یک تکه از نان برمی‌دارند و نان را به سس آغشته می‌کنند و می‌خورند. از آنجا که روتی کانای از محبوب ترین غذاهای مالزی است می‌توانید آن را در غرفه‌ها و رستوران‌های ماماک در سراسر مالزی می‌توانید پیدا کنید.

رندانگ از بهترین غذاهای مالزی

رندانگ یکی از معروف‌ترین غذاهای سنتی مالزی است و طعم و مزه آن حسابی شما را به وجد می‌آورد. درست است که رندانگ را به عنوان یکی از بهترین غذاهای مالزی معرفی می‌کنیم اما این غذا در تایلند نیز بسیار محبوب است و حتی تایلندی‌ها ادعا می‌کنند این غذا متعلق به کشور خودشان است. رندانگ یک غذای تشریفاتی در مالزی به حساب می‌آید و برای مناسبت‌های خاص تهیه می‌شود. ریشه این غذا به جوامع مسلمان جنوب شرقی آسیا برمی‌گردد، این غذا هنوز هم در مناسبت‌هایی مثل عید فطر در مالزی خورده می‌شود. پختن رندانگ چندین ساعت طول می‌کشد و به همین دلیل تنها برای جشن‌های خاص پخته می‌شود. در این غذا که یکی از محبوب‌ترین غذاهای محلی مالزی است یک تکه گوشت گاو یا مرغ را با شیر نارگیل مخلوط می‌کنند و چندین ادویه مثل علف لیمو، فلفل، سیر و زردچوبه به آن می‌زنند. در نتیجه این فرآیند طولانی یک غذای مجلل و نرم به دست می‌آید که نه تنها طعم فوق‌العاده‌ای دارد بلکه می‌توان تا چهار هفته آن را در یخچال نگهداری کرد. رندانگ را با برنج سرو می‌کنند و بسته به میزان آب نارگیلی که در آن می‌ماند می‌توان خشک یا پر آب باشد.

لاکسا یکی از غذاهای سنتی مالزی

غذاهای سنتی مالزی؛ لاکسا

اگر سراغ بهترین غذاهای سنتی مالزی را از مردم محلی بگیرید قطعا چندین نفر به لاکسا اشاره می‌کنند. این غذا به عنوان یکی از بهترین غذاهای مالزی نامزد عنوان غذای ملی این کشور نیز هست. دستور اولیه آن از میان جوامع پراناکان سرچشمه می‌گیرد. با این حال امروزه در سراسر کشورهای جنوب شرقی آسیا می‌توانید انواع مختلف و بی‌شماری از این غذای لذیذ مبتنی بر نارگیل را نوش جان کنید. لاکسا که یکی از معروف‌ترین غذاهای محلی مالزی است در واقع نوعی سوپ به همراه رشته فرنگی است. ترجیحا از رشته فرنگی ضخیم استفاده می‌شود، گرچه در بعضی مناطق از ورمیشل که نازک‌تر است استفاده می‌شود. آبگوشت این غذا خامه‌ای است و از شیر نارگیل تهیه می‌شود. شیر نارگیل را با یک ماده ترش مثل تمبر هندی مخلوط می‌کنند. لاکسا انواع مختلفی دارد و بسته به سلیقه خود می‌توانید آن را به همراه میگو، توفو، مرغ، جوانه لوبیا و تخم مرغ مخلوط کنید. لاکسا در پنانگ یک غذای محبوب به حساب می‌آید که با ماهی خال مخالی، تمبر هندی و ماهی تهیه می‌شود. در ایپوه این غذا را با خمیر میگو درست می‌کنند و در ساراواک آن را با نودل برنج، املت ، توفو و چند نوع ادویه سرو می‌کنند. مانند بسیاری دیگر از غذاهای سنتی مالزی این غذا هم به همراه سس سامبال تند سرو می‌شود.

ایکان باکار

مالایی‌های هزاران سال است که ماهی را کباب می‌کنند و این روش آشپزی روستایی در غذایی به نام ایکان باکار که از محبوب ترین غذاهای مالزی است اوج پیدا می‌کند. ایکان باکار در زبان مالایی به معنای ماهی کبابی است. ایکان باکار که یکی از غذاهای سنتی مالزی به حساب می‌آید در واقع ماهی تازه است که روی ذغال داغ کباب می‌شود. در این غذا ابتدا ماهی را با مخلوطی از سس سویا، سیر، فلفل قرمز و چند نوع سس و ادویه مزه‌دار می‌کنند و قبل از گذاشتن بر روی زغال آن را با برگ‌های موز می‌پوشانند. ماهی فلفلی تا وقتی که پوستش ترد شود کباب می‌شود و بعد با برنج و البته سامبال تند سرو می‌شود. نوع ماهی‌ای که سرو می‌شود ممکن است متفاوت باشد. پیشنهاد می‌کنیم این غذا را در غذاخوری‌های ساحلی در جزیره پنگانگ یا لنگکاوی امتحان کنید. ماهی اسنپر از جمله ماهی‌های محبوب برای ایکان باکار به حساب می‌آید. 

