بستنی نارنج و ترنج

بهترین بستنی فروشی های شیراز؛ فالوده شیرازی از کجا بگیریم؟

آیا شما هم تعریف پالوده بستنی‌های شیراز را شنیده‌اید؟ همان پالوده‌های لذیذی که خنکای آن کنار مزه ترش لیموی تازه گرمای تابستان داغ شیراز را می‌شورد و می‌برد. چه برای اولین بار مسافر شیراز باشید چه برای بار چندم این مقاله راهنمای مناسبی برای انتخاب از میان بهترین بستنی فروشی های شیراز بر اساس سلیقه‌تان است. راستی دوست دارید کدام یکی از بستنی فروشی های شیراز را که در ادامه معرفی می‌کنیم امتحان کنید؟

تور شیراز با سه کلیک خوبه! 

بابا بستنی شیراز

بابا بستنی شیراز

بابا بستنی از آن بستنی فروشی‌های نوستالژیک شیراز است که همیشه یک صف طولانی جلوی آن تشکیل شده است. فرقی ندارد آفتاب سوزان باشد یا هوای خنک پاییزی، این‌جا چیزهای خوشمزه‌ای پیدا می‌کنید. از بستنی تا آبمیوه فصل و کیک‌های لطیف. 

 بابا بستنی یکی از معروف‌ترین بستنی فروشی های شیراز است که به خاطر بستنی‌هایی که طعمی قدیمی دارند معروف شده است. با اینکه بابا بستنی محل نشستن ندارد اما باز بین شیرازی‌ها و مسافران پرطرفدار است. بعد از اینکه از شیرازگردی سیر شدید سراغ یکی از چهار شعبه بابا بستنی بروید و گواراترین خوراکی دنیا یعنی بستنی را سفارش بدهید. 

منوی بابا بستنی که یکی از خوشمزه‌ترین بستنی فروشی های شیراز است شامل موارد زیر است:

بستنی سنتی پسته‌ای مخصوص

بستنی سنتی خامه‌ای

بستنی سنتی شکلاتی

بستنی سنتی وانیلی

بستنی موزی

بستنی حصیری پسته‌ای

بستنی حصیری بادامی

بستنی حصیری خامه‌ای

بستنی حصیری شکلاتی

فالوده بستنی

بستنی میوه‌ای اسکوپی

معجون

شیرپسته

 شیر موز 

آب طالبی، پرتقالی، انار و هویج

آدرس شعبه 1: شیراز، میدان آزادی (گاز)، خیابان جهاد سازندگی ( ابریشمی سابق)، نرسیده به میدان جم. 

آدرس شعبه 2: شیراز، بلوار چمران، خیابان نیایش. 

آدرس شعبه 3: شیراز، بلوار مطهری شمالی (زرگری).

آدرس شعبه 4: شیراز، خیابان قدوسی غربی. 

ساعت کاری: 9 تا 23

بستنی شکرریز؛ یکی از قدیمی‌ترین بستنی فروشی های شیراز

بهترین بستنی فروشی های شیراز

یکی از معروف‌ترین بستنی فروشی های شیراز شکرریز است که با نام بستنی پشت ارگ هم شناخته می‌شود. این بستنی فروشی بهترین انتخاب بعد از گردش در نزدیکی ارگ کریم خان و خانه محتشم است. وقتی از گرمای هوا خسته شدید به میدان شهرداری و خیابان پشت ارگ بروید و در بستنی فروشی شکرریز یک بستنی سنتی خوشمزه سفارش دهید. نام دیگر خیابان پشت ارگ، ناصر خسرو است. 

شکرریز به بستنی‌های سنتی پُر از خامه و لذیذ شهرت دارد. مشتریان شکرریز می‌گویند بستنی سنتی شکرریز بهترین بستنی سنتی‌ای است که می‌توانید در عمرتان بخورید. 

آدرس: شیراز، پشت ارگ کریم‌خان، خیابان ناصر خسرو، بستنی‌بندی شکرریز.

بستنی پشت ارگ

بستنی فروشی های شیراز که در پشت ارگ کریم خانی واقع شده‌اند بسیار معروف هستند. بستنی پشت ارگ هم یکی دیگر از آن‌ها است. پشت ارگ و روبروی بستنی شکرریز می‌توانید بستنی پشت ارگ را پیدا کنید. پشت ارگ یکی از معروف‌ترین بستنی فروشی های شیراز است که به فالوده‌های رنگی همراه با لیمو شهرت دارد. 

محیط بستنی پشت ارگ تمیز و مدرن است و در منوی آن انواع بستنی، آبمیوه و فالوده پیدا می‌شود. بیشتر مسافران شیراز که برای گردش به محله ارگ کریم خان می‌آیند بستنی فروشی پشت ارگ را به سایر بستنی فروشی های شیراز ترجیح می‌دهند، هم به خاطر تمیزی محیط و هم به علت فالوده بستنی خوشمزه.

آدرس: شیراز، پشت ارگ کریم خانی، خیابان ناصر خسرو.

بستنی دراک 

بستنی دراک 

بستنی دراک شیراز معروف است به بستنی‌های خوش طعم و خوش فرم. بستنی‌های دراک شکل‌های متنوعی از قلب تا مارپیچ دارند و حسابی دل کودک و بزرگسال را می‌برد. فرقی ندارد چند ساله هستید، با دیدن بستنی‌های بستنی فروشی دراک حسابی سر ذوق می‌آیید. 

دراک یکی از بهترین بستنی فروشی های شیراز است چرا که هر ساعت از ساعت کاری شلوغ است و جای نشستن نیست. این نشان می‌دهد که بستنی دراک چقدر پرطرفدار است. مشتری‌های دراک معمولا این‌جا را به عنوان یکی از خوش‌قیمت‌ترین بستنی فروشی های شیراز می‌شناسند. 

