بهترین رستوران و فست فود های شیراز

سفر به هر شهر و دیاری، پنجره‌ای جدید به افق زندگی ما اضافه می‌کند. این پنجره‌ها رو به فرهنگ، تاریخ، طبیعت و زیبایی‌های آن سرزمین باز می‌شوند. مثلا، بعید است کسی مسافرت به شیراز را تجربه کند و هوس نکند به رستوران‌های شیراز سرکی بکشد. البته گاهی این هوس کردن، بیشتر از یک سرک کشیدن ساده را می‌طلبد و مسافر شهر شعر و ادب، زمان زیادی از سفر خود را صرف رستوران‌گردی می‌کند.

پاسپورت دومینیکا

افزون بر کنجکاوی‌های ما حین سفر به شیراز، در سفرها معمولا امکان پخت غذا هم فراهم نیست. در نتیجه، مساله انتخاب بهترین رستوران‌های شهر اهمیت بالایی پیدا می‌کند. بنابراین، جهت آشنایی با رستوران‌های شیراز و البته، منوها و سرویس‌هایی که ارائه می‌کنند؛ با ادامه مطلب همراه مجله سه کلیک باشید.

رستوران‌های سنتی شهر شیراز

رستوران‌های سنتی را همه ما با کباب‌های به سیخ کشیده شده یا تخت‌هایی آماده نشستن یا حوض آبی رنگی در وسط آن یا چیزهایی از این دست به یاد می‌آوریم اما واقعیت این است که امروزه رستوران‌های سنتی تنها به این چیزها خلاصه نمی‌شوند و با معماری و چیدمانی جدیدتر به همراه منوهای غذایی متنوع خودشان را آماده پذیرایی از مهمانان خود می‌کنند. برخی از این گونه رستوران‌ها در شهر شیراز که بوی اصالت می‌دهد و خوراک لذت بردن در این رستوران‌هاست از این قرارند.

باغ رستوران سنتی شاپوری

این غذاخوری یکی از رستوران‌های شیراز است که در جوار بنایی تاریخی بنا شده است. در شیراز برای اینکه بتوانند لذت سفر و گشت و گذار در جاهای دیدنی‌شان را برای‌تان ماندگار کنند مثل برخی شهرهای دیگر کشورمان، مجموعه‌های پذیرایی و غذاخوری نیز در اطراف آن و با همان حس و حال بنا می‌کنند که باغ رستوران سنتی شاپوری نیز از آن دسته است. شما می‌توانید در این رستوران همزمان با میل کردن غذای‌تان، چشم‌هاتان را هم مهمان معماری جذاب بنای شاپوری کنید و در تاریخ سیر کنید. تاریخی که در اینجا رنگ و بوی قاجار دارد. شما می‌توانید در این رستوران انواع و اقسام غذاهای خوشمزه ایرانی را سفارش و از طعم‌شان لذت ببرید. در ضمن این رستوران غذاهای سنتی و معروف شیراز را هم دارد. پس می‌توانید برای ماندگار‌تر کردن بازدیدتان از عمارت شاپوری سراغ آن‌ها هم بروید.  

  • امکانات باغ رستوران سنتی شاپوری

امکان نشستن در فضای باز و بسته –

اینترنت رایگان –  

واقع در مرکز شهر –

واقع بودن در مرکز گردشگری عمارت شاپوری –

دیزی های باغ رستوران شاپوری را امتحان کنید-

آدرس باغ رستوران سنتی شاپوری؛ خیابان کریم خان، خیابان انواری، ایوان عمارت باشکوه شاپوری

رستوران شاطرعباس

یکی دیگر از رستوران‌های شیراز که می‌توان آن را جزو رستوران‌های سنتی طبقه‌بندی کرد، رستوران شاطرعباس است. این رستوران که در آن انواع غذاهای خوشمزه ایرانی پخته می‌شود دارای محیطی زیبا و چشم‌نواز است که شما را به یاد غذاخوری‌های قدیمی ایرانی می‌اندازد. این رستوران در کنار غذاهایی که به صورت بدون برنج سرو می‌شوند نان تازه که در خود مجموعه پخت می‌شود هم می‌دهد تا لذت را بر شما تمام کند!

  • امکانات رستوران شاطرعباس

انواع غذای خوشمزه ایرانی –

نان تازه با پخت در خود رستوران –

خدمات رفاهی مناسب –

پارکینگ خودرو  –

آدرس رستوران شاطرعباس؛ بلوار آزادی، خیابان خاک شناسی

رستوران سنتی سرای مهر

اگر گذرتان به بازار افتاده باشد حتما با غذاخوری‌ها و رستوران‌های داخل بازار آشنا هستید و می‌دانید که بخش جدایی ناپذیر آن هستند. رستوران‌هایی با فرهنگ‌هایی بعضا متفاوت با سایر رستوران‌ها. رستوران سنتی سرای مهر یکی از همان رستوران‌های شیراز است که در دل راهروها و پستوهای بازار وکیل واقع است. رستورانی که با تصویرها و نقاشی‌های روی دیوارش، فواره‌های روی حوض‌هایش و پشتی‌ها و گلیم‌های روی تخت‌هایش فضایی آرام و دلچسب برای‌تان به ارمغان می‌آورد. انواع غذاهای ایرانی و البته شیرازی در این رستوران سرو می‌شود و شما می‌توانید پس از بازدید از مجموعه وکیل در محیط دوست داشتنی آن ظهر یا شب زیبای‌تان را سپری کنید.

  • امکانات رستوران سنتی مهر

انواع غذای ایرانی و شیرازی –

فضای دلنشین –

کادری مجرب –

کیفیت عالی –

نزدیکی به مرکز شهر –

واقع در بازار وکیل –

آدرس رستوران سنتی مهر؛ یکی از راهروهای بازار وکیل

رستوران کته ماس

رستوران‌های شیراز همانند آثار دیدنی‌اش جذاب‌اند. رستوران کته‌ ماس یکی از آن‌هاست که جذابیتش را از همان نامش شروع کرده است. کافیست وارد این رستوران شوید، منوی آن را ببینید و مشتری‌اش شوید. در این رستوران نیز شما می‌توانید انواع کباب‌ها، خورشت‌ها و همچنین غذاهای محلی شیراز را میل کنید. پیشنهاد می‌کنم کلم پلوی معروف شیرازی‌ها را در این رستوران میل کنید. فضای داخلی رستوران کته ماس مثل بیشتر رستوران‌هایی است که دیده‌اید اما وقتی کلم‌پلوی‌تان را خوردید متوجه فرق آن با دیگر رستوران‌ها خواهید شد. !باور ندارید؟ امتحان کنید

  • امکانات رستوران کته ماس

انواع کباب و غذای محلی –

کلم پلوی بی نظیر –

 فضای دلچسب –

پارکینگ خودرو –

امکانات رفاهی مناسب –

رستوران شرزه

رستوران شرزه نیز در بافت تاریخی وکیل واقع است. شرزه یکی از معروفترین رستورانهای شیراز است که بیشترین محبوبیتش به دلیل جوجه کباب‌های خوشمزه و آبدار آن است. این رستوران که برخی آن را قدیمی‌ترین رستوران شیراز هم می‌دانند، همراه کباب‌هایش نان تازه‌ای که خودش تولید می‌کند را به مشتریانش عرضه می‌‌کند. رستوران شرزه اما به جز تاریخچه پربار و کباب‌هایش به برگزاری موسیقی زنده نیز مشهور است.  موسیقی‌هایی محلی و برآمده از فرهنگ و سنت شیرازی‌ها که هنگام پذیرایی شما را با آن‌ها آشنا می‌کنند.

