Winter season in Maldives
2 اردیبهشت 1402
مالدیو

بهترین زمان سفر به مالدیو برای رزرو تور

برخی از مقاصد در تمام طول سال بسیار زیبا هستند، اما بهترین زمان برای سفر به مالدیو برای بهترین استفاده از آب‌و‌هوا در این مقصد رویایی چه زمانی است؟ چه قصد سفر به مالدیو برای استراحت و آفتاب گرفتن را داشته باشید، چه بخواهید در فصل خالی از مسافر به این جزیره سفر کنید، مهم است که از قبل برنامه‌ریزی درستی داشه باشید. مالدیو که مانند لکه‌های جوهر در آب‌های زلال و گرمسیری اقیانوس هند خال‌خال شده است، مجمع‌الجزایری است که از بیش از 1000 جزیره تشکیل شده و تنها 200 جزیره آن مسکونی است.

این جزیره سال‌ها مقصدی رویایی برای ماه عسل زوج‌ها بود و کم‌کم بهترین هتل‌های جزیره آن را به مقصدی برای همه سفرها چه زوج‌ها و چه خانواده‌ها و سفرهای انفرادی تبدیل کردند. سفر به جزیره مالدیو یعنی هوای دائماً گرم، سواحل شنی دست‌نخورده، هتل‌های لوکس و رستوران‌های شیک. با این تعریف‌ها به نظرتان بهترین زمان سفر به جزیره مالدیو کی است؟ با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

بررسی قیمت تور مالدیو با سه کلیک!

بهترین فصل سفر به مالدیو

Maldives

زمان بدی برای بازدید از مالدیو وجود ندارد اما اکثر مسافران بهترین زمان سفر به مالدیو را دسامبر تا آوریل می‌دانند. زیرا این ماه‌ها فصل خشک در جزیره است، با باران و رطوبت کم که منجر به آسمانی آبی، روزهای بدون ابر و عصرهای خنک می‌شود. فصل مرطوب در مالدیو از ماه می شروع می‌شود و در اکتبر با بارندگی و بادهای شدید به پایان می‌رسد. گردشگرانی که برای غواصی به مالدیو می آیند، فصل خشک زمان مطلوبی است که بیشترین دید را زیرآب داشته باشند. اما نوامبر و آوریل بهترین زمانی است که با نرخ پایین پرواز و هتل‌های ارزان به مالدیو سفر کنید، در این زمان آب و هوای مالدیو متعادل بوده و هنوز به طور میانگین ۳۱ درجه سانتی‌گراد است.

ارزان‌ترین زمان سفر به مالدیو

ارزان‌ترین زمان برای بازدید از مالدیو در فصل مرطوب یعنی از می تا نوامبر است. در فصل مرطوب، نرخ هتل‌ها به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و همراه با خدماتی چون ترانسفر رایگان، شب‌های رایگان و خدمات خانه‌داری ویژه است. البته در مقابل این خدمات و نرخ‌های ویژه در جزیره با روزهای بارانی و رگبارهای خفیف روبرو می‌شوید، اگرچه در این فصل دمای هوا بالای 20 درجه می‌ماند. برای یک ترفند صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به مالدیو می‌توانید گردش با هواپیمای دریایی را با یک قایق تندرو تعویض کنید تا بیش از 200 پوند صرفه‌جویی کنید و همچنین مراقب هتل‌های جدیدی که در چند ماه اول افتتاحیه هستند، باشید زیرا ممکن است هزینه‌های اضافی برای برخی از خدمات عادی از شما بگیرند.  