هاکین می یکی از غذاهای سنتی مالزی با ریشه چینی

غذاهای سنتی مالزی؛ هاکین می

اگر عاشق نودل هستید قطعا از خوردن یک کاسه بزرگ هاکین می لذت خواهید برد. هاکین می یکی از معروف‌ترین غذاهای سنتی مالزی است و طرفداران بسیاری دارد. گفته می‌شود این غذا را کارگران چینی که از استان فوجیان آمده بودند و به گویش هاکین صحبت می‌کردند ابداع کرده‌اند. انواع مختلفی از این غذا را می‌توانید در کشورهای جنوب شرقی آسیا پیدا کنید. هاکین می در سنگاپور یک غذای ملی به حساب می‌آید و غرفه‌های خیابانی بسیاری این غذا را می‌فروشند. حتی بعضی از این غذاخوری‌های کوچک در سال‌های اخیر ستاره میشلن را نیز دریافت کرده‌اند. نسخه سنگاپوری هاکین می شامل میگو، ماهی مرکب، گوشت خوک سرخ‌شده به همراه تخم‌مرغ و نودل برنج است. از آنجایی که مالزی و سنگاپور ارتباط نزدیکی با هم دارند هاکین می سنگاپوری را در سراسر مالزی پیدا می‌کنید. اما مالزی هم هاکین می خاص خود را دارد. این غذا در کوالالامپور با نام هاکین چار می شناخته می‌شود و یکی از بهترین غذاهای محلی مالزی است که می‌توانید در محله چینی‌ها نوش جان کنید. هاکین چار می شامل گوشت خوک، ماهی مرکب و کلم می‌شود که در یک سس سویای بسیار سنگین و تیره‌رنگ سرخ می‌شوند. پنانگ هاکین می نیز نوع دیگری از این غذا است که کاملا متفاوت سرو می‌شود، این غذا بیشتر حالت آب‌پز دارد و شبیه سوپ رشته است و هیچکدام از مواد داخل آن سرخ نمی‌شوند. در این نوع هاکین می نودل برنج به همراه تخم‌مرغ با آبگوشت غلیط و میگو، گوشت خوک یا ماهی پخته می‌شود.

چار کوای تِئو

پنانگ و جورج‌تاون بهشت عاشقان غذا و شکم‌گردی هستند. پیشنهاد می‌کنیم در این شهرها چار کوای تِئو را که از غذاهای سنتی مالزی به حساب می‌آید حتما امتحان کنید. این غذا مبتنی بر نودل است و منشا چینی دارد. چار کوای تِئو به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای مالزی در اکثر خیابان‌ها پیدا می‌شود و بهتر است آن را از دستفروشان خیابانی خریداری کنید، آنها غذا را کاملا تازه و جلوی روی خودتان طبخ می‌کنند. این غذا نودل برنج است که با حرارت بالا به همراه سیر، جوانه لوبیا و سس سویا سرخ می‌شود و آن را همراه با میگو سرو می‌کنند. مثل تمام غذاهای محلی مالزی این غذا هم با سس سامبال تند سرو می‌شود.

طعم لذیذ ساتای آیام از غذاهای سنتی مالزی

غذاهای سنتی مالزی؛ ساتای آیام

ساتای آیام یکی دیگر از معروف‌ترین غذاهای سنتی مالزی است. این غذا را معمولا در تمام کشورهای جنوب شرقی آسیا پیدا می‌کنید، اما طبخ این غذا در مالزی تبدیل به یک هنر شده است. ساتای در واقع سیخ‌های گوشت است که بر روی ذغال داغ کباب می‌شوند. اما چیزی که باعث شده این غذا در مالزی با دیگر کشورها متفاوت باشد و به عنوان یکی از بهترین غذاهای مالزی شناخته شود سسی است که در کنار آن سرو می‌کنند. سس ساتای یک سس بر پایه بادام زمینی است که با سویا، تمبر هندی، پره‌های لیمو، سیر، فلفل قرمز و چند نوع ادویه دیگر تهیه می‌شود.