خوردن کباب با نان تازه همراه با موسیقی زنده آن هم پس از قدم زدن در بازار وکیل می‌تواند برای هرکسی لذت‌بخش باشد. رومیزی‌هایی از جنس ترمه در رنگ‌هایی هماهنگ با فضای رستوران از دیگر ویژگی‌های رستوران شرزه است. تنها نکته‌ای که شاید شما را کمی دچار مشکل کند هزینه بالای غذاها در این رستوران است. هزینه‌ای که حداقل برای یک بار ارزشش را دارد. پس نگران نباشید و حتما در گذرتان به مجموعه وکیل، این رستوران قدیمی را نیز ببینید.

  • امکانات رستوران شرزه

واقع در مرکز شهر –

 واقع در بافت تاریخی –

موسیقی زنده –

خدمات رفاهی عالی –

به همراه سالابار فرنگی-

آدرس رستوران شرزه؛ خیابان زند، خیابان مسجد وکیل

رستوران عمارت فیل

این رستوران یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های سرو غذا در شیراز است. رستورانی که در یک اقامتگاه دوران زندیه بنا شده. یک عمارت با فضای بسیار نوستالژیک و در عین حال واقعی. کافیست پای‌تان را در این رستوران بگذارید تا زمان برای‌تان مفهوم دیگری پیدا کند! به ویژه وقتی منو را برای شما می‌آورند تا غذای‌تان را انتخاب کنید یا وقتی به اینترنت رایگان این رستوران وصل و در فضای مجازی رها می‌شوید! به تمام این ویژگی‌ها انواع غذاهای با کیفیت و مرغوب را نیز اضافه کنید تا هیچ دلیل دیگری برای نرفتن به آن پیدا نکنید.

  • امکانات رستوران عمارت فیل

کلم پلو در ظروف مسی نوش جان کنید –

اینترنت رایگان –

فضای جذاب و بی نظیر –

پارکینگ خودرو –

امکان نشستن در فضای باز و بسته  –

آدرس رستوران عمارت فیل؛ بازارچه فیل، خیابان فیل، کوچه 11

رستوران فضای باز شیراز

سفر به شیراز شهر تاریخی و اصیل تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود. این شهر بی نظیر و با شکوه در هر فصلی زیبایی های خاص خود را دارد. اما گذشته از مکان های تاریخی، هنری و گردشگری جذاب شیراز، حتما به غذاهای خوشمزه آن نیز توجه کنید. دو پیازه آلو، کلم پلو شیرازی، قنبر پلو، شیرازی پلو، قورمه به، یخنی نخود و لوبیا پلو شیرازی تنها بخشی از غذاهای لذیذ، متفاوت و خوشمزه شیراز است که به هیچ وجه نباید از دست بدهید. خوشبختانه شیراز رستوران های زیبا با محیط های جذاب و دیدنی دارد که این امکان را برای شما بوجود می‌آورد تا از خوردن این غذاها نهایت لذت را ببرید. یکی از انواع آنها، رستوران های فضای باز شیراز است. تصور کنید در فضای باز یک رستوران با فضایی زیبا و آرام نشسته اید و بهترین غذای عمرتان را می‌خورید. ما در اینجا به شما لیستی از این رستوران ها را معرفی خواهیم کرد تا در سفر به شهر شیراز به راحتی رستوران دلخواه خود را پیدا کنید. با ما همراه باشید.

رستوران سلطنت بانو

تصور کنید که خانه ای با بافت قدیمی بازسازی شده و فضایی سنتی و قدیمی را بوجود آورده است. رستوران سلطنت بانو در همچین فضایی قرار دارد. این رستوران با مهارت و زیبایی بسیار بازسازی شده و حیاط آن برای نشستن و خوردن غذا بی نظیر و فراموش نشدنی است. حوض و آبنما داخل حیاط با میوه ها داخل آب، لباس محلی پرسنل در کنار غذاهای خوشمزه و با کیفیت لذت خوردن غذا در فضای باز و سنتی را دو چندان کرده است.

  • امکانات رستوران سلطنت بانو
  • جای پارک خودرو
  • از دیزاین متفاوت غذای اینجا بارها عکس خواهید گرفت
  • دسترسی راحت به تاکسی و وسایل نقلیه
  • فضای باز و بسته در رستوران
  • محیط خانوادگی راحت
  • سرویس بهداشتی و امکانات رفاهی

آدرس رستوران سلطنت بانو: خیابان لطفعلی خان زند، کوچه نصیرالملک

رستوران خانه سنتی پرهامی

خانه پرهامی در اصل به عنوان یک اقامتگاه بومگردی است که رستوران آن با داشتن غذاهای خوشمزه و با کیفیت در بین گردشگران و توریست ها معروف شده است. این رستوران در اصل یک خانه قدیمی است که بافت سنتی خود را حفظ کرده و فضایی دلنشین و صمیمی را بوجود آورده است. وجود پنجره های بلند و شیشه ها مشبک، حوض آبی با فواره و پر از ماهی، دیوارهای قدیمی و آجرنما ، غذا خوردن را برای شما لذت بخش  و ماندگار خواهد کرد. بهتر است بدانید که برای غذاخوردن در این فضای زیبا لازم نیست در این خانه اقامت داشته باشید. رستوران پرهامی برای خوردن غذاهای محلی به روی همه باز است.

  • امکانات رستوران پرهامی
  • پارکینگ خودرو
  • دوغ محلی و کباب دیگی را در این جا امتحان کنید
  • اینترنت و وای فای
  • خدمات رفاهی
  • امکانات صوتی و تصویری

آدرس رستوران پرهامی: خیابان لطفعلی خان زند، محله گود عربان، روبروی مسجد نصیرالملک، کوچه 4/36 ، پلاک ۱۰

رستوران سندتن شیراز

باغ رستوران سندتن یکی از متفاوت ترین رستوران های شیراز به دلیل فضای آن می‌باشد. سندتن در سال 1395 توسط یک شرکت قطری طراحی شده و از جدیدترین متدهای روز دنیا برای ساخت آن استفاده شده است. بنابراین اگر به فضای مدرنیته علاقه مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم این رستوران را از دست ندهید. یکی از نکات جالب این رستوران این است که علاوه بر گذراندن وقت و صرف غذا یک سری امکانات تفریحی نیز تعبیه شده که می‌توانید اوقات خوشی را در این مکان سپری کنید.

  • امکانات رستوران سندتن
  • همبرگر و پیازسوخاری را دست کم نگیرید
  • تفریحاتی مانند ایرهاکی، بیلیارد، پلی استیشن، فوتبال دستی
  • انواع غذاهای خوشمزه فست فودی و ایرانی
  • توانایی برگزاری جلسات و مراسم ها
  • سینما سه بعدی

آدرس رستوران سندتن شیراز: جاده سپیدان، ۲ کیلومتر بعد از دوراهی قلات روبروی کارخانه الکترود، مجتمع ارم

رستوران باکویه شیراز

رستوران باکویه در موقعیت جغرافیایی بسیار خوب قرار گرفته؛ این رستوران بر روی کوه های شمال شرق شیراز و در منطقه ای خوش آب و هوا قرار دارد. یکی از جذابیت های این رستوران وجود ویو یا منظره زیبای آن است. از یک طرف بافت تاریخی و زیبای شیراز را شاهد خواهید بود و از طرفی دیگر حرم شاهچراغ. این رستوران منوی جذاب و خوشمزه ای دارد که باعث محبوبیت آن نیز شده است. یکی از ویژگی های خوشمزه ان وجود نان تازه و داغ است که توسط این مجموعه پخته می‌شود. از بین تمام غذاهای این رستوران کباب ها بیشترین طرفدار را دارند.