فصل زمستان در مالدیو چگونه است؟

Winter season in Maldives

زمستان در مالدیو فصل غواصی زیر آب‌های اقیانوس هند و کشف دنیایی شگفت‌انگیز است. چه مدرک غواصی داشته باشید و چه بخواهید یک غواصی تفریحی را تجربه کنید، فرو رفتن در زیر سطح مجمع الجزایر مالدیو یک تجربه جادویی است. هرچه بیشتر پایین بروید دنیای شگفت‌آوری را از مرجان‌ها، شقایق‌های رنگارنگ تا لاک‌پشت‌های دریایی، عروس دریایی و کوسه‌ها را خواهید دید. علاوه بر غواصی، فصل زمستان بهترین زمان سفر به مالدیو برای شنا و پیاده‌روی در ساحل‌های شنی جزیره است. همچنین مکان‌های مخصوص پیک‌نیک در ساحل و یا تراس رستوران‌ها شما را به تماشای مناظر ویژه جزیره در آب و هوای مالدیو که مطلوب‌ترین حالت را دارد، دعوت می‌کنند. این فصل زمانی عالی برای گذراندن وقت در مراکز سلامتی و اسپای هتل‌های مالدیو است تا حسابی استراحت کنید. 

سفر به مالدیو در کریسمس و سال نو چگونه است؟

در کریسمس مالدیو خبری از بابانوئل سوار بر سورتمه نیست، بلکه او با هواپیمای دریایی پرواز می‌کند و خودش را به مهمانی شب سال نو می‌رساند. در کریسمس هتل‌ها و استراحتگاه‌های ساحلی مالدیو مملو از مسافرانی هستند که تصمیم گرفته‌اند تعطیلات سال نو را در هوای گرم و کنار ساحل جشن بگیرند. برخی کریسمس را با مراسم نورافشانی درخت کریسمس در جزیره آغاز می‌کنند و برخی برای سرگرم کردن بچه ها، کلاس کلاه‌سازی بابانوئل برپا می‌کنند. سفر به مالدیو در کریسمس یعنی تعطیلاتی سراسر جشن و مهمانی و پایکوبی در ساحل زیر نور ستارگان. 

در سفر به جزیره مالدیو کجا بمانید

Winter season in Maldives

اول از همه باید بگوییم در این جزیره هتل و اقامتگاه بد پیدا نمی‌شود. یعنی شما بین خوب و خوب‌ترین بنا به بودجه‌ای که دارید، انتخاب خواهید داشت. اما پیشنهاد ویژه برای یک اقامت رویایی در مالدیو، Kudadoo، اولین هتل خورشیدی در جزیره و کشور است. این هتل 15 اتاق دارد که در اطراف یک پیاده‌راه چوبی دایره‌ای شکل، بیرون از دریا چیده شده‌اند. جلوی اتاق‌ها نردبانی چوبی شما را به سمت استخری در دریا هدایت خواهد کرد. گزینه دیگر Gili Lankanfushi است که در یکی از چشم‌نوازترین تالاب‌های زیبای کشور واقع شده و چشم‌اندازی از سواحل سفید دارد. تمام اتاق‌های این هتل بر روی آب مستقر شده‌اند و منظره‌ای ویژه از سواحل را نشان می‌دهند. انتخاب دیگر، استراحتگاه و اسپای جی دبلیو ماریوت مالدیو است که در بهترین زمان سفر به مالدیو، منظره‌ای متفاوت از اقیانوس هند و طرحی بهشتی و استوایی از جزیره را به نمایش می‌گذارد.

کلام آخر

مالدیو جزیره‌ای است که به کار بردن جمله بهترین زمان سفر به مالدیو، برای آن کاربر چندانی ندارد. آب‌و‌هوای جزیره در اکثر ماه‌های سال گرم، آفتابی و مطبوع است اگرچه در فصل مرطوب مسافران را با رگبارهای ناگهانی و کوتاه غافل‌گیر می‌کند، اما باز هم سبب برهم خوردن تفریحات جزیره نخواهد شد. اما بسته به این‌که قصدتان از سفر به جزیره مالدیو چیست کمی در برنامه‌ریزی سفر می‌بایست دقت داشته باشد. اگر هدف از سفر به جزیره مالدیو غواصی است، فصلی را انتخاب کنید که بیشترین دید را زیرآب داشته باشید. اما اگر به دنبال تفریح در ساحل و جشن و موسیقی هستید کمی دست‌تان در انتخاب زمان سفر بازتر است. در کل باید گفت که تعلل نکنید کی به مالدیو سفر کنید، بلکه در اولین فرصت تور مالدیور را رزرو کنید و آماده سفر شوید. 

نظرات کاربران