مالدیو

جاهای دیدنی مالدیو در شب؛ در کنار سواحل درخشان بیولومینسانس

شب‌های مالدیو

از مقصدهای تکراری مانند آنتالیا خسته شده‌اید ولی دلتان می‌خواهد یک سفر ساحلی بروید؟ ما به شما جزیره‌ای بکر و دست نخورده را معرفی می‌کنیم؛ جایی که همانند یک تکه جدا شده از بهشت است و حتی دیدن عکس‌هایش هم شما را به وجد می‌آورد. مالدیو جزیره‌ای در جنوب غربی سریلانکا است که هر چه از زیبایی‌های آن بگوییم، کم است. تصور کنید در آب‌های شفاف قدم می‌‌زنید و ماهی‌ها در اطرافتان شنا می‌کنند. صبر کنید، فقط این نیست! از یک طرف آب فیروزه‌ای رنگ دریا و ورزش‌های آبی مهیج و باحال و از طرف دیگر جاهای دیدنی مالدیو در شب که عقل از سرتان می‌برد. در این جزیره اسرارآمیز هیچ وقت حوصله‌تان سر نخواهد رفت. پس اگر بلیط هواپیما تهران به مالدیو را رزرو می‌کنید؛ از قبل کارهایی که در روز و شب می‌توانید در این جزیره انجام دهید را مشخص کنید. بله! درست خواندید، شب‌های مالدیو هم به اندازه‌ روزهای آن خوش می‌گذرد.

راهنمای سفر به مالدیو را در جیبتان داشته باشید! (لینک مقاله)

سواحل درخشان بیولومینسانس را فقط در شب ببینید.

مالدیو در شب

تا بحال آب درخشان و رنگی را در شب دیده‌اید؛ همانند اینکه در زیر آب چراغ آبی روشن کرده‌اند. شاید توصیف جالبی نباشد، ولی تماشای این پدیده فوق‌العاده است. تعداد کمی از سواحل این امتیاز را دارند؛ همان آب‌هایی که معمولاً در روز به رنگ آبی درخشان یا فیروزه‌ای درخشان به نظر می‌رسند، ناگهان در شب درخشان می‌شوند؛ فرآیندی که بیولومینسانس نام دارد و بیشتر به خاطر وجود فیتوپلانکتون‌ها است. تماشای این پدیده طبیعی و زیبا را از دست ندهید؛ شاید دیگر همچنین صحنه‌ای را از نزدیک نبینید و لمس نکنید.

ماهیگیری در شب‌های مالدیو ممکن است!

تماشای دریا و غروب خورشید در سواحل یکی دیگر از جاهای دیدنی مالدیو در شب است. شاید تصور کنید که در شب کنار دریا چه کاری می‌توان انجام داد؛ ما به شما ماهیگیری را پیشنهاد می‌کنیم. بیشتر تورهای ماهیگیری مالدیو در هنگام غروب خورشید و بعد از تاریک شدن هوا انجام می‌شود؛ این‌طوری شانس بیشتری برای صید وجود دارد. کافی است یک تور ماهیگیری رزرو کنید و ماهیگیری شبانه را هم تجربه نمایید. نگران نباشید؛ محلی‌ها به اندازه کافی مجرب هستند و شما را همراهی می‌کنند.

غواصی در شب را امتحان کنید.

غواصی در شب

غواصی و تماشای دنیای عجیب و زیبای زیر آب از بهترین جاهای دیدنی مالدیو هستند؛ اما، در شب چطور؟ تنوع زیستی دریایی مالدیو به حدی متنوع و غنی است که حتی محلی‌ها هم هر روز با گونه‌های جدید آشنا می‌شوند. بنابراین، دیدن زندگی دریایی خیلی مهیج و باحال است؛ معمولا تورهای شبانه این امکان را فراهم می‌کنند. بسیاری از گونه‌های زیر آب که در طول روز قابل مشاهده نیستند، اغلب در تاریکی بیرون می‌آیند. چشمان خود را برای کوسه‌های صخره‌ای سرخ‌رنگ، لاک‌پشت‌ها، مارماهی‌ها، کوسه‌های پرستار، پرتوها و بی‌شمار ماهی‌های گرمسیری آماده کنید.