  • امکانات رستوران باکویه شیراز
  • فضایی مدرن و جدید
  • سرو غذاهای ایرانی و فست فود
  • پارکینگ
  • امکان رزرو
  • جوجه کباب و مخلفات کنارش در این رستوران زبانزد است.

آدرس رستوران باکویه شیراز: بلوار جدید قرآن، نرسیده به میدان ابوالکلام

باغ رستوران خوشا شیراز

این رستوران دارای فضای بزرگ و جادار است که این امکان را برای مشتریان فراهم کرده تا در اتاقک یا آلاچیق یا حتی فضای باز باغ بنشینند و از صرف غذای خود لذت ببرند. رستوران خوشا شیراز در یکی از مناطق خوش آب و هوای این شهر قرار گرفته و امکانات و ویژگی های مثبت آن مانند سرویس دهی سریع و کیفیت غذاها آن را به یکی از معروف ترین رستوران های این شهر تبدیل کرده است.

  • امکانات رستوران خوشا شیراز
  • امکان نشستن در فضای باز و بسته
  • موسیقی زنده پاپ کلاسیک
  • منوی این رستوران به قدری کامل و خوشمزه است که انتخاب برایتان سخت خواهد شد.
  • آلاچیق و اتاقک
  • پارکینگ
  • امکان رزرو تلفنی
  • سریس اینترنت
  • سرویس دهی قلیان
  • سرویس VIP

آدرس رستوران خوشا شیراز: بلوار صنایع، روبروی گلدشت حافظ

رستوران صوفی شیراز

رستوران صوفی در ابتدا به سبک دوره قاجار طراحی و ساخته شده اما در سال 1383 تغییراتی بر روی آن صورت گرفت و بیشتر دوره زندیه شباهت پیدا کرد. در این مجموعه سفره خانه سنتی، رستوران و… وجود دارد که رستوران فضای باز آن نیز جزء مطرح ترین آنهاست. از جمله ویژگی های برتر این رستوران تنوع غذایی بی نظیر آن است که می‌توانید از فست فود و غذاهای خارجی گرفته تا غذاهای ایرانی را سفارش دهید. در واقع در بین کلیه رستوران های شیراز، متنوع ترین و کامل ترین منوی غذایی را در رستوران صوفی پیدا خواهید کرد.

  • امکانات رستوران صوفی شیراز
  • پارکینگ
  • به گفته خیلی از مشتریان، خوشمزه ترین کلم پلو را در اینجا نوش جان کردن
  • فضای باز مناسب
  • برگزاری مراسم ها
  • بیرون بر غذا

آدرس رستوران صوفی شیراز: بلوار ستارخان، بین کوچه 9 ستارخان و 11

رستوران‌های غیر سنتی شیراز

شیراز شهر تفاوت‌هاست و شما می‌توانید در هر جایش تکه‌ای از تاریخ را ببینید پس تعجبی ندارد این ماجرا در رستوران‌های شیراز نیز تکرار شود. برخی رستوران‌ها در این شهر تمام طیف غذاها اعم از سنتی و فست فود و… را ارائه می‌دهند و تقریبا به تعداد رستوران‌های سنتی‌اش می‌توانید در آن رستوران مدرن هم پیدا کنید که ما در زیر به برخی از بهترین‌هایش اشاره می‌کنیم تا براساس سلیقه و موقعیتی که دارید آن‌ها را انتخاب کنید. البته که اگر شما درهر کجای شیراز باشید، یک غذاخوری مناسب پیدا خواهید کرد.

مجموعه رستوران‌های باغ راز

این مجموعه از آن رستوران‌های شیراز است که هم سنتی و هم غیر سنتی را با هم دارد! رستورانی که با وجود دور بودن از مرکز شهر باز هم مشتریان مخصوص خودش را دارد. مجموعه رستوران با امکانات تفریحی که می‌توانید تنها در آن غذا نخورید! یعنی جز غذا خوردن می‌توانید کارهای دیگری هم بکنید مثل قدم زدن در فضای جذابش، عکاسی در اطرافش و بسیاری کارهای دیگر. این رستوران دو منو دارد که عبارتند از منوی بام و منوی باغ. که در منوی بام شما می‌توانید انواع فست فود را سفارش دهید و در منوی باغ هم همانطور که از اسمش پیداست سنتی‌ها را!

  • امکانات رستوران باغ راز

هم غذاهای ایرانی و هم خارجی –

فضای دلنشین –

امکانات تفریحی –

اگر به دنبال کباب کوبیده هستین؟، چلوکباب های اینجا را از دست ندهید.

امکانات رفاهی مناسب –

 آدرس رستوران باغ راز؛ شیراز، قصردشت، بلوار شاهد

رستوران هفت خوان شیراز

این رستوران که در حوالی دروازه قرآن شیراز واقع است یکی از بهترین رستوران‌هایی است که شاید تا به حال دیده باشید. این رستوران که نامش را از شاهنامه گرفته به طرز بسیار جالبی در هفت دسته بندی با هفت نام مجزا شناسایی می‌شود که هر یک کاربری خود را دارند. هفت خوانی که البته شاید گذشتن از آن‌ها سخت تر از هفت خوان رستم نباشد. چرا که انتخاب یکی از آن‌ها و گذشتن از بقیه برای سرو غذا کار بسیار دشواری است.

رستوران فرود (طبقه زیرهمکف)، سیندخت (طبقه همکف)، فست فود بلیان (طبقه اول)، کافی شاپ زریر(طبقه اول) رستوران نوفل (طبقه دوم)، کافی شاپ گیسیا (طبقه دوم)، رستوران گرسیوز(پشت بام). که هر کدام با طراحی ویژه خود غذاهای مختلف از سنتی گرفته تا غیرسنتی را برای مشتریان تهیه و آماده می‌کنند به شکلی که هر چه ازطیقات پایین به بالا می‌رویم از رستوران‌های سنتی به فست فودی‌ها می‌رسیم.

در رستوران فرود می‌توانید غذاهای سنتی بسیاری همچون کباب مخصوص فرود، دیزی مخصوص هفت خوان، انواع خوراک‌ها، انواع کباب‌ها، ته چین مرغ و بسیاری دیگر را انتخاب و سرو کنید.

در رستوران سیندخت که آن هم در طبقه همکف است  باز هم  شما می‌توانید غذاهای سنتی ایرانی همچون چلوکباب کوبیده، جوجه کباب باقالی پلو، شوید باقالی با گوشت، شنیسل مرغ، شنیسل ماهی و …را سفارش دهید اما حواس‌تان باشد که منوی آن نسبت به رستوران فرود کمی محدودتر است.

در رستوران نوفل که در طبقه دوم واقع است شما می‌توانید انواع کباب‌ها و ماهی‌ها و حتی پیتزا و پاستا و انواع ساندویچ‌ها را سفارش دهید. همچنین در دیگر رستوران‌های واقع در طبقه دوم و همینطور بام شما می‌توانید بسیاری از غذاهای امروزی همچون انواع پیتزا، انواع ساندویچ‌ها، پنه‌ها و سالادها را سفارش داده  و میل کنید.