کاری می از محبوب ترین غذاهای مالزی

غذای بعدی در فهرست بهترین غذاهای سنتی مالزی کاری می است که نباید از دستش بدهید. کاری می عنوان معروف‌ترین غذای سنتی مالزی را نیز به خود اختصاص می‌دهد. طعم یک کاری کلاسیک و قدیمی کاملا در این غذا احساس می‌شود. بهترین نوع کاری می را معمولا در شهرهای جنوب مالزی پیدا می‌کنید. این غذا در شهر جوهور به شکلی کاملا سنتی طبخ می‌شود. این کاری سنتی بر پایه شیر نارگیل است که با پودر کاری، زردچوبه و سامبال درست می‌شود. آبگوشت غذا به رنگ زرد یا قرمز است. در آخر به کاری می نودل و تخم مرغ اضافه می‌کنند و در کنارش سس ماهی و کمی هم سامبال سرو می‌شود. سایر مواد داخل کاری می‌ می‌تواند متفاوت باشد اما اغلب مرغ، میگو، ماهی، ماهی مرکب یا توفو به آبگوشت اضافه می‌شود. کاری می که از معروف ترین غذاهای مالزی است در جنوب این کشور با نام کاری لاکسا شناخته می‌شود اما نباید آن را با لاکسا که با شیر نارگیل درست می‌شود اشتباه بگیرید. کاری لاکسا را با پودر کاری یا خمیر کاری درست می‌کنند و خوشمزه‌ترین کاری لاکسا را در ایپوه پیدا می‌کنید.

ناسی بریانی از بهترین غذاهای مالزی

غذاهای سنتی مالزی؛ ناسی بریانی

یکی از بهترین غذاهای سنتی مالزی که تخت تاثیر آشپزی هندی قرار دارد ناسی بریانی است. شاید این غذا تحت تاثیر آشپزی هندی باشد اما در مقایسه با نمونه‌ای که در هند طبخ می‌شود کاملا متفاوت است. ناسی بریانی در دوران استعمار بریتانیا توسط مهاجران هندی به مالزی آورده شد و از آن زمان تبدیل به یکی از غذاهای محلی مالزی شد اما تغییر زیادی در دستور پخت این غذا ایجاد نشده است. اگر به یک غذاخوری بروید و سفارش ناسی بریانی بدهید یک بشقاب پر از برنج با چاشنی پودر کاری، سیر، زردچوبه و چند طعم‌دهنده دیگر برایتان می‌آورند. ناسی بریانی گیاهی نیز در مالزی طبخ می‌شود اما مدل معمولی آن با مرغ، گوشت گاو یا بره سرو می‌شود. گوشت این غذا را جدا از برنج و در سس کاری درست می‌کنند و در ظرفی جدا از برنج سرو می‌شود، بعضی رستوران‌ها هم گوشت را روی برنج می‌ریزند. ناسی بریانی نسبت به دیگر غذاهای محلی مالزی معروف‌تر است و طعمی تا حدودی شیرین‌ دارد. بهترین ناسی بریانی را می‌توانید از دستفروشان خیابانی یا رستوران‌های مسلمان نوش جان کنید. 

برنج مرغ هاینانسِس

اگر درباره محبوب‌ترین غذاهای محلی مالزی از مردم بپرسید قطعا نام برنج مرغ هاینانسس را چند دفعه خواهید شنید. این غذای لذیذ مالزیایی عمیقا در جوامع چینی ریشه دوانده است. این غذا در حقیقت تحت تاثیر تکنیک‌های آشپزی استان هاینان چین قرار دارد. رستوران‌هایی که این غذا را سرو می‌کنند معمولا از جوجه‌هایی که بالای پنجره‌ها آویزان کرده‌اند شناخته می‌شوند. این غذا که از غذاهای سنتی مالزی به شمار می‌رود به شکل قابل توجهی ساده است و شامل یک بشقاب برنج و یک تکه مرغ می‌شود. ابتدا مرغ را در آب می‌پزند و وقتی بافتی آبدار پیدا کرد به سس‌هایی مثل سس سویا یا سامبال آغشته می‌کنند و بر روی یک بشقاب برنج تازه به شکل نوارهای کوچک خرد می‌کنند.