تماشای ستارگان در شب مالدیو را از دست ندهید.

لازم نیست که حتما به یکی از جاهای دیدنی مالدیو بروید تا سفرتان را متفاوت و خاص کنید. تماشای ستارگان در شب هم خودش پر از زیبایی‌ است. از آنجایی که جزیره مالدیو آلودگی نوری ندارد؛ می‌توانید ستاره‌ها را در دستتان بگیرید. اگر هم خیلی به نجوم علاقه‌مند هستید، رصدخانه‌هایی در این جزیره وجود دارند که شما را خوشه‌های ستاره‌ای، قمرها و حتی سیارات آشنا می‌کنند. اگر هم تا این حد علاقه ندارید؛ کافی است تا به آسمان خیره شوید و شبی رومانتیک را در کنار ستاره‌ها تجربه کنید.

در استراحتگاه سونوا جانی، فیلم ببینید.

مالدیو در شب

زمانی که با تور مالدیو به این جزیره کوچک سفر می‌کنید؛ حتما این تجربه‌های کوچک را در فهرست کارهایی که باید انجام دهید و جاهای دیدنی مالدیو قرار دهید؛ تا بعدا از تجربه نکردن آنها پشیمان نشوید. بالاخره هزینه می‌کنید؛ پس باید خوش بگذرد.

اگر برای اقامت در یکی از خانه‌های ییلاقی مالدیو روی آب را انتخاب کرده‌اید، حتما از خودتان با تماشای فیلم در زیر ستاره‌ها پذیرایی کنید. تئاترهای روباز در مالدیو به تازگی محبوب و پرطرفدار شدند که اساساً نمایشگرهای بزرگی هستند که روی یک ساحل شنی، روی آب یا در ساحل قرار دارند. مبل‌های راحت، کیسه‌های لوبیا یا کوسن‌ها روی شن‌های نرم وجود دارند؛ روی آنها بنشینید و خودتان را به تماشای یک فیلم عاشقانه با خوردن پاپ کورن دعوت کنید.

به دیدن کوسه‌ها بروید.

از دیگر جاهای دیدنی مالدیو در شب، تماشای کوسه و غذا دادن به آنها است. بله غذا دادن به کوسه‌ها و دیگر ماهی‌ها از باحال‌ترین کارهایی است که با رزرو بلیط هواپیما و سفر به مالدیو می‌توانید انجام دهید. هزینه‌ای دربر ندارد؛ در کنار خانه‌های ییلاقی از یک راهنما بخواهید تا یک سطل پر از ماهی کوچک و کرم به شما بدهد. شاید در ابتدا حس خوبی نداشته باشد، ولی غذا دادن به ماهی و کوسه‌ها خیلی کار باحالی به خصوص برای بچه‌ها است.

با زیردریایی وال مالدیو به تماشای دنیای زیر آب بروید.

زیردریایی وال مالدیو

اگر اهل غواصی نیستید؛ زیردریایی وال بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در اطراف این زیردریایی چراغ‌ها و نورافکن‌های بزرگی قرار داده شده تا بتوانید دنیای زیر آب را در شب تماشا کنید. دیدن لاکپشت‌ها و انواع ماهی‌ها خیلی مهیج و جالب است. این تجربه را از خودتان دریغ نکنید. 

در آخر

فهرست جاهای دیدنی مالدیو در شب و کارهای که می‌توانید در طول شب انجام دهید، مطمئنا بیش از این است. سفر به این جزیره به خودی خود جذاب و باحال است؛ پس از هر ثانیه آن چه در روز و چه در شب نهایت استفاده و لذت را ببرید. آسمان صاف، سواحل آفتاب‌زده، آب‌های شفاف و بسیاری از فعالیت‌های شگفت‌انگیز برای انجام در مالدیو در انتظار شماست. معطل نکنید و بلیط هواپیما خودتان را به این مقصد بهشتی رزرو کنید.

اما هزینه سفر به مالدیو چقدر است؟ (لینک مقاله)

نظرات کاربران