  • امکانات رستوران هفت خوان

انواع غذای ایرانی و خارجی –

کله پاچه در شیراز کجا بخوریم؟ رستوران هفت خوان شیراز پیشنهاد ما به شماست-

کیفیت عالی –

تنوع فراوان –

امکانات رفاهی –

 آدرس رستوران هفت خوان؛ شیراز، بلوار قرآن، مجموعه رستوران‌های هفت خوان

رستوران های بافت قدیم شیراز

شیراز در برخی از مناطق روستایی و شهری‌اش همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. یکی از این اماکن، رستوران‌هایی هستند که بافت قدیمی دارند. فضای داخلی رستوران‌های شیراز با بافت قدیمی روح منحصر به فردی در خود دارد. به همین خاطر، غذا خوردن و وقت‌گذرانی در آن امکان چه به تنهایی، چه با دوستان یا خانواده؛ لذتی غیرقابل وصف با خود به همراه دارد.

نگاهی به تعدادی از بهترین رستوران‌های شیراز با بافت سنتی می‌اندازیم.

سفره خانه سنتی وکیل

بدون شک یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های سنتی شیراز، سفره خانه وکیل است. این رستوران در بافت سنتی شهر زیبای شیراز واقع شده و به جاذبه‌های تاریخی حمام وکیل، بازار وکیل، ارگ کریم خان، موزه باغ نظر (پارس) و… بسیار نزدیک است. معماری گنبدی و فضای داخلی رستوران وکیل شیراز به شما احساس سفری تاریخی را منتقل می‌کند. کاشی‌های آبی رنگ، آینه کاری‌های دیدنی، با همراهی موسیقی زنده به شما این امکان را می‌دهد تا از وعده غذایی خود بیشترین لذت را ببرید. قیمت چلوکباب کوبیده و چلو جوجه کباب در این رستوران، طبق نظر کاربران و مشتریان، بسیار مناسب است. ضمن آنکه، کیفیت و طعم فوق‌العاده‌ای هم دارد. در مقابل؛ «شاهانی» گران‌ترین غذا در منوی رستوران وکیل شیراز محسوب می‌شود. سفره خانه وکیل شیراز یکی از رستوران‌هایی است که بیشترین میزان رضایت از قیمت و کیفیت غذاها را داشته است.

امکانات رستوران سنتی وکیل شیراز

– دسترسی به اماکن تاریخی

-موسیقی زنده

– آب‌نمای زیبا

– واقع در بافت تاریخی

– سالاد شیرازی، ترشی و کلم پلو رستوران سنتی وکیل شیراز بی نظیر است.

– قیمت مناسب

آدرس رستوران وکیل؛ کریم خان، خیابان طالقانی، روبروی اداره دارایی

رستوران سفره خانه سنتی داش آکل

سفره خانه سنتی داش آکل نیز یکی از جذاب‌ترین رستوران‌های سنتی شیراز به حساب می‌آید. این رستوران در یکی از خانه‌های کهن شیراز و در بافت تاریخی این شهر واقع شده است.

 جالب است بدانید بخش‌های از فیلم خاطره انگیز داش آکل، ساخته مسعود کیمیایی، در این قسمت از شهر شیراز فیلمبرداری شده است. این خانه تاریخی، به زیبایی بازسازی شده و به رستوران تغییر کاربری داده است. اتاق‌های موجود در رستوران داش آکل، این امکان را در اختیار مشتریان می‌گذارد تا علاوه بر استفاده از محیطی خصوصی، صرف غذا در محیطی قجری را تجربه کنند.

البته لازم به ذکر است، با توجه به یک طرفه بودن خیابان و نبود جای پارک، ممکن است دسترسی به این رستوران و فضای دنج و دلنشین آن کمی برای شما مشکل باشد. اما اگر علاقه‌مند به پیاده‌روی هستید، می‌توانید در کنار بازدید از جاذبه‌های تاریخی فراون موجود در این بخش از شهر، از این رستوران نیز استفاده بفرمایید.

امکانات سفره خانه داش آکل

-واقع در بافت تاریخی و توریستی

-دسترسی به تاکسی و اتوبوس

-فضای سنتی

کباب گلپایگان خوشمزه در این رستوران عیش شما را تمام می کند.

-سرویس کافی شاپ

-اتاق‌های خانوادگی

آدرس رستوران داش آکل؛ خیابان لطفعلی خان زند، حد فاصل مسجد نصیر الملک و موزه نارنجستان (قوام)، کوچه ۳۳،پلاک ۱۴

رستوران قوام

اگر به غذاهای سنتی علاقه‌مند هستید به نظر می‌رسد رستوران سنتی قوام شیراز می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

این رستوران کوچک و دوست داشتنی نیز در بافت تاریخی شهر شیراز واقع شده و به مکان‌هایی توریستی همچون ارگ کریم خان، بازار و حمام وکیل و… نزدیک است. همچنین منوی غذایی این رستوران ترکیبی از غذاهای روتین و خانگی است. شما در رستوران سنتی قوام می‌توانید از چلوکباب گرفته تا دیزی و کوفته و حلیم بادمجان را امتحان کنید.

علاوه بر این‌ها، منوی نوشیدنی‌های این رستوران، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شود. جایی که شما می‌توانید از طعم بی نظیر انواع عرقیات سنتی از جمله بهارنارنج، کاسنی، شاطره و… لذت ببرید. با توجه به نظراتی که از سوی مشتریان این رستوران در فضای مجازی ثبت شده، کیفیت بالا و قیمت مناسب رستوران قوام، آن را به رستورانی محبوب تبدیل کرده است. همچنین از بین غذاهای منو، دیزی‌های این مجموعه بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده است.

امکانات رستوران قوام

– سرویس بیرون بر

-منوی غذاهای محلی

-غذاهای دریایی

-غذهای خانگی

-کافی شاپ با عرقیات سنتی

-محیط جذاب و نقلی

آدرس رستوران قوام شیراز؛ بلوار زند، خیابان رودکی، چهارراه فردوسی

رستوران شاه عباسی

یکی دیگر از رستوران‌هایی که در بافت قدیم شهر شیراز واقع شده است، رستوران شاه عباسی است. این رستوران البته ظاهر مدرنی دارد و از فضای بزرگی بهره می‌برد. بنابراین رستوران شاه عباسی شیراز برای برگزاری جشن‌ها و مراسم نیز گزینه مناسبی است. رستوران مذکور در اطراف مکان‌های تاریخی همچون ارگ کریم خان، پاساژ کازرونی‌ها، موزه باغ نظر (پارس) و… قرار گرفته است و همچنین فاصله مناسبی نیز با ایستگاه مترو زندیه دارد.

امکانات رستوران شاه عباسی شیراز

-دسترسی به مترو

-فضای بزرگ

-واقع در بافت تاریخی

-نگیم براتون از شیشلیک ها و مرغ بریان رستوران شاه عباسی شیراز

-کافی شاپ

آدرس رستوران شاه عباسی شیراز؛ بلوار کریمخان زند، سعدی، بین مکتبی و ایزدی

رستوران رودکی

 رستوران رودکی شیراز نیز به اماکن قدیمی و دیدنی این شهر از جمله ارگ کریم خان، دسترسی خوبی دارد. همچنین کیفیت غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شود مطلوب بوده و همچنین دارای قیمت‌های نسبتا مناسبی است. جالب است بدانید که رستوران رودکی شیراز از نظر سابقه و قدمت، جزو چهارمین رستوران قدیمی این شهر محسوب می‌شود و در ابتدا با نام زرگنده آن را تأسیس کرده و نام خود را روی آن نهادند. اما مقارن جا‌به‌جایی این رستوران به خیابان رودکی، نام آن نیز به رستوران رودکی تغییر پیدا کرد.