پوپیاه از معروف ترین غذاهای مالزی

غذاهای سنتی مالزی؛ پوپیاه

پوپیاه یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی مالزی است. تاثیرات آشپزی چیزی در بسیاری از غذاهای سنتی مالزی دیده می‌شود اما هیچکدام به اندازه پوپیاه تحت تاثیر این تکنیک نیست. پوپیاه در واقع اسپرینگ رول است و این غذا را معمولا در رستوران‌های چینی سرتاسر دنیا پیدا می‌کنید. اسپرینگ رول‌ها با مواد مختلف پر می‌شوند و لایه بیرونی کاملا نازک است و در کنار آن یک سس مخصوص هم سرو می‌شود. خمیر اسپرینگ رول را معمولا از خمیر گندم سبک درست می‌کنند. این غذا با سبزیجات هم آماده می‌شود که کاملا مناسب گیاهخواران است. معمولا در تمام مدل‌های آن هویج و کلم رنده شده وجود دارد و افزودن جوانه لوبیا نیز انتخابی است. خمیر پوپیاه را معمولا با گوشت چرخ‌کردۀ مرغ یا خوک و میگو پر می‌کنند. اگر می‌خواهید یکی از بهترین غذاهای مالزی را به عنوان میان‌وعده‌ای سالم نوش جان کنید می‌توانید پوپیاه را به صورت خام و بدون سرخ‌کردن میل کنید. سرو کردن این غذا با سس ماهی، سس سویا یا کمی سامبال طعم فوق‌العاده‌ای به آن می‌دهد.

ته تاریک

اگر در مالزی احساس سرما کردید هیچ چیز مثل یک لیوان ته تاریک نمی‌تواند گرما را به بدن شما برگرداند. این نوشیدنی در واقع نوشیدنی ملی مالزی است. ته تاریک یعنی (چای کشیده)، که شیرین است و بافتی شیری و کف‌آلود دارد. ته تاریک را از برگ‌های چای سیاه و مقدار زیادی شکر و شیر آماده می‌کنند. تاریک در زبان مالایی یعنی کشیده شده و به نحوه سرو این نوشیدنی اشاره دارد. در واقع ظرف چای و شیر را بالای تعداد زیادی استکان نگه می‌دارند و به ترتیب و بدون وقفه آنها را پر می‌کنند. بعضی غرفه‌های خیابانی این کار را با ارتفاع بیشتر و به صورت نمایشی انجام می‌دهند و با این کار نه تنها میزان کف روی چای را بیشتر می‌کنند بلکه باعث می‌شوند نوشیدنی قبل از سرو کمی خنک شود. ته تاریک ریشه هندی دارد و در دوران استعمار بریتانیا به واسطه مهاجران هندی وارد مالزی شد. این نوشیدنی خوش‌طعم معمولا هنگام صبحانه در کنار غذاهای سنتی مالزی سرو می‌شود.

سندول

غذاهای سنتی مالزی؛ سندول

آخرین عنوانی که در فهرست بهترین غذاهای سنتی مالزی می‌بینیم سندول است. سندول در حقیقت یک دسر سرد و یخی و شیرین بر پایه شیر نارگیل و خرده‌های یخ است. در سنتول اصیل مالزیایی رشته فرنگی ژله‌ای و رنگ‌های خوراکی مثل سبز یا آبی اضافه می‌کنند و در آخر با مقدار زیادی شکر خرما آن را شیرین می‌کنند. ممکن است بعضی فروشنده‌ها این دسر را با مواد متفاوت سرو کنند مثلا بعضی از آنها به سندول لوبیا قرمز و دوریان می‌زنند. این دسر فوق‌العاده خوش‌طعم که از غذاهای سنتی مالزی است در یک لیوان بلند یا کاسه بزرگ سرو می‌شود. سندول را تقریبا در تمام خیابان‌های شهرهای مالزی می‌توانید پیدا کنید. در روزهای گرم و شرجی بهترین انتخاب برای خنک شدن سندول است.

کلام پایانی

کشور مالزی به عنوان یکی از پربازدیدترین کشورهای جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود و جاذبه‌های گردشگری آن هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. اما چیزی که سفر به این کشور را کمی متمایز می‌کند غذاهای بسیار خوش‌طعم و لذیذ مالزیایی است. اگر عاشق غذا و شکم‌گردی هستید حتما باید سری به مالزی بزنید. بسیاری از غذاهای مالزی تحت تاثیر آشپزی چینی و هندی هستند اما در عین حال اصالت آشپزی مالزیایی نیز در آنها دیده می‌شود. در مقاله‌ای که مشاهده کردید بعضی از بهترین غذاهای سنتی مالزی را به شما معرفی کردیم. امیدواریم در سفر به این کشور بهترین و خوشمزه‌ترین وعده‌های غذایی را با کمک این راهنما نوش جان کنید.

نظرات کاربران