کارهای ممنوعه در مالدیو

9 تا از کارهای ممنوعه در مالدیو که نباید انجام دهید

جمهوری مالدیو در اقیانوس هند قرار دارد و یک کشور جزیره‌ای است. این کشور 26 جزیره مرجانی دارد که از شهر آدو تا ایهاواندیپولو امتداد دارد. ماهیگیری یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها و در واقع روش کسب درآمد اکثر مردم مالدیو است. در این کشور هم مانند سایر کشورهای دنیا کارها و فعالیت‌هایی ممنوع است که نباید طی سفرتان انجام دهید. در این مقاله قرار است درباره کارهای ممنوعه در مالدیو صحبت کنیم تا در سفرتان به این کشور دچار مشکل نشوید. 

تور اروپا

بررسی قیمت تور مالدیو با سه کلیک!

کارهای ممنوعه در مالدیو؛ خرید مرجان سیاه و لاک‌پشت

کارهای ممنوعه در مالدیو

شاید عجیب به نظر برسد اما خرید و فروش مرجان سیاه و لاک‌پشت در مالدیو ممنوع است و این یکی از مهم‌ترین نکات سفر به مالدیو محسوب می‌شود. اما علت چیست؟ لاک‌پشت و مرجان سیاه دو مورد از گونه‌های در حال انقراض در مالدیو است که دولت در سال 1995 قانون ممنوعیت خرید و فروش را به جهت محافظت از این گونه‌ها وضع کرده است. یادتان باشد خرید و فروش مرجان سیاه و لاک‌پشت جریمه سنگینی خواهد داشت.

کارهای ممنوعه در مالدیو؛ واردات نوشیدنی‌های الکلی

مردم مالدیو مسلمان‌اند و مصرف نوشیدنی‌های الکلی از نظر آن‌ها حرام است بنابراین واردات و به همراه داشتن الکل جرم محسوب می‌شود. علاوه‌بر الکل گوشت خوک نیز در مالدیو حرام است و به راحتی پیدا نمی‌شود. پس سعی کنید در انظار عمومی درباره نوشیدنی‌های الکلی و گوشت خوک صحبتی نکنید. در ضمن یادتان باشد اگر در یکی از جزایر تفریحی اتاقی رزرو کرده‌اید این قانون شامل حال شما نخواهد بود و مشکلی نخواهید داشت. 

قاچاق ممنوع است

در کشور مالدیو ورود وسایلی که به آداب و رسوم و مذهب کشور توهین کند ممنوع است. از جمله موارد ممنوع می‌توان به کتاب‌ انجیل، مشروبات الکلی، گوشت خوک و تنباکو اشاره کرد. پس یادتان باشد هرگز در سفرتان به مالدیو این اقلام را در چمدانتان قرار ندهید.

ابراز محبت در خیابان ممنوع است

کارهای ممنوعه در مالدیو

مردم بومی مالدیو عادت ندارند در خیابان و انظار عمومی به یکدیگر محبت کنند یا صورت یکدیگر را ببوسند. یادتان باشد حتی بوسیدن گونه هم در فهرست کارهای ممنوعه در مالدیو قرار می‌گیرد و اگر انجامش دهید و پلیس بیند مشمول جریمه خواهید شد. اگر همراه با همسرتان به مالدیو سفر می‌کنید یادتان باشد تنها کاری که مجازید انجام دهید گرفتن دست یکدیگر است و بیشتر از این در فهرست کارهای ممنوعه در مالدیو قرار می‌گیرد. 

ضد آفتاب فراموش نشود

معمولا در تمام طول سال دمای هوای مالدیو بین 24 تا 33 درجه سالنتی‌گراد متغیر است. به علت آب‌وهوای شرجی معمولا رفتن به ساحل، شنا و تفریحات آبی با آفتاب‌سوختگی همراه است. برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

کارهای ممنوعه در مالدیو؛ بی‌حجابی

مالدیو به عنوان کشوری مسلمان به قوانین حجاب پایبند است. به همین دلیل تنها در جزایر تفریحی و در نقاط مشخص شده برای تفریح قادر خواهید بود از لباس‌های بدن‌نما استفاده کنید. در غیر این‌صورت با شما برخورد خواهد شد. پس بهتر است در سطح شهر لباس‌های مناسب‌تری بپوشید تا سفرتان خراب نشود.

آب لوله‌کشی را مصرف نکنید

کارهای ممنوعه در مالدیو

شاید عجیب به نظر برسد اما در مالدیو نوشیدن آب لوله‌کشی ممنوع است چرا که برای میکروب‌زدایی آب آن را با نمک تصفیه می‌کنند و در نهایت آبی که از لوله‌ها خارج می‌شود هیچ ماده مغذی و طبیعی ندارد. بهتر است از فروشگاه‌های سطح شهر بسته‌های آب معدنی تهیه کنید. 

انتظار نداشته باشید پروازها به موقع انجام شود

متاسفانه به دلیل شرایط جوی دریا و نزدیکی مالدیو به اقیانوس پروازهای این کشور همیشه با تاخیر همراه است. به همین دلیل سعی کنید برنامه‌ منعطفی داشته باشید تا قبل یا بعد از سفر به مالدو دچار مشکل نشوید. 

کارهای ممنوعه در مالدیو؛ زباله ریختن در دریا

دریا و اکوسیستم دریایی بخش مهمی از طبیعت مالدیو است. به همین دلیل یکی از کارهای ممنوعه در مالدیو ریختن زباله در دریا یا اطراف ساحل است. سعی کنید زباله‌های پلاستیکی را در سطل زباله‌های موجود در ساحل بیندازید تا زندگی موجودات دریایی نیز دچار آسیب نشود. 

سخن پایانی

جمهوری مالدیو کشوری اسلامیست و آداب و رسوم برای مردم اهمیت زیادی دارد. در مالدیو مناظر متنوع و جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که هر سال مسافران زیادی را به این کشور زیبا می‌کشاند. اما با توجه مذهب مردم کشور و شرایط اقلیمی بایدونباید‌هایی در این کشور حاکم است. در این مقاله تمامی قوانین و کارهای ممنوعه در مالدیو را بررسی کردیم تا در سفرتان به این کشور زیبا دچار دردسر نشوید. 

نظرات کاربران