رستوران رودکی با ظرفیت پذیرش ۸۰ میهمان، یکی دیگر از رستوران‌های شیراز در بافت قدیم این شهر به حساب می‌آید. این رستوران علاوه بر فضای عمومی، دارای سالن خانوادگی بوده و افراد می‌توانند مهمانی‌ها و جشن‌های کوچک خود را در آن برگزار نمایند.

کباب کوبیده این رستوران در بین مردم بسیار معروف و محبوب بوده و برای سفارش کباب کوبیده باید چند ساعتی را در صف بمانید. هر چند به گواه مشتریان، طعم و کیفیت کوبیده‌های رستوران رودکی شیراز، ارزش صف‌های طولانی مدتش را دارد. این رستوران اگرچه در بافت تاریخی و قدیمی شهر شیراز واقع شده، اما دکوراسیون آن تاریخی نیست. در واقع فضای داخلی این رستوران خیلی ساده و معمولی است. اما کباب‌های کوبیده معروف آن و همچنین نزدیکی به مکان‌های تاریخی و توریستی، رودکی را به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شیراز بدل کرده است.

امکانات رستوران رودکی شیراز

بیرون بر

نزدیکی به اماکن تاریخی و توریستی

غذاها در عین تزیین ساده، خوشمزه هستند

قدمت بالا

قیمت‌های عالی

آدرس رستوران رودکی شیراز؛ چهار راه زند، خیابان رودکی، نبش کوچه یکم

رستوران‌های معالی آباد شیراز

محله معالی آباد یا به قول شیرازی‌ها مالی آباد، جزو منطقه شش شهرداری شیراز به حساب می‌آید و در غرب و شمال غربی شهر شیراز واقع شده است.

دو مورد از معروف‌ترین خیابان‌های شهر شیراز، یعنی بلوار شریعتی و بلوار چمران در این منطقه قرار گرفته‌اند. بلوار چمران یکی از محبوب‌ترین خیابان‌های شیراز به شمار می‌رود. پارک‌ها و مجتمع‌های تجاری متعدد این خیابان، آخر هفته‌ها خانواده‌های بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. از این روی رستوران‌ها و فست‌فودهای بی‌شماری در این منطقه تأسیس شده‌اند. بیایید نگاهی به بهترین رستوران‌های شیراز در معالی آباد بیاندازیم.

باغ رستوران سنتی طوبی

این رستوران با فضای بازی که دارد محیطی جذاب برای صرف یک وعده غذایی در کنار خانواده را فراهم آورده است. فضای سبز رستوران طوبی مملو از درخت‌های زیبا بوده و در کنار معماری سنتی بنای رستوران، آرامش دلنشینی را برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورد.

مشتریان می‌توانند غذای خود را در داخل رستوران و یا روی تخت‌هایی که در فضای باز تعبیه شده صرف نمایند. غذاهای سنتی باغ رستوران سنتی طوبی، بسیار محبوب است. در این خصوص می‌توان از کشک و بادمجان نام برد، که محبوب‌ترین غذای این رستوران محسوب می‌شود. همچنین سرویس‌دهی این مجموعه نیز از استاندارد قابل قبولی برخوردار بوده و ضمنا، رفتار پرسنل آنجا یکی از ویژگی‌های مطلوبش به حساب می‌آید.

 قیمت غذاهای باغ رستوران سنتی طوبی با توجه به کیفیت خوب آنها، نسبتاً مناسب است. علاوه بر این‌ها، فضای خوبی برای پارک اتومبیل‌ها دارد. مشتریانی که از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنند، می‌توانند با خیال راحت به این رستوران رفته و غذای مورد علاقه خود را در محیطی دلنشین صرف نمایند. مگر می‌شود چنین جاهایی را یکی از بهترین رستوران‌های شیراز به حساب نیاورد؟!

امکانات باغ رستوران سنتی طوبی

-جای پارک مناسب

-فضای باز سر سبز و زیبا

کیفیت بالا

قیمت متوسط

امکان بازدید از آشپزخانه

از جوجه ترش تا مرصع پلو، هرچیزی خواستین را سفارش بدین.

محیط تمیز و بهداشتی

آدرس باغ رستوران سنتی طوبی؛ معالی آباد، روبروی پارک ملت

رستوران تاج محل

برای آن‌هایی که به طعم‌های تند علاقمند هستند، غذاهای هندی همیشه گزینه محبوبی است. در دو دهه اخیر، تعدادی رستوران هندی در شهر شیراز افتتاح شده است. یکی از آنها، رستوران هندی تاج محل است که در منطقه معالی آباد قرار گرفته و یکی دیگر از رستوران‌های درجه یک شیراز است.

 منوی این رستوران، همانطور که از نامش مشخص است، گستره‌ی متنوعی از غذاهای هندی را ارائه می‌کند. فضای داخلی این رستوران به شکل جذابی معماری شده است. میز و صندلی‌های چوبی با طرح‌های خاص، دکورهای زیبا، استفاده از شمع و عود هندی، مجسمه‌های زیبای هندی و… همگی به خدمت مشتریان در آمده تا حس حضور در هندوستان را به آن‌ها القا کند.

 یکی از ویژگی‌های جذاب این رستوران، نان‌های ویژه‌ای است که در خود رستوران پخته می‌شود. جالب است بدانید هشت نوع نان هندی مختلف در این رستوران پخت می‌شوند که هر کدام طعم و ظاهر متفاوتی دارند. یکی از محبوب‌ترین غذاهای رستوران تاج محل، غذای هندی «قیمه نان» نام دارد که غذایی گوشتی به حساب می‌آید. این رستوران نوع خاصی از دوغ را نیز به مشتریان خود عرضه می‌کند که طعمی شور و شیرین داشته و طرفداران زیادی دارد.

امکانات رستوران هندی تاج محل

فضای پارک خوب

پارک من (Park Man)

پرسنل حرفه‌ای

غذاهای هندی

انواع نوشیدنی

پخت ۸ نوع نان

فضا و دکوراسیون خاص

آدرس رستوران هندی تاج محل؛ معالی آباد، انتهای فرعی دوستان

رستوران وزرا

یکی دیگر از رستوران‌های منطقه معالی آباد شیراز، رستوران وزرا است. این رستوران فضای نسبتاً بزرگی دارد و از ظرفیت 150 مهمان برخورد است. از این روی، رستوران وزرا شیراز مکان مناسبی برای برگزاری جشن‌های شما محسوب می‌شود، به خصوص که این رستوران از موسیقی زنده نیز استفاده می‌کند.

در این رستوران انواع و اقسام غذاهای مختلف را می‌توانید سفارش بدهید؛ از غذاهای ایرانی معمول گرفته تا غذاهای فرنگی و ایتالیایی. علاوه بر این محیط VIP این مجموعه، امکان برگزاری جلسات خصوصی را برای مشتریان خود فراهم کرده است. بهره‌مندی از پرسنل حرفه‌ای و خوش برخورد، و همچنین بوفه غذایی پر بار و متنوع، از ویژگی‌های مثبت رستوران وزرا به شمار می‌رود.