عموم مسافران شیراز تصور می‌کنند این بستنی فروشی به پارک کوهستانی دراک نزدیک است اما این طور نیست و بستنی فروشی دراک در خیابان معلم شیراز واقع شده است.می‌توانید از منوی بستنی دراک شیراز هر یک از گزینه‌های زیر را که دوست دارید انتخاب کنید:

بستنی لیوانی ساده، زعفرانی، سه طعم، پسته‌ای و شکلاتی

بستنی حصیری ساده و مخصوص 

بستنی قیفی شکلاتی

ژله بستنی

بستنی مخصوص خامه و پسته

بستنی زعفرانی یا خامه‌دار

بستنی ترکیبی

فالوده آلبالو، موهیتو، زعفرانی و زرشک

ژله

جلاتو چوبی

کیک بستنی

عرقیجات

اسموتی

میکس شیر

انواع شیک و گلاسه

آبمیوه

آدرس: شیراز، خیابان وکلا، خیابان معلّم، بین 1 معلم و میدان معلم، بستنی فروشی دراک.

ساعت کاری: 8:30 تا 23:59

اینستاگرام: bastani_derak@

بستنی هانی مانی

بستنی هانی مانی یک پاتوق خوب در نزدیکی باغ ارم شیراز است. این بستنی فروشی یکی از بهترین بستنی فروشی های شیراز است که در مرکز شهر واقع شده است و برای کسانی که برنامه بازارگردی در شیراز دارند این بستنی فروشی انتخاب خوبی خواهد بود. این بستنی فروشی دنج و آرام است و خبری از هیاهو و صف‌های طولانی سایر بستنی فروشی های شیراز نیست. 

هانی مانی به کیک بستنی، بستنی میوه‌ای و بستنی نسکافه معروف است. مشتریان هانی مانی معتقدند بهترین کیک بستنی را از های مانی باید تهیه کرد. علاوه بر بستنی می‌توانید از آبمیوه‌های طبیعی، آیس پک، شیک‌ها و معجون‌های هانی مانی لذت ببرید. منوی هانی مانی شامل گزینه‌های زیر است: 

میان وعده‌ها: شیر موز خرما، قیف بستنی، پیراشکی، بامیه، باقلوا، ذرت مکزیکی

آبمیوه: آب سیب، آب طالبی، آب هویج، آب هندوانه

شربت: شربت خاکشیر، شربت بیدمشک و نسترن

شیک، نوشیدنی گرم

ویتامینه کیک بستنی

کیک بستنی معجون

ویتامیکس ویژه

بستنی ژله‌ای

فالوده

آدرس: شیراز، خیابان هفت تیر، خیابان معدل غربی، بستنی هانی مانی.

ساعت کاری: 9 تا 23:30

بستنی نارنج و ترنج

بهترین بستنی فروشی های شیراز

وقتی واژه شیراز را می‌شنوید یاد چه چیزی می‌افتید؟ نارنج؟ این مورد از بستنی فروشی های شیراز، نارنج و ترنج نام دارد. بستنی فروشی نارنج و ترنج محل نشستن دارد و با یک منوی متنوع از بستنی و آبمیوه حسابی حال دلتان را خوب خواهد کرد.

یک پیشنهاد جالب برای شیرازگردی این است که اول به سینما سعدی در خیابان قصرالدشت بروید و بعد برای نوش جان کردن یک بستنی لذیذ سراغ بستنی نارنج و ترنج در خیابان صورتگر بروید. فاصله سینما سعدی و بستنی نارنج و ترنج با خودرو 3 دقیقه و پیاده 9 دقیقه است. همچنین در منوی بستنی نارنج و ترنج شیراز می‌توانید انتخاب‌های جالبی از آبمیوه و بستنی و دسر داشته باشید.

آدرس: شیراز، بلوار کریمخان زند، خیابان صورتگر، بستنی نارنج و ترنج.

ساعت کاری: 8 تا 23

اینستاگرام: naranjtoranj.icecream@

بستنی آقای همساده 

آقای همساده را به یاد دارید؟ بیایید به بستنی فروشی آقای همساده در شیراز برویم و یک بستنی سنتی زعفرانی لذیذ سفارش دهیم تا شیرازگردی‌مان تکمیل شود. بستنی آقای همساده در خیابان فخرآباد شیراز واقع شده است و منویی از انواع بستنی تا آبمیوه و فالوده فصل را برای مشتریان خود تهیه می‌کند. اگر در نزدیکی دروازه کازرون شیراز هستید به سمت خیابان فخرآباد و بستنی آقای همساده، یکی از بهترین بستنی فروشی های شیراز، بروید.

آدرس: شیراز، بلوار سیبویه، دروازه کازرون، ابتدای خیابان فخرآباد، بستنی فروشی آقای همساده.

ساعت کاری: برای اطلاع از ساعت کاری بستنی آقای همساده با شماره تلفن 07138203335 تماس بگیرید. 

در آخر

ما فهرستی از بهترین بستنی فروشی های شیراز را جمع‌آوری کردیم تا در سفرتان به این شهر شکرریز شیراز لذت خوردن یک فالوده بستنی لذیذ را از دست ندهید. امیدواریم لیست هفت بستنی فروشی خوشمزه شیراز به شما کمک کند تا طعم اصیل بستنی سنتی زعفرانی یا پسته‌ای و پالوده‌های خوشمزه شیراز را برای یک بار هم شده امتحان کنید. 

نظرات کاربران