 گفتنی است که این رستوران برنامه‌های جذابی نیز در مناسب‌های مختلف اجرا می‌کند. بنابراین در صورتی که قصد دارید در روزهایی خاص، مانند روز مادر یا شب یلدا از رستوران وزرا شیراز استفاده کنید، بهتر است میز خود را از چند روز قبل رزرو کنید تا در صورت شلوغی رستوران دچار مشکل نشوید. در نتیجه، یکی از بهترین رستوران‌های شیراز برای برگزاری مراسم همین رستوران است.

امکانات رستوران وزرا

غذاهای ایرانی و ایتالیایی

موسیقی زنده

محیط VIP

پرسنل حرفه‌ای

کافی شاپ

سرو صبحانه

رستوران مارلین

این رستوران در هتل الیزه شیراز قرار دارد و منوی آن غذاهای متنوعی از ایرانی گرفته تا فرنگی و حتی منوی مخصوص گیاه‌خواران را در بر می‌گیرد. اگر به غذاهای فست فودی علاقمند هستید نیز جای نگرانی نخواهد بود. زیرا این رستوران نه تنها منوی فست فودی کاملی دارد، بلکه استیکی که در رستوران مارلین شیراز سرو می‌شود، از بهترین استیک‌های شهر شیراز به حساب می‌آید.

 گفتنی است که این رستوران در نزدیکی شهربازی پارک ملت واقع شده است. بنابراین شما می‌توانید پس از ساختن شبی با نشاط برای کودکان خود، در رستوران مارلین شام بخورید و مطمئن باشید منوی این رستوران برای هر یک از اعضای خانواده با هر سلیقه‌ای، گزینه‌های مطلوب و ایده‌آلی خواهد داشت.

امکانات رستوران مارلین

غذاهای ایرانی و فرنگی

فست فود

کافی شاپ

اینترنت رایگان

پارکینگ

نزدیکی به شهر بازی پارک ملت

آدرس رستوران مارلین شیراز؛ معالی آباد، بلوار دکتر شریعتی، خیابان پزشکان، بین 3 پزشکان و 2 پزشکان

بوفه رستوران امیران

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های معالی آباد شیراز، بدون شک رستوران امیران است که اغلب با نام بوفه رستوران امیران شناخته می‌شود. هرچند بوفه این رستوران تنها مختص ساعات خاصی است و بیشتر برای صرف صبحانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. منوی غذایی این رستوران انواع غذاهای خوشمزه را پیش روی شما قرار می‌دهد؛ از غذاهای فست فودی گرفته تا غذاهای سنتی ایرانی مانند کشک بادمجان و چلوکباب!

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های رستوران امیران، بوفه صبحانه آن است. جایی که شما می‌توانید از غذاهای سرد مانند پنیر، خامه، مربا، کره، سالاد میوه، سالاد الویه، آب‌میوه و… و یا غذاهای گرم شامل پیتزا، آش، عدسی، سوسیس بندری، سوسیس کوکتل، تخم مرغ و غیره را استفاده کنید. این رستوران ظرفیت پذیرش حدود 150 نفر را دارا بوده و از پرسنل مجربی بهره می‌برد که رفتار حرفه‌ای و برخورد محترمانه‌ای دارند.

معماری و چیدمان این رستوران حالت مدرن و جذابی به خود گرفته است. به طوری که، می‌توان آن را در شمار رستوران‌های پر زرق و برق و لوکس شهر شیراز قرار داد. فضای زیبا و کادر حرفه‌ای رستوران امیران شیراز این امکان را به شما می‌دهد که مراسم و جشن‌های خود را در این مکان برگزار کنید.

علاوه بر تمام مزایای دیگرش، این رستوران دارای اتاق مخصوص برای بازی کردن کودکان شما است. در واقع رستوران امیران جزو اولین رستوران‌های جنوب کشور است که فضایی را برای بازی کودکان در نظر گرفته است. دیگر ویژگی این رستوران، زمانی است که برای طراحی بشقاب غذای شما صرف می‌کند. ارائه غذا در ظاهری زیبا و جذاب چیزی است که اشتهای شما را افزایش داده و لذت خوردن را برای شما بیشتر خواهد کرد.

امکانات رستوران امیران

بوفه کامل صبحانه

غذاهای ایرانی

از پنه آلفردو تا سالاد ماکارانی و و ته چین برای شما آماده است.

فست فود

اتاق بازی کودکان

جای پارک مناسب

آدرس رستوران امیران شیراز؛ معالی آباد، ابتدای خیابان خلبانان

رستوران‌های لاکچری شیراز

شیراز یکی از مسافر پذیرترین شهرهای ایران محسوب می‌شود. خیل عظیم مسافرانی که با سلیقه‌های متفاوت پا به این شهر می‌گذارند، موجب شده تا شیرازی‌ها تلاش‌هایی در راستای جلب رضایت حداکثری گردشگران انجام دهند.

 شمار رستوران‌های لاکچری و لوکس شیراز همچنان رو به افزایش است. در حال حاضر، برخی از رستوران‌های شیراز از نظر لاکچری بودن، با شیک‌ترین رستوران‌های لاکچری تهران و کیش قابل مقایسه هستند. تعدادی از بهترین رستوران‌های باپرستیژ و لوکس شهر شیراز را در ادامه مورد بررسی قرار داده‌ایم.

رستوران برنتین

برنتین جزو لاکچری‌ترین رستوران‌های شیراز به حساب می‌آید. این رستوران دارای نمای بیرونی سفید و زیبایی است که در همان ابتدا نظر رهگذران را به خود جلب می‌کند. همچنین تراس این رستوران که به زیبایی هر چه تمام‌تر گل آرایی شده، جزو اصلی‌ترین مشخصه‌های این رستوران به شمار می‌رود. این تراس مملو از گل‌های زیبا است و به مشتریان احساس حضور در باغی آرام را القا می‌کند.

 منوی رستوران برنتین شیراز طیف گسترده‌ای از غذاها را در خود جای می‌دهد؛ از غذاهای فست فود گرفته تا میگو و غذاهای کبابی که دست مهمانان را کاملا برای انتخاب باز می‌گذارند. آلبالو پلو، میگو پلوی تند و ته چین، جزو محبوب‌ترین غذاهای این رستوران محسوب می‌شوند. همچنین فضای داخلی نسبتاً بزرگ آن، امکان برگزاری جشن‌های تولد و یا مهمانی‌های خانوادگی را برای افراد فراهم آورده است.

 یکی از نکات جالب رستوران برنتین این است که در آن به جای نوشیدنی‌های مضر مانند نوشابه؛ عرقیات و شربت‌های سنتی شیراز ارائه می‌شوند که هم فوق‌العاده خوش طعم بوده و علاوه بر این، خواص دارویی بی‌شماری دارند. این رستوران در نزدیکی موزه نظامی فارس و باغ عفیف آباد قرار گرفته، و در صورتی که قصد داشته باشید از این مکان‌های توریستی دیدن کنید می‌توانید غذاهای خود را در رستوران برنتین میل نمایید.

لازم به ذکر است که منوی شام و ناهار این رستوران متفاوت است، بنابراین اگر قصد دارید برای صرف غذای خاصی به رستوران برنتین بروید بهتر است از قبل بررسی کنید که غذای انتخابی شما در منوی ناهار قرار دارد یا شام.

امکانات رستوران برنتین شیراز

دکوراسیون زیبا

فست فود

غذاهای ایرانی علی الخصوص کلم پلو، چلو گوشت قشقایی و ته چین را امتحان کنید.

کافی شاپ

آدرس رستوران برنتین شیراز؛ بلوار ستارخان، بین 12 ستارخان و ولیعصر

رستوران چینی اژدها

این رستوران که در نزدیکی شهر بازی پارک آزادی و خانه معلم یا باشگاه فرهنگیان شیراز واقع شده، یکی از وسوسه کننده‌ ترین رستوران‌های شیراز است. اگر روحیه‌ای کنجکاو و ماجراجو دارید و علاقه‌مند به امتحان کردن محیط‌ها و مزه‌های جدید هستید، ما به شما رستوران چینی اژدها را پیشنهاد می‌کنیم.

 در این رستوران انواع غذاهای چینی و دریایی سرو می‌شوند. جالب است بدانید در منوی رستوران چینی اژدها بیش از بیست نوع مختلف میگو وجود دارد. همچنین انواع ماهی، گوشت، مرغ، و سبزیجات را نیز می‌توانید در این رستوران سفارش دهید. در طراحی فضای داخلی رستوران چینی اژدها بیشتر رنگ‌های قرمز و سیاه به کار رفته است تا احساس حضور در کشور دوست و سرورمان چین را کاملا احساس کنید.

امکانات رستوران چینی اژدها

غذاهای چینی و غذاهای دریایی

بیرون بر

آدرس رستوران چینی اژدها شیراز؛ خیابان سمیه، حدادی، بین ستوده و کوچه 4 حدادی

رستوران گرتا شیراز

رستوران گرتا را به غذاهای لذیذ و دوست‌داشتنی ایتالیایی آن می‌شناسند. “گرتا” نامی ایتالیایی محسوب می‌شود که متعلق به یکی از خوراکی‌های اصیل شهر ناپل است. رستوران گرتا اگرچه در معالی آباد شیراز قرار دارد و می‌شد که در میان رستوران‌های آن منطقه قرارش بدهیم ولی؛ از آنجایی که مکان دورهمی‌ شیرازی‌های باکلاس و باپرستیژ است تصمیم گرفتیم که در این بخش از آن نام بیاوریم.

علاوه بر غذاهای ایتالیایی، منوی این رستوران شامل انواع غذاهایی از کشورهای مختلف دنیا هم می‌شود. گرتا علاوه بر اینکه یک رستوران درجه یک به حساب می‌آید، بخشی هم با فضای کافه مانند طراحی کرده است. به همین خاطر، حتی اگر به صرف کردن وعده‌های اصلی میلی نداشته‌ باشید؛ باز هم کافه گرتا می‌تواند میزبان خوبی برای لحظه‌های شیرین‌تان باشد. این کافه رستوران دو طبقه، دارای یک چشم‌انداز معمولی به سمت خیابان است. اما خب طراحی داخلی‌اش به گونه‌ای کار شده که نیازی نداشته باشید زیاد به بیرون نگاه کنید!

مراکز خرید متعددی در اطراف گرتا قرار دارند. علاوه بر فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب؛ هتل الیزه هم نزدیک به این مکان واقع شده‌اند. در واقع هم محیط خود کافه رستوران گرتا و هم اماکن اطراف آن، بیشتری آنجا را برای خانواده‌ها جذاب و مطلوب ساخته‌اند.

امکانات کافه رستوران گرتا

-امکان رزرو کردن میزهای مخصوص برای هر روز و ساعتی

-تنوع غذای بومی، ایرانی، بین‌المللی و علی‌الخصوص ایتالیایی

-مجهز به صندلی‌های شیک و راحت

چیکن استراگانوف و سالاد اسپشیال را امتحان کنید.

امکان سرو وعده‌های اصلی، میان وعده و حتی وعده‌های دیرهنگام

آدرس: بلوار معالی آباد، خیابان دوستان

رستوران شاندیز شیراز

اگرچه نام شاندیز با شهر مشهد گره خورده ولی؛ در شیراز هم نام یکی از بهترین و لاکچری‌ترین رستوران‌های شهر است. رستوران شاندیز شیراز از دو نظر یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید: اولین ویژگی آن، بهره‌مندی از طراحی داخلی منحصر به فرد و متفاوتی است که حسی آرامش‌بخش به مهمانان خود هدیه می‌کند. مزیت دوم آن، داشتن چشم‌اندازی به سمت زیباترین بخش‌های شهر شیراز است. دروازه قرآن، یکی از جاهایی است که وقتی روی صندلی‌های رستوران شاندیز شیراز لم داده‌اید از نظاره کردنش لذت می‌برید.

شاندیز را می‌توان از نظر نقطه قرارگیری‌اش که روی بام شیراز واقع شده، بهترین رستوران‌ این شهر دانست. تقریبا هیچ جایی را در بین رستوران‌های شیراز نمی‌توانید پیدا کنید که مانند شاندیز در جایی مرتفع، خوش آب و هوا و با دسترسی عالی قرار گرفته باشد. اگرچه این مساله باعث شده تا در فصول گرم سال، نتوانید ناهار را در شاندیز صرف کنید. چرا که هوا بسیار گرم می‌شود. پس، شب‌های شاندیز را دریابید و چشم‌انداز چشم‌نوازش به سمت دروازه قرآن این شهر!

فصول سرد سال هم، بهتر است برای ناهار میل کردن به شاندیز شیراز بروید. چرا که ممکن است شب‌هایش برایتان زیادی سرد باشد. توجه داشته باشید که این رستوران بصورت یک‌سره باز نیست. از ساعت 12 ظهر تا 17 و سپس، از ساعت 20 تا 1 و نیم بامداد درهای رستوران شاندیز شیراز به روی مهمانانش باز است.

امکانات رستوران شاندیز شیراز

-فضای داخلی آرام و صمیمی

-آب و هوای عالی، دسترسی راحت، چشم‌انداز زیبا

-دارای پارکینگ اختصاصی

-رفتار خوب پرسنل و سرویس‌دهی حرفه‌ای

–منوی ایرانی و فرنگی

-سرویس چای و قلیان

آدرس: شیراز، دروازه قرآن، لونا پارک، بام شیراز

رستوران داوینچی شیراز

باز هم یک رستوران با نام ایتالیایی دیگر، با انواع غذاهای ایرانی و ایتالیایی و فضایی که وقتی در آن می‌نشینید؛ انگار در یکی از رستوران‌های شیک میلان نشسته‌اید. رستوران داوینچی، برای علاقمندان به غذاهای ایتالیایی گزینه بسیار مطلوبی است. علاوه بر آن، می‌توانید از اجرای زنده پیانو هم حسابی لذت ببرید. یک لحظه تصور کنید، خوردن پاستای آلفردو با موسیقی پس‌زمینه پیانو؛ احیانا نمی‌تواند حس گم شدن در بهشت را به شما بدهد؟!

از نظر نزدیکی به اماکن مهم و تفریحی شیراز هم داوینچی موقعیت خوبی دارد. این رستوران در کنار هتل چمران واقع شده است. همین مساله، کمک می‌کند تا مشکلی برای پیدا کردن هتل هم نداشته باشید. اما قضیه فقط به همان یک هتل محدود نمی‌شود. کسانی که سفر به شیراز را در برنامه خودشان گذاشته‌اند؛ داوینچی می‌تواند برای‌شان یکی از بهترین رستوران‌های شیراز محسوب شود. نزدیکی به باشگاه‌های ورزشی و امکان تفریحی، هتل‌های مختلف، مراکز خرید، بام شیراز، دیوازه قرآن، فرودگاه شهید دستغیب و… یکی از مزیت‌های خوب رستوران داوینچی شیراز است.

امکانات رستوران داوینچی شیراز

-وای فای رایگان

-پارکینگ اختصاصی

-غذاهای متنوع: ایتالیایی، ایرانی، دریایی، باربیکیو، استیک، انواع سوپ

-اجرای زنده پیانو

آدرس: شیراز، بلوار چمران، هتل بزرگ چمران

فست فودهای شیراز

  • فست فود گابریک

این فست فود یکی از بهترین رستوران‌های شیراز در نوع خودش است. فضایی کاملا راحت و دنج اما با معماری و دکوراسیون کاملا مدرن که در آن شما می‌توانید علاوه بر صرف یک غذای عالی از فضای سبز و گل و گیاهان جذابش هم لذت ببرید. این رستوران انواع غذاهای فست فودی را دارد و در دو فضای باز و بسته متناسب با حال و هوای شما و البته طبیعت! میزبان شماست.

  • امکانات رفاهی فست فود گابریک

کیفیت غذای عالی –

معماری جذاب –

فضای راحت و دنج –

عطر پیتزا قارچ و استیک را از دست ندهین.

امکان نشستن در فضای باز و بسته –

آدرس فست فود گابریک؛ شیراز، بلوار دکتر حسابى(صنایع)، روبروى پمپ بنزین دیرین، نبش کوچه 34

  • فست فود مستر برگر

این فست فود یکی از بهترین بیرون برهای شیراز است که شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن غذای خود را تهیه کنید. انواع برگرها با کیفیت و قیمت مناسب در این مستر برگر آماده می‌شود. این فست فود حدودا برای 30 نفر هم در طبقه بالایش جای سرو غذا دارد اما بهتر است رویش حساب نکنید چون بیشتر اوقات ظرفیتش تکمیل است.

  • امکانات فست فود مستر برگر

انواع برگر –

سریع آماده شدن –

بیرون بر بودن –

کیفیت عالی –

آدرس فست فود مستر برگر؛ بلوار آزادی، خیابان حر، تقاطع خیابان حدادی

فست فود آیوت شیراز

اگر برای شیرازگردی وقت کمی دارید و می‌خواهید در همان فرصت اندک غذای فست فودی لذیذی را هم تست کنید، آیوت گزینه خوبی برای شماست. از همان لحظه ورود به این فست فود، متوجه می‌شوید که با یک برند حرفه‌ای در زمینه خوراکی طرف هستید. تابلوی بنفش زیبایی که کلمه آیوت را با فونت متفاوتی نشان می‌دهد؛ مراسم معارفه خوبی را همان دم در برایتان ترتیب می‌دهد.

دسترسی خوب این فست فود در بلوار نیایش، کمک می‌کند تا بتوانید از اکثر مناطق شهر خود را به آنجا برسانید. در میان انواع پیتزاهایش، پیتزا گوشت و قارچ طعم ویژه‌تری دارد. تنوع و کیفیت خوب غذاها، قیمت‌هایی که کمی بالاتر از بقیه فست فودهای هم‌جوار هستند را توجیه می‌کنند.

امکانات فست فود آیوت

-منوی کامل و متنوع از انواع پیتزاهای ایتالیایی و آمریکایی

-ارائه انواع پاستا، بشقاب فرنگی و برگرهای لذیذ

-غذای بیرون‌بر

-تهیه سریع غذا

آدرس: شیراز، بلوار نیایش، نزدیک میدان ولیعصر

فست فود باگرو شیراز

اگر دنبال فست فودی هستید که بتوانید کمی روی صندلی‌های راحتش لم بدهید و بدون هیچ مشکلی آماده شدن غذا را انتظار بکشید، باگرو را دریابید. حتی می‌توانید قبل از مراجعه حضوری، غذای خود را رزرو کنید تا وقتی رسیدید خیلی معطل این قضیه نشوید.

پارکینگ خیابانی آنجا اکثر اوقات فضای خالی دارد؛ مگر اینکه در اوقات شلوغی به باگرو بروید. فضای داخلی بزرگ این فست فود با سلیقه خوبی طراحی شده و اساسا شبیه بسیاری از فست فودهایی که تابحال دیده‌اید نیست. این شرایط آن را در رده بهترین رستوران‌های فست فود شیراز قرار می‌دهد.

سطح قیمت‌هایش کمی گران‌تر است ولی مشتریان زیادش نشان می‌دهد که کیفیت بالا ارزش پرداختن هزینه بیشتر را هم دارد.

امکانات فست فود باگرو

سیب زمینی تنوری های باگرو را در کنار دیگر سفارشتان امتحان کنید

-فضای بزرگ و محیط دنج

سرویس‌دهی خوب و سریع

-امکان رزرو

آدرس: شیراز، معالی آباد، خیابان دوستان، نبش کوچه 3

فست فود لمون شیراز

کسانی که به دنبال شیک‌ترین رستوران‌های شیراز با غذاهای فست فودی هستند، نباید لمون را از دست بدهند. برای خوردن غذاهای فست فودی فوق‌العاده لمون، هم می‌توانید در داخل بنشینید و هم می‌توانید روی صندلی‌هایی که بیرون آنجا چیده شده‌اند غذای خود را صرف کنید.

در هر دو حالت هم، حسابی از دیزاین چشم‌نواز لمون لذت خواهید برد. این فست فود طوری طراحی شده که وقتی داخلش هستید، حس می‌کنید داخل یک کافه رستوران نشسته‌اید و دوست دارید زمان بیشتری را در آن بگذرانید. همین مساله هم موجب شده تا فست فود لمون همیشه شلوغ باشد. اما اگر بتوانید در آن جایی پیدا کنید، حتما از منوی متنوع و کامل، انواع غذاها و نوشیدنی‌های باکیفیت، رفتار بسیار مناسب پرسنل و دیگر مزایای لمون لذت خواهید برد.

امکانات فست فود لمون

-امکان اشتراک و رزرو تلفنی

چیکن برگر اینجا بی نظیر است.

-جای نشستن در داخل و خارج فست فود

-تحویل درب منزل رایگان

-سرویس بیرون‌بر

-پارکینگ اختصاصی

سوالات متداول

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش هدایت

بهترین باغ رستوران‌های شیراز کدام‌اند؟

-باغ رستوران باغ راز شیراز

-باغ رستوران خوشا شیراز

-باغ رستوران شاپوری شیراز

-باغ رستوران دالاهو شیراز

-باغ رستوران برنا شیراز

-باغ رستوران ترنج شیراز

-باغ رستوران گرین لند شیراز

-باغ رستوران کاغذی شهر شیراز

باغ رستوران یاس شیراز

باغ رستوران یاد ایام شیراز

بهترین رستوران‌های شیراز با قیمت مناسب کدام‌اند؟

-رستوران خانه پرهامی شیراز

رستوران شرزه شیراز

-رستوران فست فودی پیتزا ناپل شیراز

-رستوران کته ماس شیراز

-رستوران بالو شیراز

-رستوران حاجی بابا شیراز

-رستوران شب‌های شیراز

-رستوران آهو شیراز

-رستوران فست فود بارمبو شیراز

-رستوران نمک شیراز

در آخر

در نهایت مطمئن باشید رستوران‌های شیراز از بهترین مجموعه‌های گردشگری این شهر هستند و شما می‌توانید با هر سلیقه و حتی هر موجودی مالی که دارید از آن‌ها استفاده کنید و سفر لذت‌بخشی داشته باشید. پس با خیال راحت چمدان‌هاتان را ببندید و به شیراز سفر و از جاذبه‌های گردشگری جذابش لذت ببرید.

بیشتر بخوانید : قیمت بلیط هواپیما شیراز

نظرات کاربران